poster

Navždy, nikdy, nikde (festivalový název)

  • Rakousko

    Immer nie am Meer

  • anglický

    Forever Never Anywhere

Komedie / Drama

Rakousko, 2007, 88 min

Režie:

Antonin Svoboda
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bassator
    ****

    42nd KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2007 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled - 75%(13.1.2009)

  • molotov
    ***

    Originální námět a spousta opravdu vypečených scén a skvělých dialogů na jedné straně, přestřelená druhá polovina filmu, prvoplánové stupidní prcičkovské vtipy na té druhé. Je to škoda, film to měl rozjeté na naprosto úžasný zážitek, ale neudržel laťku nastavenou v úvodu.(9.7.2007)

  • fauxthum
    ***

    Film má zajímavý a originální koncept, ale s ním také všechno ostatní padá. Příběh staví na řetězci bizarních událostí vrcholících v absurdní autonehodě, po které jsou v opancéřovaném mercedesu uvězněné tři lidské karikatury. Tam, kde se příběh snaží věrohodně vyprávět o jedné absurdní situaci, je značně nedotažený a nedostatečně objasněný (např. není jasné, proč hrdinové nezkusí vylézt skrze kufr). Tam, kde se snaží o "pravdivé" zobrazení fyzického strádání, je značně nekonzistentní, což nabourává veškerý dobrý dojem z filmu (např. jedna karikatura značně strádá tím, že se potřebuje vymočit již v prvních hodinách bizarního žaláře, zatímco ostatní dvě karikatury, které se navíc vrací z večírku, na kterém přinejmenším jedna z nich hojně popíjela, jaksi žádné podobné potřeby dlouho nepociťují). Film se vybíjí v situačních komických scénách, ve kterých využívá jejich vtipného (a často prvoplánového) potenciálu a dále se o něj už nezajímá, což příběhu značně ubírá určitou promyšlenost, kterou se na druhou stranu snaží ostentativně dávat najevo snahou o věrohodné zachycení situace. Tam, kde se snaží psychologizovat, selhává úplně. Žádná z postav není konzistentní natolik, aby mohla být považována za "živou". Jde pouze o jakési nedokreslené banální karikatury, jejichž motivy chování navíc často zůstávají beze smyslu vzhledem k celku a z celého filmu samoúčelně a nepatřičně čnějí. Pokud se film záměrně snaží o určitou "nespoutanou" estetiku, utrženou z řetězu na způsob filmů Raoula Ruize či scén absurdního divadla, pak mu v tom zabraňuje právě snaha o reálnost. V tomto případě je to velká škoda nevyužitého potenciálu, který tato alegorie o zajatcích vlastního technického světa a jeho odlidštěné společnosti ve formě bezcitného experimentujícího chlapce, bezesporu má. Antoninu Svobodovi by určitě neuškodilo, kdyby se např. inspiroval tématicky spřízněným a velmi zdařilým románem J. G. Ballarda - Betonový ostrov (Concrete Island).(30.4.2009)

  • jiziczek
    ****

    Zajímavý námět a vtipné dialogy. Sice jsem čekal trošku více konverzační drama/komedii, ale i tak jsem se bavil. Škoda trochu přehnaného až nerealistického malého experimentátora, ale závěrečná scéna mě (mé škodolibé já) velmi potěšila.(10.11.2008)

  • xrubesd
    ***

    Ačkoliv se jedná o dobrou komedii, potenciál to mělo podle mě větší. Čekal jsem vtipnější dialogy, ale možná se jednalo o specifický rakouský humor.(15.8.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace