Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kuličky jsou komediální povídkový film o tom, jak ženy manipulují s muži. O drobných vydíráních, o pláči, o slzách, o schopnosti se obětovat pro vysněný cíl, o sexu ve službách, o tom jak využít empatie. Začíná to už v dětství na hřišti a nekončí ani po smrti. Postupem let se ženský mechanismus manipulace rozvíjí, formuje, zraje až dospěje k dokonalosti. Jednotlivé příběhy se odehrávají na techno-party i na katolické faře a završují se ve spokojené domácí rutině dvou starých lidí, kterou už nemůže narušit nic – ani smrt. Povídky o ženách různého věku a životního stylu dohromady složí příběh celého lidského života, který byl díky manipulaci s druhými prožit podle plánu a zároveň ze stejného důvodu promarněn. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

KULIČKY, přestože mě většinu času silně iritovaly, jsou nadprůměrným a rozhodně slibným debutovým snímkem, který se nebojím označit za "letošní PUSINKY"._____ Dabrowská, jinak vystudovaná scénáristka a pomocná režisérka na Zelenkových raných filmech, umí odpozorovat/odposlouchat dialogy a chování určitých sociálních typů lidí, dává každé z pěti povídek vlastní tempo a i filmařský výraz. Sympatické mi je i to, že se nesnaží nic vtloukat divákovi do hlavy, ale ten si na vše musí přijít sám, a že se jednotlivé povídky navzájem neprotnou, ale složí v jeden celkový obraz a film má šanci zaujmout široké divácké spektrum, i když vyhledávající "alternativní veřejnoprávní" filmy v produkci Čestmíra Kopeckého._____ SVATBA (4*) a POMALU, ALE STÁRNU (4*) plní rámující účel a jsou spíše střípky či anekdotami se silnými a zábavnými pointami a situacemi odpozorovanými ze života, které mají obecněji platný charakter. Dětští herci si hrají na to, že hrají hru a jejich výkony na to také vypadají, ti "nad hrobem" (pochopíte, až uvidíte) jsou ale výborní, bez jakýchkoliv manýr._____ MAMINČIN ANDÍLEK (mezi 3* a 4*) má odhadnutelnou pointu, na níž bohužel celý stojí, zato ale vyniká nápaditými kompozicemi a postavami i dialogy, které nebo pro které by divák vraždil, ale takhle teenageři (resp. Cosmo-rebelky) mluví a jednají. Zábavné je i obracení žánrových schémat (závěrečné ulehnutí), které dovoluje režisérce a scénáristce v jedné osobě podat společensko-kritický komentář ženy středního věku a ženy-matky._____ MRAVNÍ IMPERATIV (silné 4*) sklouzává co do postav ke karikatuře a co do problematiky k laciné saitře, ale ze všech povídek je nejpromyšlenější, má nejpevnější dramaturgický tvar a zaujme změnou optiky vyprávění, která je nejen na debut, ale na český film vůbec výjimečná. Navíc si může zasadit do povídky televizní, divácky vděčný skeč s Ester Kočičkovou,aniž by z filmu či povídky trčel._____ Ve výsledku to jsou 4* pro český film a nadějný debut, který mnohé muže může odradit svým tématem, ale který ve výsledky není hloupým feministickým pamfletem jako PUSINKY a spíše ukazuje, nakolik ženy dovedou zneužívat a využívat společenské role, které jim šovinistická společnost diktuje, a tím se stávají nefeministickým. Jednoduše film, který má koule. 70% ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Dost amaterská ilustrace faktu, že ženy jsou potvory. Autorka nehledá kořeny manipulace, nevysvětluje, proč to ženy dělají, jen jako v hospodě vypráví k dobrému pivku pár historek. Zpracování na úrovni socialistických Bakalářů, jen tu chybí ten žoviální spojovací komentář (myslím Menšík?). Hvězdičku navíc za zvolené téma, ale jinak se tomu těžko dá říkat film. Kdyby ty příběhy-anekdoty uváděly nějaký populárně výukový pořad, ve kterém by odborníci rozebírali, proč jsou ženy tak manipulativní, tak snad, ale v tomto balení jde jen o hospodské vyprávění. ()

Reklama

martiňák 

všechny recenze uživatele

Dost smutná podívaná. Režisérka působila v rozhovoru, který jsem s ní četl, velmi sympaticky a věřím, že film dělala s nejlepším vědomím. Výsledkem jsou však 4 povídky, z nichž ani jedna za moc nestojí (můj subjektivní pohled, byl bych rád kdyby se ostatní na ně dívali pozitivněji). První povídka je jen takovou krátkou anekdotou, ta není špatná. Druhá je však, především technicky, téměř nestravitelná, působí jako nízkonákladový amatérský film se špatným obrazem a tragickým zvukem – hercům není často vůbec rozumět. Co naplat, že v některých scénách je vidět, že o dobré nápady režisérka nouzi nemá, když herecké výkony jsou děsivé a povídka coby celek nefunguje. No a třetí a čtvrtou povídku bych si dovedl představit v televizních Bakalářích (a i tam by byly průměrné), ale moc ne v kině. Je to rozporuplný pocit – s tvůrci sympatizuju, ale film doporučit nemůžu. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Sám nechápu, jak mi film scenáristky Samotářů mohl prokloznout, aniž bych ho vůbec zaznamenal. A scenáristicky je to velmi kvalitní snímek, který převyšuje většinu české produkce filmů o vztazích. Všechno už za mě napsali jiní, velkou nevýhodou jsou špatné herecké výkony některých, zbytek je skvělý. Jako ostatní, i já oceňuju, že autorka nestraní svému pohlaví, vlastně to spíš vypadá, že lehce straní mužům. Nicméně, ono je tu vůbec velmi malé množství kladných postav. U povídky o puberťácích jsem si uvědomil, jak přehaná byla stopáž Pusinek. Všechno, co Karin Babinská vyprávěla 100 minut, je tu řečeno lépe za 30! Poslední poznámka už je jen úsměvný detail: Točit noční scénu může být obtížné, ale myslím, že je lepší raději obětovat další finance a vymyslet důmyslnější osvětlení, než přejít k variantě: muž přijede ke svému domu a světla auta nechá rozsvícené (kvůli kameře). Jakéhokoli řidiče tenhle nesmysl doslova udeří přes oči. ()

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Kuličky sú poviedkovým spracovaním reálnych podôb vzťahov ženy a muža.....pričom dominantnou osobou je nežné pohlavie....pohlavie, ktoré rozhoduje o bytí, či nebytí....( Prvá poviedka je dosť predvídateľná, ale nebráni to tomu aby sme si ju vychutnali, o druhej platí to isté len nemá potrebný sexepíl, tretia je kratučká, ale o to viac trefná....) ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama