Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otec Saši Dluhoše zmizel v roce 1982, když se s partou kamarádů pokusil sjet Černou řeku. Sašovi se dostane do rukou otcův deník, fotografie a několik starých filmů z osudné výpravy, a tak se rozhodne vydat po otcových stopách. Obrátí se na specializovanou cestovní kancelář. Ta připraví cestu na raftu a zajistí zbytek posádky. Kromě Saši a zkušeného profesionála Ronyho ji tvoří nerudný učitel zeměpisu Kužník, Slovenka Míša a její milenec Dominik. Dramatické situace je čekají ještě dřív, než se dostanou na vodu. Při konfliktu s policejní hlídkou na ně policista Razvan vytáhne zbraň. Když se pustí po proudu, sleduje Saša na skalách znamení, která tu zanechal jeho otec. Bez potíží sjedou první peřeje, u dalších však jejich vinou spadne ze své loďky místní dívka Anica. Saša ji zachrání a její otec, starý rybář a pytlák Božko, je pohostí. Saša z jeho řečí pochopí, že ví o osudu výpravy jeho otce. Jenže dřív než se stačí dozvědět víc, znovu se objeví policista Razvan, který vodáky napadne a ti ho v sebeobraně zabijí. Pokusí se těla zbavit, před sebou však mají velký vodopád. Pokud se jim podaří přežít, možná se Saša přece jen dozví děsivé tajemství otcova zmizení. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (398)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Vážně jsem nečekal, že ten nejlepší hixploitation vznikne v české kotlině za pořádné peníze a bude vypadat tak profesionálně... Na vlastní nebezpečí je okázalou variací na Deliverence, ve kterém je homosexuální znásilnění nahrazené incestním vztahem, jediná akční scéna celého filmu - bitva s buranskou bulharskou postavou - je celá snímána pod vodou, takže vidíme pouze komíhající se nohy a vodu zabarvující se krví a holky jsou tam jenom na to, aby ukázaly kozy. Tuhle otřesně napsanou podívanou. - kde postavy mají daleko i k pověstné plochosti a kde dialogy jsou tak neuvěřitelně (nechtěně?) funny a všechno je tak hrozně klišovité a schématické, jasné jak facka - nemohl nikdo myslet vážně... a pokud ano, tak to aspoň divák tak doufám myslet nebude. Mám chuť tomu šoupnout pátou hvězdičku, protože jeden z rafťáků vypadá jako Gimp, ale nakonec zůstanu na střizlivých 4* s dodatkem, že Na vlastní nebezpečí je to nejvtipnější a nejbéčkovitější, i když áčkově se tvářicí, co v české kinematografii vzniklo. Guilty pleasure, za které se nestydím... A Krobot je ďábel! ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Chválím Filipa Renče za odvahu vyrukovat na českého diváka uchlácholeného hořkosladkými příběhy s čistě žánrovou záležitostí, která silně koketuje exploatací. Na vlastní nebezpečí je zjevnou variací na kultovní exploitation thriller Vysvobození Johna Boormana, se kterým toho má až nezdravě mnoho společného – motiv měšťáka vracejícího se do přírody, která pro zhýčkaného tvora není dvakrát přátelským místem pro rekreaci; nepřátelsky naladění tamní obyvatelé;zuřivá řeka, atd. Tahle podobnost by ani nemusela být na škodu, zdá se, že se Renč především snažil o poctu žánru – pokleslý pastiš – avšak jeho verze je v některých ohledech pokleslá až moc. Mám tím namysli především špatně napsané postavy, které v některých případech v kombinaci se špatným herectvím balancují na hraně trapnosti, dialogy jsou taktéž povětšinou zoufalé a, ačkoliv nejsem expert na jazyky, řeč tamního obyvatelstva se mi zdála být nešťastnou směskou ruštiny, češtiny a kdoví čeho ještě, přičemž všichni mluví tak, aby jim čeští návštěvníci a hlavně diváci bez problémů rozuměli…a působí to přinejlepším úsměvně. Samotný příběh je klasický vzhledem k žánru, což se z určitého hlediska dá brát jako klad, neboť jsem se při sledování párkrát přistihl, jak mě to opisování žánrových prvků vlastně docela bavilo. Film Na vlastní nebezpečí je poměrně zábavný i díky Miroslavu Robotovi, jehož postava je po většinu dění tak mimo, až jsem se musel smát. V jeho postavě se snoubí čecháčkovský šašek s žánrovým arogantním blbcem a skoro všechno, co řekne, je nechtěnou(?) perlou. Celé vyprávění je navíc ještě obohaceno o finální zvrat, který se však dá odhadnout hned v první třetině a abych se přiznal, v hlavě jsem si vymyslel ještě trochu divočejší rozuzlení (stále jsem čekal, kdy si ten dědula oholí plnovous...). Jakožto žánrového pokusu v české kinematografii si tohoto filmu vážím, z bažin průměru se však téměř po většinu stopáže ne a ne vynořit. 50% ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

DivX/// Obsazení 5/10 Děj 6/10 Hudba 7/10 Efekty 4/10/// +Miroslav Krobot je fakt řízek, zaujme rumunská herečka Raluca Aprodu, hudba, občas napětí -některé postavy celkem zbytečné (Václav Jiráček, Lucia Siposová), akční film si představuji trošku jinak/// No snaha tu byla. Nějaká ta akce i napětí taky a v závěru vyšla najevo zajímavá pointa. Jenže: začátek byl hodně rozvleklý, postavy se vzaly (skoro) odnikud, flashbacků bylo moc a k tomu všem jsem tomu moc nerozuměl (teda ža do té pointy). Navíc by mě zajímalo co bude s postavami po konci filmu. Jenže to už se asi nedozvím, potože to nabralo nějakej rychlej konec./// Celkem 57%/// ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Páni, co z tohohle filmu mohlo být, točit ho někdo jiný a jinak!... Pátrání po dávno zmizelém otci-kajákáři, který dost možná zahynul v dravých vodách nádherné jugoslávské přírody, postupné odkrývání tajemného příběhu, to vše na pozadí složitých osobních vztahů účastníků tohohle dobrodružství- to je námět jako hrom! Jenže ouha, do židličky s nápisem Director se posadil pan Renč a z dobrého základu je tu zoufalý pokus o cosi, co ani neumím dobře pojmenovat. ---------------Prvních 10 minut filmu budiž, jenže co ty ostatní? To, co se poté odehrálo, je jakási kaše příšerné hatmatilky, kdy domorodci mluví každou chvíli jinou směsicí nářečí (jak vidno, s problémem dorozumění se s jižními Slovany si Renč problémy nedělá) a korunu všemu nasadí místní policie (či vojsko) s veletrapnou všudypřítomností a plýtváním nábojů do samopalu (patrně reminiscence na nedávnou občanskou válku). Dialogy nejsou stupidní, jsou ještě horší! Původně silný příběh se na konci rozplyne v páru nad řekou (dlouho jsem si myslel, že onen zarostlý rybář/pytlák je ztracený Sašův otec, ale vysvětlení bylo ještě tupější). Jedna hvězdička je za nádhernou přírodu kolem blbého filmu (být to bez těch herců jako dokument, jen s průvodkyní Raluca Aprodu, bude to mnohem lepší). ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Na vlastní nebezpečí je název více než výstižný, pokud ho pochopíme jako varování pro diváka. Přesnější definici pojmu "neuvěřiteně debilní" by člověk pohledal. Pokud z nějakých milosrdných důvodů tvůrcům odpustíme, že titulní postavy jsou buď prázdné šablony, nebo naprosto vylízaní mamlasové (snaha o komickou vložku v podobě pana profesora je křeč galaktických rozměrů), zůstane nám prazvláštní story o ještě prazvláštnějším týmu raftařů, kteří divné situace řeší divnými způsoby. Jedinou mikroskopickou předností zůstává několik atmosférických záběrů kamery z přídě raftu, které občas v té změti nijaké hudby a rutinnérských obrázků dokážou rozptýlit. A to je vše. Vražedně nepromyšlený scénář dokope nesmyslná "OldBoy" pointa, která nijak neospravedlní předchozí dění, ani mu nedá jakýkoliv smysl. Renč se možná snaží svou tvorbou ozvláštnit stereotypní českou produkci, kvalitativně však hrubě nestíhá. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Mnoho fyzicky náročných scén v divokých vodách natáčeli herci sami bez záskoku kaskadérů. (DaViD´82)
  • Herec Jiří Langmajer si při natáčení v Rumunsku poranil páteř, musel být operován a kvůli zranění musel na poslední chvíli odmítnout i původně domluvenou roli v novém filmu Dušana Kleina Svatba na bitevním poli. (hippyman)
  • Do knihy „Nejhlubší údolí světa“ od autorů Roberta KazíkaJosefa Urbana, která byla zdrojem inspirace filmu, v druhém vydání přibyla kapitola o natáčení tohoto filmu očima režiséra. (sator)

Související novinky

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama