Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Quentin TarantinoHrají:
Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Tracie Thoms, Zoë Bell, Vanessa Ferlito, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Jordan Ladd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 315)
Těžko mě může nudit něco víc než hospodský holčíčí kecy, to se fakt nedal "kvok, kvok, kvok" a druhá na to "iá iá iá". A bohužel to ještě nebylo všechno. Ano, pamatuju si ještě z kina kdy se filmy promítaly a různě to chrčelo, byli tam jakési černé nebo bíle čáry případně se přetrhla nebo přeskočila páska, fakt zážitek. A tohle všechno Mr. Quentin Tarantino začlenil do svýho filmu, jenže místo aby to vyznilo cool, vyznělo to trapně. Občas mě přišlo, že už Tarantino nevděl kudy dál a tak jakože přeskočil pásek a pokračovalo se dál. Co na tom, že neměl logiku ani děj, ani postavy, Tarantino je přece borec a komu to vadí, tak nechápe, že to udělal úmyslně, že tím vzdává poctu starým filmovým brakům, ale na tyhle kecy já seru. To je jako koukat se na ráno na ČT 2 na pořad Panorama, chvíli koukám na Šumavu, jak tam sněží a vidím lyžaře jak se táhne na vlek, pak střih a koukám na Krkonoše, jak je tam sluníčko a na louce se pasou krávy a pak zase stříh zpátky na Šumavu, ale lyžaře už nevidím, za to vidím babičku, jak si nese do chaloupky čerstvý rohlíky. No nic až bude příště Tarantino vzpomínat na filmové braky, půjdu radši do hospody poslouchat slavistickýho dědka, kterak vzpomíná na časy kdy hrála fotbal snad ještě Klapzubova jedenáctka, to má alespoň nádech upřimnosti. A abych nezapomněl, ze závěrečného chování Kurt Russella se mě chtělo zvracet. Nezbejvá než poděkovat za nádherný záběry na ženský nohy, to jsem si fakt užil.....noo, zas tak dobře, aby mě z toho bolela pravačka, ale ne !!!! a dobře natočený autoscény. ()
Tarantino - to je srdeční záležitost. Proto jsem ochoten přistoupit na hru ,,objevování detailů (zajímavostí) v každým kousku". Stará muzika, starý plakáty, starý neony, starej celuloid, (starej) mobilní telefon.... A že se řeči vedou o mrdu, vysrknutým banánovi atd. se taky nemá cenu rozepisovat. Bohužel, když to celý shrnu - trochu nuda. Ženský mám rád, ale skoro celej film poslouchat jejich kecy je (i na mě) únavný. Melou furt dokola to samý... (prostě ženský, no). Nevadí mně, že si z nás dělá prdel, ale to, že je to nudný. PŘÍBĚH: ** nebejt automobilovejch honiček ve finále, tak je to vo ničem./ HUMOR: *** u keců se moc nezasmějete, takže zbejvá zase jen ten černej humor. Není ho moc, ale potěší. Více než cokoliv jinýho./ AKCE: **** - ale jo, honičky (autama) jsou natočený parádně./ NAPĚTÍ: ** nevím, jestli si ukoušete nehty. Moje vydržely. Prostě mě tahle pocta ,,VŠEMU" nebere. Možná proto, že ne každý béčko mne přivádí v úžas. Tohle prostě není můj hrnek kafe... ()
A white-hot juggernaut at 200 miles per hour! Death Proof je ženský film v ryze mužském žánru, který si JE toho rozporu plně vědom. Dokazují to dialogy, v nichž jsou četné reference na exploatační klasiky let 70., při kterých se dozvíme, že jedna z hrdinek sice hraje ve filmu o roztleskávačkách (!), ale stydí se za to, protože je to skoro porno. Nebo nejmužnější ženská postava, představovaná čím dál tím víc sexy Rosario Dawsonovou, při gaunerovském rozhovoru v restauraci odhalí, že nezná Vanishing Point. Dodatečné poškození není tak rušivé a nekazí výsledný zážitek z filmu jako u Rodrigueze, chybějící missing real je zde vložen chytře, protože i když tak přijdeme o potenciálně zajímavý "lap dance", zkrátí se tím expozice. Subžanr slasherů je zde osvěžen tím, že nezabíjí šílenec se zbraní v ruce (ať už nožem či motorovkou), ale autem. Kurt Russel je opravdu zatraceně cool a dá upomenout na plisskenovské období (nejen jizvou na stejném místě, v jakém v dobách Útěku z NY míval pásku přes oko), skvěle vyjadřuje vyšinutost postavy drobnými náznaky, akorát v závěru ta zbrklá změna charakteru a až okaté přehrávání mi moc nesedlo. Závěrečná honička, která se nese v tradicích Bullitova případu či Útěku, svým minimalismem, rukodělnou prací, přehledností v nasmínání a důmyslným vygradováním a odlehčením ve správnyćh chvílích je jednou z nejlepších, s jakými se můžeme ve filmu setkat. Akorát i když vizuální tarantinovské trademarky potěší (dlouhé záběry či fetiš na nohy), při některých dialozích je cítit opájení se schopností napsat výtečné dialogy a fakt, že takhle by ta postava nikdy nemluvila (patrné u Rotha). Jinak Death Proof obstojí na rozdíl od Planet Terror jako samostatný film a styl 70. let je zde vystihnut naprosto dokonale, bez vysmívaní. ()
Kdyz premejslim nad timhle filmem, tak prvni, co me napadne, je, ze je Kurt Russell desnej tvrdak. At uz bali zensky, ohrozuje je autem nebo zranenej breci a i kdyz je vlasne zaporak, tak mu clovek musi fandit a je fakt mega krutej. Akorat moh hodit vic hlasek. Co se tyce zenskejch, tak z tech dvou skupinek je asi nejlepsi a zaroven nejhezci Rosario Dawson a ackoliv jsou to vsechno slusny zensky, prislo mi, ze zas naky super krasky to nejsou. A jeste me potesil samotnej Tarantino, kterej tu je sice jen chvilku, ale je cool. Co se tyce samotnyho auta, prislo mi, ze na to, jak ho vychvalil, se rozsekalo nak snadno a zaroven me nastvalo, ze pozdejc uz nemelo tu cool lebku a zustal jen uchylnej kacer. Jinak samotnej pribeh je vcelku jednoduchej a nic poradnyho o postavach nevime, coz ovsem nevadi. Bohuzel me ale tentokrat Tarantino krapet zklamal v dialozich, obcas padne nakej super vtipek nebo hlaska a obcas je to samy bitch a fuck, ale celkove to proste nejsou dialogy, z kterejch by moh clovek citovat a je to jen takovy ne nak zvlast zazivny kecani par zenskejch, navic u prvni skupinky to jeste de, ale pak uz se cloveku nechce znovu poslouchat skoro to samy. Nastesti to vzdy ozivi Russell, kterej tu moh bejt ale klidne castejc. A co se tyce akce, tak tu jsou vlasne dve, nejdriv krvavy jatka, ktery jsou fakt ultra drsny a druha akce je spis honicka, ktera je fajn, ale ze by byla nak prelomova, to ne. No a to zamerny poskozeni obrazu, ze zacatku je ho skoro az moc a ke konci uz neni vubec, to taky nebylo uplne dobre zmaknuty. Takze zabavnej a uchylnej film s perfektni hudbou, ale krapet zklamani. Platilo to pred skouknutim filmu a plati to i ted, ze se vic tesim na kousek od Rodrigueze. ()
║Rozpočet $67miliónov║Tržby USA $25,037,897║Tržby Celosvetovo $25,422,088(tržba za dvojfilm) ║ plus tržby mimo USA čisto za film Death Proof $29,830,027▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,798,211 //počet predaných kusov ?║ Tržby za predaj DVD v USA $36,751,102 //počet predaných kusov 1,592,310║ Režisér Quentin Tarantino pokračuje vo svojom nastavenom štandarte vyprávania príbehov už dávno časom ošumelých či dokonca zabudnutých. Jednoduchý príbeh štvorice dievčat dopĺňa temným či skôr zákerným kaskadérom v podaní Kurta Russela, ktorý si robí zábavku zo života tím že na cestách likviduje zrážaním nevinné dievčatá. Vo filme nechýbajú samozrejme avizované technické vady ako skákanie viet/slov strata farby na čierno-bielu. Mal som štastie vidieť dlhšiu verziu, čo skôr ani výhodou nebolo lebo bola až zbytočne moc ukecaná čo jej jednoznačne ubralo na kráse ale posledná zhruba polhodinka, bola fakt dosť silný kaskadersky nárez. V dnešnej dobe sa to už veru nevidí takáto prvotriedná práca kaskaderov vo vyšperkovanom dialničnom nahánaní. "Kurt Russell po dlhšej dobe konečne zažiaril a úloha mu sadla ako uliata." /videl v kine: 75%/ ()
Galerie (45)
Zajímavosti (80)
- Jednou z mnoha inspirací bylo pro Tarantina kultovní béčko Russe Meyera Faster, Pussycat! Kill! Kill! z roku 1965. (Trainspotter)
- Během scény na benzínce vidíme na titulních stránkách časopisů postavy ze seriálu Kriminálka Las Vegas (od r. 2000), z nějž Tarantino režíroval dva díly, a fotografie Kirsten Dunst z filmu Marie Antoinetta (2006), který režírovala Tarantinova kamarádka Sofia Coppola. (Reiniš)
- Zoë Bell, která tu hraje verzi sebe samotné, je novozélandská kaskadérka a herečka, o níž byl natočen i celovečerní dokument Dvojí výzva (2004). Role byla psána přímo pro ni a při natáčení všechny své náročné kousky skutečně absolvovala. Jako kaskadérka už spolupracovala s Quentinem Tarantinem na dvojfilmu Kill Bill (2003) a Kill Bill 2 (2004), kde zaskakovala za Umu Thurman. Po Autu zabiják spolupráce pokračovala i kaskadérskou či hereckou účastí na Hanebnejch panchartech (2009), Nespoutaném Djangovi (2012), Osmi hrozných (2015) a Tenkrát v Hollywoodu (2019). (Rominator)
Reklama