poster

Venkovský učitel

  • německý

    Der Dorflehrer

  • Francie

    Country Teacher

    (Francie)
  • anglický

    Country Teacher, The

Drama

Česko / Francie / Německo, 2007, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Niktorius
    ****

    Hledání. Láska. Ulita. Oči Voříškové. Liška. Bydžovská. Diviš. Sláma. 80%(23.9.2008)

  • tron
    ***

    „Víš, ty se musíš naučiť víc si věřit.“ – „Ale jak?“ – „Musíš mýt sám sebe víc rád.“ – „Jenže to nejde... Není proč.“ Komentár obsahuje spoilery. Ta to co bolo. Bohdan Sláma po DIVOKÝCH VČELÁCH a ŠŤASTÍ uzatvára svoju uznávanú „voľnú trilógiu o hľadaní miesta pod Slnkom“. Pitvou homosexuála. Nemám problém s tým, že hrdinom je gay. Síce je smutné, že i v roku 2007 sú homosexuáli tabuizovaní a pokladaní za niečo tajomné, o čom treba nakrúcať filmy, aby sme to pochopili... ale každý národ si musí prejsť vlastnú cestu za „pochopením inakosti“ a je dobre, že tá česká aspoň už začala. Takisto nemám problém s tým, ak je hrdinom sexuálny deviant - ak sa jedná o dokument, psychologickú drámu, triler alebo horor. Sláma ale zo sexuálneho zločinca urobil sympatickú postavičku, bezstarostne na lúke zbierajúcu slimačie ulity. Podľa režiséra je normálne, že sa deviant s plačom ospravedlní matke sexuálne zneužitého neplnoletého chlapca a keď to nepomôže, nafinguje samovraždu (na jej pozemku, aby ho včas našla a vypumpovala mu žalúdok). Nakoniec mu žena odpustí a všetci traja ŠŤASTNE ŽIJÚ POD JEDNOU STRECHOU. Čo je to za debilne vystavaný príbeh?! Opakujem. Je fuk, že je hrdinom gay. Hovorím o sexuálnom deviantovi, ktorý to skôr či neskôr zopakuje, no tvorcovia ho líčia ako fajn chlapíka, ktorého je dobré mať v rodine. Aj kebyže necháme bokom nevydarený scenár, po ŠŤASTÍ, ktoré milujem, je to zosun dole. Je to doslovné, zjednodušujúce. Nadchli ma len niektoré herecké výkony (Voříšková, Krobot, Kronerová) a z dvoch troch scén som mal slzy v očiach, buchot v srdci a čeľusť na stole (keď Liška niekomu oznamuje, že je gay). Čo je na dvojhodinový film málo. Nepotešili ma ani ďalšie zápory (Tereza Voříšková sa ani raz nevyzlečie na kameru, film končí vo chvíli, keď začne byť najzaujímavejší).(4.2.2010)

  • MoRTy
    ***

    Homosexuální pré v podání Liška / Sláma. Již v první třetině bylo jasné kam režisér miří a co vlastně chce svým snímkem odhalit - Liška spící na SLÁMĚ mluví za vše. Film bych osobně přejmenoval na "Zkrocená Sláma". Musim se přiznat že napoprvý sem koukání vzdal, protože to byla jenom vleklá nuda, druhá pulka už pak byla o něco záživnější.(3.1.2010)

  • Mahalik
    ****

    Každý někoho potřebuje. Harold potřeboval Maude, Basili Hallward potřeboval Doriana Graye, hippies zase Johna Lennona. Koho potřebuje učitel? Nikoho? Je těžký referovat o filmu, jehož téma se nesetká vždy s kladným přijetím. Dostali jsme se do Nerudových časů, časů, kdy všichni všechno o všech víme. Kdo se rozvedl, oženil, zemřel...kdo koho zmlátil, poblil. Všichni jsme strašně tolerantní, když jde o prd, ale v akci už polovina lidí stáhne zadky. Venkovský učitel je o životě. O hledání sebe sama, vyrovnávání se, setkávání. Bohdan Sláma mi dal šanci. Šanci čistě osobní a já ji přijmul. Dal nám rozlet a do háje, kdo je v dnešní době schopný dostat diváka s hercem do soudržnosti! Z hereckého projevu Zuzany Bydžovské se mi podlomila kolena (řadím se k těm, kteří ji považují za nejlepší český herecký artikl). Mám toho na srdci plno, ale jelikož nikoho nezajímá psychické rozpoložení průměrného filmového fandy, stáhnu se do ústraní. Koho potřebuje učitel? Nikoho?.......(17.8.2009)

  • charlosina
    ****

    Bohdan Sláma opět nabízí svou osobitou poetiku, v níž brilantním způsobem zobrazuje chrakteristiku postav žijících na venkově v kontrastu odosobněného velkoměsta. (* dolů za hudbu, která mi vnímání "jen" narušovala...)(10.9.2008)

  • - Natáčení trvalo přesně čtyřicet dní. (DaViD´82)

  • - Když dal Bohdan Sláma přečíst scénář Pavlu Liškovi, reagoval na něj rozpačitě, což přivedlo Slámu k hysterii a už nechtěl, aby Liška roli učitele hrál. To se nakonec změnilo. (Peat)

  • - V jedné ze scén Petr vysvětluje žákům na příkladu šnečí ulity jedinečnost lidského života. Ulita se tak stala symbolem jednoho z hlavních motivů. I proto se tvůrci rozhodli s ulitami pracovat také v propagaci filmu (televizní upoutávka, plakát apod.). (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace