Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (585)

tombac 

všechny recenze uživatele

Inside překonává Haute Tension co se kondenzované brutality týče, jenže pohříchu lze totéž říct o občasném prapodivném chování postav, které v souhrnu přebíjí Ajův závěrečný twist a nepříjemně vytrhává z koncentrace na šokující násilí. Oproti Ajově kousku napětí téměř žádné, jen ponurá atmosféra vytvářená hudbou a zejména zatemněnými sekvencemi. Na druhou stranu mě ta skorotma místy docela štvala, poněvadž činila část filmu málo přehlednou. Zpočátku až fascinující abnormální nálož krvavých jatek se stává po čase čím dál prvoplánovější a na krváky otrkaného diváka má až otupující vliv, takže už ho další hrátky s nůžkama či jehlicemi z míry těžko vyvedou... Slušné, ale po těch ohlasech jsem to čekal lepší. 6-7/10 ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Mateřské inferno. Atmosféra funkční na 666% - stará se o to kombinace bezkonkurenčně démonického zjevu Béatrice Dalle, dlouho nejasné příčiny všeho zla a extrémně nepříjemné brutality. Několik vizuáních nápadů je vyloženě lahůdkových (žena objevující se a zase mizící v temném prostoru dveří). Jediná škoda, že finální pointa na vysoko nastavenou laťku úplně nestačí, nemluvě o narůstající debilitě v závěru ("respawn" policajta). ()

Reklama

Ded@M@tes 

všechny recenze uživatele

Z první řady dabing úplně nehorázně trapnej, jak kdyby to dabovali lidi co k tomu přišli poprvé. Za druhé je to nechutný a zase takovouhle blbost nemusím, prostě to šlo hodně mimo můj vkus. Jistý strach z filmu je cítit a neodrazuji od sledování, ale je mnohem povedenějších hororů. S bídou za jednu hvězdu, div jsem se nepřiklonil k odpadu. ( Hodnocení: 1/10 ) ()

petero 

všechny recenze uživatele

Už úvodná scéna autonehody je snímaná záberom na plod dieťaťa tehotnej šoférky, ktorý je nie len efektný ale aj potrebný vzhľadom na záverečnú veľmi dobrú pointu. To čo sa odohráva medzi tým je hodne krvavá záležitosť, ktorá sa s blížiacim záverom stupňuje a záverečná scéna bola dosť drsná i na mňa. Okrem páru logických kixov nemám voči filmu výhrady, je to poriadne drsný francúzsky horor a vynikajúci debut dvoch nádejných režisérov ktorých vizuál sa náramne hodí k novému Hellraiseru. „Chlapci buďte silný, nedajte sa zvalcovať od hollywoodskych producentov a priveďte na svet konečne kvalitný remake. Máte na to.“ ()

MISSha 

všechny recenze uživatele

Byla jsem popravdě natěšená na pořádný horor ale konečný výsledek je zcela rozpačitý. Co bych nejprve vyzdvihla, je že si absolutně z ničeho nebere servítky- nekompromisně reálné nebo spíš naturalistické pojetí, masky a stupňující se zlověstné napětí. Co mě naopak zklamalo a docela naštvalo, byly nelogičnosti a přehnanosti v ději a demence hlavní hrdinky. Tenhle hororový subžánr mi nebude asi nikdy blízký,ale tohle byla jedna z mála čistě hororových vyvražďovaček,kterou dokážu nějak ocenit. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama