poster

V údolí Elah

  • Česko

    V údolí smrti

  • USA

    In the Valley of Elah

  • Slovensko

    V údolí Elah

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2007, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Páči sa keď si yankeeovia udierajú rany pod pás v hre, ktorá by mala byť férová. Ďalší film, ktorý zhadzuje posvätnosť americkej armády v nekompromisne smutnom príbehu podľa skutočných udalostí. S filmom 'Crash' by som neporovnával, tento film má diametrálne odlišnú štruktúru, na city útočí v oveľa iných medziach a napätie príbehu od začiatku do konca sa nevychyľuje zo svojej škály, čo ale spôsobí miernu jednotvárnosť. Herci prekvapivo perfektní, réžia cieľavedomá, účelná a vyvážená. 80%.(12.5.2009)

  • castor
    ****

    Docela jsem se Paula Haggise po vykalkulovaném dramatu Crash obával. Zbytečně. Opět totiž klade důraz na jednotlivé postavy, které se divákovi postupně dostávají pod kůži. Ten s přibývajícími minutami totiž víc prahne po tom, dozvědět se další informace o hlavních postavách. S emocemi, které ze sebe doslova rval vypjatý Crash, je to ale u tohohle dramatu horší. Víc totiž trvá na atmosféře, než na samotném ději. S tím je to o poznání obtížnější. Vysloužilý voják hledá svého syna, který se měl vrátit z Iráku. Respektovaného muže ale všichni poslouchají tak maximálně na jedno ucho, dokud synovo zohavené tělo neobjeví kousek od základny. Rozjede se tak nesnadná podívaná, kterou diváci, čekající dunivou akci a nálož emocí, asi odsoudí. Pod tou velmi vkusnou kritikou války se ale skrývá nakonec velmi osobní a silné drama, které táhne nahoru bez patetických gest životem ošlehaný a vojensky disciplinovaný Tommy Lee Jones s výborně sekundující Charlize Theron. Nejen pomalu budovaná atmosféra, Haggisova soustředěná režie, výteční herci i kamera legendárního Rogera Deakinse stojí za to si tyhle dvě hodinky pomalého tempa dát.(7.9.2011)

  • Boss321
    ****

    Po oscarovém snímku Crash nám Paul Haggis naservíroval drama týkající se íracké války, ale z velmi netradičního pohledu. Po návratu z Íráku se ztratí syn veterána (Tommy Lee Jones), který se ihnad dá do pátrání a pokouší se svého syna najít v čem mu pomáhá místní policistka (Charlize Theron). Během vyšetřování vyjde najevo několik okolností, o kterých věděl asi jen málokdo...... Tommy Lee Jones dostal po několika letech opět pořádnou roli a potvrdil, že do starého železa zdaleka nepatří. I když je jeho výkon výborný, tak v konkurenci Daniela Day-Lewise neměl při udělování Oscarů šanci. Charlize nepodala špatný výkony, ale do role policistky se mi moc nehodila. V údolí Elahu není špatný snímek a za zkouknutí rozhodně stojí, ale po předchozím snímku jsem od Paula Haggise čekal větší bombu........(11.3.2008)

  • Bluntman
    ****

    Po uřvaně hysterickém a tezovitém CRASH přichází Paul Haggis s umírněnou a rozjímavou reflexí války v Iráku a do čela nežánrového detektivního příběhu staví další ze svých sociálních typů, nositelů určitého statutu. Zatímco Maggie v MILLION DOLLAR BABY patřila do nižší vrstvy a kluci z VLAJEK NAŠICH OTCŮ zase do nižší střední, válečný veterán z V ÚDOLÍ ELAH představuje na předměstí žijící střední konzervativní vrstvu, která se není schopna vnitřně smířit s intervencí do Iráku._____ Myšlenka o Davidovi a Goliášovi (Elah je místo, kde se odehrál jejich souboj) naroubovaná na mladé kluky - vojáky - posílané do boje za Ameriku vyznívá do prázdna, ovšem závěrečné gesto "volání o pomoc" je naléhavé a chytré, nejen z hlediska myšlenkového vyjádření, ale i celkové výstavby a rámování filmu. Promítání VÚE spolu s REDIGOVÁNO na festivalu v Benátkách snad ani nemůže být náhoda - oba filmy totiž říkají, že oficiální média nám zatajují pravdu a podstatná je analýza obrazu, která nám onu pravdu, popř. "vrstvy" pravdy odkryje._____ Zajímavý a zábavný je i paralelizmus s coenovskou TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO STARÝ, což jsou oba filmy, z kterých vyprchal život a nesou se v poklidném, až mrtvolném tempu, které vypovídají o tom, že proměna země v agresora má své kořeny v žánrech a žánrové postavy (ať již je to westernová a thrillerová nebo policejně-detektivní) zasazují do našeho světa. VÚE se tak bez klišé a schémat neobejde a vlastně je i komentuje. Ale přestože má po ruce Haggis i na malém prostoru famózního Brolina a výborného Tommy Lee Jonese i za kamerou Rogera Deakinse - tedy lidi, s kterými spolupraccovali Coeni na TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO STARÝ (o "servírce" z bistra z VÚE a sekretářce z TZNPS ani nemluvě), nenatočil postmoderně zábavné umění, ale přespříliš klasický film, který není pro mladý.(7.2.2008)

  • Djkoma
    ***

    Paul "Crash" Haggis si vybral jako svůj další film na americké poměry docela kritické dílo. Tommy Lee Jones se jako bývalý voják vydává hledat pravdu o smrti svého syna a potkává nekompromisní Charlize Theron, která opět svůj krásný obličej a tělo vyměnila za mnohem méně půvabné rysy policejní detektivky v džínách. Příběh je pomalý, ale herecké obsazení stále divákovy má, co ukázat a ten se příliš nenudí. Bohužel to je asi vše, protože kritika i kdyby byla oprávněná tak je stále příliš krotká, aby něco změnila a nebo výrazně upozornila. Paul Haggis, který také napsal scénář, je na snímku velmi a dodává celému filmu klid a smysl v dialozích. Pro ne-amerického diváka, který si neprošel a nevnímal boj v Iráku, jako ti, kteří tam měli své děti možná nikdy nedokáže docenit váhu a vnitřní hloubku tohoto citlivého snímku a to se přesně týká mě.(17.4.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace