poster

Útěk do divočiny

  • USA

    Into the Wild

  • SK název

    Útek do divočiny

Dobrodružný / Drama / Životopisný

USA, 2007, 148 min

Režie:

Sean Penn

Diskuze k filmu (290)

    • 12.1.2011  21:58
    poz3n
    (hodnocení, komentáře)
    rounen: Možná ti trochu ušlo o co tomu klukovi šlo...(nemyslim to špatně) :)
    • 12.1.2011  21:44
    rounen
    (hodnocení, komentáře)
    děj byl dobrý,ale jediné co mě zklamalo byly vyprávěči žena a muž...skoro celý film mluvily tak uspávájícím hlasem,až sem u toho fakt usnul a musel si to pustit další den ráno...jinak jak tu už někdo psal ten kluk šel na smrt,obyč.mladík bez zkušeností a přežití venku...já být na jeho místě,tak bych zůstal s (Kristen Stewart) a žil tam spokojeně nový život...jakmile odešel,tak zařval u nějaké řeky v nějakým Buse...trošku divný kluk... 4*
    • 2.12.2010  22:52
    erased
    (hodnocení, komentáře)
    bigdeal to pěkně rozbil, aneb všeho moc škodí :))
    • 2.12.2010  21:38
    siloalampa
    (hodnocení, komentáře)
    Konečne som sa pobavil...:)
    • 2.12.2010  19:29
    BigDeal
    (hodnocení, komentáře)
    Presne! Neviem na ktorého Krista išiel pozrieť svet, keď sa mohol šprtať na Harwarde. Pri knihách by hádam zažil ešte viac srandy ako vonku. Kretén.
    • 2.12.2010  14:23
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Díky za poslední dva příspěvky! Už jsem myslel, že jsem se svým názorem hodně mimo revoltující proud. Kamera a překrásná hudba největší přínos filmu. Soundtrack je prostě boží, škoda bramboračky v hlavě hlavního hrdiny.
    • 1.12.2010  21:00
    safety
    (hodnocení, komentáře)
    Tento snímek mě velice zklamal. Celkově bych ho hodnotila jako tragedii. Týpek, který protestuje proti výdobytkům moderní doby a točí se kolem toho nejen děj, ale i laciné názory a rádoby psychologické úvahy. V dnešní době je moderní nadávat na tento svět, mít protiglobální řeči a kritizovat společnost, ve které žijem. Hlavního hrdinu tohoto filmu bych přirovnala defakto ke skvoterům, kteří se také snaží vymanit z dnešního způsobu života.Neberu nikomu vkus, ale tohle téma není moje gusto. Tihle lidé mi přijdou tak trochu mimo a jejich filozofie se neslučuje s tou mou.
    • 14.10.2010  15:46
    Sevee
    (hodnocení, komentáře)
    Každý rozumný člověk ví, že dnešní svět je zkaženej jako tejden spadlé jablko pod stromem. Podle mě ten člověk byl magor a nevědomí sebevrah. Beru to, že člověku nesedí místo, kde se narodil, proto odešel hledat jiné. Ale putovat na blind a bez příslušných znalostí či průvodce (Aljaška), to je téměř jistá smrt a taky že byla. Úkolem života je přežít co nejdéle, jak nejlépe umíme, ale ne jít někam chcípnout. Škoda mladého života, lituji i rodičů. Jinak film byl super.
    • 1.9.2010  20:15
    Stupid
    (hodnocení, komentáře)
    Suprovy film .... hlavni herec to dobre zahral a ja poznal zase o trosku krajinu :D Nemam slov ....
    • 27.6.2010  15:16
    Jokerman1
    (hodnocení, komentáře)
    Čakal som že sa vráti domov :(
    • 23.4.2010  09:54
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Radek99 : ok tak díky za diskuzi, o těhle věcech se člověk tak často nezamýšlí.
    • 22.4.2010  20:53
    Radek99
    (hodnocení, komentáře)
    Charon11: Věkem? :-) Mimochodem, mně je skoro 40... Každý má právo žít si vlastním životem a když nesdílí hodnotový žebříček svých rodičů, potomek může odejít. Je to jeho výsada, to zaručuje dovršení plnoletosti. Jaký je vlastně rozdíl z pohledu rodiče, když neví o synovi vůbec nic, kde se nachází, co dělá atd., nebo když neví, že zemřel? Dle mého nulový. Ale máš pravdu, začínáme sem plést věci, které s filmem jako takovým nesouvisí, tak bude nejlépe debatu ukončit. Děkuji Ti za ni.
    • 22.4.2010  07:30
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Radek99: Bude to věkem. Jak můžeš říct, nikomu tím neublížil! A co rodiče? Ano vím, teď mi napíšeš, že po něm chtěli všechny ty věci zapadající do systému (choď do školy, uč se, jdi na vysokou, najdi si dobré místo, ožeň se, měj děti, chceme vnoučata,......) Prostě rodiče chtějí, aby se jejich dítě mělo dobře. Není moc rodičů, kteří by byli šťastní z toho, že se jim dítě někde toulá, oni ani neví zda je ok a pak se dozví, že zemřel (on asi šťastný z té své svobody a oni s myšlenkou, "Můžeme za to my?"která je bude pronásledovat do konce života. To jim nezávidím. Jsem rodič co také syna posílá do školy, říká mu ať se dobře učí, ať dodělá VŠ,....to jsou taková ta pro někoho "nízká" přání rodičů Ať se má mé dítě co možná nejlépe! Promiň, že pořád píšu a je to už asi spíš o tom, že si píšeme vlastní názory, než názory na film (sice to s tím souvisí). Prostě jsme již na té druhé straně barikády. A upřímně si ani nemyslím, že by většina lidí neobětovala část své svobody pro klid, pořádek, bezpečí, bezpečí dětí,....
    • 22.4.2010  00:24
    Radek99
    (hodnocení, komentáře)
    Charon11: Připomenutím Palacha jsem reagoval na Tvou větu ,,Pro mě je nepřijatelný názor, který končí smrtí (zbytečnou) a ještě se to povýší na vyšší čistější pravdu, právě díky té smrti." K Tvému argumentu - ta generace Američanů si zřejmě úplně nemyslela, že daný systém je tak demokratický, jak ty tvrdíš. Všechny ty ,,tiché dohody" (podle knihy Elii Kazana, kde každý středostavovský Američan uzavírá se systémem svou tichou dohodu, díky níž vymění část své svobody za materiální statky a odcizení se sobě i rodině) jsou akceptovatelné jen do jisté míry sebereflexe a po jejím překročení už lze některé věci jen stěží akceptovat. Viděl jsi třeba Americkou krásu? Ta je v podstatě o tom samém. Jak bys charakterizoval hlavního hrdinu? Jako blázna, když se rozhodne přestat s kariérou a začne konečně žít? Když Chris McCandless zemře, je to jen vedlejší produkt toho, že jeho cesta byla oproti životu před ní skutečným životem. Pokud nevycházíš z křesťanských dogmat, každý si ostatně může zvolit smrt podle své vůle - třeba i vlastní rukou. Nikoho svou poutí na Aljašku neohrozil, nikomu neublížil, proč by tam tedy nemohl zemřít? A jako vzor tenhle film přece předkládá to před tím, to rozhodnutí, tu cestu, ta je cílem, ne smrt, to je pouhé (neplánované) finále...
    • 21.4.2010  09:49
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Radek99 : To je hodně složitá otázka. Chtěl extrémním činem šokovat a tím upozornit na důležitý problém co nejvíce lidí.(žil v nesvobodné společnosti, která rozhodně nebyla demokratická a za pomocí ozbrojených složek strážila režim a "blaho celého národa") Palach se rozhodl sám, svobodně, věděl, že obětuje svůj život a věděl za co a proč. Tady bych to ukončil, protože mi nepřísluší hodnotit tento čin. Po pravdě já nejsem rozhodnutý zda tento způsob řešení problému je ten jediný možný. (pro něj asi byl) Je to stejné, jako že nejsem na 100% přesvědčen zda Mašíni jsou vrazi či hrdinové. Ale tento problém má pravděpodobně více lidí (nepočítám do toho obhájce starého režimu, pro které to byli všechno zločinci). Jen si myslím, že Palach viděl konkrétní palčivý problém a rozhodl se ho řešit extrémním způsobem, ale když se někdo, kdo žije v demokratické společnosti, rozhodne, že není dost svobodný a proto díky své naivitě, neznalosti, pošetilosti, nezodpovědnosti zemře to pro mě není důvod k oslavě a tvorbě vzoru. Pro někoho možná ano, ale já mám prostě jiný názor.
    • 20.4.2010  22:04
    Radek99
    (hodnocení, komentáře)
    Takže odsuzuješ tedy i Jana Palacha?
    • 20.4.2010  08:32
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Radek99: Máš úplnou pravdu, že každý má právo na svůj názor! 100% souhlas. Pro mě je nepřijatelný názor, který končí smrtí (zbytečnou) a ještě se to povýší na vyšší čistější pravdu, právě díky té smrti.
    • 19.4.2010  18:38
    Radek99
    (hodnocení, komentáře)
    Charon11: Problémem je, že neexistuje jedna pravda a záleží vždy a jedině na hledisku - to co ty označuješ za hloupost a naivitu, bude ten druhý vidět jako přednost a pozitivní věc. Proč zrovna Tvůj názor je ten správný? Těch 87% o něčem svědčí, ne? Úplně mylné je naopak násilně hledat analogie příběhu v české kotlině, protože tady z ní není úniku, o čemž třeba Zdeněk Tyc mluvil příhodnou metaforou v Žiletkách, hlavní hrdina uteče podobně jako Chris McCandless z Prahy na nějakou salaš, která je ale z perspektivy kamery nedaleko Karlova mostu... U nás neexistuje divoká příroda, nedá se lovit, kočovat, nutně ti nezbyde než chodit na brigády, aby sis mohl tu a tam něco koupit. To je přelidněný střed Evropy, řada intelektuálů o tom psala a píše ve svých knihách.
    • 19.4.2010  17:25
    Charon11
    (hodnocení, komentáře)
    Radek99 : Já bych řekl, že diskuze je tu o tom, zda je to ok nebo extrém. A pokud je tady někdo unešenej z hlavního hrdiny, díky jehož rozhodnutí oddat se přírodě a stát se dokonale nezávislým a svobodným, až ho to dovedlo k nezvratnému konci, tak to nechápu. Pokud se někdo rozhodne bydlet v přírodě bez proudu, auta, pračky,...ok je to jeho rozhodnutí (nakonec teda jde stejně na brigádu k Lesům, musí si občas přeci jenom něco koupit), někdo se zase rozhodne být veganem, někdo se rozhodne být bezdomovcem, někdo vstoupí do nějaké sekty atd.....můžu o tom natočit film, ale nebudu z toho dělat oslavu svobody a obdivovat jeho "hloupost" a naivitu.
    • 18.4.2010  18:29
    Radek99
    (hodnocení, komentáře)
    Když jste zmínili tu Šumavu, tak tady, stejně jako v Jeseníkách atd., žije podobných jedinců několik, nezávisle na civilizaci na různých samotách a zastrčených místech (osobně znám jednoho bývalého právníka, který již deset let žije v chatě bez proudu a vody a žije pouze z brigád v lese), ale jsou to v řádech jednotlivci, není to fenomén, o kterém se točí mainstreamové filmy, jako za oceánem. U nás je to silně okrajová záležitost - viz režijní tvorba Ivana Vojnára a jeho Lesní chodci třeba... Naše společnost do takového stadia ještě nedospěla. Jinak rozebírat motivaci jednání hrdiny, když ten film zjevně funguje jako modelové popsání nějakého civilizačního proudu, je trochu bláhové...