Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    **

    Je až s podivem, jak se do adaptací spisovatele Dana Browna ženou slavná jména (říkal někdo, že to tu smrdí penězi?). Ron Howard si dává druhé dostaveníčko společně s Tomem Hanksem a tentokrát kromě kratšího účesu přijali také lepší "partnerku" Sherlocka Bonda Ayelet Zurer, skvělého a kultivovaně vypadajícího Ewana McGregora, drsného Stellana Skarsgarda a třeba ještě vynikajícího Armina Muellera-Stahla. Plejáda skvělých herců ve filmu podle brakové knihy... Smutné? Komerce. Film předchází Šifře, ale Howard se z ní viditelně nepoučil. Film má střídá lepší okamžiky se slabšími, tempo je nevyvážené, hádanky v podstatě nejsou hádanky (ani efektně vizuálně zpracované nejsou...), ale monolog Roberta Langdona a všemu dává korunu neuvěřitelně průhledný příběh. Odlišnosti oproti knize nemá cenu komentovat a efektní finále je opravdu pouze efektní... Slabé napětí a pochybná motivace i myšlení postav (máme pistoli až jako poslední možnost, jak se odsud dostat:)). Na druhou stranu pro nenáročného diváka to může působit jako dobrých 138 minut oddechu bez nutnosti myslet (čímž by přišel o všechno kouzlo filmu, jen u mě to je někdy těžké...). Několik dobrých scén a snaha o monumentální záběry a autenticky vypadající makety nestačí, Rone. Krom toho dvojice Koepp a Goldsman je ztělesněním zla a naopak Hans Zimmer je poslední jistotou hudebního nebe.(1.7.2009)

  • Marigold
    ***

    Obráceně nežli v knize: výbornou expozici nahradili filmaři nezáživnou túrou po římských památkách ve společnosti syslího pěšce Toma Hankse, za vlasy přitažené finále Brownovy předlohy zase celkem solidním a vizuálně zajímavým vyvrcholením. Za pozitivní lze bezesporu označit účinkování Ewana McGregora, za negativní to, že z mysteriózní a napínavé honby za symboly zůstalo režijně i herecky tristní vakuum bez špetky invence a emocí. Langdon má prostě v knihách i ve filmu velký problém, že pořád neví, jestli je víc akční hrdina, nebo akademický kecal. V literatuře to lze s přimhouřením oka tolerovat, ale ve filmu to působí hodně břichatým a upoceným dojmem. Za pár závěrečných minut zaokrouhluji nahoru. Nicméně angažování Toma Hankse považuji za historický omyl. V příštím díle už chudák nepropadne ani okulem Pantheonu. Těch 50 ranních bazénů mu člověk nevěří. Leda s motorkem v zadnici.(4.10.2009)

  • B!shop
    ****

    Tak druha Sifra se nekona. Bohuzel. Prvni tretina filmu se utapi v silenym vysvetlovani a je to docela nuda. Zbyly dve tretiny by se sice daly oznacit za akcni, jenze je to cely tak trochu stereotypni, nekam se presunem, odkecame si par dialogu, presun dal a tak furt dokola. Navic je film zbytecne dlouhej, cela zapletka, ac docela zajimava, je plna klise a porad to je jenom pribeh o unosu a bombovy hrozbe zasazena do zajimavejch kulis a nejde tu o zadny velky objevy, navic konec silene protahovanej, jen aby se sem mohli nasekat nejaky ty zvraty. Tech je tu sice tak akorat, jenze vsechny jsou silene predvidatelny. Co se tyce hercu, film stoji pouze na Hanksovi, ten nema zadnyho zajimavyho partaka, takze se musi snazit sam, ale i presto, ze vypada celkem ve forme a uces se zlepsil, nema proste moc co hrat, takze se kolikrat jen blbe xichti. Co se tyce McGregora, ten mi sem absolutne nesednul, stejne tak jeho postava, ktera je naprosto mimo a neverohodna. To ani nemluvim o postave pana unosce, kterej vyskakuje, jak se mu to zrovna hodi, jak v tom nejlacinejsim hororu. Vyslednej dojem tak dost zachranuje hudba, Zimmer to tam pere fakt pod tlakem, diky cemuz maj nektery sceny slusnou atmosferu a film je i napinavej, ale to proste na vic nez 4* nestaci.(21.5.2009)

  • Fr
    ***

    Po prvcích bájných křížem projdi Řím. A andělé nechť průvodcem jsou tvým….. Scénáři pomohlo, že je oproti knize osekán o desítky motivů, stovky stran textu. Překopána je i dějová struktura s vypuštěním několik klíčových postav. Prostě vyvarování se chyb ,,Šifry“. Jízda autem po ulici je akčnější, jen se nechodí a nevysvětluje. Odpovědi na hádanky sice zná veskrze T.Hanks, ale po půlhodinovém ,,úvodu“ má film ucházející spád a pátrání dává celkem smysl. Bohužel důsledkem ,,řezu“ je i bez emoční závěr. Maximum si zaslouží výborná ,,ďábelská“ hudba H.Zimmera (prý v ní ukryl pětitónový ambigram) a E.McGregor. Čekali jste víc? Víra je dar! PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Ztracený symbol! Nevěříte?(26.6.2009)

  • H34D
    ***

    Andělé a démoni jsou hodně podobní na Šifru mistra leonarda, ale aspoň to něco málo odlišné, je dělá lepším a záživnějším filmem. Atmosféra je zde temnější a více vtahující, ovšem stále platí, že napětí a příjemné thrillerové chvění střídají nudné náboženské kydy a divácký zážitek je tak doslova jízdou po sinusoidě. Největším problémem je ještě před nevyrovnaností a pofiderní zápletkou béčková a samoúčelná koncepce, kdy Tom Hanks, jakožto chodící učebnice dějepisu, samozřejmě po boku se sličnou pomocnicí, řeší neřešitelné zpravidla díky tomu, že i při minimu vstupních informací se stoprocentně orientuje a klíčové informace mu crvnkají rovnou do nosu... Přesto mě však překvapilo, kolik z toho Howard dokázal vymáčknout, aniž by mě nudil, či znechutil. 6/10(22.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace