poster

Grindhouse: Auto zabiják

  • Česko

    Auto zabiják

  • USA

    Grindhouse: Death Proof

  • USA

    Death Proof

  • Slovensko

    Grindhouse: Auto zabijak

Krimi / Thriller / Akční

USA, 2007, 87 min (SE: 114 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ****

    Rozpočet $67miliónovTržby USA $25,037,897Tržby Celosvetovo $25,422,088(tržba za dvojfilm) ║ plus tržby mimo USA čisto za film Death Proof $29,830,027Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,798,211 //počet predaných kusov ?Tržby za predaj DVD v USA $36,751,102 //počet predaných kusov 1,592,310║ Režisér Quentin Tarantino pokračuje vo svojom nastavenom štandarte vyprávania príbehov už dávno časom ošumelých či dokonca zabudnutých. Jednoduchý príbeh štvorice dievčat dopĺňa temným či skôr zákerným kaskadérom v podaní Kurta Russela, ktorý si robí zábavku zo života tím že na cestách likviduje zrážaním nevinné dievčatá. Vo filme nechýbajú samozrejme avizované technické vady ako skákanie viet/slov strata farby na čierno-bielu. Mal som štastie vidieť dlhšiu verziu, čo skôr ani výhodou nebolo lebo bola až zbytočne moc ukecaná čo jej jednoznačne ubralo na kráse ale posledná zhruba polhodinka, bola fakt dosť silný kaskadersky nárez. V dnešnej dobe sa to už veru nevidí takáto prvotriedná práca kaskaderov vo vyšperkovanom dialničnom nahánaní. "Kurt Russell po dlhšej dobe konečne zažiaril a úloha mu sadla ako uliata." /videl v kine: 75%/(10.11.2007)

  • Matty
    ***

    Hodnocení druhého z grindhouseových filmů bude tvrdším oříškem. Nedosahuje přímočarosti Planety Teror, což je potěšující i pochopitelné. Vždyť, co si budeme nalhávat, schopnosti Rodrigueze mají daleko k schopnostem Tarantina. Právě v tom tkví také největší problém, jenž jsem s Autem zabijákem měl. Během jeho sledování mě moc mrzelo, jakým způsobem Quentin mrhá svým talentem. Obzvlášť po předchozích třech filmech, jimiž se prezentoval coby režisér již téměř dospělý. Na rovinu přiznávám, že nejsem žádný odborník přes Tarantinovy inspirační zdroje (a odvažuji se tvrdit, že v Česku jich celkově mnoho nebude). Pokud je právě jejich znalost jedinou cestou, kterak Auto zabijáka plně docenit, asi to nebude cesta úplně nejideálnější. Ano, Tarantino nás chce taky jenom bavit, nikoliv však stylem, který docení a pochopí úplně každý, bez závislosti na svých předchozích filmových zkušenostech. Chce nás bavit množstvím odkazů na zapadlé béčkové braky i snímky kultovní. Zatímco Planetu Teror si vychutnáte i bez znalosti titulů jako The Incredible Strange Creatures Who Stopped Living And Became Crazy Mixed-Up Zombies!!? (1964), zde je to problematičtější. Filmu nelze upřít precizní režii, scénář využil a zneužil snad všech možných témat konverzace skupiny emancipovaných dívek (občas to jsou drsné hlody), navíc opět dívek, které ani nemusí umět hrát, abyste si je zamilovali, ale něco tomu chybí. Chybí tomu smysl. Tarantino se vrátil o několik desítek let zpět, natočil film pro fanatiky odkojené stejnými fláky jako on. Fajn, řekněme, že si potřeboval natočil svůj vlastní grindhouse film, jenže co ostatní diváci, ti, kteří čekali další výrazný krok v jeho filmografii? Vždyť, jestli byla Jackie Brownová pocta blaxpoitation filmům a obdivují ji mnozí, kteří neviděli ani jeden film podobného typu, proč to samé nefunguje u Auta zabijáka? Jestli jde o dobrý film pouze pro minoritní skupinku „odborníků“, jde skutečně o dobrý film? Ze všech viděných „tarantinovek“ tuto musím hodnotit nejhůře. Vnímám ji jako krok zpět, jako krok, který si pošuk z videopůjčovny klidně mohl odpustit. Možná se teprve časem ukáže, že nebýt tohoto kroku, nikdy by nemohl vzniknout další plnohodnotný film Quentina Tarantina. Teď nám ovšem nezbývá, než zase pár let napjatě čekat. :-) 70% Zajímavé komentáře: Bluntman, Arx, V-Ray(1.6.2007)

  • POMO
    ***

    Štýlová hračka plná dementných (a nudných) babských kecov a ÚŽASNÝCH fyzických autonaháňačiek a kaskadérskych kúskov. V dialógoch by som od môjho oblúbenca Tarantina čakal viac, v akčnej (motoristickej) dynamike ma naopak (znovu) príjemne prekvapil. Kurt Russell je skvelý a režisérove vsuvky pre zainteresované publikum ešte lepšie (duo policajtov, ringing tone na mobile, Kurt mrkajúci do kamery, atď). Možno ale mohol po vzore Russa Meyera obsadiť trochu prsatejšie dámy, nech je žáner feministického exploitation dotiahnutý k "dokonalosti". Uvidíme čo mi povie 110 minútová verzia, ale kvôli spomenutým dialógom, ktoré mu nemienim odpoustiť, zatiaľ ostávam pri 3*. P.S.: Rosario Dawson je moc pekná holka.(9.7.2007)

  • Radek99
    ***

    Sedmdesátky na plný koule... (škoda jen, že pro diváka z 21. století tak trochu chybí nosný děj, feminí dialogy se chvílemi nedají poslouchat a celé je to koncipované jen jako obsahově vyprázdněná pocta žánru...)(3.8.2009)

  • obitus
    ***

    Auta a kočky perfektní, nejlépe, když se tyhle dva elemendy potkávají pěkně tělo na tělo, respektive kolo na ksicht. Bohužel stopáž je naprosto neuvěřitelná a pachuť nudy přichází už po slabé půlhodince. Dialogy jen pro dialogy jsou místy hodně slabé a zachránit by to mohlo jen víc Kurta, víc honiček a hlavně míň keců.(3.9.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace