poster

Spálené vzpomínky

  • USA

    Things We Lost in the Fire

  • Slovensko

    Spálené spomienky

Drama

USA / Velká Británie, 2007, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Handle
    ****

    Tento film na mě zapůsobil podobně jako Králičí nora. Je to stejně smutně laděný film s velmi dobrými hereckými výkony H. Berry i B. Del Tora. Divím se, že ani jeden z nich nezískal nominaci na Oscara... Krom toho, film je velmi zajímavě natočen a má výborný střih. Mnoho záběrů vypadá opravdu umělecky. Celkově je to tak mezi 3 a 4*, ale protože filmu nemůžu nic zásadního vytknout, zaokrouhlím na čtyři. Pokud máte rádi civilní dramata, která netlačí na pilu a nehrají si na "film roku", tak Vám tento snímek opravdu můžu doporučit... // Příjmi to dobré.(15.7.2011)

  • Bluntman
    *

    Na podobném typu takyfilmů mě ani tak neirituje jejich existence, ale převážně kladné divácké přijetí, které je způsobeno kýčovitým dojímáním se sám nad sebou a zdáním zážitku z uměleckého díla. Není to dílo samotné, ale jeho percepce, která mě nutí k napsání komentáře a demonstrativnímu hodnocení (uznávám, že pokud přistoupím na zdejší škálu a nebudu se ohlížet na červené zabarvení a extatické ohlasy, je to za jednu hvězdičku). Chvíli jsem přemýšlel, jestli se v případě amerického debutu dánské režisérky Susanne Bierové nejedná o počin, ve kterém je vše - od castingu až po zvolené formální prostředky (nechronologické vyprávění s netradičními úhly kamery, významotvorným nasvícením a montáž) - motivováno transtextuálně, ale spíše než o film o festivalovém kýči jde o überkýč hrající si na umění; ukázkový midcult. (Ve zkratce: transtextuální motivace je taková, kdy rozumíme konvencím a rozpoznáme jejich odchylky dle obeznámenosti s daným žánrem, typem filmů či rolí atd.) Vše zde má své opodstatnění jenom proto, že se jedná o trendy postupy známé z Forsterových, Haggisových či Iňárrituových filmů, ale zatímco v nich má epizodičnost vyprávění a kauzální (vztah příčina-následek) roztříštěnost vzhledem k návaznosti na určitý typ myšlení či zmapování určitého geopoliticko-národnostně-genderově-sexuálního stavu v omezeném časovém úseku své opodstatnění, zde tomu tak není. Stylisticky pak jde o autenticky se tvářící, ale přitom výrazně estetizovaný potěr, který hlavně nechce rozrušovat nebo znepokojovat, nýbrž posílením jemně vybrnkávacího motivu vyvolat emoce a zprostředkovat metafory, které slouží jako eufemismy a které by pochopil snad i Forrest Gump (manžel: zastřelen /nevidíme, pouze slyšíme, kamera se odklání/ manželka: pád hrnku a rozlití nápoje na zem). A kdyby byl někdo fakt tak pitomý, že by mu nedošlo, vo čem že to jako hele je, tak nám to pro jistotu ještě příšerně nehrající herci (Halle je hysterka i v reálu, u Del Tora pochybuji, že je ono mučednictví pouze součástí role) řeknou... a zopakují, jako kdyby byl divák úplné ťululum. Ale výrobci a prodejci endiaronu a zvracících pytlíků z takových snímků musí mít rádost.(14.9.2010)

  • Davies182
    ****

    Na herecký koncert tří hlavních hvězd v tomto snímku je radost pohledět. Del Toro ve své nejlepší kondici... Jako příznivec drásavých a beznadějných dramat o ztracených případech a nenapravitelných lidech jsem byl velmi mile potěšen.(11.8.2008)

  • Happens
    ****

    Benicio Del Toro se po tomto filmu (a 21 gramů) dostal do mé Top Ten herců. Uchvatný příběh, počáteční průstřihy v čase, jen ten konec je sice lyrický, avšak epická linie mi připadá nedotažená. Což by možná bylo na škodu, takle si člověk domyslí osud rodiny a Jerryho. Jinak mi připadá, že Toro hraje tu samou roli jako ve filmu 21 gramů, jen s menším entusiasmem. Film rozhodně doporučuji.(29.12.2009)

  • becki_tu
    ****

    V první polovině nenápadně vyhlížející film, který se však v druhé půlce takovým způsobem láme, že jsem hned zapomněl na nevýrazný začátek a začal jsem naplno vnímat emoční postoje a jednání jednotlivých postav, které nakonec propletly své osudy v nádherném závěru, který mi nahnal slzy do očí. Velkou zásluhu na tom má především Benicio Del Toro, jeho výborně napsaná role a jeho takřka životní herecký výkon. - Život jde dál. A pokud s ním nechceme ztratit kontakt, měli bychom jít s ním.(4.10.2008)

  • - Film bol do niektorých kín dopravený pod fiktívnym názvom "Water". (matt6)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace