Diskuze k filmu (19)

    • 30.1.2011  00:21
    CURVE
    (hodnocení, komentáře)
    Velmi vydařený film. Toto téma mě v posledních dnech hodně vzalo a tak nějak ,,pátrám" po stopách Operace Silver A. Také z důvodu jelikož jsem Pardubák a dříve jsem chodíval okolo pomníku Jiřího Potůčka a tak nějak si jen řekl,že to byl asi někdo významný. No,ale teď sme toto téma brali v dějepise. Já se vydal podívat k pomníku kde proběhly úpravy a jsou zde vzpomínkové sloupy a tabule na další členy Silver A a operace Anthropoid. Udělal jsem si referát o této skupině Silver A a jejím účelu na dějepis,který sem doplnil vlastními fotografiemi a podle pana učitele na dějepis to bylo moc povedené. Tento film se mi opravdu hodně líbil,ale trošku mne osobně naštvaly,některé dosti zkreslené věci. Např. smrt Jiřího Potůčka neproběhla tak jak to bylo ve filmu,nýbrž po úspěšném ,,zdrhnutí" němcům byl tak vyčerpaný,že v místech kde dnes leží právě ten pomník a lesopark J.Potůčka nedaleko Rosic nad Labem šel kolem český četník a šťouchl do J.Potůčka a ten když viděl uniformu tak sáhl do bundy pro revolver a v tu chvíli zmáčkl četník spoušť.. :( Tato operace byla jedna z nejdůležitějších odbojových operací v Protektorátu..
    • 18.3.2010  11:07
    Kámen
    (hodnocení, komentáře)
    Myslím, že 3 * jsou až dost už kvůli několika věcem - 1. atmosféra protektorátu nulová - vypadalo to dost odfláknutě, 2. šklebící se Dvořák jak v nějaké telenovele (navíc s rolí nadrženýho blba), 3. o samotné akci ani prd, ale spodního prádla tam bylo vidět jak v pornofilmu, 4. i když relativně kvalitní herci, já jim to prostě nevěřil ani minutu a jedinný, komu občas ano, tak to byl Trojan. A to je opravdu málo. Sám se divím, že jsem dal vůbec 3 * , asi proto, že mám rád české válečné filmy a každý pokus ocením a ty 3 * jsou opravdu s hodně odřenejma ušima.
    • 16.8.2009  12:12
    Silas
    (hodnocení, komentáře)
    hehe, co to je za pamflet? :-)
    • 24.7.2009  00:13
    JZaborsky
    (hodnocení, komentáře)
    Jedná se o nebetyčnou slátaninu, která vůbec nechápe základní cíle výsadku SILVER A. Pominu - li doslova bulvární zpracování celého příběhu, lze za základní nedostatek označit především skutečnost, že ten film není prvoplánově o SILVER A, ale o kontroverzní spolupracovnici tohoto výsadku Haně Krupkové (nechápu, proč se to jmenuje Operace Silver A). Jsou zde naprosto opomíjena další centra, která pracovala pro výsadek. Nebylo to jenom pardubické centrum, kde působil Bartoš, ale i ležácké centrum v lomu Hluboká a samozřejmě odbojová skupina S 21 B kolem Ladislava Satrana působící na Červenokostelecku (obě spjaté s Jiřím Potůčkem). Prostor, který zde dostane radiotelegrafista Potůček (dle mého názoru nejdůležitější postava Silver A) je naprosto nedostatečný. Namísto toho jsou zde parašutisté (zvláště pak velitel výsadku Alfréd Bartoš) líčeni jako banda hejsků, která si přijela do Protektorátu jen užít a svou neopatrností přivedla do maléru všechny, kdož jim pomáhali, a nepřímo tak zavinila jejich smrt....Tady už chybí jen posměšné komunistické označení "padákoví agenti", které na adresu výsadkářů (nejen Silver A) ve svém pamfletu Údolí výstrahy (Havlíčkův Brod 1960) opakovaně používá komunistický historik František Ťopek… A zlatý hřeb nakonec: Sama autorka Lucie Konášová řekla o dvou hlavních hrdinkách příběhu, Haně Krupkové a Taťáně Hladěnové (ne Bartoš, Potůček a Valčík, ale tyhle dvě kontroverzní ženštiny !), že si "v protektorátní nudě chtěly užít". To myslím mluví samo za sebe. Nejen o autorce, ale i o kvalitách tohoto dvoudílného filmu z produkce ČT
    • 19.6.2009  11:43
    petr.c17
    (hodnocení, komentáře)
    Co mi na tom jen vadilo? Všechno bylo nějak přehnané, jak hrála Klára Issová, Vilhelmová i Dvořák, jako sukničkář. Nejzajímavější byl závěr, kde jsem se dočetl, že Hana Kroupová (K.Issová) přežila nejen válku, ale i bolševika a v r.1968 utekla do Německa. Některé lidi osud prostě chrání, jestli to bylo tím, že byla výjimečně krásná? Proto ji Preiss-coby gestapák dal milost. hm hm, mrkev a v zimě?? :-)
    • 18.6.2009  08:52
    artcha
    (hodnocení, komentáře)
    tahle to tedy bylo doopravdy: http://www.ceskatelevize.cz/program/1099709833-21.06.2009-20:00-1-operace-silver-a.html?deid=1884
    • 17.6.2009  19:57
    flanker.27
    (hodnocení, komentáře)
    Právě právě: "I přes to, že film získal několik ocenění, byl tvrdě kritizován účastníky protinacistického odboje"
    • 17.6.2009  18:39
    artcha
    (hodnocení, komentáře)
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Silver_A
    • 17.6.2009  14:11
    flanker.27
    (hodnocení, komentáře)
    Podle toho, jak je to natočený, je to spíš "based on true events"
    • 17.6.2009  11:44
    everlong
    (hodnocení, komentáře)
    ono to je podle skutečné události?!
    • 15.6.2009  13:13
    artcha
    (hodnocení, komentáře)
    upas: souhlasím, ale obávám, se, že je to podle skutečné události a asi to fakt takhle bylo
    • 15.6.2009  10:13
    upas
    (hodnocení, komentáře)
    nechce se mi věřit, že by jakýkoli odbojář na úrovni ohrožoval úspěch svých akcí tím, že se snaží dostat do kalhotek manželkám svých kolegů...
    • 17.4.2008  12:00
    ceskyhonza
    (hodnocení, komentáře)
    Jako Pardubák a příznivec válečné historie jsem na tento film dlouho čekal. Bohužel je značným zklamáním, protože ani tam, kde ještě původní lokality jsou k dispozici natáčení z nepochopitelných důvodů neprobíhalo a mnohé skutečnosti byly zcela nesmyslně "umělecky transformovány" někam jinam, než jak se odehrály. U tak závažného tématu a možnosti vzdát poctu skutečným postavám odboje, který má tak mimořádné místo v celosvětovém měřítku, což je stále u nás, na rozdíl od zahraničí, nedoceněno, je jistě obrovskou škodou, že se realitu snad i úmyslně nepodařilo vystihnout ani tam, kde to bylo poměrně snadno možné. Ať se to týká útěku Bartoše a jeho sebevraždy v beznadějné situaci, poprav zatčených, které probíhaly na popravišti Zámeček, nikoliv v jakémsi tunelu, atd. S ohledem na to, že toto téma asi nebude jen tak znovu zpracováno, je to opravdu velká škoda. Snad "pokřivení" faktů napraví dokumentaristé, kde je stále velký prostor, neboť toto téma tak, jak by si zasloužilo s ohledem na svůj význam, "doma" také zpracováno není.
    • 8.4.2008  17:37
    verik623
    (hodnocení, komentáře)
    Já nevím, jak vás, ale mě tenhle film naprosto dostal... No coment...
    • 23.4.2007  08:52
    sefrak
    (hodnocení, komentáře)
    Po tom co jsem viděl 2. díl se musím bohužel opravit..skutečně to není víc,než průměrný tv film,s přílišnou přeromantizovaností,kdy ustupuje zbytek děje do pozadí.Dorazila mě navíc finální scéna,kdy ve velmi veselé pasáži písničky slunečnice vyskakují lidi z náklaďáku a běží na popravu.Tarantino by to asi neudělal líp,ale o to tu asi nešlo...
    • 22.4.2007  21:17
    flanker.27
    (hodnocení, komentáře)
    Celkem souhlasim s Blues. Sice jsem viděl jen útržkovitě, takže poctivě nehodnotím, ale co jsem viděl, byly to vesměs jen současné české TV celebritky hrající si na hrdiny. Možná při opakování se podívám a změním názor, ale pochybuju.
    • 20.4.2007  11:33
    Machrovic
    (hodnocení, komentáře)
    blues má bohužel pravdu
    • 16.4.2007  12:56
    blues
    (hodnocení, komentáře)
    bohuzel nemuzu souhlasit s vetsinou bodujicich, tenhle film ma sice spickove herecke obsazeni, tim ale kvalita konci. protektoratni atmosferu bych tomu neveril ani kdyby me tyrali... a smesice nemecke a ceske mluvy, obcas nejaky titulek, proste chaos...
    • 16.4.2007  11:38
    sefrak
    (hodnocení, komentáře)
    Strach dokazuje,že je opravdu výborným režisérem.Do TV možnbá trochu škoda.Vynikající herecké výkony (Až na občas pitvořícího se Dvořáka) a snaha o trochu odlišný pohled na věc z něj udělaly výborný kus .Uvidíme jaký bude 2.díl, ale myslím že stejně dobrý