Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 315)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tarantino je pošuk a blázen, ale co se mu nedá upřít, tak že má nakoukáno neskutečné množství starých lepších, horších i brakových grindhouse a explotation filmů. Podle mne si tímto filmem vyloženě splnil svůj sen, ovšem nemohl čekat, že jej publikum obecně ve světě s nadšením příjme. Chápu kritiku tohoto filmu, ale osobně se s ním naprosto stotožňuji a považuji ho za mnohem větší podstu starým "grindhouse filmům", než byla "Planeta Teror". Ať si již vezmeme výtvarnou stránku a celý "look" filmu - naprostá špička. Film působí zaprášeně, vyhrabaně někde ze staré krabice na půdě a puštěný na klasickém "kinokotouči". Tarantino zde vytvořil svět, který jako by vypadnul z pozdních 60. a brzkých 70. let, dbal na každý detail, na každou reklamu v obchodě, nábytek, zboží atd. Ale přitom zde postavy používají mobilní telefony apod. Výtvarnou stránkou vůbec nastoluje přesně tu atmosféru, kterou film má mít. A nyní k samotným herečkám a postavám, které prostě tvoří základ celého filmu. Tolik spomínané "nudné dialogy" mi nepřišly osobně vůbec nudné a už vůbec ne zbytečné. Každá z hereček svými kecy vytváří naprosto ojedinělou postavu se svými osobnostními kvalitami. Navíc kecy, které se v autě při jízdě a v barech vedou, jsou přesně ty kecy, které lidé v běžném životě vedou a jsou 100 x reálnější a přirozenější, než kecy, které vedou teenageři v moderních slasherech. Já nechápu, co na tom komu přišlo nudného, ale ty holky jsou naprosto úchvatný a to jak tím, že všechny nejsou dokonalé krásky (a v tom jejich reálnost a krása naopak spočívá, navíc působí dojmem levných hereček, ale hrají pekelně dobře), tak jsou to holky, které mají v životě hodně jasno a něco už za sebou. Tarantino ve filmu neponižuje ženy na "štětky", hloupé krávy", nebo "maso pro další masakr", ale tvoří díky nim postavy, který svými ujetými kecy, mají o životě skutečně co říct. A kdo nepochopil, asi neposlouchal. Žvásty o chlapech, celkový přístup k mužské populaci, k sexu, navazování vztahů, přístup k alkoholu a drogám ... tohle je ženský film a Tarantino zde stejně jako v Kill Billovi reaguje na sílu žen a jejich rafinovanost. Mužský element je zde zobrazen zejména v podobě absolutně úžasného Kurta Russela, který se z jejich odolnosti a tlaku nakonec i jako ten "největší tvrďák" doslova podělá. Nutno dodat, že Russel zde podle mého odvádí svoji životní roli. Pokud bych se vrátil k postavám všech dívek ve filmu, osobně jsem zažil stovky alkoholových (i jiných) akcí a takhle se prostě mladý pařmenky baví a fungují. Takže Tarantino je vykreslil naprosto reálně a přitom vtipně. Speciální efekty a závěrečná honička jsou pak jen třešničkou na dortu a samotný "náhlý konec" nakládačky reaguje na staré "kungfu filmy", jen místo nápisu "The End", mělo naběhout pro Evropskou verzi "FINE"... Tím by už Tarantino dosáhl dokonalosti. Film rozhodně není pro každého, stejně jako řada starých filmů podobného druhu. Tarantino si šlape vlastní cestou a mě se tato cesta líbí. Opravdu jsem byl mile překvapen a film se mi líbil od začátku do konce a vůbec jsem se u něj nenudil. Plný počet ale samozřejmě dát nemůžu, protože se jedná spíše o takovou taškařici a úlet, rozhodně ne seriozní film a to ani v rámci žánru a "subžánrů" ... () (méně) (více)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Hej, my jsme nalakovaný nohy a jmenujeme se Q... kchh, kchhhh, ...ntino, a tohle je jen film" říká jakoby poškozeným jakoby filmovým jakoby pásem Tarantino úvodem AutoZabijáka. Udělá rytmem, střihem a hudbou drámo z uspěchané cesty na záchod a již si myslí, že budem chrochtat blahem. Já ale na ty filmy o filmech moc nejsem, ač vypadají krásně jako plakáty z let dávno minulých. Může si vyumělkovaně žvanit jak chce, je-li to o ničem, je to o ničem. Hloubku, legraci ani jinak vyvolaný zájem v tom, že ženské kecají jako chlapi a chlapi jsou submisivní jako filmové cuchty, nevidím a nevnímám. Tarantinovské kecy mi nikdy extra zábavné nepřišly a za výjimečné je považuji hlavně proto, jak umí ničit atmosféru. Z násilí, v němž si ten panáček libuje, dělají namísto děsivých aktů jen další punchlines. Naneštěstí ty slabší. Silná *. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Grindhouse: Jelikož jsem viděl Grindhouse v původní double feature verzi včetně fake trailerů a nikoliv rozsekaný na dílčí segmenty, volím i komentář jako celek. ____ Machete Scénář: Robert Rodriguez .. Konspirace, jižanský temperament, násilí, nahota. Tím se prezentuje Machete. Námět, pomsta zabijáka, zní sice omšele, ale prostředí a prostředky, které by hrály významnou roli zní lákavě. K tomu Danny Trejo, mno těším se! I proto, že jde o zatím jediný fiktivní trailer, který se dočká realizace. 60%. ____ Planet Terror Scénář: Robert Rodriguez .. Na tyto splatter hrátky prostě nejsem. Zápletka s únikem plynu, po kterém lidé mutují ve vraždící hovada, je provařená skoro tolik, jako většina zbylého děje. Uměle/digitálně vyrobená patina let sedmdesátých je spíše otravná než cool (to platí pro celý Grindhouse). Ani miláček Willis to v mých očích nezachránil, neměl na to prostor. Někdo bude určitě spokojen, já však dávám dvě hvězdy s tím, že to je pro film ještě spíše úspěch, protože nemám problém jít v případe obdobných snímků i (nej)níže. 40%. ____ Werewolf Women of the S.S. Scénář: Rob Zombie .. Tak tohle si nechám líbit! Konečně někoho napadlo začít těžit teorie o nacistických pokusech v paranormálních a okultních vědách, s pokusy na lidech apod. Konkrétní trailer lehce nadprůměrný, ale i kdyby z něj zbyly jen ty sexy zpívající nacistky a hlavně eso Nick Cage, který i na ploše několika sekund a jedné repliky dokáže zachránit více než mnohdy za celý (jeho) film, pořád je to fajn vzpomínka a naděje na. Tohle téma je totiž silné a lákavé. 70%. ____ Don´t Scénář: Edgar Wright .. Hodně černý nádech je typický pro celou tvorbu Edgar Wright. Zda by se tentokrát neutopil v přehnané bizarnosti a doslovné citaci zůstane nezodpovězenou otázkou. Don´t! Don´t! Don´t! Nebo radši ano! :o) 60%. ____ Thanksgiving Scénář: Jeff Rendell, Eli Roth .. Jako malá ochutnávka různých parafrází, hrubého vtipu, drsných mordů a Eliho typicky sexistického podtextu je to fajn, ale rozhodně netoužím po vzniku další celovečerní hovadiny z jeho p(é)ra. Prostě tomu frajerovi nevěřím a pochybuji, že vše nad stopáž traileru by nebyla prázdná sračka ala Hostel. 50%. ____ Death Proof Scénář: Quentin Tarantino .. Mám Tarantina rád, Kill Pulp miluji, ale tímhle pokusem nezabodoval na mojí strunu. Že totiž pojme slasher o vražedném autě (jakkoliv je tato myšlenka originální, realizace ji ničí) jako samolibé a místy únavně zdlouhavé pindání ženských kroužků s minimem akce, jsem nečekal. Jelikož jde o vražedné auto až v poslední řadě už trailer v tomto směru nehezky klame. Když pak samotný děj filmu QT rozsekne, asi po vzoru samotného konceptu Grindhouse, na dvě nesourodé poloviny, chvílemi tak přemýšlím, která měla více zbytečnějších momentů. Ještě že se místy objeví Kurt Russell (vidíte to, on je tak upozaděn, že jsem na něj málem zapomněl) a trochu to rozhrábne, nejen svým šarmem. Bohužel je jeho postava vyobrazena dosti účelně a v každé polovině děje je to vlastně takřka odlišný charakter (suverén-srab). To je poslední kapka do tohoto podivného slepence žánrových odkazů a narážek. Přes zvládnutou formu, několik cool dialogů i scén samotných to není film, který bych potřeboval vidět znovu (možná zajdu ve Varech na půlnoční prodlouženou verzi, ale to jen z „nouze“:o) __ nakonec taky zašel, leč nudil se s většinou osazenstva Velkého sálu, kde sálala otrávenost a velké zklamání). A už vůbec to není směr, po kterým by měl Tarantino pokračovat.. 60%. _____ Závěr: jak je z textu výše zjevné, nejsem nejspíš cílová skupina pro double feature Grindhouse filmy, přesto si myslím, že předem avizovaných 60 minut na jeden film by bylo tak akorát na nadupanou spršku citací a žánrových poct v chatrně vypadající vizáži s minimem tvůrčího obohacení. GH - 55%. () (méně) (více)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Holky jsou hot (možná až moc) a ten, kdo jim bude celou dobu koukat jenom na pusu se časem možná bude nudit. Pindají o hovně a proto většina lidí smete dialogy jako slabinu. Jenže ten kdo brousí očima třeba po Warrenově baru, kde visí spousta plakátů, stojí fajný jukebox a nalévá se tam dobré pití, pochopí že Quentin to má sakra dobře promyšlené. Do toho holky sem tam utrousí podezřele známou repliku z jiného filmu a každému komu to pálí dojde, že tady má někdo zatraceně dobře nastudované dějiny (nejenom) braku. Ač je mi pulpová estetika docela vzdálená, užil jsem si s Quentinem tuhle rozkošnickou jízdu stejně dobře jako Stuntman Mike svoje auto. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Cinefilie á la Tarantino. Death Proof, vyznání lásky k filmům a ženám, vzniklo nejspíš hlavně pro potěchu svého tvůrce. Že se mu nepodařilo nadchnout pro filmy svého srdce i diváky je smutné, ale bohužel logické. Kdo dnes zná Dirty Mary Crazy Larry nebo Vanishing Point? Komu to vadí? Oproti kratší verzi, jenž byla součástí grindhouseovského dvojprogramu, je přidáno několik scén, které s vyjímkou lap dancu nic zásadního nepřinášejí. 90 minut je exploitačnímu žánru přeci jen blíž. Tolik k slabším stránkám. Zbytek je nádherně stylová kombinace tarantinovských dialogů, fetišistických záběrů na krásné a (nebo) zajímavé ženské (u mě vedou jasně Rosario Dawson, Vanessa Ferlito (lap dance!), Rose McGowan - i když tmavovlasou ji mám radši - viz Planet Terror a pozoruhodná je rozhodně i Zoe Bell) a výtečných, poctivě staromódních automobilových honiček. A Kurt Russel vyloženě září. 90% P.S. Update po dvou letech: s každým dalším zhlédnutí lepší. A skvěle vybraná muzika neskutečně šlape. Jak to ten Quentin dělá, že mu filmy takhle zrají??? P.P.S. O další rok později pořád skvostné. Škoda, že to národ čsfd není schopen docenit. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (80)

  • Černožlutý Ford Mustang z roku 1972, který řídí Kim Mathis (Tracie Thoms), je velmi podobný Eleanor z filmu Gone In 60 Seconds (1974), o kterém zazní zmíňka v dialogu. Ve onom filmu se jednalo o Ford Mustang Mach 1 z roku 1973. (Aere)
  • Při natáčení byly celkem použity čtyři Chevrolety Nova. Dva byly vybaveny ochranou klecí. Z nich byl hlavním vůz nazvaný „Ježíš“, který můžeme vidět ve většině scén s Kurtem Russellem (Mike). Ve druhém z nich, který se jmenoval „Prius“, provedl legendární kaskadér Buddy Joe Hooker scénu, v níž se Nova kutálí asi 145 metrů po silnici. Prius byl přitom zcela zničen. Ježíš byl po skončení natáčení zakoupen kaskadérským koordinátorem Buddym Hookerem za 500 amerických dolarů a stal se prvním autem jeho syna. (J.F.B.)

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama