poster

Tajemství (video film)

  • Austrálie

    Secret, The

Dokumentární

Austrálie / USA, 2006, 90 min

Hrají:

Natalie Walker

Diskuze k filmu (63)

<< předchozí 1 2 3 4
    • 7.3.2012  08:44
    jiriluk
    (hodnocení, komentáře)

    nejsem rád, že už se to ví :))

    • 23.1.2012  23:05
    ondrin
    (hodnocení, komentáře)

    Lochnes009: Absolutní souhlas

    • 23.1.2012  21:10
    Lochnes009
    (hodnocení, komentáře)

    myslel som si,ze to bude seriozny dokument ,ale vypol som to cca po pol hodine ked zacali hovorit o tom ako si nemam zelat aby mi chodili ucty na zaplatenie a podobne,ale aby som si zelal aby som v schranke našiel šek ha ha,tento takzvaný dokument uplne postrada logiku,a prikladov je desiatky napr.s tým autom,ako mal pokutu za okienkom,ked  zaparkujem na zlom mieste kde nemam prakovat tak logicky do par minut tam budu policajti LOL a dostanem pokutu a daju mi ju aj keby som si zelal aby bola obloha žltá... :-) jedine pozitivum tohoto počinu je,že dokaže dat nadej slabym jedincom ktorý si vobec neveria a maju neustale negativne myšlienky a všetko vidia čierne,ale pre mna osobne je tento takzvany dokument skoro odpad dam mu jednu hviezdu za to pozitivne myslenie :-) 

    • 28.12.2011  18:57
    ondrin
    (hodnocení, komentáře)

    Film sice dává jakousi naději na lepší zítřky, ale je to celé vemi laciné a rozhodně nejde o nic revolučního. Ano, být optimistou přinese více užitku, než být pesimistou, ale kdo z vás to nevěděl? Být sebevědomý, to také! Myšlenkou můžeme ovládat druhé a dění kolem sebe? Ano, do určité míry to má vliv na to, co se děje kolem nás, ale nejde o nic nadpřirozeného. Štěstí není závislé na vesmíru, ale na lidech, jenž máme kolem sebe. Nechytejte se té falešné naděje v růžovém balení, protože až zjistíte tu faleš, budete cítit jen zklamání.

     

    • 27.8.2011  13:25
    f0rr35t
    (hodnocení, komentáře)

    Tenhle "dokument" je natočenej strašným americkým teleshoppingovým způsobem. Ale základní myšlenka je správná. V dokumentu sice nezaznělo, že by člověk měl taky vstát a něco pro to udělat, ale to napadne snad každýho rozumnýho člověka. Základem veškerého úspěchu je přestat si říkat "na tohle nemám, raději zůstanu ve svým smrádečku, nebudu vystrkovat nos a mám svoje jistý". Když si tohle budete každý den říkat, budete se podle toho i podvědomě chovat a opravdu v tom svým "smrádečku" zůstanete do konce života. Mají pravdu i s tím dluhem - nastavte si trvalej příkaz a přestaňte na něj myslet! Jinak se z toho zblázníte a v práci se budete pořád bát se jakkoli projevit, protože "jestli mě vyhodí, jak zaplatím dluh?", což vás uvrhne do spirály průměrnosti. Tahle filosofie rozhodně není o tom, že si takhle jednou večer sestavíš na webu BMW vysněnou emtrojku a druhej den ti bude stát na dvorku. Jestli to někdo chápe takhle, tak nic nepochopil.

    • 25.4.2011  18:25
    Rigo
    (hodnocení, komentáře)
    Už jenom to že po shlednutí některé napadne myšlenka, můžu něco změnit, abych se měl lépe? Považuji za přínosné. Je celkem pochopitelné, že někteří lidé to trochu hůře stráví a nikdy to nebudou schvalovat všichni, Jak už tu někdo psal nestačí nad tím jen myslet. Chce to správné nadšení pro to co chceme udělat a začít realizovat.
    • 10.4.2011  13:32
    Ani_Mike
    (hodnocení, komentáře)

    Ano dobrá sorry, chápu že to vyznělo asi hodně komicky a tak, když si to tak zpětně uvědomím :D. Měl jsem na mysli opravdu Mensu s S. Asi jsem se rozohnil kvůli tomu, že ta připomínka šla trochu mimo jádro problému. Takže ještě jednou sorry ;) . Jinak pro GigaPudding: Klidně to někdy prubnu :D . Ale vidím to černě, v Menze už se opravdu nějaký ten pátek stravuju a nemyslím si, že mi to kdo ví jak prospívá. A i když jsou to zatím nelepší studentské jídelny co znám, vždycky se musím zasmát vzpomínce na jednu fotku, která se někde válí na internetu, na které jsou vyfocené dveře školní jídelny, nad které někdo nalepil nálepku s logem pořadu "Fear Factor" :D

    • 10.4.2011  13:14
    Braveheart
    (hodnocení, komentáře)

    S tím, že pozitivní myšlení vede k pozitivním věcem souhlasím, je to součást mé vlastní životní filosofie, kterou jsme si zformoval dlouhé roky před Tajemstvím. S tou menzou sis ale naběhl na bodák ;)

    • 10.4.2011  12:55
    GigaPudding
    (hodnocení, komentáře)

    Ani_Mike: a ještě prozkoumej jestli žijou dýl lidi co se stravujou v menze nebo doma :)

    • 10.4.2011  12:14
    Ani_Mike
    (hodnocení, komentáře)

    Jéžiši no tak teda čekal jsem všelijakou argumentaci, ale tohle teda fakt ne :). Tos mě dostal. Nechápu, co to má společného s IQ. Radši nebudu komentovat... Jinak ještě jsem zapomněl v minulém příspěvku dodat, že existují průzkumy, které říkají, že pozitivně myslící lidé žijí v průměru až o 8 let déle a rychlej se uzdravují z nemocí. Ale to neberte tak, že se jako tonoucí chytám každého stébla co se namane. Mně jsou tyhle průzkumy celkem lhostejné. Věřím hlavně vlastním zkušenostem... ale tak někoho by to mohlo třeba zajímat

    • 10.4.2011  09:33
    Braveheart
    (hodnocení, komentáře)

    No to bude hodně vysoké IQ, když místo Mensa napíšeš Menza. To tam chodíš na obědy, že?

    • 9.4.2011  21:55
    Ani_Mike
    (hodnocení, komentáře)

    Hmmm já ti nevim chlape... moje IQ je třeba takové, že by mě řekněme celkem s přehledem vzali do Menzy a stejně mi ten snímek přijde pravdivý. IQ jako takové s tím totiž stejně nemá co dělat... IQ ti tak možná řekne, jak je člověk dobrý v matematice a rychlosti uvažování. Pokud jde o tvoji racionální připomínku, tak samozřejmě je pravda, že všichni nemůžou mít všechno. Ale pes je zakopán v tom, že tu moc si získají pouze lidé, kteří budou psychicky nejsilnější. Né všichni lidi jsou v tomhle ohledu na stejné úrovni. Někdo dokáže bezmezně věřit v úspěch a nikdy v mysli nezakolísá, ale spousta lidí prostě nedokáže udržet si pozitivní myšlenky ve 100 % případů. Prostě se jim ty pochyby do mysli vderou, ať se snaží skoro jak chtějí. Třeba jenom na chvíli, ale už to stačí. Bohužel... A to ani nemluvím o tom, že nezanedbatelnou skupinu lidí třeba "bezmezné bohatství" ani nezajímá. To o čem tajemství hovoří si stejně nelze nijak v dnešní době dokázat. Dnešní věda se příliš omezila na to, že co není vidět nebo se nedá změřit prostě pro jistotu neexistuje. A to i přesto, že se věda v tomto uvažování už mnohokrát spletla.  Bohužel moderní vědci si tohle stále odmítají přiznat, stále si myslí, že jsou nad věcí. A tento názor se už tak nějak vžil i mezi dnešní lidi jako dogma. Takže se ani moc není čemu, divit, že pro většinu lidí tohle vyznívá jako blábol. Jedinné doporučení zní - Just try it! Není co ztratit...

    • 9.4.2011  15:19
    Bombikovic
    (hodnocení, komentáře)

    "Hloupa motivace pro hloupe lidi..." Prijde mi, ze tento radoby dokument je prvoplanove urcen pouze pro lidi s nizkym inteligencnim kvocientem a nizkym vzdelanim, protoze kazdy soudny clovek, ktery vi, kde je jeho misto ve spolecnosti se o sebe dokaze postarat sam, aniz by ztracel cas sledovanim takovychto hlouposti... Zkusme se na to podivat z trosku racionalniho pohledu: Prece veci nemohou fungovat tak, ze si proste reknu: "Oukej bejku, pristi rok vydelas milion jenom diky tomu, ze sis to letos rekl...", jelikoz kdyby to tak fungovalo, cela lidska spolecnost by se zhroutila, protoze jednoduse vsichni najednou milionari bejt nemuzou, to da rozum. Taky bych se ohradil proti klasifikaci tohoto cehosi jako dokumentu. Tohle neni dokument, tohle je popularne-popularne- popularne-nenaucny cosi, co se za kazdou cenu snazi tvarit verohodne, ale sdelovaci schopnost, prinosnost a zurnalisticka vyvazenost jsou pojmy, ktere ve spojitosti s timto budeme hledat marne.

    • 28.2.2011  07:06
    kluzo
    (hodnocení, komentáře)

    derewi: "Přivolat rakovinu" ... tristní to možná je, ale v podstatě to tak funguje. Bohužel pro toho, kdo myslí stále stejně, bohudík pro toho, kdo se dokáže změnit...

    • 25.2.2011  00:15
    Jakkob
    (hodnocení, komentáře)

    Také bych řekl, že něco málo, možná i více na tom je, neřikám že je to celé blbost, už jen proto že hafo věcí z toho "dokumentu" znám na vlastní kůži, nebo sem o tom četl atd.

    • 24.2.2011  09:08
    derewi
    (hodnocení, komentáře)

    kluzo: Dokáži ještě uznat, že myšlení, resp. psychický stav ovlivňuje ten fyzický a naopak.

    Například duševnín stres --- bolest hlavy nebo nespavost --- podrážděnost.

    Nicméně, říkat si, že "jsem si tu rakovini přivolal" mi přijde tristní, pokud si k tomu člověk "nepomohl".

     

    Jinak, samozřejmě celý dokument neodsuzuji - ne vše je na něm nemotivující či bezpředětné. Tolik na závěr.

    • 22.2.2011  19:34
    kluzo
    (hodnocení, komentáře)

    derewi: Myslíš to dobře a rozumím ti, nicméně celkově to je složitá problematika a zabývá se jí i spousta užitečných knížek, ale asi tady není vhodné pole k podobným diskusím. Dnes už je prokázané, že i myšlení ovlivňuje tak fyzickou věc jako je zdraví. A co jiného je rčení "víra tvá tě uzdravila", nebo např. placebo efekt? To je fyzické zhmotnění myšlení. Připouštím, že film je pro naši mentalitu blbě udělaný (knížka už je o něco lepší), ale kdo chce a hlavně nepřistupuje k filmu s předsudky, dá se i v něm nalézt návod. Věř, že já jsem poslední, kdo by obhajoval jakékoli amerikanismy :) Mimochodem i já mám problémy se změnou myšlení, ale snažím se :) A kdo nechce, nepomůže ani Spielberg a Jodie Foster v hlavní roli :) Nicméně tomu filmu vděčím přinejmenším za to, že mě vůbec přivedl k přemýšlení nad touto problematikou.

     

    • 22.2.2011  11:07
    derewi
    (hodnocení, komentáře)

    kluzo: Samozřejmě všechno vychází z myšlenky. Spíš jsem to myslela tak, že samotné myšlení, např. ve smyslu "zvládl jsem to" či "dobře to dopadne" je nástrojem...

    Jde i o reakci okolí, když se dotyčného myšlení "zhmotní navenek" atd.

    Jistě, po čase a snaze může dojít k naplnění jeho cíle. Nicméně ne vždy lze ovlivnit vnější faktory a hlavně smýšlení druhých.

    Proto je třeba hledat srozumitelnost a někoho se stejným názorem/zapálením.

     

    Případně, zjednodušeně řečeno - nestačí pouze myslet a nic jiného nedělat. Pak jde o stav, kdy na to "jen" myslí, ale nic navenek/aktivně neučiní.

    • 8.2.2011  19:10
    kluzo
    (hodnocení, komentáře)

    derewi: "Sloužit může jako motivační 90timinutový návod, jak dát věci do pohybu...nikoliv jak docílit cíle - na to pouhé myšlení nestačí."

    Stačí.

    Změnit myšlení (ne si jen na tu změnu hrát) je hrozně těžké a pro někoho (toho kdo nechce) nemožné. Když se to ale povede, změní se s tvým myšlením i svět. Vždyť svět kolem tebe je produktem tvého myšlení. Dva lidi vidí stejnou situaci různě.

    Např. Když přednášející uvidí spát posluchače na své přednášce, jeden si řekne: Asi jsem nudný, zase jsem to zvoral. Druhý si řekne: To je hrozné taková neúcta ke mně, jak si to vůbec může dovolit. Třetí třeba: Asi měl včera těžký den, je to chudák. Je dobře, že na tom nejsem stejně. A čtvrtý třeba: Asi je tu špatný vzduch, měl bych vyvětrat a nějak je víc zabavit, aby mi tu sakra nespali.

    Jedna situace a čtyři druhy myšlení. Jeden si prohloubí své komplexy a smutek, strach, druhý posílí své ego a neproduktivní naštvanost,třetí se sám sobě omluví a čtvrtý třeba našel řešení. Tř z nich pro sebe neudělali nic, čtvrtý si zlepšil svůj kredit. Lepší kredit je lepší peníz.

    • 4.1.2011  19:07
    sl4necek
    (hodnocení, komentáře)
    Skvělé, tenhle dokument se jen hemží takovými zametáky :)
<< předchozí 1 2 3 4