Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (1 315)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $67miliónovTržby USA $25,037,897Tržby Celosvetovo $25,422,088(tržba za dvojfilm) ║ plus tržby mimo USA čisto za film Death Proof $29,830,027Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,798,211 //počet predaných kusov ?Tržby za predaj DVD v USA $36,751,102 //počet predaných kusov 1,592,310║ Režisér Quentin Tarantino pokračuje vo svojom nastavenom štandarte vyprávania príbehov už dávno časom ošumelých či dokonca zabudnutých. Jednoduchý príbeh štvorice dievčat dopĺňa temným či skôr zákerným kaskadérom v podaní Kurta Russela, ktorý si robí zábavku zo života tím že na cestách likviduje zrážaním nevinné dievčatá. Vo filme nechýbajú samozrejme avizované technické vady ako skákanie viet/slov strata farby na čierno-bielu. Mal som štastie vidieť dlhšiu verziu, čo skôr ani výhodou nebolo lebo bola až zbytočne moc ukecaná čo jej jednoznačne ubralo na kráse ale posledná zhruba polhodinka, bola fakt dosť silný kaskadersky nárez. V dnešnej dobe sa to už veru nevidí takáto prvotriedná práca kaskaderov vo vyšperkovanom dialničnom nahánaní. "Kurt Russell po dlhšej dobe konečne zažiaril a úloha mu sadla ako uliata." /videl v kine: 75%/ ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tarantino je pošuk a blázen, ale co se mu nedá upřít, tak že má nakoukáno neskutečné množství starých lepších, horších i brakových grindhouse a explotation filmů. Podle mne si tímto filmem vyloženě splnil svůj sen, ovšem nemohl čekat, že jej publikum obecně ve světě s nadšením příjme. Chápu kritiku tohoto filmu, ale osobně se s ním naprosto stotožňuji a považuji ho za mnohem větší podstu starým "grindhouse filmům", než byla "Planeta Teror". Ať si již vezmeme výtvarnou stránku a celý "look" filmu - naprostá špička. Film působí zaprášeně, vyhrabaně někde ze staré krabice na půdě a puštěný na klasickém "kinokotouči". Tarantino zde vytvořil svět, který jako by vypadnul z pozdních 60. a brzkých 70. let, dbal na každý detail, na každou reklamu v obchodě, nábytek, zboží atd. Ale přitom zde postavy používají mobilní telefony apod. Výtvarnou stránkou vůbec nastoluje přesně tu atmosféru, kterou film má mít. A nyní k samotným herečkám a postavám, které prostě tvoří základ celého filmu. Tolik spomínané "nudné dialogy" mi nepřišly osobně vůbec nudné a už vůbec ne zbytečné. Každá z hereček svými kecy vytváří naprosto ojedinělou postavu se svými osobnostními kvalitami. Navíc kecy, které se v autě při jízdě a v barech vedou, jsou přesně ty kecy, které lidé v běžném životě vedou a jsou 100 x reálnější a přirozenější, než kecy, které vedou teenageři v moderních slasherech. Já nechápu, co na tom komu přišlo nudného, ale ty holky jsou naprosto úchvatný a to jak tím, že všechny nejsou dokonalé krásky (a v tom jejich reálnost a krása naopak spočívá, navíc působí dojmem levných hereček, ale hrají pekelně dobře), tak jsou to holky, které mají v životě hodně jasno a něco už za sebou. Tarantino ve filmu neponižuje ženy na "štětky", hloupé krávy", nebo "maso pro další masakr", ale tvoří díky nim postavy, který svými ujetými kecy, mají o životě skutečně co říct. A kdo nepochopil, asi neposlouchal. Žvásty o chlapech, celkový přístup k mužské populaci, k sexu, navazování vztahů, přístup k alkoholu a drogám ... tohle je ženský film a Tarantino zde stejně jako v Kill Billovi reaguje na sílu žen a jejich rafinovanost. Mužský element je zde zobrazen zejména v podobě absolutně úžasného Kurta Russela, který se z jejich odolnosti a tlaku nakonec i jako ten "největší tvrďák" doslova podělá. Nutno dodat, že Russel zde podle mého odvádí svoji životní roli. Pokud bych se vrátil k postavám všech dívek ve filmu, osobně jsem zažil stovky alkoholových (i jiných) akcí a takhle se prostě mladý pařmenky baví a fungují. Takže Tarantino je vykreslil naprosto reálně a přitom vtipně. Speciální efekty a závěrečná honička jsou pak jen třešničkou na dortu a samotný "náhlý konec" nakládačky reaguje na staré "kungfu filmy", jen místo nápisu "The End", mělo naběhout pro Evropskou verzi "FINE"... Tím by už Tarantino dosáhl dokonalosti. Film rozhodně není pro každého, stejně jako řada starých filmů podobného druhu. Tarantino si šlape vlastní cestou a mě se tato cesta líbí. Opravdu jsem byl mile překvapen a film se mi líbil od začátku do konce a vůbec jsem se u něj nenudil. Plný počet ale samozřejmě dát nemůžu, protože se jedná spíše o takovou taškařici a úlet, rozhodně ne seriozní film a to ani v rámci žánru a "subžánrů" ... () (méně) (více)

Reklama

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaná honba za stylovostí a vršením odkazů pro potěchu vlastní duše. Dvě hodiny na příběh, který se dá shrnout jednou větou? A co je s tou proklamovanou poctou levným filmům, když jde vlastně jen o další tarantinovku, která je drahá a má na sobě škrábance? Tarantino se příliš zahlíží do svých zálib a zapomíná na diváka. Bojím se, že lepší už to nebude. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Cinefilie á la Tarantino. Death Proof, vyznání lásky k filmům a ženám, vzniklo nejspíš hlavně pro potěchu svého tvůrce. Že se mu nepodařilo nadchnout pro filmy svého srdce i diváky je smutné, ale bohužel logické. Kdo dnes zná Dirty Mary Crazy Larry nebo Vanishing Point? Komu to vadí? Oproti kratší verzi, jenž byla součástí grindhouseovského dvojprogramu, je přidáno několik scén, které s vyjímkou lap dancu nic zásadního nepřinášejí. 90 minut je exploitačnímu žánru přeci jen blíž. Tolik k slabším stránkám. Zbytek je nádherně stylová kombinace tarantinovských dialogů, fetišistických záběrů na krásné a (nebo) zajímavé ženské (u mě vedou jasně Rosario Dawson, Vanessa Ferlito (lap dance!), Rose McGowan - i když tmavovlasou ji mám radši - viz Planet Terror a pozoruhodná je rozhodně i Zoe Bell) a výtečných, poctivě staromódních automobilových honiček. A Kurt Russel vyloženě září. 90% P.S. Update po dvou letech: s každým dalším zhlédnutí lepší. A skvěle vybraná muzika neskutečně šlape. Jak to ten Quentin dělá, že mu filmy takhle zrají??? P.P.S. O další rok později pořád skvostné. Škoda, že to národ čsfd není schopen docenit. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Pokud tímto filmem zamýšlel Tarantino poctu béčkovým filmům z 80. let, tak se mu to myslím podařilo na výtečnou. Nikdo nemohl očekávat nějaký špičkový film, protože ani filmy, kterým vzdal tímto Tarantino hold takové nebyly. Byl prostě béčkové. A jejich béčkovstvím se lidé baví. Já jsem se bavil dobře a Tarantino tak u mě zase stoupnul v ceně, i když to je jeden z jeho nejslabších filmů. Ale kdo jiný s jeho jménem se dnes pustí do jasného propadáku? ()

Galerie (45)

Zajímavosti (80)

  • Kim (Tracie Thoms) má ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 66 ráže .357 magnum. (dc125)
  • Celosvětová premiéra proběhla 22. května 2007 na filmovém festivalu v Cannes. (ČSFD)

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama