poster

Antikrist

  • Dánsko

    Antichrist

  • Německo

    Antichrist

  • Francie

    Antichrist

  • Polsko

    Antychryst

Drama / Horor / Mysteriózní / Psychologický

Dánsko / Německo / Francie / Švédsko / Itálie / Polsko, 2009, 109 min

Režie:

Lars von Trier

Scénář:

Lars von Trier
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ***

    Moc jsem nevedel, co cekat. Trailer nevypadal buhvijak, ale potencial mel a Trier umi natocit jak kravinu typu Dogville, tak pecku typu Kralovstvi nebo Evropa. No a vizualne uchvatnej prolog me pekne navnadil. Jenze pak to tak trochu uvizne na mrtvym bode, zenska zacne vysilovat kuli smrti ditete a chlapek se ji snazi pomoct, to vse v hodne pozvolnym tempu, kde se vetsinu casu nic moc nedeje, hlavni dvojka bud dlouze mlci nebo dlouze keca a obcas to pusobi lehce lacine a divadelne. Na druhou stranu tu je ale obcas nejakej paradni zaber, at uz po vizualni strance nebo nejakej radne nechutnej a znepokojivej. A velky plus filmu je, ze i kdyz to horor neni ani nahodou, spis psychologicky drama s drsnym koncem, po celou dobu si film udrzuje paradni temnou atmosferu. Navic Dafoe a Gainsbourg byla fakt spravna volba, film stoji jen na nich a hrajou perfektne. Smysl toho vseho mi sice trochu unika, film misty silne nudi, ale rozhodne se jedna o atmosferickou a temnou podivanou.(31.8.2009)

  • AngelAngie
    *****

    Jediná věc, u které jsem se za celé ponoření se do filmu zasmála, byly komentáře některých uživatelů (bylo mi totiž řečeno, že film je vtipný). Hodně mě baví, že jsou mnozí tolik šokováni a nebo naopak, že jsou unuděni. Vždyť tohle je Trier, boha jeho. Tenhle film je přesně jeho rukopis jak vyšitej. Vždycky si vybírá niterno člověka, tímhle to nebylo ničím nové, tak nechápu to pobouření. Že se chopil "násilí" (uvozovky, protože při ocitnutí se na samém dně si neumím představit, že je člověk "milý") a sexu? To už jsme viděli tolikrát. Sex a násilí je v každém druhém filmu a to, že on to vzal z pohledu psychicky naprosto zničené ženy ještě neznamená, že to musí být kontroverze, která bude odsuzována. Pro mě nijaké překvapení, je to přesně ten Trier, kterého znám a miluji. Nejvíce si tenhle film pojím s jeho seriálovým počinem Riget, i když na první pohled nemají nic společného. Ale ta atmosféra... // Když si představím alespoň vzdáleně, jak asi se žena musí cítit, to naprosté úplné dno a čím více se do něj dostává i když se jí nabízí pomoc, tenhle film je pro mě přesně tím zobrazením. Takhle já si představuji "sexuálně čilou a spokojenou ženu, která už nemá kudy kam, její cesta z prožívání orgasmu je na samém vrcholu možností fyzických / psychických a přesně jsem si uměla představit, že tohle je realita... jediná věc, kterou je schopna příjimat, je ta sexuální rozkoš... o tom, že se o ni chce připravit, už nemluvím... tohle bylo hodně silné kafe.(7.9.2009)

  • Jossie
    ****

    Ano tak tomuhle já říkám totální depka. U obou hlavních představitelů nevíte, jestli je máte litovat nebo odsuzovat a to se tak překlápí každou chvíli na stranu jednoho nebo druhého. Úvodní scéna je dokonalost sama a pokud se vám nechce ponořit se do hlubin šílenství, koukněte se alespoň na ten začátek.(16.9.2009)

  • Matty
    ****

    Nejkrásnější film o těch nejhnusnějších věcech. Nebo naopak? 80% Zajímavé komentáře: Marigold, niethustra, Exkvizitor, type_B, Dubro, marvan(26.11.2009)

  • Bluntman
    *****

    Interpretačně otevřený film, který se dá číst jednak jako feministický (Adam řekl Evě: "Utrhni mi to jablko, mám hlad."), jednak jako misogynní (z Ráje jsme byli vyhnáni, protože žena nemá nikdy dost a je nenažraná), přičemž oba závěry jsou zcela legitimní a záleží na zvolené optice pohledu. Nemyslím ale, že by byl interpretačně znásilnitelný (i přes teologickou, strindbergovskou, nietzscheovskou, šamanskou a jinou symboliku); i přes prohlášení o auto-terapeutickém účinku na samotného tvůrce a jeho depresích se totiž nabourává psychoanalytický a auteurský přístup, když padají věty jako "Freud je mrtev" a okázale se staví na odiv psychoanalytické motivy. Pro koho je ale důležitá osoba tvůrce a jeho styl napříč celou její filmografií, toho jistě potěší, že ANTICHRIST je souhrnem a přehlídkou postupů Trierových předchozích děl. Vysoce stylizovaný prolog a epilog upomene na evropskou trilogii; ostatní kapitoly jsou natočeny na digitální kameru a obsahují explicitní obrazy násilí a sexu, pohrává se se žánrovými konvencemi a diváckým očekáváním jako v trilogii o Zlatosrdečce; pracuje se s omezeným prostorem, klasická hudba je v kontrastu s tím, co se odehrává na obrazovce/plátně, divák je pohroužen do fikce a vzápětí je z ní zcizovacím prvkem vytrhnut, žena není pouhou trpitelkou, ale přebírá aktivitu jako v nedokončené (proti)americké trilogii. Ostatní by měli zapomenout na pověst, která šokantní novince na základě projekcí v Cannes a v Karových Varech předchází, protože znepokojivé obrazy nejsou samoúčelnou provokací, ale mají svůj význam v kontextu snímku. Poté zbývá již jen přistoupit na koncept, který je založen na juxtapozici (stylizovaný prolog a epilog vs. "dogmatický" styl ostatních kapitol, muž vs. žena - souboj pohlaví, racionalita vs. iracionalita, rozum vs. chtíč - nemohou být v opozici natrvalo, feminismus vs. misogynie, psychologické drama první poloviny vs. exploitation druhé, realismus vs. snovost, sex vs. smrt, řád přírody vs. chaos světa, nature kolem nás vs. nature v nás...), a nechat si rozjebat podvědomí v nejpůsobivějším Trierově filmu.(28.8.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace