Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    **

    „Nothing is Happening“ Jako člověk, který nebyl zklamán (spíše příjemně zaskočen) ani jedním „všeobecně špatným“ filmem několikrát reinkarnovaného Inda M. N. Shyamalana (Vesnice, Žena ve vodě) jsem v přístěnku duše doufal, že i tentokrát uvidím originální a podnětný snímek. Mé myšlenkové pochody se však po skončení nedostaly dále než k bezradnému „huh?“. Ve snaze o objasnění záhady srovnatelné s tou filmovou, totiž - jak mohl režisér Shyamalanova formátu a (věřím, že také) inteligence natočit něco tak „edwoodovsky“ mizerného, jsem si v hlavě vygeneroval několik, žel bohu neuspokojivých, teorií. Ta, jež mi je nejsympatičtější a kvůli které si dokonce hodlám dát sebevražedné repete filmu, staví na zbabranosti reklamní kampaně. Nemá jít o další tajemný thriller s VELKOU POINTOU, nýbrž o úspornou, k životnímu prostředí šetrnou komedii. Pouze jako komedie Stalo se občas (!) funguje. Bohužel i v těchto momentech převládal dojem, že ty vtipy nejsou úmyslné a nemají za cíl s dávkou sebereflexe parodovat klišé „what’s happening?“ filmů. Kritického stupně dosáhly mé obavy o režisérovo duševní zdraví při zmínce o osobě jménem Joey. Ten ve filmu vystupuje jenom virtuálně (čili vůbec), přičemž jej dle titulků „hraje“ samotný Shyamalan. Buď mi unikl nějaký zásadní fakt, anebo si Manojova pověstná chvástavost začala žít autonomním životem. I při započtení všech výše uvedených proměnných by Stalo se bylo jenom neškodně hloupým béčkem, ale kvůli ospalému herectví všech zainteresovaných je navíc úděsně nudné a nezajímavé. Jindy neodolatelná Zooey Deschanel s nemizejícím výrazem „Co jsem to sakra ještě chtěla koupit?“ vhodně doplňuje Marka Wahlberga, jehož sucharství hrozí přivodit dehydrataci. Při bloudění myšlenkovými podloubími dlouho očekávaného Happeningu můžete narazit i na všelicos, ale ať už to bude para-moudro „keře spolu komunikují, lidé nikoliv“ či černá díra, jedno to zcela určitě nebude – smysluplné vysvětlení, proč muselo něco podobného vzniknout. (Nepochybuji ovšem, že se ze svých nor vyrojí spousta individuí, tvrdících, jak perfektní smysl Stalo se v rámci nějakého rozsáhlejšího plánu dává.) „Happening is Nothing“ 50% Zajímavé komentáře: Adrian, Bluntman, Cervenak, M.a.t.t., E=mc2, johnn333(28.6.2008)

  • woody
    ***

    Nepochybuji, že na papíře to vyznívalo jako perfektní úderná satira na blábolivé prognostiky varující před zhoubným lidským jednáním ("Příroda vám to spočítá, bastardi, třiďte!") ... Bohužel na plátně to vyznělo přesně naopak, byť s několika mrknutími na diváka (vědec v televizi na konci). Shyamalan by se rád nebral vážně, ale asi mu to nějak podvědomě nejde (nebo zapůsobili producenti, ta krátká stopáž by tomu odpovídala). Ale jako reklama na božské oči Zooey a poučka jak natočit hutnou atmosférickou scénu je to dobré(15.5.2010)

  • Enšpígl
    ****

    Uáá to je nuda tady. Stejný slova v tolika komentářích, stejný výtky v tolika komentářích. Tak já musím říci, že jsem to viděl úplně jinak. Předně a hlavně jsem se poprvé v životě lekl, když zavál vítr !! V životě mě pak leká už jen laciná snaha vypadat za každou cenu jako filmovej odborník a nemít na to. Ten slejvák padajích dělňasů ze střechy a jejich dopad na pevnou zem, to bylo taky hodně luxusně natočený. Ta baba jaga v tom domě, to byl slušně výživnej mišuge k ní bych ubytoval Spáčilovou, světu by se dost ulevilo, kdyby se sestřičky po letech potkaly. Hudba fantastická, herecký výkon Mark Wahlberga dobrý, atmosféra filmu měla mírně sestupnou křivku, ale ne zase tak moc, jako osobitost některých zdejších uživatelů. Trošku mě mrzí, že nemůžu dát pět hvězdiček, abych některým zdejším papouškům dokázal, že mít vlastní názor na filmy se slučuje se zákony České republiky, ale bohužel ten lis na divákovy city utahoval Shyamalan až moc pevně. Jo a celý to eko poselství Shyamalana je 100x lepší i když zavání pohádkou než laciné eko "rebelství" jednoho ješitného profesora.(16.6.2008)

  • T2
    *****

    Rozpočet $48miliónovTržby USA $64,506,874Tržby Celosvetovo $163,403,799Tržby za predaj DVD v USA $27,979,248 //počet predaných kusov 1,161,083║ Ponúknutá koncepcia filmu je v tomto prípade úplne iná, než nám majster hrôzy prinášal a tým spravil rázny krok vpred, s tým že rozšíril svoje pole pôsobenia v rámci prevedenia skladby filmu. Zmena prichádza od samého začiatku, kde po uplynutí úvodných titulkov v doprovode príjemne plynúcich obláčikov na oblohe, prichádza na chvíľu krátke zatmenie a hneď na to príchodom prvých obrázkov sme hodení priamo do centra diania v rušnom Central Parku. Neubehne ani minúta a sme svedkami prvej brutálnej smrteľnej scény, od nej sa už potom spúšťa pyramídový kolaps úmrtí. Sprostredkovaná brutalita sa zatiaľ odohráva bez nejakého širšieho vysvetlenia či nejakej zreteľnej príčiny. Naše skľúčené, váhajúce pocity z toho čoho sme vlastne svedkom, uvádza na pravú mieru v zapätí učiteľ Elliot Moore (Mark Wahlberg) na jednej zo škôl, keď pri výučbe dáva otázku „Ako je možné že ročne vyhynú desiatky miliónov včiel?“ ,k tomu je ešte moc podnetný aj výrok Alberta Einsteina napísaný na školskej tabuli dotvárajúci víziu filmu: „Ak by vyhynuli včely, svetu ostanú štyri roky života.“ A tak vďaka tejto nápovede sme oboznámení s tým čo nám chce dej ponúknuť, potom už len musíme sledovať ako sa trápia nevedomé unikajúce osoby z mesta a teda o krok v pred vieme zhruba čo ich v nastávajúcom čase čaká. Takže Shyamalan hneď od začiatku ukáže karty na stôl bez toho aby nám pripravoval nejaké to prekvapenie, dejový zvrat. A táto zmena v danej téme mu prospela, lebo jej výpoveď má zaujímavú hĺbku aj keď ťažko stanoviť postoj ohľadom jej reálnosti. V každom prípade my tematický film Udalosť trošku pripomína v určitom ohľade spočiatku zatracovaný, či s posmeškami odsudzovaný „vážny“ film Stav ohrozenia(The Siege, 1999), kde sa pojednávalo o teroristickom útoku na New York a následnom kolapse a dnes už dobre vieme čo nás nakoniec v roku 2001 čakalo a aký následný silný rozmer dostal tento film. A tak po príklade v spomínanom filme si treba uvedomiť, že z určitej časti majú v prírodných katastrofách prsty ľudia a tak netreba vylučovať aj taký príklad záhuby aký nám načrtol tento film. K tvorcovskej základni len dodám, že na hustej atmosfére sa svojím umením podieľali aj viackrát Shyamalánom overení kameraman Tak Fujimoto či skladateľ formátu ako James Newton Howard, ktorý sa dajú označiť za ikony svojho remesla. K hereckým predstaviteľom niet čo vytknúť, jednak hrali obyčajných ľudí, ktorý nijak moc výrazne nevyčnievajú nad rámec a tak ich konania, boli bez nejakého poviem že hereckého „dramatického“ prifarbenia. Svoje postavy hrali jedným slovom jednoducho, bez nejakého hrdinského dôrazu, takže pôsobia na vonkajšok tak ako sme zvyklí v živote vnímať ostatných jedincov, či už ide o postavu Almy v podaní Zooey Deschanel, prežívajúcej malú krízu vo vzťahu a tak si musíme vypočuť jej tápajúce dialógy „o ničom“ len aby pred ostatnými zahladila to čo je zrejmé z jej „umelej“ ženskej osoby, Mark Wahlberg ako učiteľ zo školy sa stáva len takým malým vodcom rozpadajúceho sa stáda, bez toho aby mohol nejako zasiahnuť a chrániť svojich zverencov, svojími reakciami na dané udalosti len poukazuje aký môže byť zaskočený aj učiteľ prírodných vied, ostatné postavy sa v deji skoro len mihnú a tým pádom tvoria len kulisu okolo prebiehajúcich momentiek. V konečnom dôsledku chápem, že veľká väčšina filmových priaznivcov bude filmom opovrhovať pre rôzne veci, od prevedenia filmu, prekvapivé reakcie postáv až po samotné herecké výkony. Ale pre to málo čo sa na film budú snažiť pozrieť neosobne, bez porovnávania z predchádzajúcimi režisérovými počinmi si musia film zamilovať. Výhodou filmu je aj, že netrvá dlho a na svojej ploche nič zbytočne nenaťahuje, či dokonca premrštene neotravuje s brutálnymi scénami tak aby sme museli byť z nich otrávení, kdež to zhnusený z ich prevedenia budeme. A u mňa celkový dojem z filmu narástol aj o to viac, že my z časti splnil svojim námetom môj vysnení filmový sen posledných rokov(natočiť niečo konzistenčné o prírode aj keď nevľúdnej). /videl v kine: 100%/(1.7.2008)

  • Djoker
    ***

    Shy přináší poselství, které můžeme těžko zesměšnit. Neustálé porovnávání penisů je činnost, kterou lidé pouze zatěžují přírodu a myslí si, že ta naši bezohlednost snese bez větší odezvy. Chyba lávky, jednou to lidstvo odsere a tady můžeme vidět první varování. Bohužel Shy absolutně nezvládá osobní rovinu, natož humor a v těchto pasážích jsou dialogy opravdu hrozné. Naštěstí hororové prvky má na jedničku a strach vyvolat stále umí. Sekvence u bláznivé ženské je naprosto famózní a odkazuje na starého dobrého Shyamalana. Při jeho pomalém stylu vyprávění mi k větší spokojenosti chybí závěrečné uzemění a tady se jednalo o velice mdlý a očekávaný konec.(22.4.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace