Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ****

    To, co děla Singer, není filmařina, ale manýra – ulpívání na uplývajících záběrech, marnotratné dodržování pravidel žánru a skrovné vypravěčství. Singer je ještě kluk – a já mu proto, ale jen proto, odpouštím; kdyby natočil Valkýru v šedesáti, nebylo by pro ni omluvy -, je to vidět třeba z doslovné a průhledné inscenace veškerého dění před kamerou. Kódy, které mají divákovi pomoct s orientací v příběhu, získávají u Singera výsadní postavení a nic, vskutku nic jiného k obdivu nezbývá (jako kdyby někdo odstranil hory a cesty a zanechal v krajině pouze rozcestníky), protože Singer nechápe žánr jako jasně určený rámec, v němž by mohl kreativně pracovat, a který pouze kontroluje jeho přílišnou tvůrčí kreativitu, jež by film vzdalovala od masového publika, kterému byl určen. On chápe žánr jako danou nutnost, bez ohledu na to, že jakákoli precizní práce ohraničená žánrem sice může vézt k maximální kvantitě (naplnění kót), nikoliv však k maximálnímu kvalitě - odtud zástup 4-hvězdičkových hodnocení. Věděl to i Ockham: stačí pohnout jediným prstem a narušíme všechny vztahy a pravidla ve vesmíru, například vzájemné postavení všech sublimárních a nebeských těles vůči našemu prstu. Singer to doposavad nepochopil. Má-li nějaké pocity, nerodí se z nich žádné myšlenky. Zdálo by se, že není žádného spojení mezi jeho myslí a jeho tělem.(3.3.2009)

  • charlosina
    ****

    Tak něco takového jsem opravdu potřebovala vidět. A myslím, že nejen já. Je dobré, že Bryan Singer svým počinem ukázal, že ne všichni by se měli házet do jednoho (německého) pytle. Krom toho také předvedl, jak dobrým umí být filmařem, protože Valkýra (i přesto, že všichni víme, jak atentát dopadne) nabídla jistou dávku napětí a hlavně atmosféru. Tom Cruise mě v nacistické uniformě překvapil, narozdíl od ostatních mě však překvapil mile. Zkrátka věrohodná rekonstrukce událostí v perfektním provedení. Jen kdyby se více zaměřilo na charakteristiku jednotlivých postav, nebo alespoň na charakter Clause von Stauffenberga... Na druhou stranu absence hlubších emocí snímku až tak neškodí, protože některé scény byly dostatečně výmluvné, i když neobsahovaly několika minutový monolog. 4 a půl *.(31.8.2009)

  • Radek99
    ****

    Těžko uvěřit, že Valkýra není ,,echt" německý film, jelikož Bryan Singer ho natočil hodně proněmecky a ,,poněmecku", jako film tedy spíše chladný, leč stylově dokonalý (tady je analogie s pověstnou německou pečlivostí více než na místě), vyprávění podřídil absolutnímu řádu válečného (skoro se mi chce napsat televizního) dramatu a snímek sám je dokonale šlapajícím autonomním systémem... Tedy přesněji řečeno do okamžiku, než narazíte na první dialog, jelikož angličtina německých postav mi k dané látce a typu filmu docela nesedí a musí tahat nejednoho diváka za uši (i když samozřejmě chápu její opodstatnění). Sama postava Führera mi ve Valkýře tak vehementně odkazuje k fenomenálnímu Führerovi Bruna Ganze z Pádu Třetí říše, že podobnost snad ani nemůže být náhodná (a možná se tu americký režisér skutečně v mnohém inspiroval). Filmová rekonstrukce nejznámějšího z atentátů na Adolfa Hitlera se Singerovi rozhodně povedla a její faktický přínos je neoddiskutovatelný - coby stylizovaného hraného dokumentu. Ostatní rozměry celovečerního hraného filmu mu ale trochu chybí... Podobné filmy: Pád Třetí říše, Hitler: Vzestup zla, Stauffenberg(18.5.2009)

  • genetique
    *****

    Znamenitý konšpiračno-sprisahanecký thriller. Táto zápletka už potrebovala byť nutne spracovaná a čudujem sa, že doteraz poriadne nebola a zároveň som vďačný, že prišla až teraz, pretože práve tvorcovia na čele so Singerom za kamerou a Cruisom pred ňou, z nej spravili naozaj výrazne kvalitný film. Dve hodinky ubehnú ako jedna minúta v porovnaní s celým kolobehom života. Naozaj som nenašiel slabšieho miesta. Zápletka je tak ucelená a kompaktná, že akékoľvek zameranie na vojnové zverstvá páchané vojakmi tretej ríše, či zaostrenie na šialenosť a pomätenosť osoby Adolfa Hitlera, by bolo úplne zbytočné a pre film by boli len príťažou. Napätia má film na rozdávanie, dej a dialógy sú bez náznakov klišé, technické spracovanie, počnúc zobrazením vojnového Nemecka, cez efekty až po kameru a strih, je prvotriedne. Cruise a nakoniec aj všetci herci pôsobia skvelým, sústredeným a vyrovnaným dojmom. Prelievanie skutočností s fiktívnymi faktami napísaných na film nerozoberám. Pokiaľ nejde o dokument vyvracajúci fakty, nemá mi prečo vadiť nejaké prikrášľovanie, pokiaľ je to v prospech kvality filmu. A tie má tento film značné. Trošku škoda toho záveru, ale nie z pohľadu filmového, ale historického. 95%.(11.5.2009)

  • Psema
    *****

    Další film, který bych viděl na Oscarech raději, než Milka a jemu podobné rychlokvašky natočené z ingrediencí, z nichž je člověku na zvracení a další film, jenž poukazuje na skutečnost, že Bryan Singer zraje s každou svou novinkou jako víno. Valkýra možná nakrkne pár lidí kvůli dějové zkratkovitosti, ale co naplat. Singerova druhoválečná etuda o atentátu na Hitlera je od začátku do konce pohlcujícím a magnetizujícím thrillerem, jenž nechává vydechnout jen na pár vteřin z dvouhodinové stopáže a jinak svírá způsobem, z něhož se mi několikrát zatočila hlava. Je fascinující sledovat, jak si Singer pohrává s divákem a i přes znalosti historických faktů mu vkládá do mysli naději, že to může dopadnout jinak a že to vlastizrádci/národní patrioti přece jen dokáží. Nutno dodat, že právě díky těmhle hrátkám funguje bezvadně závěr, v němž konečně vyplují na povrch výraznější emoce a Valkýra se definitivně zařízne hluboko do kůry mozkové. 9/10(6.2.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace