Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Natočeno na základě závěrečného vyznání Adolfa Eichmanna mladému izraelskému vyšetřovateli Avner Lessovi. Eichmann, který byl hlavním hitlerovským architektem konečného řešení židovské otázky, tak činí těsně před svou popravou v Izraeli. Chycen zpravodajskými agenty v Argentině 15 let po druhé světové válce je nejhledanější muž světa pokořen a pravda odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Sympatický T.Kretschmann opäť v nemeckej uniforme, to už človek musí naozaj počítať. Ale tie postavy mu sedia, bez debaty. Dráma o jednom z najväčších vojnových zločincov, síce až takou drámou nie je, ale je to aspoň malé oboznámenie s tým, kto to bol a ako skončil. Vojnové scény nečakajte, pár zastrelených židov tu síce bude, ale ide viacmenej o dokreslenie deja a ide prevažne o niekoľko sekundové zábery.Väčšina filmu sa odohráva v cele, kde je spovedaný a flashbackmi sa v deji vraciame späť. Režisér akosi nedokázal navodiť napätie medzi dvoma zhovárajúcimi sa mužmi v cele, hoci všetci vieme, že tieto rozhovory by mali byť korením filmu.Ťažko povedať kde nastala chyba. Dialógy sú hodnoverné, herci slušní, hlavne Kretschmann, ktorému plešina a okuliare slušne pomohli k tomu, že sa Eichmanovi na dobových fotkách vážne podobá. Film nenudí, hlavne by nemal nudiť všetkých, ktorých 2.sv.vojna zaujíma. Bohužiaľ výsledok je iba priemerný. A ani neviem, či si tento film zaslúžil taký krásny hudobný motív. Film 6/10. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Eichmann byla vcelku zajímavá figura, která toho měla na svědomí fůru. Přitom zločiny páchal podepisováním papírů, vytvářením seznamů a razítkováním... Takový státní zločinec moderní doby. Jeho život za války je zajímavý. Jeho útěk a život v anonymitě je zajímavý. Jeho únos je velice zajímavý. Tenhle film ovšem zajímavý není. Chybí mu v podstatě cokoli, co by ho takovým mohlo udělat. Střídají se tu v podstatě tři situace. Nezajímavý izraelský policajt a ničím nepřínosná linie s tím, jak si doma stěžuje. Lacině natočené vzpomínky na válku. A pak rozhovory s Eichmannem, kde mu policajt vždycky ukáže lejstro a Eichmann ho popře. Tak nějak nevím, proč vlastně tohle někdo točil... Zrovna o tomhle tématu a dokonce i tomhle člověku se toho už natočilo docela dost... a skoro všechny ty filmy jsou lepší a přínosnější. ()

Reklama

DruidKarel 

všechny recenze uživatele

659. hodnocený film: Od tohoto filmu jsem čekal poněkud více. Ono se sice může zdát, že 4* jsou hodně dobrým hodnocením, ale film nebyl vůbec až tak moc dobře propracovaný, jak by si téma o hrlořezovi ze Říše zasloužilo. Nepopírám, že film by zvěličoval nebo naopak popíral některé skutečnosti z holokaustu, ale spíše mi to takpřipadalo, že tu byla snaha chytnout se tématu a něco natočit. Rozhodně ale musím pochválit Thomase Kretschmana za jeho ztvárnění Adolfa Eichmanna. Avšak, čekal bych, že si režisŕ více pohraje s jeho emocemi a tedy i emocemi diváka. 4* jsou v tomhle případě až moc, ale jdou tam. 4* ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Za každým rozhodnutím a činem vždy stojí konkrétní člověk, jimž hýbe nějaký konkrétní vnější nebo vnitřní popud, podnět, který si odůvodňuje. Skupinové rozhodnutí je podílovým souhrnem všech konkrétních popudů + vliv samotné skupiny jako samostatného nadorganismu. Totéž sděluje i film Konference ve Wannsee (2001). Hannah Arendtová použila pro podobná konání jedinců výstižný pojem "banalita zla", ačkoliv do něj vložila poněkud zavádějící význam. Banalita zla ve skutečnosti spočívá v tom, že v posledním důsledku lze vždy najít jeden hlavní konkrétní popud či podnět, který dovedl člověka k přijetí rozhodnutí, a tento popud je nanejvýše banální – strach, přání zavděčit se nebo si šplhnout, to jest touha po uznání, závist, pomsta, majetnictví, hloupost atp. V rozhodnutí ve prospěch banálního zla je vždy zastřen nebo rovnou popřen hlas svědomí. Podobná "banalita" důvodů platí i v případě dobra s tím rozdílem, že hlas svědomí a soucit mají možnost promluvit. ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Škoda, že tvůrci se jen nezaměřili na postavu A. Eichmanna, na jeho život, motivace, rodinu. Takhle je film hloupě rozdělený na něj a osudy rodiny vyšetřovatele, který proti němu zbírá důkazy a vypovádá ho. Opravdu škoda, protože Thomas Kretschmann je opravdu vynikající a dokáže svého válečného zločince přesně uhrát. Eichmann nebyla pouhá zrůda, byl to jen dokonalý úředník a organizátor, který žil v té době (dnes by z něj byl pravděpodobně vysoce postavený manager). Člověk přímo stvořený pro NSDAP. A kdyby o tom byl tento film,....prostě promarněná šance. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Natáčen probíhalo v Maďarsku, Maltě a Anglii. (Ded@M@tes)
  • Eichmannova (Thomas Kretschmann) žena, o které se ve filmu hovoří, se nejmenovala Vera, ale Veronika, roz. Lieblová. Pocházela z obce Mladé, dnes městské části statutárnímo města České Budějovice (ČSFD)
  • Scéna zasazená do počátku dubna roku 1945, v níž se Eichmann (Thomas Kretschmann) zmiňuje zástupci Červeného kříže o transportu židů do Osvětimi, nedává v kontextu reálných událostí smysl. Osvětim byla osvobozena v lednu 1945. (vangobseck)

Reklama

Reklama