Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Václav Postránecký a Viktor Preiss v televizním zpracování povídek Jana Nerudy Starý mládenec a Páně Kobercova ženitba... Dva dávní přátelé – pan Koberec (V. Postránecký) a pan Týnský (V. Preiss) se pár týdnů před Vánocemi pohádají. Ačkoliv léta trávili Štědrý večer ve stejném malostranském hostinci, tentokrát se po roztržce rozhodnou, že spolu nebudou. Švihák Týnský, kolem něhož se vždy točilo plno žen, právě usiluje o bohatou nevěstu Julii. Nepraktický samotář pan Koberec si vyhlídne mladičkou Bětušku a chce dokázat Týnskému i světu, že se také ožení. Bohužel ale ani jeden z pánů u dam neuspěje, a tak nakonec končí na Štědrý večer sice o spoustu peněz lehčí, ale přece jen zase spolu, ve staromládeneckém hostinci. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Filmy podle Nerudovských povídek, ať už se jedná třeba o balady či romance a nebo prózy (jako je tato), ty já vždycky moc rád. Hlavně tedy jeho vrcholné prozaické dílo, humorné a měšťácké "Povídky malostranské", stvořené na základě svých vzpomínek. Arabesky jsou vlastně kvalitně sestavené povídky a obrázky z pražského života koncem 50. a počátkem 60. let 19. století. V tomto filmu si vychutnáme hned společně dvě a to (Starého mládence a Páně Kobercovou ženitbu) z oné sbírky. Vynikají v nich byli především dva hlavní protagonisté, zarputilí staří mládenci rozdílných typů: akurátní pan Koberec (Václav Postránecký) a frivolní Týnský (Viktor Preiss). Jim pak neméně zdařile sekunduje řada dalších skvělých herců v půvabných rolích nerudovských figur a figurek. Nikdy předtím jsem tento téměř už 20. let starý povídkový film předtím neviděl ! Tak že by premiéra.? Filmy podle jeho předloh, byli také neméně významné a zdařilé viz. třeba Trhani, Vzhůru nohama (podle povídky Figurky), či veleúspěšný Týden v tichém domě (právě podle Povídek malostranských). ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hášovi bylo zřejmě dobře v Povídkách malostranských a tak si vybral ty nejlepší, Postráneckého a Preisse a ještě jednou s nimi vkročil do téže nerudovské řeky. Bylo to milé, bylo to fajn. Ale odpověď na otázku jestli je lépe býti švihákem lázeňským nebo stárnoucím seladonem jsme nevyřešili ani tentokrát. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Hášovo zpracování dvou Nerudových povídek (Páně Kobercova ženitba a Starý mládenec) přináší poklidné a úsměvné vyprávění a dumání nad tím, jestli je lepší se oženit, nebo zůstat svobodným mládencem. V hlavních rolích mládenců, kteří mají to nejlepší už za sebou, ale přesto by „ještě rádi do chomoutu,“ se objevili skvělí Václav Postránecký a Viktor Preiss a opravdu zdatně jim sekundovala v menších rolích celá plejáda českých herecký legend. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Dva lovci žen, kteří mají zenit za sebou: nekňuba Postránecký a proutník Preiss, vlastně už oba staří mládenci, se snaží sobě i druhému dokázat, že se mohou dobře oženit, kdykoliv se jim zachce. Pěkné kostýmy, vtipné dialogy, výtečná oddechovka... ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Tady na mě dejchá neskutečný klid, pohoda a nostalgie. Nevěřím, že to je slušným televizním zpracováním a solidníma hereckejma výkonama. Já věřím, že to je tím Nerudou. Toho jsem měl dycky rád. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Pavel Háša je specialista na povídky Jana Nerudy a proto i Arabesky jsou velmi kvalitním přepisem na televizní obrazovku. Výborně vybraní herci v rolích starých mládenců, kteří se mezi sebou pohádají a začnou se ohánět po nějaké nevěstě perfektně zahráli Viktor Preiss a Václav Postránecký. Pavel Háša jako režisér dokázal do každé své inscenace vtisknout dobovou atmosféru, krásné kostýmy a onu nenahraditelnou televizní scénu a výpravu. Nebo nasvícení ateliérových záběrů, to je prostě nádhera! Jeho televizní hry mají své jedinečné kouzlo a proto mám za to pana Hášu velice rád. Takový režisér tady opravdu chybí. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Velmi poučné příběhy dvou starých mládenců, které už staromládenectví přestane bavit a začnou si každý svým osobitým způsobem razit cestu za nevěstou. Jenže jejich přátelství je jim jaksi v tomto snažení na překážku. Naštěstí pro ně ono to s těmi nevěstami asi nebude tak lehké. Zábavné vyprávění stojící především na obou hlavních představitelích a jejich výtečném herectví. Hudba: Petr Mandel ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Po Návratu pana Ryšánka další z Nerudových adaptací, kterou jsem viděl. Jak je vidět, Neruda asi strávil po hospodách notně času, díky tomu ale dokázal taky poodhalit různá tajemství tehdejšího života. No a duo Postránecký-Preiss dotáhlo jeho libreto k dokonalosti. 80% ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Kdo je Pán bohu milý, unikne ženě, to si pamatujte…“ 😃 Tahle televizní hříčka podle Jana Nerudy určitě stojí za zhlédnutí, a to hlavně kvůli roztomilým hereckým kreacím představitelů obou hlavních postav, tedy Václava Postráneckého a Viktora Preisse. To jejich snažení opustit staromládenecký stav je plné mnohdy až směšných přešlapů. Oba v tom prostě „šlapou, jak slon v porcelánu“. Ještě že si pak na konci mohou společně hezky zanotovat, jaké měli vlastně nakonec štěstí, že svým damám „na poslední chvíli unikli.“ 😃 ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Tak Nerudu jsem nikdy nemusela, ale tohle mi sedlo. Dva looseři, co si myslí, že sbalí ženu podle svých představ kdykoliv si usmyslí. Neohrabanost, se kterou tak činí, je dost zábavná. Hlavně Postránecký a jeho taneční kreace jsou natolik strhující, že se divím, že mu Jeníková nedala aspoň ze soucitu. ()

klúčik 

všechny recenze uživatele

Film má fantastickú atmosféru starej Malej strany.  Má výborné herecké obsadenie.. Páni Postránecký a Preiss  , to je záruka výborného diela...  Hodnotím  80% ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

"Takovou by nám nepřipravila žádná žena na světě..." Tohle zpracování Nerudových povídek mne nijak neohromilo. Průměr. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Dramaturgie: Marie Poledňaková. Všímám si, že kde figurovala tato dáma, nechybí nikdy feministický osten a dílo bývá svěží i po letech. Jen místo legrace bývá spíš smutek. Holt něco za něco. Vedle řady dalších hvězd hraje ve vedlejší roli s velkou chutí p. Nárožný; radost hledět na jeho výkon. ()

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Po brilantním Návratu pana Ryšánka (a mého oblíbeného Týdnu v tichém domě) jsem se těšila na další televizní pecku. Leč Arabesky mé očekávání nenaplnily. Přes dnes už nevídané herecké výkony prakticky všech mužských herců a kouzelnou atmosféru Malé Strany mám k Arabeskám dvě výhrady: až na Zdenku Hadrbolcovou a Simonu Vrbickou mi všechny ostatní herečky vadily. Nevím, nakolik se na tom podepsal příšerný make-up a paruky, které šly úplně proti typu hereček (Jirásková, Jeníková), nebo režie. Ale mé hodnocení to rozhodně ovlivnilo. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Sice z toho dýchla nefalšovaná atmosféra Prahy 19. století, ale jinak to spíš uspávalo. Pro dnešního diváka už je takový syžet myslím málo nosný, což podle mne platilo již i koncem století dvacátého, kdy byl film natočen. Někdy je přílišná doslovnost a věrnost předloze dílu spíš na škodu - nejen doba se totiž mění, ale i divácké nároky na uchopení klasických děl, pokud nejsou vyloženě nadčasová. Možná, kdyby byla stopáž poloviční... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Povídky podle pana Nerudy já rád, ale přiznám se, že ač oba hlavní představitelé byli výborní, hlavně p. Preiss, u této povídky jsem se maličko nudil. Oba pánové pobíhali vlastně pořád sem a tam s jedním cílem, což počalo být po chvíli trochu nezáživné. Zvláště, když humornějších situací bylo pomálu. Vlastně mě zaujala jen ta úvodní. Nicméně starou Prahu a vůbec tuto dobu já doslova miluji, takže i tak jsem dílo sledoval zálibně. Nicméně nutno dodat, že by asi získalo na zajímavosti, kdyby bylo o fous kratší. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Pohodička pohoda, ovšem až na to zbytečné tancování. Přesto jde o svěží filmík, leč pouze v průměru. Podruhé není nutno.   **A PŮL ()

Eire 

všechny recenze uživatele

Herecky koncert Viktora Preissa. Nerudove poviedky sú dobré a tie druhé... Táto bola sexy... 75% 😎... ()

Reklama

Reklama