Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Pokračovanie bolo na spadnutie ešte pred vypustením dvojky do kín a nebudem predstierať, že som sa netešil. Očistený od znalosti knižnej predlohy ale jasám aj po tomto spojení Howardovej réžie a Hanksovej, kvalitne odvedenej práci. Je síce jasné, že Howard nikdy nebude blockbusterovým režisérom, i keď tržby tomu nenasvedčujú, ale jeho skutočná sila tkvie s jednoduchých, komorných snímkoch, určených pre užšiu škálu diváckeho spektra. Keď tomu ale poriadne prikúri, dostane kvalitný námet, tak dokáže, že s ním treba rátať aj na plátnach kín, a to nielen v klubových predstaveniach. Príbeh je opäť opradený záhadami, skvelo nadväzujúcimi šiframi, symbolmi a podobnými hlavolamami, na ktoré sme zvyknutí od čias Indyho. Ja to stále žeriem, a aj keď je atmosféra naozaj temná a mysteriózna, Hanksov profesor Langdon si neodpustí párkrát vypustiť skvelú hlášku, ktorá pripomenie, že má ísť o veľmi dobre osolený popcorňák. Takže šup ho sem s ďalším sfilmovaným Brownovým príbehom, ale medzitým, by Ron mohol znova odbehnúť natočiť nejakú chuťovku. 80%.(14.11.2009)

  • flanker.27
    **

    Velevážení ctitelé, umělci a znalci kumštu divadelního, naše kočovná společnost dovoluje si předvésti Vám pod vedením principála signora Howarda (ozývá se mírný potlesk, mistr skromně kyne hlavou) drama jarmareční Robert Langdon a Vatikán v nesnázích (větší, zaujatější potlesk). Tento kousek divadla lidového k osvětě široké spolu s mistry pera nabízíme, bychom o všelikých tajnostech světa širokého každého zpravili (během řeči vstupují do popředí postupně Dan Brown, David Koepp a Akiva Goldsman, publikum tleská spontánně). K tajemnému dramatu plnému tajností, nebezpečenství, úkladů a zrad hude mistr smyčce maestro Hans Zimmer (ozve se trylek, velký potlesk déle trvající). V roli hlavní zřete přeslavného Hankse Toma, dříve prvního milovníka, nyní starého herce charakterního, který co učený bakalář Langdon záhadu čtyřnásobného zmizení a jednoho stroje pekelného řešiti musí (Hanks vystupuje do čela malého pódia, rozepne kabát, mistrně jej odhodí mimo zorný úhel publika a vysekne poklonu, obecenstvo u vytržení, dámy omdlévají, pánové uznale kynou hlavami). Dále dovolte představiti Vám další slavné naše umělce prken, jež svět znamenají, Skarsgård Stellan (plác), McGregor Ewan (plác plác), Favino Pierfrancesco (plác plác plác), Kaas Nikolaj (4xplác), a nakonec klenot kočovné společnosti naší, uvítejte slečnu Ayelet Zurer (slečna půvabně postoupí v před, vysekne pukrle, rozhodí úsměv vlevo i vpravo, pánové u vytržení). Nuže dovolte velevážení, nechť akt první započne se. Divadlo počíná, scéna stíhá druhou, zápletka, z vody vynořuje se hlavní charakter, úklady, zvraty, překvapení, obecenstvo roztává, ponořuje se do dění, je u vytržení z nečekaných odhalení, principál sleduje reakce a vidí, že Vítr z hor tentokrát nebude potřeba. Blíží se vyvrcholení, charakterní herec v roli nadupaného bakaláře za pochodu řeší tajnosti vatikánské, odhaluje "překvapivého" viníka hlavního a od stolice svaté nečekaného ocenění dostává se mu. Podařený kus končí, obecenstvo vesměs spokojeno, herci, kteří zde tentokrát neměli svou oblíbenou vsuvku "já bych si tedy s dovolením také vzal", s výtěžkem představení upalují do prvního šenku a principál s mistry pera mnou si ruce, jak jim to s několika drobnými obměnami zase vyšlo. Po deváté rundě vstane jeden člen společnosti a povídá: a budeme si říkat Hollywood.(16.5.2009)

  • robbiee
    ***

    [imdb: 6.9/10] | me: Samotný film by len tak sám o sebe nevzbudozoval dojem sklamania,... ale po Da Vinci Code sa toto javí len ako snaha o plagiátorstvo a téma cirkvy a vedy je tu podávaná na uponáhľanom deji plnom rychlých konštatovaní (často až prehnananom dôvtipe Dr. Langdona) a akosi nevťahuje a nepúta tým spôsobom, ktorým to robil predchodca. Tento krat slabá predloha je plná dier a hoci Tom je stále vo forme a herecké výkony sú celkovo na úrovni, nie je možné z takéhoto námetu vysekať mrazivý thriller na typ Da Vinci Code,.. to proste nejde,.. na to treba viac než len dobrého predchodcu a silné obsadenie,... treba hlavne silný príbeh a ten tu chýba.(24.6.2009)

  • B!shop
    ****

    Tak druha Sifra se nekona. Bohuzel. Prvni tretina filmu se utapi v silenym vysvetlovani a je to docela nuda. Zbyly dve tretiny by se sice daly oznacit za akcni, jenze je to cely tak trochu stereotypni, nekam se presunem, odkecame si par dialogu, presun dal a tak furt dokola. Navic je film zbytecne dlouhej, cela zapletka, ac docela zajimava, je plna klise a porad to je jenom pribeh o unosu a bombovy hrozbe zasazena do zajimavejch kulis a nejde tu o zadny velky objevy, navic konec silene protahovanej, jen aby se sem mohli nasekat nejaky ty zvraty. Tech je tu sice tak akorat, jenze vsechny jsou silene predvidatelny. Co se tyce hercu, film stoji pouze na Hanksovi, ten nema zadnyho zajimavyho partaka, takze se musi snazit sam, ale i presto, ze vypada celkem ve forme a uces se zlepsil, nema proste moc co hrat, takze se kolikrat jen blbe xichti. Co se tyce McGregora, ten mi sem absolutne nesednul, stejne tak jeho postava, ktera je naprosto mimo a neverohodna. To ani nemluvim o postave pana unosce, kterej vyskakuje, jak se mu to zrovna hodi, jak v tom nejlacinejsim hororu. Vyslednej dojem tak dost zachranuje hudba, Zimmer to tam pere fakt pod tlakem, diky cemuz maj nektery sceny slusnou atmosferu a film je i napinavej, ale to proste na vic nez 4* nestaci.(21.5.2009)

  • Bluntman
    *

    FILMOVÁ NOC 2009. Jakékoliv kontroverze (a tudíž zajímavosti) zbavený pokus o žánrový film (ve kterém jsou cca. dvě relativně zdařilé žánrové scény zabity patosem či neschopností filmu vzbudit napětí a zájem o postavy), který se marně snaží vyprávět o tom, že vymyšlení hodní Ilumináti usnadní Konkláve volbu nového papeže (protože ze 4 kandidátů odstraní většinu) a dopomůžou blábologovi Robertu Langdonovi dopsat druhou část jeho knihy, za kterou si vyslouží uznání na Harvardu a vydělá si velké peníze. Kolem ŠIFRY MISTRA LEONARDA byla alespoň diskuze (protože to byl otravný mid-cult) a divák se její blbosti musel smát, ale její pokračování tak okázale vrší jednu absurditu za druhou, je schématické a s tunou klišé, že se u něj nedá bavit, když je naprosto bez života a nenabízí ani jednu stylisticky opojnou scénu a z hlediska vyprávění a žánru fatálně selhává. 3/10 (za hudbu)(13.6.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace