poster

V Sylviině městě (festivalový název)

  • Dans la ville de Sylvia

  • anglický

    In the City of Sylvia

Drama

Španělsko / Francie, 2007, 84 min

Scénář:

José Luis Guerín

Kamera:

Natasha Braier

Střih:

Núria Esquerra
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ducharme
    odpad!

    Rádoby artový snímek absolutně o ničem. Téměř 90 minutová snaha navodit dojem, že film snad má nějakou hlubokou myšlenku, je zcela marná. Hlavní "hrdina" má mimiku figuríny, dialogy tam byly doufám jen omylem, hudba je násilná a místy až otravná. Chuděra Sylvie.(20.2.2009)

  • Terez.S
    **

    no, zatím to vypadá, že tohle dílo většina z nás asi moc nepochopila ... podlě mě je to zkouška trpělivosti :-)(7.7.2008)

  • bassator

    43rd KVIFF 2008 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled, AUDIENCE AWARD - Divácká cena deníku Právo (Divácká cena: 1234) - 2.44/277(24.8.2009)

  • Pacco
    **

    Pro krásu vše. Ale v čem tkví krása tohoto filmu? V ničem a ve všem, v dokonalosti zobrazeného a prázdnosti pojmu nic. Jak se vypořádat s filmem, který je dokonalý ve svém pohyblivém obrazu, ale zcela nepravděpodobný jak patetická póza klasických obrazů. Stává se snětí očekávání, parametrů s prázdnou narací, kde styl ovládl dílo a snažil vydobýt si svým vizuálním elitářstvím místo na voyerském uměleckém slunci? Ano. Důkaz - malíři nasere pták do notesu, ale pak několikrát (!) za sebou vidíme znovu stránky notesu, kdy posraná dvojstrana chybí a notes nevypadá, že by se v něm trhaly listy. Pro estetickou krásu filmu (k níž se počítá i bezdomovec na ulici, pokud se hodí pro styl) už nebyl(o hovno) důležité, a tak byl(o) nenápadně "odstraněn(o)" z filmu. Přičemž samotná scéna s exkrementem je prázdná a umělecky náhodně nedůležitá. Tento film si je dobře vědom svého operování s detaily, zvukem a divákem. Pomocí primitivních parametrů vtahuje do děje, zvětšuje očekávání a minimalizuje touhu nalézt rozřešení (nebo ji naopak zvyšuje + zvyšuje divákovu distanci od filmu). Přesto není v té jednoduchosti (která není jednoduchá, nýbrž perfektně promyšlená) vše tak realistické a umělecky promyšlené. Naopak, pokud se snaží autor evokovat krásu reality, voyerismu a představ ve své nahodilosti, tak se mu to nedaří (viz hovno), ale i ta estetická rafinovaná jednoduchost je vytažená ad absurdum. Všechny ženy (kromě jedné, naopak znetvořené) jsou v tomto filmu dokonalé krásné. Všechny. Pokud se objeví ona znetvořená, je to ve chvíli, kdy je oko diváka tak navyklé na krásu, že je to pro něj šok a zapamatuje si tuto scénu. Ale.... šli ste někdy po ulici a viděli na ní samé mlčenlivé, kulervoucně krásné modelky? Vyčítám filmu jeho krásu, s kterou si tak rád hraje, vyčítám mu ten destilovaný alkohol reality, kterou se nás snaží předkládat s tajuplným úsměvem a tvrzením že je to jenom voda, kterou nabral a teď nám chce ukázat, jak chutná. Vyčítám mu tu přehnanou dokonalost s kterou operuje. Pak už zbývá se jen zeptat: "Kde vlastně Sylviino město?" Odpověď je jasná. Nikde. Není totiž žádný malíř, nejsou ty dokonalé ženy, ani veřejná doprava, ani bezdomovec, ani padající ramínko pronásledované ženy, ani nevyřčený sex. Všechno to se nikdy nestalo a nestane, to všechno je jen záměr, který se tím netají. Pokud byl však záměr meditovat, přemýšlet a hledat odpovědi, pak nebyl posvěcen ničím horším než vizuální dokonalostí, ve které jsem záměrně hledala chyby v mizascéně a místo přemýšlení o smyslu, sem přemýšlela z které strany nakopnout hlavní osobu plátna, aby mu konečně jeho věčně dokonalý účes trochu povadl. Vítej kolonko : (pseudo)umělecké. Osobní dojem - krásné jako na(r)cistické malování (bezesrandyvoe). Plán pro příští život - natočit stejný film, otočit genderové role.(13.10.2008)

  • Houdini

    Zlatý Lev - výběr(3.9.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace