Reklama

Reklama

Kdo zabil elektromobil?

  • USA Who Killed the Electric Car?
všechny plakáty
Trailer

VOD (1)

V roce 1996 se v Kalifornii objevily plně funkční elektromobily, které splňovaly potřeby téměř všech řidičů. O dvanáct let později nezbyly na tato futuristická auta nic než vzpomínky. Kdo je zodpovědný za jejich zmizení, byl v tom opravdu zásah mocných, nebo je na vině jenom nízká poptávka a nepochopení uživatelů?

Dokument přináší pohled na jednu z epizod elektromobilů, které jako alternativa nezaostávají vlastnostmi za benzínovými auty, naopak je v mnoha ohledech předhánějí. Proč tedy světové automobilky nenabízejí tuto levnější variantu, se kterou můžeme jezdit již od několika desetihaléřů za kilometr? Následující dokument předkládá spoustu argumentů, proč jsou elektromobily trnem v oku snad úplně všem zúčastněným stranám kromě uživatelů. Jenže o uživatele jde už na posledním místě. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Silný a bolestivý dokument o tom, že nebyť vplyvných ropných spoločností, sprostých automobiliek, ešte sprostejšieho Busha a v neposlednom rade ani "neuvedomelých" zákazníkov, dnešný a budúci automobilizmus by mohol vyzerať úplne inak. Je vážne nepríjemné sledovať, ako bol doslova zabitý čistý, environmentálne výhodný prostriedok na to, ako sa v značnej miere zbaviť závislosti nielen USA na rope a tým pádom aj na Strednom východe. Dokumenty sa mi vždy ťažko hviezdičkujú a väčšinou hodnotím len na základe výpovednej hodnoty, ktorá je tentoraz mimoriadne veľká, takže s plným hodnotením neváham. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Pro mě další jasný důkaz, že v USA je možné všechno. Velmi dobré je, že tento dokument nehází špínu jen na ropné konglomeráty, ale i na nabubřelé zákazníky, kteří si chtějí honit ego v obrovských, bubínkyrvoucích korábech a současně nadávají na smog. Kdyby vás zarazila jména mezi herci v tomto dokumentu vězte, že všichni tito jezdili elektrickým vozítkem a dokud měli možnost, dokonce za něj i bojovali. ()

Reklama

liuk 

všechny recenze uživatele

Investigativní dokument hledající viníka zastavení prodeje a výroby elektrických aut. Je jím samotný GM, ropařské společnosti, americká vláda, prodejci, samotní odběratelé? Pro takový názorový dokument je strašně těžké nepřepadnout do vod lživých, vykonstruovaných. Do těchto vod tento sice tak úplně nespadne, ale jeho neustálá pruda do všeho benzínového je na konci završena skoro až jakoby mimochodem tvrzením, že v Japonsku se už hybridní auta používají dlouho a jejich podíl roste. A jelikož veškerá technická globalizace pochází z Japonska, tak bych to rozhodně neviděl tak černě jako se pan režisér snaží. A stejně by bych radši viděl dokument How to Kill a Car? protože mám veškerých aut už opravdu po krk. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Zajímavý dokument, který vysvětluje, jak byla zabita elektrická auta. Šlo to vlastně poměrně lehce a úspěšně - vždyť kdo o nich dnes ví.. V tomto směru je dokument působivý, například pohled na šrotování zcela nových, kvalitních, plně fukčních a ekologických vozidel je opravdu smutný. Naštěstí v podobě hybridních aut je tu určitý příslib do budoucna, což nic nemění na faktu, že byla obrovská chyba zmizet elektrická auta.. ()

wipeout 

všechny recenze uživatele

Tak tomuto hovorím široko tému popularizujúci dokument, určený verejnosti bez vyhnutiu sa veľmi účinnému zaškatulkovaniu do kategórie vykonštruovaných konšpirácii, ktoré potom potopiť vo vlnách spochybňovania kredibility je hračkou pre kohokoľvek. Z obrovského množstva nových informácii pre človeka- úplného laika na túto tému, dokázali tvorcovia poskladať nádherne usporiadanú mozaiku, ktorá poskytuje pohľad zo strany aktivistu na tému, ktorej venuje všetok svoj voľný čas. Tak prečo ho nevypočuť, keď už je do nás hustená dennodenne druhá strana mince? Zároveň ma podobné dokumenty napĺňajú pocitom optimizmu, keď vidím teoretické princípy fungovania občianskej spoločnosti zavádzané do praxe s toľko energiou a zmyslom pre zodpovednosť ako občana. ()

Reklama

Reklama