Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liquido26
    ****

    Moc pěkně realisticky udělaná atmosféra středověkého hradu a hlavně skvělí herci. A kromě toho i ukrytá alegorie na tehdejší režim, něboť "vždycky někdo hlídá."(14.2.2014)

  • Fingon
    ***

    Zajímavá sekvence, kdy Jindřich jezdí po nádvoří na koni, natočená v pohledových záběrech, které mám tak rád... ale jinak...(5.11.2009)

  • Šandík
    *****

    Existují historické filmy u kterých je sice naprosto jasné, že tak jak je věc zobrazená to zcela určitě nebylo, ale stejně je to celé vlastně jedno, neboť autorova fikce je silnější a podmanivější než historická fakta. Tohle platí nejen o Formanově Amadeovi, ale kupodivu taky o tomhle dosti komorním filmovém dramatu. Vlastně je to konverzačka, byť v ne úplně typických kulisách. Práce s námětem připomene například Dialog s doprovodem děl. I taky Daněk vnáší do děje silné téma, tentokrát otázku pravdy a to navzdory historickým faktům. Paradoxnost celé situace vystoupí o to víc, když si uvědomíme, že nejen interpretace popsané epizody z historie středověkých Čech, ale i kulisy v niž se příběh odehrává jsou vlastně naprosto neadekvátní a v podstatě chybné. Stejně, jako ve sporu Lindřicha z Lipé s Vilémem z Valdeka, a jistě i Janem Lucemburským a Eliškou Přemyslovnou naprosto nešlo o pravdu nýbrž o boj o moc, ani pozdně gotický Švihov v žádném případě nemůže hrát roli raně gotického Týřova. Přesto se Daňkovi podařilo, nejen díky masivně uplatněným kulisám mohutné hradby a brány s několika hřebeny a padacím mostem, ale také díky podmanivě chycené všednodenní realitě středověké společnosti, vytvořit velmi sugestivní a živý obraz středověku. Samozřejmě na tom obrovský podíl má účast skvělých herců, výborná kamera a přesvědčivě vybudovaná psychologie postav. Vedle Vláčilovy Markéty Lazarové je tohle jistě nejsilnější zpřítomnění středověku v naší kinematografii. Celkový dojem: 90%(9.7.2015)

  • 6thSun
    ****

    Jó Martin Růžek, to byl pane hereckej bůžek!(29.3.2010)

  • Kimon
    ****

    Máme velmi bohaté dějiny a historie našeho národa a jednotlivců byla mnohdy pohnutá. Královský omyl nám rozkrývá alespoň střípek z našich dějin. Je to škoda, že tak málo, byť Oldřich Daněk se hodně snažil. V roce 1967 snímek Františka Vláčila Markéta Lazarová a následně v roce 1968 Královský omyl dávali velké naděje do budoucna. A pak to skončilo a jen občas se v TV pod dohledem "soudruha cenzora" objevil nějaký ten průměrný historický snímek s Martinem Růžkem či Milošem Kopeckým nebo Jaromírem Hanzlíkem. Pak ještě následoval spíše humorně naladěný film (nezakládající se na historických faktech) Noc na Karlštejně a tím to snad skončilo. Myslím, že náš národ si zaslouží více takových děl, vážení páni dnešní scénáristé a režiséři. Nebo jste z hlediska historie tohoto státu tak negramotní, že nastudovat historická fakta a napsat scénář by vás příliš moc zatížilo? Není třeba stále dokola produkovat jen stupidity typu Babovřesky.(11.2.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace