Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rudovous
    ****

    Vynikajici herci a klasicky ceskoslovensky historicky film z druhe pule sedesatych let. Pri setkani Jindricha a Elisky v zaveru filmu zde mame typickou dankovskou disputaci. V dejinnem zlomu na sebe vzajemne pusobici postavy mocne zeny a mocneho muze. V tomto byl Oldrich Danek jako autor i reziser neprekonatelny. Martin Ruzek zde opravdu exceluje. Chvilemy zajimava scena a i kamera. Autenticka atmosfera stredoveku.(27.1.2011)

  • Radko
    **

    Zobrazenie stredoveku ako absolútne temnej a krvilačnej doby sa mi mierne zajedalo už pri Markéte Lazarovej. Tu línia ukázania temného predobrazu súčasnosti pokračuje. Lazarová však bola prvá a obrazové i symbolické uchopenie bolo neporovnateľne lepšie.Chápem alegóriu na nečisté politické hry súčasnosti, ale prečo je vždy ukázané toto obdobie len a len ako doba temna, tmárstva desu ako z najkrvavejšieho krváku? Okrem toho Kráľovský omyl ponúka aj kráľovskú porciu zdĺhavej nudy. Jednoduchý príbeh nespravodlivo odsúdeného väzňa, akože komplikujú patetické reči prehrávajúcich hercov (raz krik, inokedy chrapľavý šepot), no v skutočnosti (ako zvyčajne) je možné len jedno z dvoch vyústení konfliktu: oslobodenie alebo odsúdenie. Politické intrigy, hry lásky a snahy o zachovanie čistého štítu vrchnosti tu sú, ale akosi zvláštne polopatisticky (zdanlivo komplikované spôsobom reči), celkove je to tak nejako o ničom - niečo ako menej vydarená esej.(5.2.2014)

  • 6thSun
    ****

    Jó Martin Růžek, to byl pane hereckej bůžek!(29.3.2010)

  • Anderton
    ***

    V stredoveku aj slnko vedelo, že na jeho tretej planéte prebieha pochmúrne obdobie a treba tak na ňu svietiť menej. Občas vykuklo, aby ľudia netrpeli nedostatkom vitamínu D, ale len tak nenápadne, aby ho náhodou nebolo vidno. Klišé filmov zo stredoveku sú pevne dané. Mix Vláčilovskej poetiky, bergmanovskej psychológie a našeho historického filmového feelingu. Jednoducho kráľ má vždy pravdu a pokiaľ máte pochyby, tak potom kráľovná určite. Film je najviac zaujímavý tým, že je založený na skutočnej udalosti. Podľa komentárov veľmi volne.(5.2.2014)

  • mchnk
    ****

    Moje dilema v hodnocení nebylo o nic menší, než dilema žalářníka o spolupráci s vězněm či samotného vězně k přiznání. Bývalý slavný hrad Týřov znovu ožívá, a to s příchodem politického vězně své doby. Situace je nastavena jasně a všichni se jí přizpůsobují. Podezřívavost mezi obyvateli Týřova roste, stejně jako strach ze zrady. Řešení? Rychlé a veřejné soudy "jen jestli jsme zabili toho pravého...". Souboj morální cti před sebou samým, síla kontrolované zpovědi, očištění vlastního svědomí lží a čekání na třicet hřiven. Naprosto brilantní Martin Růžek mi zde přijde jako takový mix Kozlíka a pana Lazara, Macháček ve své klasicky skvělé poloze a vše dolaďuje Jana Hlaváčová jako rozmarná a autoritativní kněžna s armádou služebnictva. Munzar a Vinklář jako služebníci boží mi přišli ne úplně ve své kůži, nicméně proradnost u jednoho a slabost svědomí u druhého sehráli výborně. Celkově skvělá dobová atmosféra a určitě nadprůměrné herectví.(20.3.2013)

  • Martin Růžek

  • - Přestože se příběh odehrává na Týřově, natáčelo se na hradě Švihov. Týřov je dnes již zřícenina. (Kulmon)

  • - Kromě toho, že Oldřich Daněk film režíroval a napsal scénář, byl zároveň též autorem předlohy. Královský omyl zachycuje přibližně tři kapitoly z Daňkova vlastního historického románu o Janu Lucemburském "Král utíká z boje". (Ele(a)nora)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace