Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otec Saši Dluhoše zmizel v roce 1982, když se s partou kamarádů pokusil sjet Černou řeku. Sašovi se dostane do rukou otcův deník, fotografie a několik starých filmů z osudné výpravy, a tak se rozhodne vydat po otcových stopách. Obrátí se na specializovanou cestovní kancelář. Ta připraví cestu na raftu a zajistí zbytek posádky. Kromě Saši a zkušeného profesionála Ronyho ji tvoří nerudný učitel zeměpisu Kužník, Slovenka Míša a její milenec Dominik. Dramatické situace je čekají ještě dřív, než se dostanou na vodu. Při konfliktu s policejní hlídkou na ně policista Razvan vytáhne zbraň. Když se pustí po proudu, sleduje Saša na skalách znamení, která tu zanechal jeho otec. Bez potíží sjedou první peřeje, u dalších však jejich vinou spadne ze své loďky místní dívka Anica. Saša ji zachrání a její otec, starý rybář a pytlák Božko, je pohostí. Saša z jeho řečí pochopí, že ví o osudu výpravy jeho otce. Jenže dřív než se stačí dozvědět víc, znovu se objeví policista Razvan, který vodáky napadne a ti ho v sebeobraně zabijí. Pokusí se těla zbavit, před sebou však mají velký vodopád. Pokud se jim podaří přežít, možná se Saša přece jen dozví děsivé tajemství otcova zmizení. (TV Nova)

(více)

Recenze (398)

Matty 

všechny recenze uživatele

"Bereš si tepláky?" Od prvních minut pro nápadnou blbost scénáře vyčnívající český příspěvek do žánru… Do nějakého žánru, což je samo o sobě velmi potěšující. V tom, jestli je tím žánrem akce, komedie, nebo thriller, zjevně neměli jasno ani tvůrci. Renč jakoby zaměřením na opojně bezdějové pasáže (jež mě nasytily poměrně záhy) dával najevo, že mu na vyprávění nějakého příběhu vůbec nezáleží, že chce jenom bavit těmi nejlacinějšími prostředky. Oprostíme-li se od české kotliny, laciné je zde všecko. Od humoru (kdy první kontakt profesora s alkoholem skončí „srandovní“ opicí), přes pár rádoby akčních momentů (šplouchání s mačetou), až k závěrečné pointě (která nepřekvapí, natož aby objasnila, nač to všechno). Samostatný rozbor by zasloužilo znásilňování všech možných i nemožných balkánských dialektů (na což vtipně poukázal Jaromír Blažejovský v Cinepuru), umocněné plynulým přecházením řeči domorodců od relativně srozumitelné češtiny ke zrůdné hatmatilce, budící podezření z mozkové mrtvice. Zamýšlenou retardaci (což, obávám se, není tento případ) bych byl ochoten akceptovat, pokud by byla vykoupena již zmíněnou zábavností. Není. 40% Zajímavé komentáře: Lateef, choze, KarelR, Mr.Hawkeye, Pisoarec, Mr.Shock ()

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Umělý sumec v Posledních plavkách je tedy rozhodně věrohodnější, než opravdové vodopády v Na vlastní nebezpečí. Chcete se dívat na hezké obrázky krajiny? Zvolte raději National Geographic! Kdybych po cestě z kina potkal Filipa Renče, nejspíš bych ho bodl do zad mačetou :-/ ()

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

Nějaký zdejší bezvýznmaný novinář napsal jednou o Krobotovi, že jeho projev je "populárně minimalistický" já říkám, že Krobot má koule !! Je to bůh všech bohů a pevně věřím, že Česká republika přijme zákon, kde bude jasně stanoveno, že vešekeré vodácké expedice musí doprovázet Krobot i se svejma kecama. Právě s ohledem na mistra Krobota mě to hodnocení trošku štve, ale nemůžu si pomoc. Film je taková sračka, že kdyby byla výstava sraček, tak film Na vlastní nebezpečí by měl samostatnou expozici na tom nejprestižnějším místě. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na tento film jít prosím jen opravdu na vlastní nebezpečí. Kdybych neměl chuť se podívat na nějaký český film, tak se na tuhle zhovadilost snad ani nepodívám. Už když jsem viděl na Nově ukázky na supr český akční film, kterých se u nás točí opravdu hodně po málu, řekl jsem si, že větší kravinu už natočit opravdu nemohli. Když jim týden dá práci natočit závěrečná scéna, kde s raftem skočí z vodopádů v Bosně, kde ostatně točili celý film, tak je jasný, že prostě tenhle film z akčních scén nemůže těžit ani náhodou. Ani herci na to nemají, v čele s Jiřím Langmajerem, u něhož jeho hlas mně už začíná lézt krkem více než obvykle. Veškeré očekávání se splnila. Na vlastní nebezpečí je příšerná zhovadilost o ničem. Snaží se to být originální, nápadité a hlavně originální, což určitě je, ale pochybuju, že to někoho bude zajímat za pár měsíců, a bůhví jestli ihned po shlédnutí. Horší nekomediální a český film jsem dlouho, opravdu dlouho neviděl. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Renč se bohužel projevil jako hrozný kýčař. Má odkoukané poletování s kamerou, umí nabarvit záběr, ale... nezná míru... Nový akční hrdina Jirka Langmajer filmem jen tak prošeptá, vizuály východní Evropy zůstanou nevyužité a snaživá hudba většinou spíš otravuje svým kontrastem k tomu, co se děje na plátně. Jako detektivka slabé, ako thriller směšné díky Krobotovi, díky kterému všem pendluje od variace na Účastníky zájezdu k Slunce, seno, splav... vtipy veškeré žádné, napětí ani co by se vešlo na špičku pádla a pointa viditelná od první zákruty. Ale co... žánrovky se v našich končinách budou rodit těžce a pomalu. Škoda. Od Renče jsem po solidním Románu a Rebelech čekal trochu snesitelnější evoluci. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Tak už i Filip Renč podlehl temné straně. Co naplat, že stále dokáže svůj film vizuálně prodat, když točí scénář ze třetí cenové. Avizovanou báchorku o ztraceném otci doplňuje mladý pár, co si nerozumí, romance v kapradí a dvojice pohraničníků, co se snaží koupit raft a chutná jim slivovice, ale jediné fungující časti filmu jsou ty, ve kterých se nemluví. Chudák Jiří Langmajer si zahraje tak dvě tři scény a jinak většinu času jen civí na všechny okolo nebo se nechává balit sličnou rumunkou (?), a tak otěže přebírá profesor v podání Miroslava Krobota. Viděl jsem Crash road, viděl jsem Poslední plavky a viděl jsem i Svatbu na bitevním poli, ale to, co předvádí Krobot nemá obdoby. Celý film odehraje s jediným výrazem a vysype ze sebe tolik hlášek, že bych okamžitě odklepnul Na vlastní nebezpečí 2, které by zmapovalo jeho výuku na základní škole. Trailerové „Pojedeme tam s přáteli a pokoříme ten divoký tok“ je totiž jen špičkou ledovce. Když Krobot před převrácením raftu zahlásí: „K*rva, p*del!“, začne uprostřed plavby nabízet keksíky nebo si ráno dává rozcvičku ala Chuck Norris, přestanete litovat utracených peněz a začnete si jeho výstupy nehorázně užívat. Škoda tedy, že jinak se všichni berou hrozně vážně, hezké ženy tam jsou opravdu jen od toho aby ukázaly své přednosti a i slibné flashbacky začnou být časem docela otravné. Skvěle natočená závěrečná scéna s vodopádem (a vůbec většina „akčních“ sekvencí) vám totiž dokáže, že technicky na to naši filmaři mají, ale dokud se budou točit scénáře, kde se prostě banda herců potlouká po atraktivních lokacích a sype ze sebe toporné dialogy, nikdy z toho dobrý film nebude. A závěr v bayovských obletech nic nezachrání. 3/10 ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

Formálně dokonale natočené ,,studentské" cvičení člověka, který si na takovouhle ,,školní" práci dokáže sehnat nějakých 30 milionů Kč a jemuž pak takové dílko odvysílá naše nejsledovanější soukromá televize v primetimu... Problémem je, že pan režisér už pár desítek let na FAMU nechodí... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Takhle komickou sračku jsem už dlouho neviděl. Nejvíc mě drtila ta řeč domorodců složená z češtiny s moravskym přízvukem, slovenštiny a asi tří ruských slov. Fakt tam zazní třeba věta: "Jak se česky gavarí neštěstí?" a oni mu odpoví "neštěstí." Bohužel je to blitka i režijně a scénář taky stojí za hovno. Renč má asi rád Deliverance, ale zoufale málo umu natočit napínavý dobrodružný film. Fakt to působí jako parodie. Aspoň že tam jsou ty hezký baby. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Vážně jsem nečekal, že ten nejlepší hixploitation vznikne v české kotlině za pořádné peníze a bude vypadat tak profesionálně... Na vlastní nebezpečí je okázalou variací na Deliverence, ve kterém je homosexuální znásilnění nahrazené incestním vztahem, jediná akční scéna celého filmu - bitva s buranskou bulharskou postavou - je celá snímána pod vodou, takže vidíme pouze komíhající se nohy a vodu zabarvující se krví a holky jsou tam jenom na to, aby ukázaly kozy. Tuhle otřesně napsanou podívanou. - kde postavy mají daleko i k pověstné plochosti a kde dialogy jsou tak neuvěřitelně (nechtěně?) funny a všechno je tak hrozně klišovité a schématické, jasné jak facka - nemohl nikdo myslet vážně... a pokud ano, tak to aspoň divák tak doufám myslet nebude. Mám chuť tomu šoupnout pátou hvězdičku, protože jeden z rafťáků vypadá jako Gimp, ale nakonec zůstanu na střizlivých 4* s dodatkem, že Na vlastní nebezpečí je to nejvtipnější a nejbéčkovitější, i když áčkově se tvářicí, co v české kinematografii vzniklo. Guilty pleasure, za které se nestydím... A Krobot je ďábel! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Jestli tam chcete jet, najměte si profíka…. Renč se snaží od počátku navodit mysteriózní atmosféru, ale je to celý divný a v konečném kontextu i trapný. Stejně dopadají i rádoby psychologické ,,profily“zúčastněných, které mají tvořit dusnou atmosféru. Nejhorší jsou snad ti milicionáři (či co to je). Jsou snad ještě horší, než veškerá ta odhalení (tím nemyslím ženská těla). A tak jediné co bych pochválil je kamera. Divím se, že se Renč nebojí pustit do projektu, který má tak špatný scénář. Jestli chcete vidět akční dobrodružný thriller, tak si pro jistotu najměte někoho jinýho. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Na vode si všichni tykáme.“ – Ještě tam nejsme.“ Bohužiaľ. Filip Renč je talent (REQUIEM ZA BÁBIKU, REBELI). Ale tentokrát mu to nevyšlo. A to napriek niekoľkým fajn scénkam, zaujímavým hercom (Miroslav Krobot – PRÍBEHY OBYČAJNÉHO ŠIALENSTVA, ÚČASTNÍCI ZÁJAZDU) a hŕstke relatívne pozoruhodných (na české pomery) kameramanských záberov. Zo začiatku sa snímka „dala“, ale od druhej polovičky nepríjemne nudí tým, že sa v nej alebo nič nedeje, alebo tým, že sa síce deje, ale samé blbosti. Ale ustavičné myslenie na VYSLOBODENIE je príjemné. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

První půlhodina je slušná. Krobot dvakrát třikrát vtipně zahlásí a svým způsobem to má i atmosféru (začátek plavby, hledání otcových symbolů, flashbackové střihy). Od chvíle, kdy se výprava ožere u pytlákova srubu, je setrvání v kině ocejchováno mottem: Na vlastní nebezpečí. Atmosféra se utopila v peřejích, Krobotovy hlášky zevšední, rádoby dynamické scény s kaskádami a vodopádem zazdil hrozný střih a podvodní zpomalovačky (chaos, kde nic tu nic). Playboy Langmajer samozřejmě sbalí nejhezčí ženskou Rumunska, Blažek vystavuje na obdiv kajakářskou postavu a mladý pár je tam naprosto zbytečně a snímkem se ukrutně trapně protrápí. Pointa je naštěstí vcelku "normální", není to nějakej příšernej twist. Jeden velký klad ale návštěva kinosálu měla... před filmem totiž běžela upoutávka na Bobule a to by mohl být sakra dobrej snímeček... 30 miliónů korun(rozpočet)/12,5 miliónů korun(výdělek v ČR) ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Bohové, to se zas jednou sešly okolnosti. Z dosud nevybalených věcí z každoroční štreky do Rumunska se ještě neodrolil karpatský prach, mysl kormoutil tesklivý čas posledního dne dovolené a týral rozhoupaný Damoklův meč následujícího dne v práci, na polici se svůdně leskla láhev bihorky a v televizi poblikával příslib připomenutí onoho blaženého času vzdáleného jen hodiny a přece tak daleko. Inu, jediný způsob, jak odolat pokušení, je podlehnout mu (měl jsi pravdu, Oscare) a já podléhám kolikrát dřív, než jsem se stihla začít prát. Tím spíš, že první půlhodina vypadala docela lákavě. Bohužel většina z nás ví, že sebelepší předehra není ani v nejmenším zárukou, že se dostaví orgasmus. Že jsem nebyla jediná, kdo podlehl, začaly brzy dosvědčovat textovky od dalších pravidelných členů našich výprav, a že už jsme všichni dokázali líp podlehnout jindy a jinde, dosvědčoval prakticky neměnný obsah všech SMS (jakýmsi pravzorem se stalo "co ten píp Renč u všech píp touhletou píp myslel, PÍP?!"). Že nepůjde o zrovna sofistikovanou podívanou, jsem tušila, konečně v jednoduchosti je síla a mně se celoživotně líbí jednoduché věci. Například chlapi. Jenomže na to, co bylo provedeno s potenciálem dobrodružného příběhu z balkánské divočiny, nestačí slova (gesta možná jo), Langmajer a Blažek se ze sympatických drsňáků mění před očima v karikatury mužů, jež by nepřelstily ani čajový pytlík (to bylo naposledy, co jsem vykradla Červeného trpaslíka, slibuju), Jiráček se Siposovou vydařeně nacvičovali post nejotravnějších hrdinů filmů Filipa Renče, akční atmosféra je zredukována na pár doma-to-nezkoušejte záběrů a jedině Krobotovy hlášky, které by byly ozdobou každé vogonské básně, to spolu s kamerou a hudbou udržely mimo nejnebezpečnější úseky a nad hladinou. A abych nebyla out módního trendu papouškování každé hovadiny, kterou je zde neustálé přirovnávání k práci Michaela Baye, přispěju svou troškou. To, že Renč i Bay natočili každý přesně jeden film, který se mi opravdu líbil, a zbytkem jejich tvorby s lehkým srdcem příští rok zatopím pod karpatským nebem, nemůže být náhoda. Inu, Krobot takovej válec nečekal a já taky ne. Ale kocovinu jsem nečekala taky a přitom vzhledem k Filipově tvorbě a množství zkonzumované kořalky jsem mohla čekat obojí. Omluvte mě, jdu sníst desátou dnešní česnečku. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Snaha tvůrců natočit hloupý akční film je zjevná už od prvních minut snímku. Nutno dodat, že ambice tvůrčí skupiny kolem Filipa Renče se naplnily do poslední kapky. Na vlastní nebezpečí je až odvážně tupý film, jenž je zatížen všemi žánrovými a stylistickými klišé, které jsou v první polovině osvěžující a roztomilé (obvzláště v tomto národním kontextu), ale postupem času a samotné výpravy se stávají čím dál víc otravnými. Herci jenom smutně koukají s nevysloveným přáním inteligentnějšího scénáře a Krobot nejen že není ďábel, on není ani dobrý herec. Žánrovka je to možná dostačující, ale samotná podstata filmu je však vyčpělá až hrůza. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tohle byl vtip, že? Tvůrci tohle přece nemohli brát jako opravdový dobrodružný film! Je to dlouhé, nudné, naprosto o ničem a herecké výkony jsou na bodu mrazu. Filip Renč režíruje, jako by právě točil domácí video ze svojí dovolené a podle toho to i vypadá. Na vlastní nebezpečí je veskrze zoufalý film, který si zaslouží procenta leda za to, že je barevný a ozvučený, protože dobrodružství je ve filmu asi jako při venčení psa v parku. Ubohé. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Renč se sice snaží vyprávět dobrodružný akční film pokud možno světovějších rozměrů než většina české filmové produkce, jeho snaha ale přichází vniveč. Čím více se film snaží být seriózní, tím je směšnější, čím dramatičtější, tím trapnější a čím světovější, tím více zabředá do bahna "čechovosti". Několik málo slušných záběrů nedokáže zamaskovat scénáristickou křeč a herci k té své taky neměli daleko. Za zmínku stojí snad jen Raluca Aprodu a Lucia Siposová, protože jsou to pěkné baby (o hereckých schopnostech raději pomlčím), a Miroslav Krobot, který je někde naprosto jinde, ostatně jako vždy, k filmu to ale místy příliš nesedí. Patetická a otravná hudba Waltera Krafta, stejně jako zpomalené, nebo retro záběry pak dělají filmu medvědí službu. Tu nejmedvědovitější z medvědovitých. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

"akční thriller", ROFL. A ta akce tam byla jako kde? Jeden vodopád a dva průjezdy menšími peřejemi. Na rozpočet se nikdo vymlouvat nemůže, když třeba v Maďarsku by dokázali za stejné peníze mnohem víc. Tady je problém už ve scénáři, či spíše v jeho neexistenci. Je tam načrtnuta nějaká prostá zápletka, která je natažená na 90 minut díky spoustě vycpávkových (i když docela pěkných) záběrů na plující raft a spoustě otravných "promítačkových" flashbacků, v závěru jedno "šokující odhalení" (které jsem dokonce i já uhodl předem, i když většinou tak geniální nebývám) a pak najednou konec. Herci hrají hrozně. U Rumunů to vypadá jako nadsázka, ale úplně stejně špatně hrají i všichni Češi. Stačí, když se podíváte na trailer, ty nejlepší záběry uvidíte v něm. Včetně záběru na sexy Rumunku v mokrém tričku, který byl evidentně udělán hlavně pro trailer. Ve filmu je sice taky, ale nedává tam žádný smysl, prostě je vlepen na náhodné místo filmu. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Trailer zase odvedl skvělou práci a po jeho zhlédnutí jsem se těšil na nejlepší český akční thriller (ne, že by měl nějakou konkurenci). Po filmu jsem byl opravdu hodně zklamán. Langmajer zde hraje svoje dno, Blažek průměr a Krobota vidím pořád jako řidiče na zájezdu. Ani hlas nezkusil trochu změnit, ale jeho hlášky jsou možná to nejlepší v tomto průšvihu. Čekal jsem, že příběh filmu bude mít alespoň geniální rozuzlení. Velká chyba. ()

Související novinky

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama