poster

Uvnitř

  • Francie

    L'intérieur, À

  • anglický

    Inside

Horor / Thriller

Francie, 2007, 83 min

  • castor
    ****

    Nálepka =pro otrlé= je na místě. Tohle je absolutní hardcore. Těhotným vstup zakázán!! Psychicky zlomená Sarah přišla při autonehodě o partnera. Už tehdy nám počítačová simulace nabízí pohled na jejího budoucího potomka. Jakoukoliv změnu matčina stavu děťátko pocítí. O čtyři měsíce později má již den do porodu. Je Štědrý večer. Jen Sarah ho tráví sama. V myšlenkách a vzpomínkách. Samotu ale vyruší tajemná žena, která chce mermomocí do domu. Dál už je to o nějaké kočce, o nějakých nůžkách, několika zapálených cigaretách, koupelně.. a o spoustě krve!! Velice odvážné debutující duo Francouzů Alexandre Bustillo a Julien Maury uvěřitelně vyhlížející masakr zvládli s obrovskou tvůrčí jistotou a minimálně se dostali za pomezní čáru (snad jen hlavní slabinou je fakt, jak se žena dostala do domu). Inside začne coby teskné povídání o nastávající prvorodičce, které se před časem zhroutil svět. A následovně je přehlídkou explicitního násilí a neuvěřitelně hutné atmosféry. Tohle mělo šokovat.. a šokuje. Třikrát fuj!! Postupně se na plátně objeví další postavy, které mají záhadné paničce její úmysly znemožnit. Jenže tahle noc skončí úplně jinak. A Alexandre Aja má vážnou konkurenci, navíc jeho stejně krvavě laděná Haute Tension na Inside jednoduše nemá. Mrazivě reálné mordy (samozřejmě efektně přibarvené), které ilustruje elektronická hudba, příběh, který má hlavu a patu (i když pointy a úmysly předpovíte poměrně brzy), klaustrofobní pocity a k tomu herecké úlohy, které jsou standardní až nadprůměrné (hlavní hrdinka je mimochodem sestrou Vanessy Paradis). Dlouho jsem nic takového neviděl a vidět nechci, ale **** dát musím!!(12.6.2009)

  • Cherish
    ***

    I když mám ráda takové filmy, tohle mě celkem zklamalo. Navíc jsem to koukala nadvakrát, protože jsem se poprvé nemohla dostat přes ten šíleně nudný začátek. Potom masakr a ten konec, brr. Ale stejně nemůžu dát víc než 3 hvězdičky.(16.6.2011)

  • Malarkey
    odpad!

    Jo, už jsem si zvyk za ty tisíce shlédnutých filmů, že občas se nějakej tvůrce vyžívá ve vyhřezlejch vnitřnostech. Pokaždý, kdy takovej film vidím...většinou nechtěně...si říkám, že pár úchylů, co takovej příběh ocení, se sice najde, ale mně je z toho všeho vždycky spíš tak akorát na blití. Cinemax mi tak v noci nabídl horor, já pořádně netušil oč jde a rozhodl se na film podívat. Holt nechtělo se mi spát. Kéž by se mi ale chtělo spát, protože jak byl začátek umírněnej a relativně normálně krvavej, byl závěr vcelku poctivě brutální. Nemyslím si, že tohle je nějakej filmařskej zlom, ale v rámci slasherů je to asi solidní počin. Za celou dobu se toho s těmi nůžkami zase tak moc nestane, ale na závěr vyhřezlej pupek, císařskej řez, nejbrutálnější porod a kompletní vykrvácení hlavní role, to všechno zachránil. Někteří ouchyláci se v tom vyžijou, u mě to potvrdilo absolutní odpad.(21.3.2015)

  • Shadwell
    ***

    Inside, to je prolnutí žánrového filmu s uměním. Francouzi jakožto pokračovatelé avantgardních tradic se jen stěží mohou zbavit kontextu, z něhož vzešli, a i v post-feministickém gorefestu Inside pokračují v tendencích francouzského impresionismu, poetického realismu, nové vlny 60. let, májových událostí v Paříži, Cinema du look a kdovíčeho ještě a rigidní pravidla žánru v zásadě přetransformovávají do moderního tvaru, který se vyznačuje zejména tím, že otázek s postupem filmu přibývá, nikoliv ubývá. Vyjednávání mezi klasickou žánrovkou a moderním přístupem se analogicky vztahuje ke kardinální otázce, zda pociťuje divák u Inside potěchu a slast spíše z emocí (doména klasického filmu), anebo z estetiky díla (doména moderního filmu). První koncept vychází z toho, že tragédie, potažmo horor, diváky přitahuje pouze tehdy, když je hodnota výsledku rovnice „slast mínus strach“ kladná. Druhý koncept oponuje tím, že slast je jiného druhu než strach a že ji nelze umístit do jedné roviny. Podle druhého konceptu při sledování hororu nezažíváme pouze drásavé emoce, ale pociťujeme i rozkoš ze způsobu, jakým je film natočen – odtud potěcha z estetiky díla, jehož harmonie a formální působivost dokonce přebíjí a přepisuje nepříjemné pocity strachu. Tvrdím proto, že za slastí z Inside stojí estetika, nikoliv brutalita. ____ Post-feministický je ten film proto, že problémová žena - hlavní hrdinka - přijímá trest nebo záhubu ze strany patriarchálního systému, proti němu se otevřeně v předešlém životě prohřešovala. Manžel není ve skutečnosti mrtvý, jak se nám snaží namluvit synopse. Žena ho opustila, popř. absolvovala umělé oplodnění, a tvůrci Inside v ní proto vidí nebezpečné znamení přetrvávajícího feminismu coby hnutí, jež činí z žen oběti a ohrožuje instituci rodiny... „znamení“ v předchozí větě lze pak nahradit ekvivalentem „zárodek“ jako doslovné metafory embrya, které je třeba vymýtit. Inside tedy není ten typ staršího, feministického hororu, kde musí obava ženy, že její dítě bude poškozené, metaforizovat do Vetřelce, jehož nechce porodit astronautka Ellen Ripley, nebo Antikrista, jehož, možná, nosí v lůně nebohá Rosemary, ale Inside je už typ hororu nového, post-feministického. Ženy již rovnoprávnosti dosáhly a teď za ni musí platit.(3.5.2009)

  • verbal
    ****

    Vynikající instruktážní video pro nastávající maminky, které se zcela mylně domnívají, že porod bolí! Než se svěřit těm řezníkům v nemocnici, je rozhodně pohodlnější rodit doma. Matka jednak není stresována cizím, anonymním prostředím a navíc empatická a zkušená porodní asistentka nepochybně dokáže individuálním a pečlivým přístupem prvorodičku natolik motivovat, že miminko přijde na svět dříve, než by jste řekli "krejčovské nůžky". Zajisté by se teď dalo sáhodlouze polemizovat o vhodnosti takovéhoto prostředí a to zejména v situaci, kdy se miminko správně neotočí a je nutná chirurgická asistence, nicméně erudovaný domácí porodník si dokáže s takovou situací hravě poradit, a to jen za pomocí běžného kuchyňského vybavení! Doufám, že už se chystá dvojka, která se bude jmenovat Outside a bude stejně citlivě a hravě pojednávat o problematice postnatální péče!(16.12.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace