poster

Sirotčinec

  • Španělsko

    Orfanato, El

  • slovenský

    Sirotinec

  • anglický

    Orphanage, The

Horor / Drama / Mysteriózní / Thriller

Španělsko / Mexiko, 2007, 101 min

Scénář:

Sergio G. Sánchez

Kamera:

Óscar Faura

Producenti:

Álvaro Augustín

Střih:

Elena Ruiz
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    **

    Velmi obtížně se mi píšou kritiky na filmy, které jsou obecně považovány za dobré a povedené... Bohužel tady prostě musím. Prostě tohle není film pro mne. Scénář by se vešel na půl stránky A4 řádkování 1,5. Neuvěřitelně pomalé vyprávění děje, pomalé tempo a naprosto nic, co by mne nějak vytrhlo z nudy, nic zajímavého, prostě NIC!!! Jen neúprosná nuda, která mne ničila dva dny, protože jsem film musel dávat na půl a každých 5 minut koukal na časovač ... Rádoby dojemný tajuplný příběh o paní a několika sirotcích ... ve kterém se 1 :35 minut nic neděje ... Hodnotím pouze kladně výtvarnou stránku filmu, ta je super. Ale jinak pro mne opravdu velice špatný film ...(4.5.2010)

  • Pumiiix
    ****

    Hororů není nikdo dost, zvláště těch dobrých a originálních, Španělská filmařina mě míjí mílovými kroky, snad na skvělou výjimku Faunův Labyrint, v které má také prsty Del Toro. „Sirotčinec“ je poctivý horor, k budování atmosféry používá staré dobré známe finty a zase nějak moc nepřekvapí, atmosféra je pořádně hustá, párkrát se určitě leknete a pocítíte napětí/strach. Největší slabina filmu je dosti pomalé vyprávění, které jsem tam trochu snižuje celkovou působivost snímku, proti hereckým výkonům nemám sebemenší výtky, akorát ta originální španělština s titulky byla docela nezvyklá a možná mě i ona sem tam vytrhávala ze soustředění…konec byl trochu zmatený a špatně vygradovaný…7/10*(14.4.2008)

  • charlosina
    ****

    Patřím zřejmě mezi ty diváky, které přilákalo jméno Guilermo del Toro; mezi ty diváky, kteří věří v sílu negativní energie; mezi ty diváky, kteří raději sáhnou po příběhu, jež NENÍ obtáhnut již opotřebovanou šablonou. El Orafanato mě tedy rozhodně nezklamal a mně osobně přišel "výjimečný", odlišný od běžné produkce mysteriózních hororů (i když tohle ani tak horor není, spíš dojemné drama brouzdající v rovinách psychologických, nikoliv v rovinách strachu). Byla jsem potěšena, že se snímek neodehrává zásadně jen v nočních hodinách; že matka nepropadá hysterickým výjevům, ale naopak se snaží držet nohama na zemi a vytrvale hledá cestu; že stále věří a nenechává se strhnout beznadějí. Příběh (jeho motivy, pojetí a zpracování) byl perfektní, atmosféra jednoduše geniální a závěr? Excelentní! Ačkoliv Guilermo del Toro snímek "jen" produkoval, neubránila jsem se pocitu, že jeho přítomnost v Sirotčinci prostě cítím... čímž v žádném případě nechci říct, že by Juan Antonio Bayona opisoval, ale že mají podobný talent v nastolení křehké hranice mezi racionálním a iracionálním, a to takovým způsobem, že divák prostě podlehne a... uvěří.(25.12.2008)

  • Radek99
    ****

    Atmosferický duchařský thriller/horor odkazující až někam k temným původním folklórním pohádkám, které byly přirozeně strašidelné a hororové. Mystérium prokletého domu chytře ohraničuje příznačné uzavřené prostředí, kde je od začátku přítomno neviditelné tajemství, které chce býti odhaleno. Za vyzdvižení stojí (s pohádkou propojující) princip hry zajímavě použitý ve struktuře příběhu, obdobně jako motiv pohádkové knihy Petera Pana, který (stejně jako postavy ve filmu) odmítá zestárnout. Šikovně jsou proti sobě postavena i paradigmata racionálního přístupu k realitě a paradigma připouštějící existenci nadpřirozena (jejich stěžejní střet předznamenává i nejsilnější scénu filmu - médium vydávající se kontaktovat druhou stranu, geniálně zaranžované v metazáběrech kamer, kdy se tým pokouší tento kontakt multimediálně dokumentovat...). Ve filmu byly použity podobné kamerové rastry, jaké bývají ve filmech Guillerma del Tora, který určitě ne náhodu tenhle snímek produkoval. Obrazovost a symbolickou hloubku jeho filmů sice El Orfanato nemá, na to mu schází del Torava mýtotvorná fantasie, ale svou funkci (tedy uchvátit divákovu pozornost a napnout ho mnohdy až k nevydržení) určitě splňuje dokonale. Mám rád španělskou a obecně hispánskou kinematografii a ani El Orfanato (Sirotčinec) mne nezklamalo...(1.4.2008)

  • TheRaven
    ****

    Velice mrazivý horor, respektive silně mysteriózní film. I když tu někdo nazývá film šablonovitým a téma obehraným, moc podobných filmů mi na mysl nepřichází, snad jen velmi, velmi vzdáleně The Others. V názoru na originalitu musím souhlasit s kleopatrou. Pokud někomu nepřišel film děsivý, nechci nic namítat, ale jak už jsem si mnohokrát ověřil, u takovýchto filmů dosti záleží na době a situaci, ve kterých se na ně díváte. Pokud se budete dívat jako já, v noci, po tmě a sami, se zvukem řádně zesíleným, budete jistě přimraženi do svého vyhřátého křesílka. Je zde mnoho velice chytrých a rafinovaných lekaček, které vás dozajista překvapí, a při kterých vás nemálo zamrazí. Rozhodně jeden z nejlepších filmů podobného typu, na jaký jsem v poslední době narazil. Ale abych jen nechválil, musím dodat, proč nakonec šla jedna hvězdička dolu. Byl tím bohužel závěr. Vše až po nalezení chlapce dokonalé, ale pak mi prostě nesedl ten jaksi až přeslazený a utěšující, sice i přesto velice smutný, konec, který ze mě to mrazení, umocňované během filmu, téměř odvál a dodal mi pocit jakéhosi zadostiučinění. Ale myslím, že pro velkou část diváků je takový závěr naopak mnohem příznivější, než nějaký temný, krutý a ponurý. Nakonec je to tak na 85%. Mohu jen vřele doporučit.(15.6.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace