Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

„Co vlastně člověk dělá v hotelu Grand? Jí. Spí. Občas si zaflirtuje. Občas zatančí. Jsou tu stovky dveří, které vedou do stejné haly. Vlastně neznáte ani osobu bydlící vedle vás. Pak odjedete a někdo další si pronajme váš pokoj. Spí ve vaší posteli, tak to prostě chodí.“ Tato hollywoodská meziválečná klasika studia MGM nás uvede do prostředí honosného berlínského hotelu ve stylu art deco. V hotelu Grand se na krátký moment protnou osudy pěti postav - ruské baleríny, zchudlého barona, ambiciózní stenografky, úředníčka a průmyslového magnáta. Nepostradatelnou roli v příběhu hraje i perlový náhrdelník. Středem filmu ale stále zůstává herečka s nejerotičtějším hlasem, jaký kdy zněl z pláten kin - božská Greta Garbo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

May 

všechny recenze uživatele

Je to zvláštní film, když se nad tím zpětně zamyslím, nemá v podstatě žádnou dějovou linku. Jen okrajově vykresluje dva dny pár momentálních hostů Grand Hotelu v Berlíně, jejichž životy se proplétají, aby se posléze opět rozmotaly v úplně jiném seskupení, než v jakém do hotelu přišli.. Film z ničeho nezačíná a s ničím novým nekončí. Člověk, který nemá vztah ke starým filmům, Grand Hotel nejspíš nijak neosloví. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když má film skoro dvě hodiny, tak nenudí, jen někdy překvapí, jak jsou herecké výkony takové skoro až moci divadelní, ale to lze v podání Grety Garbo a Johna Barrymora celkem snadno přetrpět. Jsou totiž jinak skvělí, a i když je film prezentován jako drama, je to drama příjemné, kde tito herci okouzlí. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Vôbec nie zlý film, ale nie je to moja šálka čaju. Wallace Beery je veľmi elegantný a vtipný, čo sa ale nedá povedať o väčšine zainteresovaných (pokiaľ príde na sociálne rozdiely). Kľudne som však mohol dať miesto troch aj päť (ale nebolo by to spravodlivé). Pokiaľ je v niečom starý Hollywood neprirodzený, tak je to vzdialenosť k bežnému človeku. Poetický realizmus (a nielen ten) má v tomto smere jasne navrch. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

Snímek z prostředí berlínského Grand Hotelu, natočený podle stejnojmenného úspěšného románu Vicky Baum, uvádějí krásně vyvedené titulky. Jde o jeden z prvních modelových filmů, né-li úplně první, ve stylu "sorta typově rozličných lidí se střetne na určitém místě", kde ve vzájemném spletenci vztahů ovlivňuje jednání jedince osudy všech. Jako obvykle je zde kladen důraz na symbiózu vztahů, nikoli na silnou vedoucí dějovou linku. Paleta lidí v hotelu je skutečně pestrá... výtečná J. Crawford jako svěžestí a mládím kypící stenografka; G. Garbo ztvárňuje rozcitlivělou éterickou divu, živící se jako primabalerína; dále tu lze narazit na zruinovaného barona-gentlemana; (patetismem přetékajícího) umírajícího prostého úředníka; nadřazeneckého průmyslového magnáta... slovy cynického doktora - "Lidé přicházejí a odcházejí. Nikdy se nic nestane". O pravdivosti druhé věty by se možná dalo dlouze polemizovat... i když, z pohledu neměnných zdí hotelu a početného personálu na tom něco bude :-) Oscarové ocenění filmu mě nepřekvapuje. Přítomnost herecké honorace, kde je každé hvězdě přidělen rovnocenný prostor, a novátorská dějová struktura udělala na Akademii evidentně dojem. Řekl bych že zasloužený. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Lidé v hotelu jsou zvědavě hravou sondou do pomíjivosti hotelového ruchu, kde význam má ve svém celku pouze ten malý a předem daný okamžik času. Pohled do života nabízí úplně vše, od zrození jde přes touhy až k radosti, ze světa smutku si to míří přes hříchy přímo k nevinnosti, z bolesti kráčí přes naději a lásku až ke smrti. Kamerový obraz každý vhodný mžik dokládá svůj smysl pro estetiku, všímá si detailů, hravost si zavdává s konstrukcí a posloupností. Výraz má lehké ironické odlehčení, plynulost je osvěžující a stupňující v míře nadšení. Edmund Goulding vdechl do filmového přepisu divadelní hry, adaptované z literární předlohy, rozvernou radost ze života, vychutnává si každý jednotlivý konflikt, je schopen pochopení, přesto je každý jednotlivec osudem škádlen, sváděn a často i neomaleně vydírán. Hvězdou filmu je Grusinskaja (zajímavá Greta Garbo), slavná ruská tanečnice na sklonku své zářivě úspěšné kariéry. Osamělost je nejsvíravější úzkostí, osud ve svém cynickém předurčení nabízí špetku lákavé naděje. Hlavní mužskou postavou je baron Felix von Geigern (sympatický John Barrymore), způsobně zdvořilý a oblíbený společník. Hýření v lehkomyslném opojení kouzlem zábavy musí prokázat přizpůsobivost měnícím se podmínkám. Ušlechtilost se dostává do úzkých. Ženským šarmem oplývá slečna Flaemmchen (velmi příjemná Joan Crawford), stenografka a příležitostná modelka. Je vždy připravena uchopit se nabídnuté příležitosti k vylepšení životní úrovně a koketně nabízí celou svoji nevinnost. Důležitou postavou je Preysing (příjemný Wallace Beery), povýšený a společensky ctnostný generální ředitel textilní továrny. Tíže existenční závislosti na firmě a budoucí prosperitě je drážděna smyslností a rozmařile provokována veselou bodrostí. Výraznou postavou je Otto Kringelein (příjemný Lionel Barrymore), na smrt nemocný účetní textilky s naspořeným jměním. Poslední chvilky života touží po dotyku společenského přepychu a velmi důrazně se hlásí o své právo na život. Z dalších rolí: laskavý stálý hotelový host a válkou poznamenaný Dr. Otternschlag (Lewis Stone), z očekávání těkavě nervózní a v práci vždy precizní vedoucí hotelové recepce Senf (Jean Hersholt), výbušně netrpělivý manažer primabaleríny Meierheim (Robert McWade), Preysingův loajální společník Zinnowitz (Purnell Pratt), starostlivý sekretář primabaleríny Pimenov (Ferdinand Gottschalk), stále spolehlivá služka nervově labilní tanečnice Suzette (Rafaela Ottiano), či baronův šofér a komplic zároveň (Morgan Wallace). Lidé v hotelu nabízejí pestrou škálu emocí, nevydírají, udržují si lehký a čerstvě ironický nadhled, hrají si s obrazem i vzájemně propletým společenským kontaktem. Osvěžující a zábavné to dílko! ()

Galerie (99)

Zajímavosti (14)

  • Herečka Joan Crawford zpočátku váhala, má-li přijmout roli chudé sekretářky v laciných šatech, ale protože toužila hrát ve filmu s Gretou Garbo (primabalerína), nakonec nabídku přijala. (Zdroj: kniha Sapfo v Hollywoodu – Greta Garbo, Marlene Dietrich aneb lesbické aférky slavných, autor: Diana McLellan). (Pavlínka9)
  • Greta Garbo chtěla nejprve roli baletky odmítnout, protože se na ni ve svých 27 letech cítila už moc stará. (Hans.)
  • Premiéra se konala 29.dubna 1932 v Graumanově Čínském biografu v Hollywoodu. Marlene Dietrich, která ve filmu nehrála, se jí zúčastnila, hlavní hvězda snímku - Greta Garbo (primabalerina) nikoliv. (Zdroj: kniha Sapfo v Hollywoodu – Greta Garbo, Marlene Dietrich aneb lesbické aférky slavných, autor: Diana McLellan). (Pavlínka9)

Reklama

Reklama