Reklama

Reklama

Mládí v hajzlu

  • USA Youth in Revolt (více)
Trailer 2

Mládí v hajzlu je komedie o dospívání, která na pubertální touhy i vzpoury nahlíží svěžím a neotřelým způsobem. V hlavní roli filmu, který vznikl podle slavné knižní předlohy C.D. Paynea Mládí v hajzlu, se představuje Michael Cera (Juno, Superbad). Nick Twisp (Cera) je zvláštní, ale milý mladík s citem pro pěkné věci, jako jsou Sinatra a Fellini. Na rodinné dovolené se Nick beznadějně zamiluje do krásné a svobodomyslné dívky jménem Sheeni Saunders (Portia Doubleday), ale rodina, vzdálenost a žárliví ex-milenci jejich lásce vůbec nepřejí. Proto Nick s výrazným přispěním Sheeni opouští svůj nudný a předvídatelný život a vytváří své rebelské alter ego: Françoise. A François – se svou kravatou, knírkem a cigaretou - se nezastaví před ničím, co by mu bránilo být s Sheeni. Nick Twisp se ocitá na cestě sebezničení, která pro něj bude mít nepředvídatelné a neskutečně legrační důsledky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (394)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Knihy jsem teda nečetl, ale jak jsem dokoukal tenhle film, docela rád bych si je sehnal. Chtěl bych vědět, jak to s Nickem dál dopadlo, protože tenhle film pořád ukázal jenom část jeho života. A kromě toho, že byla dost bláznivá, byla co se týče dialogů taky docela solidně střelená. Nicméně mi přítelkyně, která knihu četla, řekla, že to je tak i v knize a tak jsem na to taky nahlížel. Film je jinak klasika. Mlaďas prahne po holce, a udělá pro to všecko. Jen je trošku jinej, než ostatní a udělá věci, které zase tak moc normálně nevypadají a způsobí ve výsledku to, že bude mít mládí v hajzlu. ()

T2

všechny recenze uživatele

Rozpočet $18miliónovTržby USA $15,281,286Tržby Celosvetovo $19,623,544Tržby za predaj DVD v USA $4,871,472 //počet predaných kusov 274,293 ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack John Swihart: 1. When U Love Somebody – Fruit Bats ,2. I Willn’t Be A Prisoner – Little Wings ,3. Les Cactus – Jacques Dutronc ,4. I Have A Boyfriend – Michael Cera ,5. What’s Up Fatlip – Fatlip ,6. Popular Mechanics For Lovers – Beulah ,7. Light Of Love – Fleshpot ,8. Keys – John Swihart ,9. Happiness Trigger – Fleshpot ,10. ‘Tain’t What You Do (It’s The Way That You Do It) – Fun Boy Three & Bananarama ,11. My Romance – Jo Stafford ,12. Nick and Sheeni Make Love – John Swihart, ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No tak ja nevim, jako bavil sem se, ne ze ne, foru tu je dost, misty i krapet drsnejsich a pro nejaky to fuck se nejde daleko, ale celej film je scenaristicky neskutecne zmatenej a zkratkovitej. Tvurci sem proste jen tak hazou situace, ktery na nejakej predchozi dej nenavazujou, jen proto, ze se ta situace objevila v knize a autorum prisla vtipna. Proste prvni dve knizky osekany na naprostou dren. Cimz tvurci sice dosahli toho, ze dej svizne odsejpa, ale divak je tak o 90% vtipu oproti knize ochuzenej. Ale zase se jim musi pricist k dobru, ze se tu neustale neresi erekce hlavniho hrdiny, tak jako asi na kazdy druhy strance knihy. Co se tyce Cery, na toho chudacka se hodi naprosto dokonale, ale jako Francois vypada jak homous trpici nespavosti. Celkove lepsi 3*. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl chodit kolem horké kaše - to, do čeho mnozí vkládali naděje, se nepovedlo. Abyste mohli posoudit, zda je pro vás mé hodnocení filmu relevantní nebo ne, chtě nechtě se musím nejdřív vyjádřit k předloze. Ke knize Mládí v hajzlu jsem se před lety dostal víceméně náhodou, když jsem pracoval v knihkupectví a zatímco zákazníci nechodili, četl jsem různé knihy, které bych si nekoupil, abych zjistil, zda to není chyba. Nesmírně mě překvapilo, že to, co vypadá jen jako nějaké jednorázové čtivo do vlaku, je nesmírně vtipná a důmyslně vymyšlená sága, která dává všem těm upoceným Adrianům Moleům a Jonahům Blackům na frak inteligencí, smyslem pro zkratku a vodopádem slovních i situačních gagů. O tom, zda je to vhodná látka pro film, nejsem přesvědčen. Většina věcí, které vás v knize rozchechtají, je vtipná proto, že je vnímáte očima Nicka Twispa. Osobnost každé vedlejší postavy jeho života je zredukována do karikatury, která má zvýrazněné jen ty rysy, jež do vypravěčova života zasahují. Teoreticky to lze dodržet i ve filmu (dobrým příkladem mohou být bizarní postavičky v Orange County nebo Napoleon Dynamit)... Samotný Nick Twisp je podle mě oblíbený ne proto, že je "typický puberťák" a proto se s ním čtenář dokáže ztotožnit - to je samozřejmý předpoklad, ne výsada těchto knih; ale pro to, čím je atypický. Pro tu svou ďábelskou prohnanost z rodu Černých zmijí, pro své mimořádné kombinační schopnosti, díky nimž manipuluje s tolika lidmi a neztratí přehled ani o tom, pod jakou identitou právě tahá za provázky. Film je úplným opozitem všeho, co jsem napsal. Děj redukuje na obvyklá tři dějství, z nichž první zběžně načtrne Nickovo zázemí a dále se věnuje jeho seznámení s pozérskou Sheeni. Tato první část působí jako mimořádně nudná epizoda Dawsonova světa, kde dvě hlavní postavy mluví skuhravým polohlasem a tváří se, jako by jim uletěly včely. Po jejich odloučení nastane oproti knihám značný skok v ději a na okamžik se zdá, že by film mohl konečně nabrat tempo. Nick se rozdvojí - jeho rebelantské druhé já jménem Francois je ďábelským našeptavačem toho ťunti s vizáží a hlasem Stana Laurela, kterého do té chvíle sledujeme a nepoznáváme. Jenže to je zase jen dočasné řešení a i když je Francois jedinou (čtete dobře, jedinou) postavou ve filmu, která tu a tam svou jízlivostí připomene humor předlohy, jeho další využití v ději se dá těžko nazvat dobrým řešením, jak do filmu převést vtip autorského vyprávění. Aniž by se dohromady stalo něco důležitého, v půlce filmu jsme ve druhé knize, vidíme z ní zhruba tři nebo čtyři scény, které jsou neuvěřitelně natahované a bezúčelné a v závěru dojde i na Nickovo třetí alter ego - Carlotu - která se tam objeví v duchu přístupu "ať už to máme všechno z krku a můžeme jít točit něco jiného". Celkově je to jednohvězdičkový, užvaněný "rádobynezávislý" film zcela bez situačního humoru a s minimem účinného slovního, který činí jakžtakž snesitelným, "třetinově dobrým" filmem jen Michael Cera. Je mi líto. 40% ()

movie 

všechny recenze uživatele

50% Slibné obsazení a slibná předloha, YOUTH IN REVOLT ale nakonec je jen průměrným průměrem, což je škoda. Jako čtěnáře původní trilogie Mládí v hajzlu mě už od začátku udivovala jistá "vyměklost", která má skutečně hodně daleko od originálu, zatímco knižní Nick Twisp je skutečný hajzl, postava kterou zde hraje Cera jen mírně zparchantělým chlapečkem a i jeho (sic dost vydatné) alter-ego Francois ještě zdaleka není takový "zloun", jak by měl. Tohle srovnání by si ale zasloužilo samostatnou studii. YOUTH IN REVOLT by nejlépe vyniklo jako seriál, takhle je to relativně přijemné, ale zcela nevydatné "nic". ()

monolog odpad!

všechny recenze uživatele

Brrrr, fujtajbl! Až jsem se lek! Homokluk dCera útočí na naše mozky a bránice v trapné napodobenině nejlepší teen knihy všech dob. Režisér svou impotentní vykastrovanou režií zazdívá i těch několik vtipných momentů, které se mu do jeho životaneschopného ejakulátu kdovíjak omylem připletly. K tomu všemu připojme naprosto tuctovou a nemastnou mužatku Doubleday, jejíž postava se chová asi tak sympaticky a mile jako ruskej tirák v ukrajinským bordelu, zdlouhavou a přesto dějově poskakující adaptaci románu, devadesát procent náctiletejch, kteří jak kdyby vylezli z posledního kola "Amerika hledá nejuslintanějšího debila", a křečovitou snahu vynechat všechno, co dělá Nicka Twispa Francoisem. Jediná povedená věc je podle mě obsazení Raye Liotty jako policajta Lance. Ten ale bohužel za těch několik minut nestačí utáhnout celej film. A tak tu máme trapnou zdlouhavou kvazikomedii, která nedokáže pobavit ani suchý z nosu. A za tohle by měl divák ještě platit, aby to viděl? ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Předně chci říct, že skvělý román C. D. Paynea se na filmové plátno solidně převést nedal. Takže jsem to ani nečekal. Moje očekávání byla skeptická a v tomto smyslu, jsem byl malinko (ale fakt jen málo) příjemně překvapen. Předně inteligentní humor zůstal, tvůrci filmu se nesnížili (předloha jim to ani nedovolila) k nějakému primitivismu, kterých jsou současné filmy pro náctileté přeplněné. Na stranu druhou ovšem ten humor zůstal jen v chabé podobě. To vše, co dělá deník Nicka Twispa fenomenální, je ve filmu přejito. Levák je zde ve dvou zcela zbytečných scénách. O jeho vysněné Milli Filbertové se zde jen kecá, ačkoliv právě ochutnávání zmrzliny na jejím ňadře či chlupatý trojúhelník, při jehož spatření Levák prohlásí, že tomu vínu něco chybí, by dalo filmu tu řádnou šťávu, na kterou byli fanoušci Nicka Twispa natěšeni. Tato možná kontroverzní scéna mi chyběla, stejně jako další... když už Levák přinese Učebnici sexu pro pokročilé labužníky, nebylo by od věci vidět jak to pokračovalo ... ;-) Ale to bych chtěl asi moc že? Vůbec mi ve filmu chybí dost postav - co třeba upocenej Dwayne, Hároš či Apurva? Je zde pouze její otravný bratr, který zde otravný vlastně ani není. Stejně jako Nick zde moc neukazuje svou hlavní devizu - inteligenci a prohnanost. Sheeni se neukazuje jako inteligentka vychcaná jak díra do sněhu a co je tristní, bohužel ani jako ta božská bytost, kvůli které Nick dělal co dělal. Kvůli této fakt ne... Co se mi líbilo byla postava Francoise Dillingera, vyřešeno fakt dobře. Rovněž závěrečné přehlédnutí Carlotty, neboť třetí díl byl už fakt scifi. Za to tvůrce chválím. Závěrečné zhodnocení - jak jsem řekl již na začátku, geniální deník (kam se chce hrabat Adrian Mole?) se nedal dobře zfilmovat, ale i tak díky za to. Nenudil jsem se a jako fanoušek jsem chtěl daleko víc. Ale jestli by byl celkový výsledek, jaký bych si představoval, těžko říct. Co natočit tři tříhodinové díly jako Pán Prstenů? :-) ... Málem bych zapomněl - výtečný Michael Cera! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Tento snímek má patrně štěstí v tom, že proces zapomínání u mne funguje naprosto spolehlivě. Mnoho let po přelouskání knihy jsem si pamatoval již jen pár nezapomenutelných záblesků a tak se mohu směle vyhnout srovnávání s tištěnou předlohou. To nic nemění na tom, že komedie je to veskrze průměrná a mnoho filmových cest k prvnímu zasunutí bylo daleko zábavnějších. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

V podstatě je to jenom taková ptákovina o tom, jak se jeden lůzr zamiluje do holky a nakonec získá její srdce. Ale v tom filmu se pořád dějou nějaký naprosto šílený situace, při kterejch jsem se dost nasmál. Navíc prakticky všechny postavy jsou úplný magoři. Potěšilo mě taky herecký obsazení (např. Steve Buscemi nebo Zach Galifianakis). Mínusem je poněkud ohranej hlavní příběh a závěr, kterýmu schází jakákoliv pointa. A dodávám, že knižní předlohu neznám. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Namísto natřískané taškařice se filmové Mládí v hajzlu prezentuje jako hořkosladký nezávislák oscilující někde mezi Superbad, Prcičkami a Zahulíme, uvidíme. Zásadním problémém se stává fakt, že ačkoliv se ve filmu objevují VELMI VTIPNÉ momenty (houbičky, Ray Liotta), celek jako takový příliš srandovní není. Potěší tedy spíše jednotlivé fragmenty (animované pasáže, zpomalený běh lesem, nebo kterýkoliv záběr s autem uprosted obýváku), a samozřejmě Michael Cera, který to prostě táhne, jinak ale zůstala takhle adaptace kdesi na půli cesty. A možná se ani na tu půli nedostala... ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Knihy jsem sice nějak výrazně nečet, jen kousky, ale pochybuju, že to je taková blbá sračka jako tohle, Michael Cera už to s těma rolema o chudáčcích krapet přehání, chtělo by to tu a tam proložit i něčim jiným, i když je fakt, že mu neobvykle sednou a bohužel pro něj nebo možná bohudík, má na to kukuč, jinak se to snad ani nazvat nedá, protože jeho zlý já, který mělo vypadat asi suveréně a drsně, tu spíš vypadá jako teplej kubánec na lovu ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Kniha patří mezi to nejlepší, co jsem kdy četl. Tady nejde o brilantní jazyk ani o dílo obohacující historii literatury, ale o ten pocit, který u čtení vyžadujeme. To potěšení z každé další stránky, které nás ujišťuje, že neztrácíme čas. S hlavním hrdinou jsem se ztotožnil, bavil mě a já byl při čtení vždy naprosto mimo realitu, která se v porovnání s Nickovým světem zdála tak směšná a nudná. Film je však jejím naprostým opakem. Jedná se jen o nudný destilát. Navíc se tvůrci pokusili narvat do filmu snad tři knihy ze série. Nickovo alter-ego sice občas pobaví, ale v hlavní roli bych si stejně představoval někoho jiného. Redukce je nejvíce znát na prostoru vedlejších postav. Některé tam nejsou vůbec a Nickův nejlepší kámoš Levák, který patří mezi největší hvězdy knihy, dostal dvě scény o ničem. Radím sáhnout po knihách. Tam je úspěch zaručen. ()

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Vypadalo to na docela zajímavý snímek, ale duše pubertálního klasika s rozdvojenou osobností se sklonem k pyromanii, mi přišla přeci jen už přes příliš. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Knihy neznám, takže kdovíjak na_raný nejsem. Přesto je ale filmové Mládí v hajzlu nehorázná nuda, jejíž "indie" póza je pro mě de facto esencí kinematografického pekla. Do sebe zahleděná, ale přesto strašlivě hloupá a nekonzistentní teenagerská pakárna o holce, která je kráva, o klukovi, který je kretén... a další spoustě imbecilů, jimž máte sto chutí dát po jedné větě přes papuli. Vždyť i ten Cera se tu úplně ztrácí, a to nejen jako hodná podržtaška, ale postupem času i jako "rádoby švihák" s úlisným knírem sňatkového podvodníka. O Artetovi jsem po Hodné holce smýšlel líp, teď ale vidím, že on jinak než nezávislou optikou "nakroutit" film neumí. A i to mu jde dost blbě. 3/10 ()

somnar 

všechny recenze uživatele

A je to definitivní. Cera umí hrát jen v jedné, jediné poloze. Jeho nesympatický utlumený klučík defiloval v Juno, Superbad i bojoval proti zbytku světa. Teď se naneštěstí přetavil i do legendární postavy Nicka Twispa. Neodpustitelné. 40% ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Knižní předlohu jsem nečetl, nebyl jsem tak ani přespříliš natěšen, ani jsem předem výsledek neodsuzoval. Mládí v hajzlu tak pro mě byla klasická "teenager dobývá srdce teenagerky" romantická komedie (okořeněná o postavu alter-ega). Film se nevymyká běžným standardům a jen párkrát překvapí. Kdykoliv se tak stalo, jako bych se ocitl u nějakého jiného filmu Apatowského střihu (scéna na dívčí koleji, s klavírem, s houbičkami). Michael Cera je v každém filmu stejné tintítko, nejinak je tomu tady. Jako alter-ego konečně ukazuje i něco jiného než klasického teenage geeka, ale i přesto jsem měl problémy mu jeho roli uvěřit. Ale budiž. Jedno ale filmu upřít nemůžu - donutil mě si sehnat předlohu. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Myšlenky na sebevraždu vyvolávající dílko, ke kterému cítím fyzický i duševní odpor a pouhá zmínka o něm ve mně vyvolává dávicí reflex. Knižní předlohu jsem sice četl, ale absolutně jsem jí v tomto filmu nepoznával. Už jen to režisérovo neumětelství s jakým se chopil dané látky (bez tempa a vtipu) a celková forma sklouzávající k rádoby nezávislému indie filmu ve stylu Juno. Ha tak co bychom sem dali? Hodíme sem vsuvku s plastelínovýma figurkama, a pak HMMMM proč nepoužít taky karton. Kniha samotná má náboj, švih a vtip, ale tenhle film ho z člověka akorát tak vysaje a nedá nic na oplátku. (•̪●) Katastrofa intergalaktických rozměrů (•̪●), kterou ve světlých momentech zachraňuje herecké obsazení. Hnus velebnosti. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch coming of age komedií, která ve své době zapadla, protože jich prostě bylo hodně, o to víc jsem ji docenil, když se už tolik netočí, případně v mnohem horší podobě s novou generací herců, kdy se hodně dává prostor lidem, kteří svůj film neutáhnou. Neřikám, že byl Michael Cera ve své době nějakou super hvězdou, ovšem byl výrazný a v kombinaci s božskou Portiou Doubleday (věrohodnosti postavy jsem místy nevěřil, ale je to zkrátka o pubertální naivitě) utvořili silnou dvojku, kterou mohu doporučit i dnes. Název filmu vždycky hodně rezonovat, ale z nějakého důvodu mě film vždycky míjel. Ps : vždycky když vidím Raye Liottu mimo mafiánské role, tak přemýšlím jestli to vážně byl tak hrozný herec. ()

Reklama

Reklama