poster

Labyrint lží

  • USA

    Body of Lies

  • Slovensko

    Pavučina lží

  • Velká Británie

    Body of Lies

Drama / Akční / Thriller

USA, 2008, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lesumir
    ****

    Tak tohle jsi Ridley odflákl! Šel jsi do toho moc brzo, ani ne po roce ses rozhodl vytáhnout další velkofilm do boje, a to je ta chyba. Nesoustředil ses, netáhls to do konce, film působí rozhrkaně, zbrkle a tak neosobně. Přesto Labyrint lží funguje jako skvělý thriller, který je dokonale promazán, všechno je na svém místě, ale nedokázal vyvolat nějaké emoce, rozproudit to a ten závěr. Bylo mi vlasně šumák, jestli umře nebo bude s Aishou (špatně vystavěný vztah s ní). __ Čtyři hvězdičky si však zaslouží, skvělý DiCaprio, dvorní herec Crowe taktéž a největším překvapením byl Mark Strong. Zajímavý scénář.(28.12.2008)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Nic Moc.. Nudil jsem se, Dávám 3* pouze za Herecké Obsazení a za Kameru.(7.2.2013)

  • imf
    ***

    Pěkně natočený thriller... doslova podle pravítka. Napětí, kulturní rozdíly, zarostlý DiCaprio, obtloustlý Crowe, fantastický Mark Strong, hrst násilí, špetka barevných filtrů a to všechno párkrát zamícháme. Jenže se musí vědět jak. Ridley se tentokrát moc nesoustředil a tak svůj blockbusterový koláček trochu připekl. Hlavní zvrat přichází pozdě a zachází se s ním jako s horkou bramborou, přičemž film se nemůže rozhodnout, jestli chce diváky šokovat nebo bavit. Tohle dilema ho provází až do poslední scény a bere divákům iluzi o tom, že se před nimi odehrává velké špionážní divadlo. I Bergovo Království alespoň v závěru rezignovalo na detektivní tanečky a všechno vystřílelo. Scott svou šanci propásnul a nechal za sebou jen průměrnou story bez chuťového ocasu. Vyhýbá se podbízení, nezarývá nehty pod kůži, prostě jede záběr po záběru, však ona se už nějaká ta myšlenka sama dostaví. Jestli se vám chce, můžete na ní zkusit počkat. Já chci zpátky starého Ridleyho... toho současného pošlete na dovolenou.(14.10.2008)

  • Faidra
    ***

    Naneštěstí pro mě všechny filmy, které se mi od něj líbily, Ridley natočil během desetiletí 1982_1992 a moje zhlédnutí každého jeho novějšího počinu připomíná přešlapování otráveného páru, který si spolu svého času párkrát vášnivě užil a není s to si přiznat, že z prchavé aférky se láska století vyvine jen stěží. Chudák chlap se tak snaží a může se přetrhnout s nabídkami kvalitních herců a obrazů, jenže když ona ho s tím Faidra jedna nevděčná pokaždé vyhodí s tím, že by chtěla pořádný scénář a příběh, co chytne za srdce, za mozek a za koule a neuvědomuje si, že když nevlastní ani jednu z těch zmíněných věcí, těžko se jí někdo zavděčí. Tak a k filmu. Při zběsilé jízdě tímhle Orient expresem jménem Body of Lies se zastavuje v Iráku, Jordánsku a Turecku a aby to snad nebylo málo výbušné - v každém smyslu toho slova - odbočí se i do Londýna, Amsterodamu a Washingtonu, jenže nic, co by změnilo výhled na Leovu zarostlou a Russellovu dvojitou bradu v opravdu zajímavou podívanou, se tu nenajde. Abych jenom nehaněla, tak herecky je to ošéfováno opravdu skvěle, postava DiCapria není "Ferris, Roger Ferris," ale utahaný cynik, který často dostane přes hubu a občas přes prsty, Mark Strong je tak často příjemným překvapením celého filmu, že by mě jeho um a charisma už dávno překvapovat neměly, Crowe je správný amorální manipulátorský hajzl a akční scény působí realisticky, tedy aspoň z pohledu akčního analfabeta jako jsem já, i když navozují podezření, že Ridley občas zašilhá do domácích úkolů svého mladšího bratra. Jenže já jsem holt jen Faidra a ne Ariadna, takže i když jsem v Labyrintu nezabloudila, vítězný tanec nad Mínótaurovou mrtvolou jsem taky zrovna nekřepčila. Nedalo mi to nevzpomenout na palestinsko-izraelský rozhovor v Zohanovi: "Nikdo nás nemá rád. "A proč?" "Protože si nás pletou s váma." Oproti tomu, co se tvrdí jak tam, tak v Labyrintu, já mám Střední východ ráda. Proto bych si o něm přála opravdové filmy místo nablýskaných tuctovek, do kterých Russell Crove na rozdíl od George Clooneyho v Syrianě nabíral kila celkem zbytečně. P.S. Myslela jsem, že románky s domorodými ošetřovatelkami se považovaly za klišé už v době W.S. Maughama.(8.2.2011)

  • J*A*S*M
    ***

    Tak nějak se nemůžu rozhodnout mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Body of Lies se zoufale nemůže rozhodnout, zda-li chce být filmem zábavným, anebo chce-li něco sdělit. Bohužel tak selhává v obou rovinách, poněvadž zábavnost se projevuje v několika málo střílecích scénách mezi neustálým telefonováním a měněním lokací, zatímco stránka "poučná" se sem tam vyjeví z úst Russella Croweho (v podobě satirického černého humoru) a Marka Stronga. Dějově se taky nejedná o nic převratného a nemůžu se zbavit pocitu, že od nezapomenutelné scény Leonardova mučení mohl příběh klidně ještě tak půl hodiny plynout (namísto toho byl dost náhle utnut), a naopak první hodina mohla být vyškrtnuta téměř úplně. Navzdory mým výtkám není Body of Lies vůbec špatným filmem - zrežírován a zahrán je s přehledem, jen holt tak úplně nenadchne.(6.12.2008)

  • - Scény z Mnichova se natáčely na rušných amerických ulicích. Dopravu zde filmaři mohli zastavit jen přímo při natáčení a německé rekvizity tam tedy byly přidělávány několik dní před natáčením. Řidiči tedy byli trochu zmatení z toho, že na sloupech se objevily dva druhy nápisů - v jedné barvě například "Central Avenue" a hned pod tím v jiné "Charlottenstraße". (Othello)

  • - Na manchesterském předměstí si můžeme všimnout červených plakátů na koncert fiktivní kapely "Smoke or Fire above the City" (Oheň či dým nad městem), korespondující s nastalým vývojem situace. (Othello)

  • - Ve scéně na skládce byly na popud herců autentické odpadky nahrazeny sterilními. (H.S.Thompson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace