poster

Uvnitř

  • Francie

    L'intérieur, À

  • anglický

    Inside

Horor / Thriller

Francie, 2007, 83 min

  • Cherish
    ***

    I když mám ráda takové filmy, tohle mě celkem zklamalo. Navíc jsem to koukala nadvakrát, protože jsem se poprvé nemohla dostat přes ten šíleně nudný začátek. Potom masakr a ten konec, brr. Ale stejně nemůžu dát víc než 3 hvězdičky.(16.6.2011)

  • Shadwell
    ***

    Inside, to je prolnutí žánrového filmu s uměním. Francouzi jakožto pokračovatelé avantgardních tradic se jen stěží mohou zbavit kontextu, z něhož vzešli, a i v post-feministickém gorefestu Inside pokračují v tendencích francouzského impresionismu, poetického realismu, nové vlny 60. let, májových událostí v Paříži, Cinema du look a kdovíčeho ještě a rigidní pravidla žánru v zásadě přetransformovávají do moderního tvaru, který se vyznačuje zejména tím, že otázek s postupem filmu přibývá, nikoliv ubývá. Vyjednávání mezi klasickou žánrovkou a moderním přístupem se analogicky vztahuje ke kardinální otázce, zda pociťuje divák u Inside potěchu a slast spíše z emocí (doména klasického filmu), anebo z estetiky díla (doména moderního filmu). První koncept vychází z toho, že tragédie, potažmo horor, diváky přitahuje pouze tehdy, když je hodnota výsledku rovnice „slast mínus strach“ kladná. Druhý koncept oponuje tím, že slast je jiného druhu než strach a že ji nelze umístit do jedné roviny. Podle druhého konceptu při sledování hororu nezažíváme pouze drásavé emoce, ale pociťujeme i rozkoš ze způsobu, jakým je film natočen – odtud potěcha z estetiky díla, jehož harmonie a formální působivost dokonce přebíjí a přepisuje nepříjemné pocity strachu. Tvrdím proto, že za slastí z Inside stojí estetika, nikoliv brutalita. ____ Post-feministický je ten film proto, že problémová žena - hlavní hrdinka - přijímá trest nebo záhubu ze strany patriarchálního systému, proti němu se otevřeně v předešlém životě prohřešovala. Manžel není ve skutečnosti mrtvý, jak se nám snaží namluvit synopse. Žena ho opustila, popř. absolvovala umělé oplodnění, a tvůrci Inside v ní proto vidí nebezpečné znamení přetrvávajícího feminismu coby hnutí, jež činí z žen oběti a ohrožuje instituci rodiny... „znamení“ v předchozí větě lze pak nahradit ekvivalentem „zárodek“ jako doslovné metafory embrya, které je třeba vymýtit. Inside tedy není ten typ staršího, feministického hororu, kde musí obava ženy, že její dítě bude poškozené, metaforizovat do Vetřelce, jehož nechce porodit astronautka Ellen Ripley, nebo Antikrista, jehož, možná, nosí v lůně nebohá Rosemary, ale Inside je už typ hororu nového, post-feministického. Ženy již rovnoprávnosti dosáhly a teď za ni musí platit.(3.5.2009)

  • Mahalik
    ****

    Když jsem zjistil, že se nad naším městem smrákává, okamžitě jsem mazal domů. Ne proto, aby do mě neprásknul blesk (no, to jako taky, ale..), ale abych se konečně podíval na horor, který už je u mě v pokoji dost zaprášenej. Chtěl jsem zažít zase to, co jsem měl při sledování VĚCI. Když začali padat kroupy- byl film zhruba v polovině a já byl na vrcholu blaha, že se to vážně podařilo. Že Bustillo & Maury mají giganticky zvrácenej smysl pro filmečno (toto slovo jaksi nedávati smysl mistře Yodo :D). Jenže když poprvý blejsklo a ozvala se následná řacha, jakoby mě to vrátilo zpátky na zem. Najednou mi došlo, že ti lidé jsou zřejmě roboti (nůžky feat jehlice na pletení feat plyn ve spreji) to přece člověk nemůže zvládnout. Zvlášť žena- omlouvám se klubu feministek, ale já si nepomůžu. Ovšem nemůžu upřít filmu jistou autentičnost, která dokazuje, že v hororech je pořád co objevovat. Litry krve stékajících po schodech nebo čmouhy na zdech od krve, někdo s bujnou fantasií by si dokonce z těch pár čáreček mohl vyfantazírovat králíčka, byli taky úchylně nádherné. Dalším velkým kladem je TA atmosféra, která vás pohltí a v jednu chvíli vám poteče za zátylkem studená kapka potu. À l'intérieur se Věci sice nevyrovnal, ale co do spotřeby malinové šťávy ji předčil minimálně o dvě pletací jehlice. Francouzsko rulez!!!! :D(25.6.2008)

  • Xmilden
    **

    Gore tématika toho nejrubšího zrna! Chtěl sem jet do Francie v létě k moři, ale raději si to rozmyslím. Protože to co provádějí Francouzi s horory nemá konkurenci co se týče brutality. Logické chování jsem od postav snad ani neočekával a tak všichni neustále lezou ženské do rány a ta je nemilosrdně kosí nůžkama. 45%(2.11.2008)

  • Paldini
    ***

    Totální masakr, který má ovšem k dokonalosti daleko. K začátku nemám žádnou podstatnou výtku. Dvě postavy dokáže scénárista ještě ukočírovat, ale potom přijde zlom, kdy opravdu zůstává rozum stát nad dementností v chování nových aktérů v našem krvavém dobrodružství.(14.7.2008)

  • - Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je osm. (fiLLthe3DD)

  • - V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace