poster

Spálené vzpomínky

  • USA

    Things We Lost in the Fire

  • Slovensko

    Spálené spomienky

Drama

USA / Velká Británie, 2007, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sobis87
    ****

    Toto zpočátku narativně zajímavě řešené drama (roztříštěná časová souslednost scén) o ztrátě někoho blízkého se ke konci mění v celkem předvídatelnou drogovou odyseu, která ale nabývá na působivosti díky Benicio Del Torovi, jehož výkon v roli sociálně nestabilního narkomana a nejlepšího přítele zavražděného muže (příjemně civilní Duchovny) je doslova odzbrojující. Pokud bych měl říct jediný důvod, proč se na Spálené vzpomínky podívat, řekl bych právě jeho jméno. Stejnou míru chvály si ale bohužel nezaslouží Halle Berry, která jako manželka zavražděného několikrát sklouzne k nepříjemnému přehrávání a místo toho, abych s její postavou soucítil, působil na mě její projev spíše jako citové vydírání - příliš křečovitě. Není to sice tak hrozné, jak to může znít, ale vedle Del Torova famózního výkonu vynikne každé její klopýtnutí.(21.5.2008)

  • Bluntman
    *

    Na podobném typu takyfilmů mě ani tak neirituje jejich existence, ale převážně kladné divácké přijetí, které je způsobeno kýčovitým dojímáním se sám nad sebou a zdáním zážitku z uměleckého díla. Není to dílo samotné, ale jeho percepce, která mě nutí k napsání komentáře a demonstrativnímu hodnocení (uznávám, že pokud přistoupím na zdejší škálu a nebudu se ohlížet na červené zabarvení a extatické ohlasy, je to za jednu hvězdičku). Chvíli jsem přemýšlel, jestli se v případě amerického debutu dánské režisérky Susanne Bierové nejedná o počin, ve kterém je vše - od castingu až po zvolené formální prostředky (nechronologické vyprávění s netradičními úhly kamery, významotvorným nasvícením a montáž) - motivováno transtextuálně, ale spíše než o film o festivalovém kýči jde o überkýč hrající si na umění; ukázkový midcult. (Ve zkratce: transtextuální motivace je taková, kdy rozumíme konvencím a rozpoznáme jejich odchylky dle obeznámenosti s daným žánrem, typem filmů či rolí atd.) Vše zde má své opodstatnění jenom proto, že se jedná o trendy postupy známé z Forsterových, Haggisových či Iňárrituových filmů, ale zatímco v nich má epizodičnost vyprávění a kauzální (vztah příčina-následek) roztříštěnost vzhledem k návaznosti na určitý typ myšlení či zmapování určitého geopoliticko-národnostně-genderově-sexuálního stavu v omezeném časovém úseku své opodstatnění, zde tomu tak není. Stylisticky pak jde o autenticky se tvářící, ale přitom výrazně estetizovaný potěr, který hlavně nechce rozrušovat nebo znepokojovat, nýbrž posílením jemně vybrnkávacího motivu vyvolat emoce a zprostředkovat metafory, které slouží jako eufemismy a které by pochopil snad i Forrest Gump (manžel: zastřelen /nevidíme, pouze slyšíme, kamera se odklání/ manželka: pád hrnku a rozlití nápoje na zem). A kdyby byl někdo fakt tak pitomý, že by mu nedošlo, vo čem že to jako hele je, tak nám to pro jistotu ještě příšerně nehrající herci (Halle je hysterka i v reálu, u Del Tora pochybuji, že je ono mučednictví pouze součástí role) řeknou... a zopakují, jako kdyby byl divák úplné ťululum. Ale výrobci a prodejci endiaronu a zvracících pytlíků z takových snímků musí mít rádost.(14.9.2010)

  • Freemind
    ***

    Úplně čisté svědomí nemám, ale víc než tři hvězdičky dáti nemohu. Kamera, střih, hudba, herci, atmosféra - všechno na výbornou. Jen jsem si zase od začátku říkal, že tohle asi natočila ženská. Prostě mi tam chybí pazour, trocha špíny, tady byli všichni krásní, hodní, trpící, jediná zlá postava v celém filmu (Duchovnyho vrah) byl vykreslen jako nepříčetné zosobnění zla. Do poloviny jsem přesto pomýšlel na pět hvězdiček, pak mě čím dál tím více ubíjely ty dětské tvářičky a smutná očička, úžasný mužíček, přátelé na život a na smrt, šablonově vykreslený drogový problém Benicia - a dobila mne kytice růží. Prostě skvostně a originálně natočená Danielle Steele.(18.2.2008)

  • Tomco
    ****

    Portorikánsky Laco Lučenič predvádza opäť raz démonický herecký výkon, ktorému len horko ťažko stíha inak tiež výborná Halle Berry. Táto dvojka posúva samotný film minimálne o hranicu vyššie. Ich neprehliadnuteľná charizma a vzájomná chémia pôsobí v samotnom filme fantasticky. Dánka Bierová môže pokojne spávať. Jej prvá Hollywoodska zastávka určite nebude zároveň poslednou. Spálené spomienky sú silno skľučujúcim filmom z ktorého si môžete navodiť slušnú depku, bude to však stáť za to. Realistické, pomalé ale plynulé, autentické, drsné. Minimálne stojí za pozornosť.(18.2.2008)

  • moviesfan
    ****

    Opravdu dobrý drama. Halle Berry opět v kvalitní roli, kde hraje opět skvěle. Vyzdvihnul bych příběh, díky kterému stojí za to film vidět. Halle si prožívá drsné časy se ztrátou manžela a k tomu začne pomáhat známému z drogové závislosti. Nevím kolik žen by tohle zvládlo, ale Halle to ve filmu zvládla téměř na jedničku. Hodnocení: 70%(12.4.2008)

  • - Film bol do niektorých kín dopravený pod fiktívnym názvom "Water". (matt6)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace