Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Adam Bernau
    *

    Dvě nesmiřitelně nepřátelské entity činící si výlučný nárok na přírodu a definici vztahu k ní spojí se v lásce, podporovány další konkurenční entitou, totiž zemědělstvem (Polívkových tři sta tisíc), jsouce spolu na jedné lodi, proti nepříteli smrtelnému - všepožírající průmyslové civilizaci, s nímž zase je spřažena policejní moc. Takže sledujeme jednak ideový návrh jakési nouzové koalice a její vnitřní i vnější konflikty, jednak druhou fázi útěku - už nestačí být mimo město, leviathan dosáhne i sem a boj se vyostřuje - druhá generace jde zase o krok dál, do lesa. To všechno bych bral, i přesto, že s Cestou z města její proklamované pokračování vlastně nijak nekomunikuje. Horší je, že Vorel za čtvrt století kontinuálního tvůrčího chabnutí dospěl pozvolna přesně do té polohy, kterou jeho mladická sklepácká tvorba na začátku tak subtilně paroduje. Kruh trapnosti se uzavřel. Cestu z města, která byla teprve na půli cesty Vorlova sestupu, ještě bylo možno brát jako dílo vážně a těšit se z ní. Cesta do lesa především zásluhou trapného scénáře, který jen kupí smysl postrádající, nevkusné, citově podbízivé příhody a umělé proklamace, vypadá jako pilotní díl k nějakému novému nekonečnému tv seriálu a bojím se, že z tohoto dna se její autor už nikdy nezvedne. A ztvárnění muchomůrkových tripů? Pardon, ale taková rádoby psychedelická šmíra to opravdu zachránit nemohla. Jedna hvězdička z lítosti, ačkoli podle hodnocení většiny mých oblbenců to vypadá, že se mi zase něco neřeklo, a že to je s těmi vorlovými filmy úplně jinak.(1.6.2016)

  • cinefob
    *

    Pokud je tohle ekologická agitka, tak Schindlerův seznam je o účastnících zájezdu. A aby byl můj komentář kompletní, přidám ještě slovo houbičky (bez toho se tady snad ani jeden komentující blbeček neobejde, a já přece nejsem o nic lepší).(9.7.2013)

  • NinadeL
    **

    Cesta z města se po dvanácti letech překlopila do Cesty do lesa a nestálo to za to. Novodobá story Romea a Julie nepřináší nic nového, snad jen herecké příležitosti pro kamarádskou partičku. Rádoby výmluvné záběry na les postrádají osobitost, nekonzistence s prvním dílem je nejpalčivější při srovnání Hanákových etudek, které ve dvojce nemají žádnou pointu. Polívka a Holubová opakují po sté co už předvedli mnohokrát před tím, Schmitzerova linka měla možná na víc, ale opět nedosáhla žádné pointy a tentokrát i ta Bára byla o ničem. Pokud je teď super módní Anna Linhartová, tak to nás čeká ještě hodně mlácení prázdné slámy.(1.7.2015)

  • Frajer42
    *

    O humor se zde starají páni pokročilejšího věku. Zejména pan Jiří Schmitzer, který zřejmě nějakým záhadným způsobem odposlouchal moje hlášky. Pan mladý myslivec mě hrozně sral, protože je regulérním gayem. Scénář psal někdo, kdo neměl zatím možnost moc rozumu nasbírat a je to samozřejmě vidět a slyšet. Zahrané je to všelijak, asi polovina herců a hereček hrát umí a asi polovina ne. Hudba k tomu celkem sedí, ale je skoro až jediným pozitivním faktorem. Děj je naprostá nelogická slátanina. No, to jsem ještě nežral!(23.7.2013)

  • kingik
    ***

    Vorlovo rozvláčné vyznání lesní přírodě v neuspořádaném poeticko - halucinogením duchu. V lese se nehlučí, nekouří, nepožívají se alkoholické nápoje a chodí se jen po vyznačených cestách. Když tohle všechno poctivě dodržíte čeká vás ve čtyřech ročních období setkání s osudy postav z nichž některé nepostrádají nezaměnitelný autorský rukopis. Svéhlavá a prostořeká dívka Anyna (Anna Linhartová) jako zarytá ekoložka a vegetariánka jako jedna z mála postav nevykazuje Vorlovu typickou stylizaci, ale ostatní už víceméně ano. Počínaje mladým, hodným a perspektivním revírníkem Ludvou Papošem juniorem (Tomáš Vorel ml.), přes vidláckého traktoristu Ludvu Papoše seniora (Boleslav Polívka), zkušeného lesního správce Cvrka (Jiří Schmitzer), který v zájmu zachování pořádku v lese udává, jeho asexuální dcera Lída jako uvědomělá učitelka (Marie Štípková) a městskou rodinkou Maráků frčící na tripu konče (Tomáš Hanák + spoluatorka scénáře Bára Schlesinger). V postavách je celkem přehled, nejsou přehrávané a až příliš se od nich očekává, že budou třeskutě vtipné, což nejsou. Film totiž jakoby třeskutou komedií ani nechtěl být a kloubí v sobě několik žánrů najednou. Od ekologické agitky až po rodinné drama. V dějových liniích jimž chybí silnější, rozvrstvenější a důslednější uchopení, se povětšinou řeší vážné problémy. Od drog až po těhotenství nezletilé dcery. Jenže každý náznak nějakého vyhroceného problému jde hodně do ztracena. Najednou střih a jsme v jiném obraze, v jiné scéně a už se to předchozí v podstatě nijak neřeší. Tahle těkavá nedůslednost se filmu moc nevyplácí. Oproti tomu se film hodně vyjadřuje obrazem. Dobré vedení kamery má vedle pěkného vizuálu také přednost vtáhnout diváka do jednotlivých ročních období z nichž se perfektně přenese poetická nálada každého z nich. To má za následek, že pouze takto film vychází divákovi vstříc. A k mání jsou i působivé scény a zpomalené záběry z lesního prostředí. Film je po technické stránce velmi solidně zpracovaný. A pozornému divákovi jistě neujde režisér Tomáš Vorel v miniroličce hospodáře na tancovačce. V revíru jsem sice nezaznamenal větší škodnou, ale zvýšený výskyt lýkožrouta měl za následek rozežrání filmu do neuspořádaného celku a tak nezbývá než s dovolením Josefa Cvrka použít jeho ve filmu několikrát použitou hlášku: "Tak tohle jsem ještě nežral". A do tohoto lesa zavítat. Mé hodnocení: 60%(21.7.2013)

  • - Barbora Nimcová-Schlesinger, která ve filmu ztvárnila manželku  Maráka (Tomáš Hanák), žila nějaký čas s režisérem Tomášem Vorlem st. (M.B)

  • - Natáčení filmu Cesta do lesa bylo pro herce, ale i pro zvířata velice náročné. Specialisté celý rok cvičili divoká prasata, laně, výra, káně, lišku, strakapouda, holuby... A ty nejnáročnější scény, například střelba na honu, vznikly na počítači animací 3D ve studiu MagicLab. (Jeremy.jk)

  • - Předpremiéru filmu si v internetovém hlasování vybojovali diváci pro kino Centrum v Karviné. (L_O_U_S)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace