poster

Kanibalové

  • Itálie

    Cannibal Holocaust

  • SK název

    Kanibali

  • EN název

    Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust

  • CZ název

    Kanibal Holokaust

    (festivalový název)

Horor / Dobrodružný / Drama

Itálie, 1980, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (528)

  • POMO
    ***

    Nie je ľahké ohodnotiť tento film. Zaslúži si snáď dobré porno nejaké hviezdičky len za to, že mi priviedlo erekciu? Mám považovať za pozitívum tohto filmu, že zákerne zatlačil na moje najvnútornejšie a najintímnejšie pudové body a cítil som sa pri ňom hnusne a previnilo? (previnilo za dobrovoľné, voyeurské sledovanie toho najväčšieho hnusu pod slnkom) Posledný záber filmu evokuje pocit, akoby režisér skutočne dosiahol svojho cieľu a vyhral. Ak je to tak, potom si táto snímka zaslúži nie 3, ale 5 hviezdičiek. Ale je to naozaj VEĽMI diskutabilné a najradšej by som sa tu nejakému hodnoteniu načisto vyhol. Pretože ak to tak nie je, tento výtvor by mal niekdo do poslednej kópie čo najrýchlejšie spáliť a zniesť z povrchu zemského.(17.7.2002)

  • Lima
    **

    Tahle devadesátiminutová brutalita se navenek snaží v divákovi vzbudit dojem, že nese nějaké poselství. Ve skutečnosti toto bohulibé poselství - poukázat na temnou stránku člověka a na ostudnou komercionalizaci násilí - je jenom pouhou záminkou k tomu, aby nám Deodato mohl ukázat ten nejtvrdší snuff spáchaný na zvířatech, který byl kdy v hraném filmu k vidění (milovníci želv, tohle si raději nepouštějte) a nesmírně autentickou formou zobrazit prasárny (jinak se to nazvat nedá), které páchá člověk na člověku. Míra autenticity je tak obrovská, že jsem během sledování byl na pochybách, jestli je to skutečně jenom hrané (u těch zvířat ale ne, tam to jsou skutečně mordy v přímém přenosu). Celkové resumé: velmi umně natočená nechutnost, která se tváří hlubokomyslně, ale já jí to nebaštím.(25.9.2003)

  • gouryella
    **

    Opravdový humus jen pro otrlé. V televizi se toho asi jen tak nedočkáme ....(20.10.2003)

  • J*A*S*M
    ***

    No, tak co k tomuhle říct... Jako dokument nereálné, jako horor slabé, jako film nadprůměrné, jako kontroverzní snímek velice úspěšné. A teď už záleží jenom na tom, co od Cannibal Holocaustu očekáváte. Já si přál kontroverní horor, od čehož se odvíjí i mé konečné hodnocení - divil jsem se hodně, bál jsem se málo -> tři hvězdy.(11.6.2008)

  • Marigold
    ****

    I wonder who the real cannibals are... Spojení cinema verité a snímku à thèse. Srdce temnoty převedené do (post)modernity, film, který se při svých omezených možnostech neustále pokouší reflektovat sám sebe (onen dokument je vlastně přenesením principu filmu samotné dovnitř fikčního světa) a nastoluje otázku pudovosti / násilí / civilizačních mechanismů, které nás domněle drží daleko od primitivní podstaty, ale ve skutečnosti jí neustále podléhají (často ve jménu ušlechtilosti). Není to hluboce akademické, spíše jasně tezovité, místy to není natočené zvlášť obratně, ale message i smysl to prostě má - pokud dokážeme abstrahovat od pohoršení, že má někdo tu drzost ve jménu filmu zabít prasátko či želvičku, záhy zjistíme, že přesně o tomhle "spravedlivém rozhořčení" celý film vědomě pojednává. Přesněji o tom, co se za ním skrývá.(4.4.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $100,000Tržby Celosvetovo $1,100,000║ Zvrhlá Talianská - kanibalská uchylárna čo nemá len tak obdoby. /45%/(21.9.2005)

  • Radek99
    odpad!

    To je skutečný filmový humus. Nejsem zrovna nijak pruderní ani útlocitný, ale Kanibalové jsou přesně tím filmem, který otevřel dveře dnešní postmoderní touze šokovat za každou cenu a pakliže tvůrce postrádá relevanci a hodnotu v obsahu svého díla, nahrazuje neexistující kvalitu své výpovědi šokem a strhnutím mediální pozornosti. Viděl jsem tenhle film už dávno a tehdy mi přišel jenom odporný. Uběhl ale nějaký čas a následovníci Cannibal Holocaustu (už jen ten název je tak primitivně laciný a za každou cenu rádoby senzační) se začali drát z přítmí nezájmu béčkových (chce se mi spíš napsat céčkových) projekcí do hlavního mainstreamového proudu - dnes je každý druhý americký horor plný podobných nechutností jako zobrazovali Kanibalové. Doba přitvrdila a divácká percepce si holt žádá čím dál silnější a drsnější podněty. Otázka je ale, zda je to dobře? Nebojíte se, že při běžném sledování takovýhle filmů za chvilku citově vyhoříme? (píši to s vědomím, že je nutno rozlišovat, vysoce třeba oceňuji kontroverzně obdobný Kubrickův Mechanický pomeranč či Pasoliniho 120 dnů sodomy...)(7.7.2007)

  • AngelAngie
    odpad!

    Tak u tohodle se mi akorát zvedal žaludek, to nesnesu ani omylem a to jsem si vždycky myslela, že snesu vše. Ano, kromě tohodle, v porovnání s tímhle je pro mě Salo 5ti hvězdičková špička.(31.5.2008)

  • DaViD´82
    ***

    (ne)Film, který je ztělesněním pojmu "kontroverze". Kanibalové se těžko hodnotí. Děj to nemá, herce také ne a jediné na čem Kanibalové stojí je jejich "zákulistní pověst" o (ne)reálnosti scén. Svůj účel - znechutit - to bezesporu plní na výbornou, jenže zároveň je to jedna nudná takřka stominutová nechutná onanie o ničem. A přesto si z ní něco odnesete. Třeba to, že živá zvířata nemá nikdo právo kvůli jakémukoli snímku zabíjet. Jenže co když to tak nakonec vůbec nebylo? Nevíte? Já právě také ne. Třeba právě vy v tom pro sebe onen proklamovaný údajný filosofický přesah objevíte. A třeba také ne.(26.7.2007)

  • Superpero
    ****

    OMG. Ruggero Deodato je ÚCHYL!!!!!!!! A nejen kvůli tomu naprosto neuvěřitelnému gorefestu a brutalitě, kvůli které se leckomu zvedne kýbl (hrdě přiznávám že jsem to ustál), ale hlavně kvůli doprovodné hudbě. Promiňte, ale ještě jsem neviděl, aby při rozsekávání těl či situaci kdy je asi 50 vyděšených domorodců v hořící chatrči a debilní američani se je tam snaží udržet, hrála nějaká uklidňující romantická hudba jak z nějaké pohádky z 60. let či z Vinnetoua. Úplně vidim režiséra jak si to užívá a šíleně se za tou kamerou gebí. Ironií zároveň je, že po otřesném chování američanů a hlavně po scéně "jak rozsračkovat želvu" jsem z celého srdce fandil kanibalům a závěrečné brutální zůčtování jsem si docela užil. Kanibalové jsou asi nejbrutálnější film co jsem kdy viděl, ne nejkrvavější, ale nejbrutálnější. Takže "Braindead" a "Cradle of Fear" se můžou jít schovat.(16.2.2006)

  • May
    **

    Je zrůdné zabíjet nevinná zvířata jen proto, aby měl člověk při sledování tohohle pitomého snímku ten největší pocit autenticity. Je to jen odporné a samoúčelné filmem pohrdání.(9.7.2004)

  • TheMaker
    ****

    ::::::::::::::::::::: Odporné, ale to byl záměr režiséra. Skvěle natočený film. Opravdu to vypadalo, jako by to bylo doopravdy ! Nebo bylo ? :::::::::::::::::::::(14.2.2009)

  • Dever
    **

    Soundtrack Riz Ortolani: 1. Main Theme [2:57] ,2. Adulteress' Punishment [3:25] ,3. Cameramen's Recreation [3:19] ,4. Massacre of the Troupe [3:57] ,5. Love With Fun [2:58] ,6. Crucified Woman [2:23] ,7. Relaxing in the Savana [3:10] ,8. Savage Rite [3:45] ,9. Drinking Coco [3:27] ,10. End Titles [3:56](22.5.2011)

  • kiddo
    ****

    Ano, jsem naivka a věřím, že ta myšlenka stojí na značně nadsazených základech, ale když mě ve filmu víc než pohled na detailní záběry rozřezávané želvy znechucuje pouhé pomyšlení na existenci podobných primitivních hovad, která se opovažují považovat se za ty civilizované, tak už to přece jen o něčem vypovídá. Přejměte tento můj přístup a zaručuju vám, že závěrečný kanibalský masakr si vychutnáte přímo labužnicky. 90%(27.2.2010)

  • tron
    ****

    „Nie sme vari väčšie zvieratá, ako oni?" Šokujúci základný pilier talianskych kanibalských hororov. Scenár nestojí za zmienku (na to je vedľajšia rovina s antropológom a tým, či sme väčšími divochmi my alebo obyvatelia Amazonky, príliš plytká), takisto herecké výkony nestoja za reč (Francesca Ciardiová je zaujímavá len tým, čo všetko zo svojho tela ukáže), ale čo sa týka fyzických orgií, o ktoré koniec koncov v tomto drsnom pod-žánre ide, nemajú Deodatovi KANIBALI konkurenciu (dokonca i „najkrvavejší film na svete“, BRAINDEAD, je na tom slabšie, pretože je odľahčený humorom). Kým ľudia to schytali len akože, zvieratá počas nakrúcania reálne umierali (a Deodato za to bol postavený pred súd). Takéto filmy sa objektívne hodnotiť nedajú, je na nich však niečo pudovo fascinujúce.(1.11.2004)

  • B!shop
    ****

    No az zas tolik hnusnejch scen tu nebylo, ty co tu byli staly za to, to jo, ale zbytek je spis jako dokument s prirodou. Tezko hodnotit takovej film, na jednu stranu fakt humusarna, ale zas na druhou stranu nic podobnyho jsem jinde nevidel. Co se tyce triku, tak i kdyz je jasne, ze to je jen jako, vypadaj dostatecne realne, hnusne a diky rozklepane kamere to ani neni nijak zvlast poznat, ze jde o triky. Vubec mi k tomu nesedla hudba, kuchaj lidi a do toho skoro az romanticka hudba a navic stale ta stejna melodie po celou dobu filmu, obcas se to hodilo, ale obcas byla totalne mimo. Herci sice nic nehrajou, ale zas na druhou stranu vypadaj jak lidi od dokumentarnich filmu a kanibalove vypadaj jako skutecni kanibalove. Pokud to nebudu hodnotit jako normalni film, ale spis jako zajimavy experiment, misty hodne amatersky, misty hodne brutalni a misty "dokumentarni", bude to na 4*.(7.11.2005)

  • Chupacabre
    *****

    Chuťovka ...(25.11.2007)

  • monolog
    ****

    Film se mi dost líbil, to musím říct hned na začátku. Ne, že bych se někdy nějak vyžíval v násilí nebo ho vyhledával, ale nezatratím něco jen proto, že se tam ukáže pár galonů krve nebo metrů střev. Pravda, násilí tu zobrazují dost naturálně a dokonce opravdu zabijí i několik zvířat přímo před kamerou. Ale já se ptám, komu to vadí? A proč vůbec? Co je horší, sportovní střelec, kterej zabíjí zvířata jen kvůli trofejím nebo filmař, kterej je zabije kvůli filmu a mrtvolky jsou následně všechny snězeny? Co tedy říkáte na všechny ty možné různé kosmetické přípravky, viagry, parfémy a jiný zbytečný sračičky zkoušený na zvířatech (ajo, tamto nejsou želvy ale jen vobyčejný psi a kočky a králíci a je to pro dobrou věc). Co byste řekli, kdyby před kamerou chytili rybu, zabili a vykuchali? Nebo lapli králíka, dali mu jednu za ucho a pak zařízli? Nebo zakroutili slepici krkem? Hnus, jak tady mnoho ostatních uživatelů píše, jsem pravda vůbec necítil. Tedy takto, necítil jsem ho při zabíjení zvířat. Proč? Jsem masožravec a i já pár zvířat na jídlo zabil. Hnus jsem cítil spíš ve spojení s lidma a jejich činama. A občas nedůvěru, protože některé násilnosti na lidech páchané vypadaly opravdu jako skutečné, přestože nemůžu říct, že by si je ti čtyři zmetci nezasloužili a že bych jim to nepřál. Za skvělej považuju nápad, že v první části filmu profesor Monroe hledá celou skupinku dokumentaristů a vidí důsledky jejich chování a až potom, co bylo příčinou. Taky je zajímavý srovnání "civilizovaných" a divochů. Občas jsem netušil, kdo je kterej. Film to určitě není pro děti, ale za nedůležitej ho nepovažuju. Poselství přeci jen nějaký nese, a to abychom se na sebe mohli podívat do zrcadla bez uzardění, abychom se chovali jako zvířata a ne jako lidé. Protože zvířata nikdy nejednají ve vzteku, nenávisti, hlouposti, malichernosti, sobectví nebo z nudy. Zvířata nezabíjejí pro radost, neukájejí se sledováním násilí a reality v televizi, neznají nic z toho špatného, co znamená být člověkem. a přiznejme si, existence člověka přináší vesmíru spíš to špatné.(27.8.2006)

  • Fr
    **

    právě zde můžete zhlédnout vše, co ve vás může vyvolat pocit hnusu! pravdivou událost jim nežeru (stejně jako lidi), ale ten, kdo na tomto ,,pracoval", se dozajista vyřádil. a to tak, že hodně! ostatně, italský horor tenkrát dostával svoji podobu. že měla podobu ,,hnusu" asi teď již nepřekvapí.(9.12.2005)

  • Flipnic
    *****

    Myslím, že většina úvah a názorů na tento film zde již byla řečena a já nechci přicházet s něčím mnohokrát řečeným... Osobně mám po mnoha těch letech, co jsem se s "Holocaustem" seznámil, k filmu v podstatě kladný vztah ... viz moje hodnocení. Tento film můžeme považovat v mnoha ohledech za "nej ...." ve špatném slova smyslu ... Nej-zakazovanější, nej-brutálnější, nej-odpornější, nej-násilnější, nej-zvrácenější a tak dále a tak dále ... Každý to má prostě ve vztahu k tomuto filmu nějak, je to jeho osobní věc, postoj, slabost či síla mu čelit a přijmout jej, jaký prostě je (ale také není!) ... Ani tento film, pro mne osobně, maniaka do explotačních horrorů, drasťáren, úchyláren, divností a ukrutností není ten "ultimátní", ale je velmi dobrý!! S ohledem na všechna "nej", musím jasně vyzvihnout pouze jedno, a to NEJKONTROVERZNĚJŠÍ ... Ano, neznám příliš mnoho filmů v historii kinematografie, které by v celé své kontroverznosti, nepochopení či pochopení, přijmutí či nepřijmutí, dosáhly takového vrcholu. Konkurencí snad může být tak trochu I Spit on Your Grave (1978) a Salo 120 dní Sodomy (1974) ... Ale i tyhle nepochopené podivnosti "Kanibalové" zašlapávají v tomto ohledu hluboko do země. Kontroverznost, intenzita v nasazení všech možných pák a přístupů k divákovi, reklama, která v té době vůbec nefungovala tak precizně, jako dnes, to vše Deodato dotáhl do absolutního maxima ad absurdum ... kdy po necelých 30ti letech zde máme film, který dle neoficiálních zpráv překonal v počtu diváků v Evropě "ET mimozemšťana", který má funkluby po celém světě, který neustále vychází po světě v nových a nových edicích na dvd, který je v Japonsku roky na vrcholech žebříčků v oblíbenosti mezi horrory a téměř uctíván jako nepřekonatelný kult (a Japonci paradoxně co není jejich prostě neberou!!), film, o kterém se ještě dnes tradují legendy, urban legends, výmysly, spekulace, šíří dezinformace, straší malé děti i puberťáci... ano film, který se dokonce nedopatřením dostal v ČR za komunismu do časopisu "100+1" jako "skutečná událost a tragédie, kdy byli kanibaly snědeni členové výpravy" a časopis obsahoval i fotku z tohoto filmu (tohle bylo moje první setkání s "Cannibal Holocaustem" , aniž bych to tušil) a tak bych mohl pokračovat do nekonečna... Tak tohle je pro mne Deodatovo dílo!! Nehledě na to, že se tento film povedl asi tak stejnou náhodou jako Hooperovi Texas chainsaw massacre (1974), prostě víc než povedl ... A to si nemyslím ani o Hooperovi a už vubec ne o Deodatovi, že jsou dobří režiséři. Ale prostě občas se holt něco povede i nechtěně... A tak musím s jistotou konstatovat, že Deodato měl po neúspěchu podle mne absolutně nejlepšího "kanibal horroru" - Ultimo mondo cannibale (1977) takový vztek, že to vzal ještě jednou a pořádně z gruntu, aby si ty prachy a "slávu" zajistil. Desetkrát víc zvrhlostí, znovu vraždění zvířat před kamerou, autentická kamera, vyjádření, že film obsahuje autentické záběry, rozšíření zprávy o ztracení cestovatelů v pralese, smlouva s herci, že se nesmí rok ukázat na veřejnosti ... Všechno tohle plus opravdu dokonalý majstrštyk vybuchnul koncem sedmdesátých a začátkem osmdesátých let jako atomová bomba a vše špatné a zlé, co se o filmu řeklo a napsalo, byla znova jen voda na Deodatův mlýn. Reklama, reklama a z ní prachy, kontroverze a legendy a z toho další prachy, kult, který kultem vůbec být nemusel, kdyby Deodato tolik precizně nepřipravil předem půdu pro zkultovnění tohoto horroru. Viděl sem všechny "ty lepší" kanibalské filmy a i když se tomuto nemohou rovnat v kvalitě ani z 10%, všechny obsahují autentické vraždění zvířat, spousta z nich odřezávání penisů, poprsí, znásilňování ... prostě všechna tabu. Jen "Holocaust" to prostě předvádí na svoji dobu s takovou autenticitou, že nad tím prostě občas zůstává rozum stát, stejně tak monstrózní a kultovní Ortonaliho hudba, atd., atd. ... Ale to vše by stejně nakonec zapadlo v prachu filmových dějin, kdyby Deodato účelně nenechal šířit dohady o tom, že se jedná o skutečné záběry se snuffovými prvky ... Kdyby nevyužil (již tenkrát a bez internetu!!) podobné přístupy k reklamě, jako to udělali tvůrci Blairwich a jako to dělá podobně Eli Roth se svými dnešními slátaninami ... Tak vytvořil Deodato svoje dítě a nesmazatelně se zapsal, nebo přímo vyřezal, do dějin horroru a už na něj nikdo nikdy nezapomene ... Ke slávě mu prostě stačil jeden jedinný film ...(17.1.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27