poster

Tahle země není pro starý

  • USA

    No Country for Old Men

  • SK název

    Táto krajina nie je pre starých

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2007, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 337)

  • POMO
    ****

    Atmosfericky mrazivý, plýživo tichý, chladne drsný, coenovsky osobitý thriller, ktorý sa vo finále tvári ako veľké umenie a divák mu to ochotne žerie. Coenovci sa po zopár komediálnych úletoch vracajú tam, kde ich mám najradšej. V teenage veku ma v nočných morách prenasledoval Michael Myers, dnes to bude Bardemov zabijak. A nezachráni ma pred ním ani šerif Tommy Lee Jones.(19.2.2008)

  • kleopatra
    ****

    Stylový !!! A tenhle fakt je pro mě podstatnej, ne prchavý rozmrzení nad dortem, kterej se v nejočekávanějším okamžiku musel obejít bez třešničky a místo smrtelný gradace se i s dějem odebral kamsi do gerontologický poradny. Bez ohledu na Oscara, má tenhle film zaděláno na to stát se kultovním, ať se to komu líbí nebo ne. Bardém možná nevstoupí svou dekou do kadeřnickejch atlasů, ale jeho darebák do filmovejch análů zcela jistě. Taky jsem ráda, že potenciál Joshe Brolina byl konečně objeven a že starý koště Tommy Lee Jones pořád spolehlivě mete.(20.3.2008)

  • Cival
    ****

    Dva parádní drsňáci si hrají na slepou bábu a v neodolatelně stylových sekvencích okolo sebe rozstřelují auta. Co je to? Terminátor 4? Ne! Prý nejlepší film roku... Coenovci vzpomínají na syrovost Zbytečné krutosti a nonšalanci Farga a tuší, že tady něco nehraje.(18.2.2008)

  • Houdini
    ****

    Oscar 4 : Nejlepší film, Režie, Herec VR - Javier Bardem, Scénář - A + 4 nominace: Kamera, Střih, Zvuk, Zvukové efekty. . . . . . . .. Zlatá Palma - výběr(18.5.2007)

  • Lima
    ***

    Nedám na novinářské oslavné tamtamy. Film silný v detailech, ale nevýrazný v celku. Zamáčkněme slzu při vzpomínce na geniální ´Fargo´, Coenovci začínají být v posledních čtyřech letech poněkud vyčpělí. Chybí mi zde pointa (polopatisticky vyřčené moralitky film duchaplným nedělají), chybí mi největší zbraň Coenů a tím byl vždycky silný příběh, chybí mi jejich typický smysl pro absurdno a nadsázku, chybí mi toho zde vlastně docela dost. Bardemův zabiják, tedy postava, se kterou celý film stojí a padá, není tak nosnou a tak zajímavou, abych už nyní, jako to s gustem dělají zámořští publicisti, stavěl tento v podstatě velmi jednoduše stavěný snímek po bok slavných filmových klasik. Od "nezapomenutelného" filmu čekám přeci jenom něco více, než jen banální naháněčku a one-man-show jednoho chorého násilnického mozku. Sorry, guys :o) Převážně extatické nadšení nad tímto dílkem spíše připisuju zaslouženému renomé, které si talentovaní bratři za svojí kariéru vydobyli.(9.1.2008)

  • Galadriel
    *****

    Bratři Coenové se předvádí ve vrcholné formě. Natočili hodně drsný, chytrý a trochu netradiční thriller, který je tak napínavý, že vás s bušícím srdcem zatlačí do křesla a tak realistický, že začnete mimoděk pokoukávat po dveřích, jestli vám náhodou Javier Bardem nepřišel vystřelit zámek, hodit si mincí a nechat vás hádat, která strana padne... K atmosféře pak přispívá naprosto úžasná kamera a výborný zvuk, a v neposlední řadě samozřejmě i perfektně zvolené herecké obsazení, v čele s Javierem Bardemem s opravdu úchyláckým účesem (zasloužený Oscar) a charismatickým Joshem Brolinem. Mám chuť jít si to okamžitě pustit znova a vychytat ty tisíce věcí, které jsem napoprvé nepostřehla a začít odkrývat další a další vychytávky a detaily, které mi unikly. Věřím, že jich tam na mě čeká celkem dost.(3.8.2008)

  • Tsunami_X
    ****

    Člověk myslí na Tarantina, McCarthyho údernost (pokud tu pecku četl) a na to, že Brolin je génius (bůh!) a válí jako vylepšený Charles Bronson. Nakonec to ovšem není dost blízko ani daleko a to je zatracená škoda.(9.1.2008)

  • Tosim
    ****

    Strhující, ale kdybych nevěděl, že film natočili bratři Coenové, nepoznal bych to. Zkrátka a dobře snímek, ze kterého atmosféra jeho tvůrců není cítit.(2.6.2008)

  • Matty
    *****

    Po druhém zhlédnutí: Bylo učiněnou rozkoší sledovat Zemi podruhé, nemuset se příliš zabývat příběhem, případně jeho poselstvím a vychutnávat si precizní provázanost všech záběrů. Je to film, ve kterém nic nenadbývá a i pokud by nadbývalo, dokáže vás přesvědčit, že nejde o chybu tvůrců, nýbrž vás samotných. Už se těším na třetí setkání, pane Chigurhu. 90% Po prvním zhlédnutí: Bratři Coenovi se po tříleté pauze vrátili ve velkém stylu! Drsný a bezútěšný thriller s neskutečnou atmosférou, kdy každou chvíli otáčíte hlavu, jestli vám někdo nedrží brokovnici u zátylku. Herecké výkony, pro něž těžko hledám superlativy (Bardem JE zabiják) a občasný problesk humoru černějšího než vyhlídka na smrt. Prozatím a pro dosti loudavé tempo hodně silné čtyři hvězdičky, ale můj instinkt mi říká, že další zhlédnutí to vytáhnou na poctivých pět. (více) 85% Zajímavé komentáře: Lima, DaViD´82, castor, H34D, jahol, Cushing, Axident, BoXBe(23.2.2008)

  • Isherwood
    ***

    Extatické výkřiky americké kritiky, stvrzené oscarovovou nadílkou, o extrémním násilí jsou spíše bohulibé prosby všech, kteří McCarthyho román četli a zároveň už něco od bratrů dříve viděli. Ten film je dokonalá stvrzenka toho, že autorsky začínají být pomalu ale jistě vyprahlí jak poušť na texasko-mexické hranici. Tahle látka pro ně byla jako stvořená, ale otrocká adaptace ještě dobrý film nedělá a nemít tam ty úžasné herce (po American gangster Josh Brolin opět boduje), ztratila by jejich adaptace absolutně smysl. 70% (vzhledem k očekávání zaokrouhleno dolů).(4.1.2008)

  • Djkoma
    ***

    Jeden muž chtěl peníze. Druhý je chce zpátky a nebojí se jít přes hromadu mrtvol. Třetí rád káže o zemi, v které žije a která už není pro něj. Čtvrtý... Zajímavý film si Coenovci vybrali jako svojí další práci. Vybrali skvělé herce, kterým dvojice Javier Barden a Josh Brolin. Svérázný pohled do světa, který je našemu velmi vzdálený, v kterém se dá na poušti najít několik mrtvol a mnoho peněz vedle tun kokainu. Scénář je průměrný a celý film je pomalý. Trochu se to váže k ději a postavám, kterým dávají režiséři docela slušný prostor. Myšlenkově je však země prázdná a její pověst ji předchází a přeceňuje. Postavy jako je policista Tommy Leeho Jonese jsou ve filmu jen kvůli svým zpovědím do kamery a nijak film neposouvají. Avšak Barden s Brolinem drží film herecky hodně vysoko, ale nezachraňují ho. Doufal jsem, že Coenovci vynechají svůj černý humor, který se do filmu příliš nehodí a až na několik okamžiků tak naštěstí učinili.Jestli mi někdo ukáže v čem je tento film výjimečný budu rád, protože já na to nepřišel. Tenhle film není pro mladé...(10.2.2008)

  • Renton
    ****

    Scénář: Joel Coen, Ethan Coen .. Zajímavé, ale nikoliv jedinečné aneb Coeni jsou stále v nouzi. Jejich dva předešlé komediální filmy - to byla spíše katastrofa, než zábava, ale pak přišlo téma/kniha pro ně jako(by) stvořené. Jenže.. No Country for Old Men na letmý pohled vypadá jak Fargo (geniální film!) v letních kulisách (hlavně "ten kufr peněz") a bohužel s tím, jak se ztratil led a sníh, ztratilo se něco z jejich mrazivého podání, ale také cynického humoru a celkové síly příběhu. Násilí zde je, ale jeho míra a drsnost zobrazení rozhodně nejsou v nějaké vrcholné podobě, kdy část mordů proběhne mimo přímý záběr kamery nebo úplně mimo scénu. Jinak film není téměř vůbec o dialogu, děj je posouván převážně jen obrazem a něco málo rozhovorů moc smysl nedává, stejně jako monolog šerifa Bella, který jakoby nechce přijmout, co se, v pro něj moderní době, děje za špatnosti. Do něj je vlastně zarámován celý děj, jako taková ilustrace a kdyby byl podán třeba jako šerifovo vzpomínání, možná by se daly odpustit některé příběhové nesrovnalosti a zjednodušení (symbolická havárie na konci, žádná reakce okolí po střelbě v motelech, ..). Scénář je tedy slabota (ať si kritika říká co chce), kterou urputně drží naprosto dokonalé herecké obsazení, krásné exteriéry a sice typické (ale až příliš poklidné) stylové tempo vyprávění se zahuštěnou atmosférou, které (nemohu si pomoci) k dokonalosti přeci jen chybí hudba, alespoň místy. Takže, celkově se nic nového pod vyprahlým texasko-mexickým sluncem nekoná! 70%.(8.1.2008)

  • Malarkey
    ***

    První shlédnutý film, který je nominován na Oskara pro rok 2008 od samotných bratrů Coenových, jež mi většinou do repertoáru sedli, jenže tímto filmem si svůj úspěch poněkud pošramotili. Příběh dvou odlišných mužů prolínán různorodě mezi sebou sice není špatné řešení, ale rozhodně není ani nikterak originální a každopádně zanudí a poplete řadu situací, což je na film tohoto filmu opravdu škoda. Řada scén by ani nemusela být a celé to mohlo být poněkud kratší. Svojí delkou jsem se ke konci totiž těšil až už bude konec a to se mi u dobrého filmu nestává. Možná mi u filmu chyběli ti správní herci, i když ti co se v něm objeví špatní rozhodně nejsou, jen vtipu příliš nenabrali a celé to bylo docela zlé a drsné, možná až zbytečně drsné.(1.2.2008)

  • Cervenak
    *****

    Som nadšený! Takéto poctivé filmárske remeslo v tej najrýdzejšej forme som nevidel už strašne dlho. Pri mnohých scénach som si hovoril: "Tak túto situáciu som už videl v mnohých filmoch, ale NIKTO ju NIKDY nenatočil PRÁVE TAKTO." Línia s Bardemom a Brolinom napínavá na dosranie, línia s Jonesom presiaknutá post-westernovou nostalgiou, ktorá ma absolútne dostala a hoci možno nebola z príbehového hľadiska ktovieako prínosná, spätne vo mne doznieva možno silnejšie než tie jatky. Nie som coenovský fanatik, dokonca aj niektoré ich slávne filmy mnou bez stopy prešumeli (Millerova križovatka), ale toto si Oscara za réžiu i za scenár rozhodne zaslúžilo stokrát viac než čokoľvek, čo som z tohtoročných nominovaných filmov zatiaľ videl... Samozrejme Bardem je GENIÁLNY, ale aj Brolin a Jones odviedli kus solídnej hereckej práce.(4.3.2008)

  • Enšpígl
    ****

    Mé rozhodování kolik filmu udělím hvězd ještě není u konce. V tuhle chvíli ještě fakt váhám zda 3* nebo 4*, jenže mám pocit, že ke konečnému rozhodnutí bych nedošel nikdy a tak si to pokusím vypsat, celý to přečíst a na závěr ohodnotit. Tomu se říká super on-line hodnocení a nebo taky pěkná debilita, nevím. Takže atmosféra filmu mě fakt dostala. To se hned tak nevidí, abych si připadal jak v nějakým přímým přenose. Hlavní mišuge, byl výživnej a zavřený dveře zdolával s noblesou anglického gentlamana. Jeho vztah k ostatním lidem byl hodně podobný vztahu slušných občanů ČR ke svým politikům. Líbila se mi jeho klidná povaha. V klidu někam přišel, všechno to pozabíjel a pak zase v klidu odešel. To ten druhej co ho kliďas náhaněl měl nervy úplně v prdeli, jak kdyby měl přijít o panictví nebo co. V každém případě postavy i herecké výkony jsou na pochvalu a jednotlivé scény jsem papal s ohromnou chutí. Bohužel místy zcela nelogické chování hlavních hrdinů dokázalo poměrně slušně degenerovat děj do prázdna. Vypsaní plusů a minusů tohoto filmu nakonec z nerozhodnýho enšpíglíčka udělalo rozhodnýho enšpígla, který vynáší na veřejnost 4 hvězdičky. Ten film si je zaslouží už jen za to, že ho mám stále v hlavě a pořád musím nad něčím z něj přemýšlet.(6.3.2008)

  • J*A*S*M
    ***

    No Country for Old Men není filmem pro všechny. Spíš bych řekl, že je pro velmi malou část divácké obce. Coenové jsou se svým dílem určitě spokojeni, snímku nelze upřít silnou stylovost, ale k čemu to je mně, když jsem u něj málem usnul. Děj se sune kupředu neuvěřitelně pomalu, místy se dokonce, jak bych to tak řekl, nesune vůbec. Záběry na pustou krajinu (pokoj, auto...) jsou sice moc pěkné, ale to by nemohli trvat trochu kratší dobu a být méně statické? Vypíchnout musím neskutečného Javiera Bardema, nebýt jeho výkonu, byl by zážitek z filmu stěží poloviční.(4.8.2008)

  • Marigold
    *****

    Na tomhle filmu mi nevadí lautr nic, dokonce ani to, že Coeni dali více prostoru stylu Cormaca McCarthyho než svému vlastnímu. Jejich přínosem k výtečné předloze je především precizní technické balení a tradičně skvělá volba typů. Na Bardemovy oči zla nikdy nezapomenu, Brolinův knír a výzor evokuje tvrďáky ze sedmdesátých let a Tommy Lee Jones je přesně tak vyděšený a staromilský, jak má šerif Bell být. Rozbitá struktura příběhu, chybějící nitky motivace a popření násilí jako cool rekvizity – "Tahle země není pro starý" není otázkou velké nadsázky, ale spíš mrazivě černého humoru. Je to portrét světa, který míval své ochránce dobra a své pevné zákony, ale teď už nezbylo nic. Snad jen ta mince z roku 1958. Call it! Oscar letos neminul cíl.(17.3.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $74,283,625Tržby Celosvetovo $162,113,329Tržby za predaj DVD v USA $46,528,819 //počet predaných kusov 2,725,049Bratia Coenoví týmto filmom rozbehli riadne dusný, drsný a hustý príbeh, plný násilia a krvy. 3/4 filmu sú fakt radosť pozerať a po tomto doslova famóznom úseku ako by im došiel dych a skĺzne to niekam do stratena. Akoby prepli na inú koľaj a podávajú pri záverečných scénkach bezduché výlevy, čo prídu tak maximálne od veci a nechajú diváka v neistote, čo tým záverom vlastne chceli povedať, škoda mohlo to byť za plný počet, malo to na to. Josh Brolin a Javier Bardem sú vo svojich úlohách excelentný! Oscar za najlepší film?, nech sa už nehnevajú ale to opäť trošku akademici prestrelili. /85%/(5.11.2008)

  • woody
    ****

    Přeci jen jsem čekal, že do toho dají Coenovi více ze sebe. Vyloženě na pár detailů je to doslovná adaptace skvělé McCarthyho novely. Film tak kromě hereckého koncertu Javiera Bardema (jestliže i taková McDormandová dostala za Coenovic film Oscara, tohoto španělského božana by také neměl minout) a úchvatné Coenovic stylizace příliš mnoho nového nenabídne. Ono vůbec nejde vymyslet příliš mnoho originálnějšího, než je Anton Chigurh se svou jateční pistolí a s borkovnicí s tlumičem. Postava Tom Bella je radikálně zhuštěna. Vlastně by ve filmu ani nemusela být, protože vyjma začátku a konce nemá moc prostoru. Všechno tam působí příliš zkratkovitě. V knize mi to ani moc nevadilo, zato ve filmu je to vidět až až. Kdo knížku nečetl - což bude asi většina - toho čeká thriller, ze kterého se jistě stane stejná klasika jako třeba z Farga nebo z Lebowského. Už jen za Chigurhovu operaci vlastní nohy, po dlouhé době nekorektní dávky krvavého násilí a hlášky Woodyho Harelsona.(30.11.2007)

  • Radek99
    *****

    Geniální Coenovský thriller coby variace klasického westernu, drsných thrillerů 70. let a dramat s etickým rozměrem, příliš sofistikované a po formální stránce dokonalé dílo. Už ten příznačný začátek - postsynchron s monologem šerifa vzpomínajícího na staré dobré časy se statickými celky příznakové jižanské krajiny, které svou délkou nutí k zpozornění a akcentují vyřčené... Coenové rozehrávají svou typickou fabulační hru, tentokráte ale jakoby navážno, s hlubokým dopadem převážně podprahového sdělení - ty obrazy tichého, obyčejného zabíjení jakoby měly vyvolávat aluze na Takové normální zabijáky, Javier Bardem však dává svému přirozenému zabíjení ještě nový rozměr - rozměr zásadovosti, zvrhlého etického kontextu a jakési obskurní čestnosti (je to jeden z nejlépe zahraných psychopatů, které jsem kdy viděl...), nese v sobě navíc ještě rozměr osudovosti; Josh Brolin zase v roli vietnamského veterána a zapomenutého svářeče dává vzpomenout na hrdiny westernů, vizuálně však jakoby tento cowboy vypadl z thrillerů 70. let, jejichž drsná atmosféra se prolíná celým filmem. Opačným nosným prvkem je stárnoucí šerif Tommyho Lee Jonese, který není sto vyrovnat se s uspěchanou a stále se zdrsňující dobou a nostalgicky se uchyluje k mýtu o starých dobrých časech (který je ovšem pouze chimérou, jak zazní přímo ve filmu). Typická generační propast, o čemž by mohli své povědět všichni stárnoucí učitelé a obecně staří lidé, kteří již světu a době svých vnuků nerozumějí... V tomhle zmítání je trocha existenciálna, trocha predestinace a zacházení s náhodou, Coenové hodně zvláštně pracují s příběhovou linií, záměrně narušují kontinuální strukturu vyprávění a nechávají diváka jednak na pochybách, proč co která postava udělala (motivační provázání je mnohdy hodně nezřetelné) a někdy záměrně uhnou linii příběhu zcela nečekaným směrem (bouračka, události v motelu v El Pasu...), je to taková hra s divákem (pro bratry Coeny hodně typická). Jejich film je plný toho nejbrutálnějšího násilí, ale vyznění je vlastně zcela opačné - latentně přítomný vypravěč ústy dosluhujících mužů zákona odsuzuje zvrhlou dobu (i když je otázkou, zda dříve nebyla ještě zvrhlejší...). V dnešním filmovém světě je až neskutečné, že se tvůrci ve svém vyprávění obejdou takřka úplně bez filmové hudby... To nejlépe svědčí o síle a přesvědčivosti snímku... Snímku o současné Americe, která se neliší příliš od té pionýrské...Poklona tomu mýtickému světu a jeho mužské podstatě...která je ovšem až příliš často vykoupena krví...(30.3.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67