poster

Yella (festivalový název)

  • Německo

    Yella

Drama / Romantický / Thriller

Německo, 2007, 89 min

  • ddf76
    ****

    Nametem me to lehce pripomnelo Dablova advokata nebo Donnie Darko. Ale pozor, kdo ma rad jednoduche filmy, tak pro toho tento film neni.(13.10.2007)

  • DwayneJohson
    ****

    Petzold je mistrem k nahlédnutí do nitra ženské duše. Zřídka je to pohled optimistický, nebo radostný, na druhou stranu o to více působí věrohodněji. Spolu s výběrem hlavní hrdinky, na kterou si pomalu, ale jistě začínám dělat solidní závislost, záruka skoro té nejvyšší kvality. Náladu Vám možná tenhle film zas až tak nezvedne, ale pokud umíte aspoň trošku německy, neváhejte a podívejte se, tenhle příběh o zoufalé snaze najít lepší život rozhodně stojí za to.(20.3.2016)

  • jane1106
    **

    Jedno velké klišé. Film se pomalu ubírá směrem, který nemůže ničím překvapit a divák odhalí zápletku během poměrně krátké doby. Nicméně vyhnu se vší kritice a vypíchnu pro změnu pozitiva, díky nimž jsem bez větších problémů vydržela do konce. Mezi Yellou a Phillipem funguje chemie, která příběh příjemně romantizuje. Zaujal mě motiv Beethowenovy Měsíční sonáty, jenž je v podstatě jediným hudebním prvkem filmu a prolíná se v různých mutacích mnoha scénami. Osobně si myslím, že do nálady snímku poměrně dobře zapadl. Stěžejní prvek vody a forma jeho připomínání (Yelliny halucinace) mi pak zajímavě evokovaly Raimiho Téměř dokonalý zločin. 30%(19.11.2009)

  • Nebešťan
    **

    Yella nepřijela.(23.9.2012)

  • see_sawandrew
    *****

    Petzoldovi se očividně líbí ženy s těžkou minulostí – dva roky po Přízracích natočil Yellu, film, v němž znovu postavil do hlavní role ženu: nejen krásnou, ale také zoufale utrápenou. Petzold je jedním z těch německých tvůrců, kteří využívají klasického střihu a rádi si potrpí na detailní záběry. Především díky tomuto způsobu záběrování je Yella mnohem přístupnějším filmem pro běžného diváka než filmy, které točí například Schanelecová. Yella - ve skvělém, umírněném podání Niny Hoss (za roli získala Stříbrného medvěda) - se neustále snaží dosáhnout lepšího života, dělá chyby i triumfuje, pláče i usmívá se, a to všechno je divák schopen bez problémů prožívat s ní. Film celkem přesvědčivě střídá „své“ nálady: nenápadně anebo silněji vyvolává pocity naděje, poté se znovu pokouší zneklidnit (zejména opakujícím se motivem krákajících havranů). Zajímavé je taktéž výrazné přisuzování významu vodě a jejím zvukům, což je symbolika vzhledem k příběhu logická. Hudba je pravděpodobně nediegezní, zazní jen párkrát, a to vždy ve scénách situovaných do hotelu. Jedná se o Beethovenovu klavírní sonátu No. 14 známou také jako „Měsíční“. Výběr hudby sedí a pomalé piano potvrzuje, že přes všechny záchvěvy naděje je film převážně smutný a přesně takový jsem jej chtěl. Možná moje vysoce kladné hodnocení částečně způsobuje i fakt, že jsem film zhlédl ve vlaku, v kupé plném užvaněných Poláků, a báječně mi zkrátil dlouhou chvíli. Ponořil jsem se do obdivu, jak Yella neúnavně zkouší znovu a znovu uniknout ze spárů těžké minulosti a jak se jí obdivuhodně daří předstírat, že je z kamene. Ani zvláštní (a bohužel předvídatelný) konec mi nezabránil se do Yelly zamilovat. 85%(4.6.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace