poster

Jatka (festivalový název)

  • Pákistán

    Zibahkhana

  • anglický

    Hell's Ground

Horor / Thriller

Pákistán / Velká Británie, 2007, 78 min

Režie:

Omar Khan

Producenti:

Andrew Starke
(další profese)
  • wipschka
    ***

    Pákistáncům prostě nestačí ve filmu jen zombies! Oni tam potřebují i "Leatherface" v burce s palcátem místo motorovky. Nicméně musím říct, že třeba ony zombies vypadaly poměrně znepokojivě (a to torzo?!). A vůbec film považuji za poměrně zajímavý exkurz do exotické kinematografie. I když pominu všechno, co bylo opsáno a okoukáno odjinud, země původu tomu všemu stejně dodává poměrně neopakovatelný feeling. Za mě dobrý.(14.11.2014)

  • Niktorius
    ***

    Film, který se rozhodně nedá brát jako modelový zástupce pákistánské kinematografie :-) No ale kdo byl zvědavý na ujeté lollywoodské muzikály, když se může podívat na béčkové (no dobře, céčkové) gore s jednou opravdu krásnou hrdinkou, že? Kór když britská výpomoc zajistila i mezinárodní distribuci a obstojně kvalitní DVD. Režisér Omar Khan nás ani na chvíli nenechá pochybovat o tom, že se pohybujeme v totálně pokleslých vodách, takže laciné vzezření, dané hlavně použitím obyčejné digitální kamery, a herecké "výkony" by se měly spíš chválit, než hanět, protože podporují atmosféru. Jen škoda, že se tvůrci snažili osedlat hned několik sub-žánrových židlí, což nakonec nevyústilo v žádný zajímavý cross-over, ale nekoncepční maglajz. Ale i tak celkem spokojenost. Asi i kvůli obrázku Maula Jatta na dodávce hlavních hrdinů... _______ P.S: Pákistánci nejsou cikáni a už vůbec ne Arabové. Taktéž urdština nemá nic společného s arabštinou (tedy až na písmo). _______ Jsem jediný, kdo v tom filmu vidí silný sociálně-kritický podtext? :-)(20.8.2009)

  • Flipnic
    *

    No tak jen proto, že se na tom filmu podílel Pákistán, tomu nedám rozhodně vyžší hodnocení. Protože je to vykrádačka snad všeho možného až do nejmenších detailů, nic pořádného se tam neděje, je to totální nesmyslný mišmaš, nuda, gore efekty jsou vyloženě trapné a herecké výkony příšerné ... těch pár stříkanců krve se nedá za gore ani považovat. zabiják trapný a proč tam byly vlastně ty zombies? ... No prostě kravina jako kráva ... nebrat ...(27.3.2010)

  • Eodeon
    **

    co byste tak čekali od filmu, kombinujícího subžánry hororu jako je slasher a zombie film s exploatation, přesněji hixploatation, který se silně inspiruje Texaským masakrem motorovou pilou, zahrnuje intertextové odkazy na lollywoodské klasiky, vytrhává různé tradiční prvky z cizích kinematografií, přičemž většinou to bývají průhledná schémata až klišé, jako je například fenomén tzv. poslední dívky, a vše toto vkládá do pákistánkého prostředí? nad to se film poněkud křečovitě snaží i o reflexi onoho prostředí, čímž myslím prostředí fyzické (zanedbaný pákistánský venkov) i prostředí společenské (mikrokosmos různých přístupů k životním podmínkám země nabízí skupina postav filmu, přátel cestujících na koncert, tedy tatáž rozehra, kterou důvěrně známe například už z Texaského masakru a z Domu voskových figurín, pokud mě pamět neklame, etc.). toxickými odpady otrávené životní prostředí zapříčiňuje epidemii zombies a k bezpočtu nepatřičných prvků výjimečně komplexního filmu přidává navíc ještě environmentalistický apel. gore efektů bylo na můj vkus pomálu a chtěné i nechtěné zábavy taktéž. před nudou mě nakonec chránilo jen napětí mezi vážností a odlehčující nadsázkou, protože hranici mezi nimi zde bylo obzvláště nesnadné vystopovat. to by nebylo nic až tak mimořádného. v mnoha filmech toho či onoho ze zastoupených žánrů jsou obě nálady tlačeny proti sobě navzájem a prostupují se. krásným příkladem jsou filmy Roba Zombieho, Dům tisíce mrtvol a pokračování Vyvrženci pekla, které mám osobně velmi rád právě kvůli Zombieho hrátkám s žánry. přirozeně, výsledným efektem je makabrózní atmosféra komického zhnusení, či naopak odpudivého komična, jak jen chcete.(25.6.2012)

  • Bluntman
    ****

    (FESTIVAL OTRLÉHO DIVÁKA 2010) ZIBAHKHANA (HELL´S GROUND) je nálepkováno jako "první pakistánský gore" či "první pakistánský slasher", ale nepřijde mi vhodné snímku přisuzovat jeden konkrétní subžánr či poetiku, protože míchá hned několik žánrů dohromady, přičemž mnoho scén je inscenováno prvotřídně, a nápaditě vstřebává spoustu stylistických postupů (komiksové vsuvky ozvláštňující digitálně exploatační vzezření). Že tady nejde o zhnusení či vystrašení diváka, je dáno najevo hned v jedné z úvodních scén, kdy se jedna z postav dívá na údajně první pakistánský horror, stokerovskou adaptaci Draculy ZINDA LAASH, aby se pak hlavní skupinka mladistvých s představitelem titulní role setkala. O co tedy jde? O přehlídku postupů či přímo ikonických scén ze západních vzorů mnoha horrorových subžánrů, zasazených do pakistánského prostředí, v rámci kterého je možné nesčetné množství západních kanonických snímků (sub)žánrů pojmout v uctivě-parodicky-napodobitelském duchu domácího pokladu - ZINDA LAASH. Od toho se odvíjí stylizace hereckých výkonů a ostatní specifika (lokalita, hudba...). Nadprůměrné hodnocení pak zajišťuje sociálně-kritické "postřehy" filmu, které se na rozdíl od odkazovaných (NOC OŽIVLÝCH MRTVOL, TEXASKÝ MASAKR MOTOROVU PILOU, HORY MAJÍ OČI - vše originály) nenesou v politické, nýbrž ryze společensko-ekonomické rovině, a tak dělají ze ZIBAHKHANA něco víc než jenom zatraceně stylovou nápodobu pro žánrového fanouška či sběratele campů.(13.2.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace