Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Quentin TarantinoHrají:
Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Tracie Thoms, Zoë Bell, Vanessa Ferlito, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Jordan Ladd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 315)
Tarantino si ve svých narážkách na grindhousové filmy a filmy 70.let vyhrál pěkně s detaily, ale úplně zapomněl na pár velkých věcí, a na to jak mohou působit na obyčejného diváka. Natočil tak film, který se svým předlohám podobá natolik, že je kvalitou téměř nepřevyšuje, rozporuplné dialogy nesou Tarantinovského rukopisu poměrně málo, uměleckost a Tarantinovská genialita nikde, styl zajišťuje jen charismatický Kurt Russell... Přesto první polovina představovala ještě příjemný kompromis (+ božský lap dance), za to hloupé nány snažící se být drsné a cool v polovině druhé, byly příšerné. Aspoň chytlavá honička to mohla celé napravit, jenže to by nesmělo být zbabělého přerodu Russellovy postavy... SE verze: 5/10 ()
"Hej, my jsme nalakovaný nohy a jmenujeme se Q... kchh, kchhhh, ...ntino, a tohle je jen film" říká jakoby poškozeným jakoby filmovým jakoby pásem Tarantino úvodem AutoZabijáka. Udělá rytmem, střihem a hudbou drámo z uspěchané cesty na záchod a již si myslí, že budem chrochtat blahem. Já ale na ty filmy o filmech moc nejsem, ač vypadají krásně jako plakáty z let dávno minulých. Může si vyumělkovaně žvanit jak chce, je-li to o ničem, je to o ničem. Hloubku, legraci ani jinak vyvolaný zájem v tom, že ženské kecají jako chlapi a chlapi jsou submisivní jako filmové cuchty, nevidím a nevnímám. Tarantinovské kecy mi nikdy extra zábavné nepřišly a za výjimečné je považuji hlavně proto, jak umí ničit atmosféru. Z násilí, v němž si ten panáček libuje, dělají namísto děsivých aktů jen další punchlines. Naneštěstí ty slabší. Silná *. ()
"Auto zabiják je určitě nejhorší snímek, jaký jsem kdy natočil nebo natočím. A přitom to na béčkoví film není tak špatně, ne? Takže jestli je tohle nejhorší, co kdy udělám, jsem v pohodě" Quentin Tarantino... Za mě je to taky jediná Tarantinovka (a teď už jsem viděl všechny), u které jsem prostě nezvládl dávat pozor při dialogu. A ne nebylo to protože tam byla Elizabeth Winstead a já se kvůli ni nesoustředil, bylo to hlavně kvůli tomu že jsem členem Male genderu a stalo se mi to co, se každýmu chlapovi v životě stalo, přestal jsem nad těma jejich slovama dávat pozor. Co je, ale fajn je to, že tady v tomhle filmu o žádný dialogy nejde. Je to spíš nějaká filmová poezie, nějaká Tarantinova zpráva dnešní, možná i budoucím generacím o filmařině a je přenášena tím nejlepším recitátorem současnosti. Je to pořád nejhorší Tarantinovka, ale pořád skvělé béčko a v tom je ta síla. Nezasvěcení budou plakat, když se nad to ale povznesete budete překvapeni jak si to dokážete užít. Fňukající Kurt byl skvělej a u závěrečnejch titulků jsem brečel smíchy. Miluju Quentinovi ženské postavy, možná to bude tím že on sám tak trochu na půl ženská je... Isherwood - výtečnej komentář ()
Quentin miluje období 70. let. DEATH PROOF je osobní tvorba Q. T. Jeho vnitřní nadšení z filmování a zanechání filmové struktury. DEATH PROOF je precizně zpracován, dokonale nás pochytí atmosféra doby 70. let. Má výbornou kameru, přidaný filtry, šum, "ruční znehodnocení" všechno pro duch 70. let. Stylově natočené akční scény a velmi dobrý nápad, který měl v myšlenkách (Q. T) už před Sin City. Jak u Q. T bývá zvykem, má opět několik sofistikovaných scénových rovin ******* - Přichází první klapka akční jízdy maniaka z videopůjčovny, která při svém dokonalém vrcholu automobilovém nárazu zastavila dech celému kinosálu - výborně sestřihané, zpomalené scény, velmi dobrá kamera v doplnění létajících končetin). - Po snídaňové scénky alias Gauneři (kamera koluje kolem stolu + dialogy). - Rozpoutává honička na plný plyn, jenže si nic ženská sexy trojka nenechá líbit a vše se rázem obrátí (všechny kaskadérské zkušenosti Zoë Bell si vychutnáváme v plné parádě) a dokonalá téměř 20-ti minutová honička končí naprosto úžasně (pro chlapský rod až zdrceně). ******* Vlastní styl, vlastní žánr, který ohromuje (mě) celý filmový svět. Doporučuju tenhle styl 70.let ,který si užijete, protože Q. T moc dobře věděl, kam jeho myšlenka ve filmu směřuje. +++ DEATH PROOF by se tu měl pohybovat v červených barvách. - I love the 70th years. Film detailně rozebrán v mém Deníčku. ()
::::::::::::::::::: Je fakt, že v dnešní době se takovýhle film neuchytí. Tenhle film je pocta béčkovým filmům a mne se to líbí !!! Bomba !! PS.: Vanessa Ferlito a Mary Elizabeth jsou nepřirozeně sexy, nejednou se mi posta........(vil).......... stánek ....... proboha......... :-0 ::::::::::::::::::: ()
Galerie (45)
Zajímavosti (80)
- Ve scéně, kdy se Mike (Kurt Russell) baví s dívkou na baru, má v ruce sklenici. Hned v dalším záběru si utírá prsty od Nachos, avšak po dalším střihu má zase v ruce sklenici. (x_silver)
- I v tomto filmu se objevuje známý Tarantinův záběr z kufru auta. Podobné vidíme i ve filmech jako Gauneři (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Od soumraku do úsvitu (1996) - v režii Roberta Rodrigueze -, Jackie Brown (1997), Kill Bill (2003) či Hanebný pancharti (2009). (Scelleton)
- Všimli jste si úvodní skladby v jukeboxu? Je to "Misirlou" od Dicka Dalea & His Del-Tones, kterou Tarantino slavně použil pod úvodními titulky Pulp Fiction: Historek z podsvětí (1994). (don corleone)
Reklama