Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 315)

Renton 

všechny recenze uživatele

Grindhouse: Jelikož jsem viděl Grindhouse v původní double feature verzi včetně fake trailerů a nikoliv rozsekaný na dílčí segmenty, volím i komentář jako celek. ____ Machete Scénář: Robert Rodriguez .. Konspirace, jižanský temperament, násilí, nahota. Tím se prezentuje Machete. Námět, pomsta zabijáka, zní sice omšele, ale prostředí a prostředky, které by hrály významnou roli zní lákavě. K tomu Danny Trejo, mno těším se! I proto, že jde o zatím jediný fiktivní trailer, který se dočká realizace. 60%. ____ Planet Terror Scénář: Robert Rodriguez .. Na tyto splatter hrátky prostě nejsem. Zápletka s únikem plynu, po kterém lidé mutují ve vraždící hovada, je provařená skoro tolik, jako většina zbylého děje. Uměle/digitálně vyrobená patina let sedmdesátých je spíše otravná než cool (to platí pro celý Grindhouse). Ani miláček Willis to v mých očích nezachránil, neměl na to prostor. Někdo bude určitě spokojen, já však dávám dvě hvězdy s tím, že to je pro film ještě spíše úspěch, protože nemám problém jít v případe obdobných snímků i (nej)níže. 40%. ____ Werewolf Women of the S.S. Scénář: Rob Zombie .. Tak tohle si nechám líbit! Konečně někoho napadlo začít těžit teorie o nacistických pokusech v paranormálních a okultních vědách, s pokusy na lidech apod. Konkrétní trailer lehce nadprůměrný, ale i kdyby z něj zbyly jen ty sexy zpívající nacistky a hlavně eso Nick Cage, který i na ploše několika sekund a jedné repliky dokáže zachránit více než mnohdy za celý (jeho) film, pořád je to fajn vzpomínka a naděje na. Tohle téma je totiž silné a lákavé. 70%. ____ Don´t Scénář: Edgar Wright .. Hodně černý nádech je typický pro celou tvorbu Edgar Wright. Zda by se tentokrát neutopil v přehnané bizarnosti a doslovné citaci zůstane nezodpovězenou otázkou. Don´t! Don´t! Don´t! Nebo radši ano! :o) 60%. ____ Thanksgiving Scénář: Jeff Rendell, Eli Roth .. Jako malá ochutnávka různých parafrází, hrubého vtipu, drsných mordů a Eliho typicky sexistického podtextu je to fajn, ale rozhodně netoužím po vzniku další celovečerní hovadiny z jeho p(é)ra. Prostě tomu frajerovi nevěřím a pochybuji, že vše nad stopáž traileru by nebyla prázdná sračka ala Hostel. 50%. ____ Death Proof Scénář: Quentin Tarantino .. Mám Tarantina rád, Kill Pulp miluji, ale tímhle pokusem nezabodoval na mojí strunu. Že totiž pojme slasher o vražedném autě (jakkoliv je tato myšlenka originální, realizace ji ničí) jako samolibé a místy únavně zdlouhavé pindání ženských kroužků s minimem akce, jsem nečekal. Jelikož jde o vražedné auto až v poslední řadě už trailer v tomto směru nehezky klame. Když pak samotný děj filmu QT rozsekne, asi po vzoru samotného konceptu Grindhouse, na dvě nesourodé poloviny, chvílemi tak přemýšlím, která měla více zbytečnějších momentů. Ještě že se místy objeví Kurt Russell (vidíte to, on je tak upozaděn, že jsem na něj málem zapomněl) a trochu to rozhrábne, nejen svým šarmem. Bohužel je jeho postava vyobrazena dosti účelně a v každé polovině děje je to vlastně takřka odlišný charakter (suverén-srab). To je poslední kapka do tohoto podivného slepence žánrových odkazů a narážek. Přes zvládnutou formu, několik cool dialogů i scén samotných to není film, který bych potřeboval vidět znovu (možná zajdu ve Varech na půlnoční prodlouženou verzi, ale to jen z „nouze“:o) __ nakonec taky zašel, leč nudil se s většinou osazenstva Velkého sálu, kde sálala otrávenost a velké zklamání). A už vůbec to není směr, po kterým by měl Tarantino pokračovat.. 60%. _____ Závěr: jak je z textu výše zjevné, nejsem nejspíš cílová skupina pro double feature Grindhouse filmy, přesto si myslím, že předem avizovaných 60 minut na jeden film by bylo tak akorát na nadupanou spršku citací a žánrových poct v chatrně vypadající vizáži s minimem tvůrčího obohacení. GH - 55%. () (méně) (více)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Cinefilie á la Tarantino. Death Proof, vyznání lásky k filmům a ženám, vzniklo nejspíš hlavně pro potěchu svého tvůrce. Že se mu nepodařilo nadchnout pro filmy svého srdce i diváky je smutné, ale bohužel logické. Kdo dnes zná Dirty Mary Crazy Larry nebo Vanishing Point? Komu to vadí? Oproti kratší verzi, jenž byla součástí grindhouseovského dvojprogramu, je přidáno několik scén, které s vyjímkou lap dancu nic zásadního nepřinášejí. 90 minut je exploitačnímu žánru přeci jen blíž. Tolik k slabším stránkám. Zbytek je nádherně stylová kombinace tarantinovských dialogů, fetišistických záběrů na krásné a (nebo) zajímavé ženské (u mě vedou jasně Rosario Dawson, Vanessa Ferlito (lap dance!), Rose McGowan - i když tmavovlasou ji mám radši - viz Planet Terror a pozoruhodná je rozhodně i Zoe Bell) a výtečných, poctivě staromódních automobilových honiček. A Kurt Russel vyloženě září. 90% P.S. Update po dvou letech: s každým dalším zhlédnutí lepší. A skvěle vybraná muzika neskutečně šlape. Jak to ten Quentin dělá, že mu filmy takhle zrají??? P.P.S. O další rok později pořád skvostné. Škoda, že to národ čsfd není schopen docenit. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

A white-hot juggernaut at 200 miles per hour! Death Proof je ženský film v ryze mužském žánru, který si JE toho rozporu plně vědom. Dokazují to dialogy, v nichž jsou četné reference na exploatační klasiky let 70., při kterých se dozvíme, že jedna z hrdinek sice hraje ve filmu o roztleskávačkách (!), ale stydí se za to, protože je to skoro porno. Nebo nejmužnější ženská postava, představovaná čím dál tím víc sexy Rosario Dawsonovou, při gaunerovském rozhovoru v restauraci odhalí, že nezná Vanishing Point. Dodatečné poškození není tak rušivé a nekazí výsledný zážitek z filmu jako u Rodrigueze, chybějící missing real je zde vložen chytře, protože i když tak přijdeme o potenciálně zajímavý "lap dance", zkrátí se tím expozice. Subžanr slasherů je zde osvěžen tím, že nezabíjí šílenec se zbraní v ruce (ať už nožem či motorovkou), ale autem. Kurt Russel je opravdu zatraceně cool a dá upomenout na plisskenovské období (nejen jizvou na stejném místě, v jakém v dobách Útěku z NY míval pásku přes oko), skvěle vyjadřuje vyšinutost postavy drobnými náznaky, akorát v závěru ta zbrklá změna charakteru a až okaté přehrávání mi moc nesedlo. Závěrečná honička, která se nese v tradicích Bullitova případu či Útěku, svým minimalismem, rukodělnou prací, přehledností v nasmínání a důmyslným vygradováním a odlehčením ve správnyćh chvílích je jednou z nejlepších, s jakými se můžeme ve filmu setkat. Akorát i když vizuální tarantinovské trademarky potěší (dlouhé záběry či fetiš na nohy), při některých dialozích je cítit opájení se schopností napsat výtečné dialogy a fakt, že takhle by ta postava nikdy nemluvila (patrné u Rotha). Jinak Death Proof obstojí na rozdíl od Planet Terror jako samostatný film a styl 70. let je zde vystihnut naprosto dokonale, bez vysmívaní. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Film Grindhouse: Auto zabiják se odkazuje mezi tzv. grindhouse - brakové béčkové krváky určené přímo pro venkovní bijáky pro motoristy. Odjezd autem domů po tomhle zabijáckém filmu musel být pro mnohé vystrašené ženy nepříjemným zážitkem. Tarantino líčí flámování krásných mladých koček následované setkáním se sadistickým vrahem, který zabíjí dívky svým kaskadérsky vyztuženým autem. Vypointované ženské kecy o ničem kroužící neustále kolem sexu skvěle natáčí kamera kroužící kolem holek v motorestu. Jedna parta dívek je beztrestně rozsekána vrahem, druhá skupinka kamarádek se rychle naučí odplácet. Hodnotím pozitivně některé skvělé bizarní nápady (jízda dívky s roztaženýma nohama napřed na přední kapotě bouráku), jinak je ale film hnusnější, než by být musel (detailní záběry bouračky jako z naučných filmů ministerstva dopravy: Nemyslíš, zaplatíš!). Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=uvOVBTSFiZo ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem překvapení ze strany QT, který měl další šanci jak mě usadit a přesvědčit i mě, že je Bůh. Nepovedlo se mu to (už po několikáté) a já se opět směji jeho dílu jako některým předešlým. Ten smích však není to co by si on představoval, ale smích nad jeho snahami být velkým kultovním pánem ameriky. Jeho kult mě naprosto minul a krom vydařených KB 1 a 2 v jeho filmech nevidím nic výjimečného. Možná je pro někoho příběh DP zajímavý, ale pro mě je spíše nudný a zdlouhavý. Sledovat jak se černošky předhánějí v nadávkách, stěrech a tancování ala striptérky mě už na stará kolena moc nebere. V druhé částí DP se konečně ukazuje Rosario Dawson, ale ta mě dost zklamala ( to se netýká faktu, že zůstane oblečená...). Ani sám Kurt Russell není zrovna terno, i když furt lepší než kdyby to za něj zkusil vzít Travolta. Druhá část je úplně jiného rázu, protože se otočí role a sledujeme v závěru dokonce akční automobilovou honičku se zajímavým koncem (opět jsem se smál, jak by si žádný režisér nepřál :)). Musím uznat, že pár scén, které jsou složeny z rozhovoru lidí a různých pohybů kamery, někdy přímo extra dlouhé, se mu podařili. Asi je to už osobní, ale QT není můj střed vesmíru a nikdy nebude, ale komu se líbí jeho postoj a humor rozhodně nic proti gustu. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (80)

  • Grindhouse: Auto zabijak je prvým Tarantinovým filmom, na ktorom pracoval aj ako hlavný kameraman. (genetique)

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama