Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dadel
    *****

    Další nedoceněný klenot posledních let. Tato laskavá komedie krásně vystihuje sladce naivní atmosféru padesátých let a je zároveň poctou všemu možnému od filmů Franka Capry přes jazzovou hudbu až po tehdejší naivní dobrodružné filmy (viz Píseční piráti Sahary:) Jim Carrey opět dokazuje, že je ho na bláznivé komedie škoda. Ovšem nejvíc uznání zaslouží Frank Darabont, který ani ve svém třetím filmu neslevil ze své tradičně vysoké kvality. Dokonce i tu typicky patetickou závěrečnou řeč v soudní síni dokázal Darabont podat tak, že člověk skoro lituje, že není Američan:)___________(pozn: Pokud máte Majestic v Divxu, stáhněte si z extratitles.tomoje titulky. Řekl bych, že jsou, při vší skromnosti, mnohem lepší než ty od "tenco", které pravděpodobně máte:-)(3.8.2004)

  • Radek99
    ****

    Třetí celovečerní film Franka Darabonta (pominu-li jeho televizní tvorbu) a zároveň jeho film nejslabší... Majestic měl být zase velké, epické vyprávění na pomezí mýtu a síly klasického dramatu, ale nějak se divákovi postupně mění před očima a modifikuje v sice nadstandardní, ale přeci jen lehce kýčovitou filmovou zábavu. Cítím tu takový napoleonský komplex (nemající nic společného s výškou postavy) - tvůrci chtěli vítězit na mnoha frontách najednou a celá taktická složka, tedy koncepce snímku, se jim trochu rozvolnila a rozpadla. Majestic má několik silných motivů - v základní významové linii byl zřejmě myšlen jako poklona klasické éře Hollywoodu. Což se dá spokojeně kvitovat, i když právě stylizace ke kýčovité estetice té doby tomuto filmu z dnešního pohledu trochu láme vaz. V další rovině najdeme téma mnohem závažnější - padesátá léta a dobu, což film spojuje s mnoha dalšími podobnými snímky s touto tématikou - obdobím mccarthismu, honu na komunistické ,,čarodějnice" (lze ho chápat jako mnohem mírnější paralelu k padesátým létům ve východním bloku). (Nejblíže je Majesticu asi konverzační komedie Na černé listině, v níž exceluje Woody Allen, či vynikající černobílé drama George Clooneyho Dobrou noc a hodně štěstí a samozřejmě životopisné drama Trumbo...) Nevím, jak byla tvůrci zamýšlena příběhová eskapáda, každopádně toto rámcové uvození příběhu trochu ztrácí sílu svým odklonem k romantickému a patetickému dějovému vzorci...(dualita světů - čistota a nezkaženost toho maloměstského x iluzívnost či zdánlivá idyličnost, pod níž je ale skryto pokrytectví a politikaření toho velkého, hollywoodského...) Hlavní hrdina se na základě ztráty paměti stane někým jiným, těžiště se přesune spíše k úvahám o ztrátě a znovunalezení domova a lásce, rodičovské i té partnerské... Co ve filmu funguje ale velmi dobře, je ukázněné a seriózní herectví představitele hlavní role Jima Carreyho. Jeho charismatický výkon je kladnou devízou tohoto snímku. Frank Darabont klade pro něj zcela příznačně důraz na humanitní ideály a lidské poselství svého snímku, film má dojímat, ale i morálně a eticky vzdělávat. Tvůrčí postup typický nejen pro mainstreamový hollywoodský proud ,,rodinných" dramat, ale i pro analogie v dalších národních kinematografiích - v té naší je analogií třeba scenáristický přístup Zdeňka Svěráka či režisérský Jana Hřebejka... Sám Frank Darabont by ale nejspíš rád slyšel v téhle souvislosti jméno hollywoodského vzoru - režiséra Franka Capry...(25.11.2007)

  • Djkoma
    ****

    Jim Carrey v takovémto filmu? 152 minut stopáž? Atmosféra 50. let?? Naprosto překvapivě velmi dobré !!! Takhle jsem Jimma neviděl dobře hrát od Truman show a konec dokazuje, že hrdinou se nikdo nenarodí, ale musí se jím stát sám. Někdo tak učiní a někdo ne.(16.6.2004)

  • T2
    *****

    Rozpočet $72miliónovTržby USA $27,807,266Tržby Celosvetovo $37,317,558║ Nádherný film ako stvorený pre tých čo milujú kino a jeho atmosféru. Frank Darabont opäť bravúrne ovláda postavy a dokonale sa hrá s nami cez silný dramatický príbeh, Jim Carrey pravdepodobne v jeho životnej úlohe, nechýbajú emócie. Film ktorý každým pozretím naberá na konzistenčnosti, nadrozmerní príbeh. /100%/(12.1.2007)

  • Kaka
    ****

    Reminiscence na americkou romantickou klasiku několik dekád zpět se vší svojí naškrobeností a sentimentem, zabalenou v dobře padnoucím restaurovaném kabátku. Brilantní atmosféra a vypiplané vedení herců na vás dýchne svojí poctivostí a dodá vám pocit, že sledujete nadčasový film s velkým F. Shodné pocity jsem měl například u velmi podobně atmosferického L.A. Confidential. Darabontův kousek je samozřejmě daleko rozvážnější, hrající spíše na klasické emoce a patos, tedy jeho typická sázka na jistotu - a myšleno je to dobře. Nicméně oba kousky působí velmi opojně, leč každý z trochu jiných důvodů. Jim Carrey i Laurie Holden vynikající. Film, ve kterém si najde každý něco a nikoho vyloženě neodradí.(28.4.2015)

  • - Postava Laurie Holden často mluví o filmu The Life of Emile Zola. Hereččina babička hrála v tomto filmu jednu z hlavních rolí. (Elisebah)

  • - Bar, kam zašel v průběhu filmu Jim Carrey, se jmenoval Coco Bongo. Noční klub v Masce (1994) se jmenuje také Coco Bongo. (MovieFan55)

  • - Natáčelo se v kalifornském Ferndale. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace