poster

Okamžik zlomu

  • USA

    Fracture

  • Německo

    Das perfekte Verbrechen

  • Německo

    Perfekte Verbrechen, Das

  • Slovensko

    Fraktúra

  • Slovensko

    Okamih zlomu

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

USA / Německo, 2007, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ***

    Hoblit nenatočil dobrý film, ale ani špatný. Okamžik zlomu je jen dalším absolutně nepodstatným příspěvkem do unylého thrillerového žánru, u kterého se budou bavit především méně nároční diváci. Ten, kdo si totiž podobné naháněčky kočky s myší pouští častěji než jednou za rok na Nově, pozná, že tady pšenka originality nepokvete. Hopkins opět dokazuje, že se mu hereckou senilitu daří zastavovat poměrně slušně a i když už asi 10 let hraje stále stejnou polohu á la Hannibal Lecter, pořád má docela charisma. V kinech to bude víceméně průšvih, který bez většího zájmu prošumí sály do jednoho měsíce, ovšem až to nějaká česká televize naservíruje jako film týdne, rozhodně se nebude čeho bát. V podobném okruhu vznikla spousta horších filmů... ale i lepších.(25.7.2007)

  • Kaka
    ***

    Atmosféra je vynikající, Hopkins jako suverénní bohatýr přímo excelentní a Gosling velmi uvěřitelný. Vrcholem filmu jsou bezesporu dialogové scény mezi dvěma zmiňovanými hereckými esy, které disponují velmi návykovým nábojem a skvěle říznými větami. Bohužel je základní stavba příběhu už trochu okoukaná a i když se z toho režisér po celou dobu snažil vybruslit přidáním nějakého nepředvídatelného a neobvyklého elementu, nepovedlo se mu to. Za ty náznaky nevšednosti které tu jsou si dovolím označit tento film za příjemně koukatelný. Nic nového však nečekejte.(24.12.2008)

  • Nathalie
    ***

    I shot my wife...prove it. Fracture je zapomenutelné odvíjení detektivního klubka. Bez osmělování skočíme doprostřed krvavého jezera, kde nám režisér servíruje téměř dokonalou vraždu, vraha a hru, kdo s koho...Arogantní prokurátorský spratek Willy dostal na odchodu do zlatonosné privátní sféry poslední případ, banální pokus o vraždu. Má vražednou zbraň, místopřísežné přiznání parohatého manžela a 97% úspěšných odsouzení. Idylka. Ale holobrádek Gosling brzy pozná, že když lstivý bazilišek blýskne modrým pohledem a zaútočí, ze spravedlnosti zbude jen nápis na budově a z oběti se může stát materiál pro patologa. Napnout atmosféru mezi dva stožáry se daří a cynické právnické průpovídky, Hopkinsovy zlomyslné provokace a dvojsmyslné, v titulcíc zabité, vtípky s D/dickem rozhýbají bránici. Ubohý Cliff Curtis přicmrndává jako policajtská holka pro všechno, z Rosamund Pike čiší chlad na sto honů. Je to two-men-show, souboj žraloků, Hopkins navléká bílou kůži lidožravého, Gosling připomíná vegetariána Lennyho z Příběhu žraloka, kterému už nejde o jen výhru, ale o (šokující spoiler:) čest a princip. Když se do sebe ti dva zakousnou, stává se ze starosvětsky suchého thrilleru šťavnatý soudní biftek. Poloprůhledná pointa neuráží, hudební podkres místy irituje. Když čiperný skorodůchodce túruje nadupané fáro, hrají funusoidní klenuté melodie, zní to, jako by ho posílaly na máry a bourák na vrakoviště. Ale Sir Anthony znovu prokázal, že tam má ještě daleko.. P.S. Nejzajímavější je horská dráha na skleněné kuličky, kterou vynalezla Hopkinsova postava a režisér ji použil coby zhmotnělou metaforu. Kčertu s Porsche...(3.8.2007)

  • Cervenak
    ***

    Trestuhodne málo Hopkinsa. Všetky jeho scény s Goslingom sú strhujúce (hoci ku koncu už sa mi zdalo, že Hopkins prehráva), všetko ostatné je v podstate nezaujímavá vata. Tá finta je ale vymakaná, až do konca mi nenapadlo, že sa zbraň dala schovať práve takto.(6.9.2009)

  • Lynn
    ****

    Okamžik zlomu patří do mého oblíbeného žánru mrazivých thrillerů, které se inspirují v temné noir atmosféře. Sice nedosahuje kvalit legendárních klasik žánru, přesto patří k slušnému nadprůměru. Atmosféra je budována hudebním podbarvením, skvělou vizuální stránkou (jen pár scén se odehrává za normálního denního světla - většina však ve tmě, šeru, narušovaném jen světlem lamp či světlem pronikajícím skrze žaluzie nebo v kanceláři přesvícené zářivkami) a pomalým tempem vyprávění. Anthony Hopkinsovi mimochodem už asi hannibalskou nálepku nikdo neodpáře - natolik je opět ďábelský. Ryan Gosling mu pak zdatně sekunduje v postavě mladého arogantního právnického žraloka, kterého nový případ nakonec natolik pohltí, že se stane oním okamžikem zlomu v jeho dosavadním životě. Divácky atraktivní a inteligentní film, který nelze než vřele doporučit.(12.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace