Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
Pro mě už je zásadní fakt, že v tom hraje Leonardo diCaprio protože já jsem si ho za poslední dobu děsným způsobem zamiloval. Labyrint lží je taková klasická rutina, která není excelentní, ale určitě také není nejhorší. Příběh má zajímavý, zpracování akčně vybroušené do geniality, ale furt je tu ten příběh, který se mele stále dokola a vždycky z jiného úhlu pohledu. I tak se na to ale hezky kouká, ještě když v tom perlí výkony diCapria a Russella Crowea. Možná bych ale ostatním hercům křivdil, protože oni jsou hlavní poutač tohoto filmu, nejenom ti dva, to mě vlastně donutilo film sledovat v plné palbě. ()
Z téhle dvouhodinové konverzace, která cynicky glosuje současnou najatou situaci arabského světa, a občas si jakoby mimoděk odskočí k pořádnému akčnímu nátěru, jsem odcházel s vědomím čisté čtyřky. Jenže uplynul den a mě více a více vrtá hlavou to, že Scott s Monahanem to měli promyšlené ještě hlouběji, že ten černý humor je až zatraceně mrazivý a aktuální stav téhle oblasti vlastně změnit nejde, byť do nekonečna se taktéž protahovat nemůže. Hned nato mi blikne hlavou dokonalý herecký trojlístek jistého Crowea, nekompromisního DiCapria a hlavně mrazivě charismatického Stronga, poctivě ostrý vizuál a fakt, že podnětnější film asi letošní blockbusterový podzim mít už nebude, tudíž nemůžu s plným hodnocením váhat. Ridley na stará kolena válcuje Hollywood jako nikdo! Edit: Napodruhé už to takové grády nemá, ale přesto silné 4*. ()
Evropa se topí ve sračkách, nikdo neví, kde vybouchne další bomba. Ti, kterým je zlo konáno, zlem odplácí. Musí pomstít americké války v muslimském světě…. Úvodní sekvence slibují výlet do světa tajných služeb bez zbytečných příkras (keců). Celá první půlka má vše co mi chybělo třeba v Syrianě. Tempo neupadá ani v další části, jen zápletka se mi zdá zbytečně divná a velikosti ,,odborníků“ nedostatečná či stupidní. Jako by se tvůrci báli, že nic složitějšího lidé nepochopí. Roli R.Crowa by snad zvládl kdokoliv, L.DiCaprio postupně slábne a vše zachraňuje charizmem M.Strong, jehož Hani je asi to jediné, na co si někdy vzpomenu.. R.Scott drží svůj standart. Je to rutina. Bohužel. 3*jsou málo, 4*moc. Tak si vyberte…PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Napadlo by vás natočit gangsterský příběh odehrávající se ve světě islámu? Mě taky ne! ()
Ridley zabrousil do tematických vod bratra Tonyho, aniž by si naštěstí osvojil i jeho epileptický styl a natočil komerční (pro širokou diváckou obec srozumitelný) pohled do zákulisí boje o labyrint na pískovišti zvaném Blízký východ. O to nekonečné bludiště, které je postaveno z peněz, moci, ropy a Svaté války a kdyby v něm náhodou nechala princezna Ariadna klubko nití, tak ti hoši budou dělat v rámci politických a náboženských zájmů, že jej nevidí.. V každém filmu, co jsem s ním viděl, je Mark Strong jeho the strongest stránkou, ovšem všeobecné nadšení z DiCapria nemohu sdílet a třeba jeho obsazení zde považuji za castingový omyl. To, že si půjčí vousy od Benicia Che Guevary z něj ještě rozhodně neudělá rodáka z Bagdádu s arabskými rysy, nicméně když jsem ho viděl s tou dlouhou bradkou a představil si ho bez vlasů, vidím jeho budoucnost v krásném životopisném filmu o Vladimiru Iljiči Uljanovovi, nejen bolševickým ksindlům též známém, jako Lenin. Ta podoba se prostě nezapře.. ()
Aktuálne vojnové a politické situácie vo svete sú obrovským zdrojom inšpirácie pre scenáristov a je zaujímavé sledovať s akou rýchlosťou a flexibilitou na ne dokážu reagovať. A tak sa vojna stáva pre filmové štúdiá v podstate akýmsi smutným zdrojom peňazí a divákov tieto príbehy zaujímajú. A ja nie som výnimkou. Táto akčná dráma s politicko-špionážnym kontextom, odohrávajúca sa vo vojnami zmietaných krajinách, má podobné ambície (dokonca aj rozpočet) ako rok starý Bergove 'The Kingdom'. Avšak Ridley potvrdil vo svojom remesle značnú dominantnosť a zatiaľ, čo 'The Kingdom' dostal len akčnou jednohubkou s náznakom, že by sa mohol posunúť niekam ďalej, tak Ridleyho nová špionážna hra sa o tento kúsok s ľahkosťou posunula. Herci to zahrali s prehľadom a oceňujem i zakomponovanie humorných a akýchsi obyčajných scén zo života. O žiadny prevrat sa však tentokrát starší Scott nepostaral, chýbalo tomu naopak viac akčného razenia, efekty a hudba ma trošku sklamali a strihač mohol nožnicami málinko viac zacvakať. Inak vysoký nadštandard, filmová extratrieda. 85%. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)
- Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russel Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)
- Ve scéně výbuchu budovy si můžeme všimnout aut, odlétávajících kvůli tlakové vlně. Toho bylo docíleno takzvaným "vrhačem aut" ("car chucker"). Ve skutečnosti to byly dveře od lednice, upravené do podoby katapultu, který vymrštil automobil do požadované vzdálenosti a směru, aby nehrozilo poškození stále obývaných budov. (Othello)
Reklama