poster

Střepy v hlavě

  • Velká Británie

    The Broken

  • Velká Británie

    Brøken, The

  • Francie

    The Broken

Thriller / Horor / Drama

Velká Británie / Francie, 2008, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ***

    Zručne natočený a zahraný thriller. Dokonca sa tu našli aj dve krátke scénky, ktoré zaváňali pomerne pôsobivým, hororovým dojmom. Aj atmosfericky bol snímok slušne zvládnutý, ticho s peknou kamerou urobia svoje. Dejová linka ma však moc nezaujala. Celý čas sledujeme príbeh Giny, ktorú prenasleduje tajomná žena, výzorom na nerozoznanie od nej samotnej. Začne trpieť predstavami, že všetci okolo nej, vrátane jej priateľa, nie sú tými istými osobami ako predtým..... Námet celkom zaujímavý, ale jeho rozvoj bol nudný. Chýbal mu nápad (napríklad niečo, čo by príbeh urobilo viac tajomným), aj keď na druhú stranu sa aspoň koniec snažil priniesť prekvapivé rozuzlenie. Žiaľ, ostalo len pri tom snažení. U mňa silnejší priemer, hlavne vďaka technickej a hereckej stránke. 65/100(21.8.2014)

  • Hunter2222
    **

    Škoda, že film nedokáže zaujať svojím spracovaním, lebo po dejovej stránke sa jedná o značne zaujímavý počin. Nedrží sa žiadnych zbytočných klišé a aj keď je to viac thriller ako horor, občas sa vyskytne pasáž so zaujímavou atmosférou. No ako som povedal, nedokáže zaujať a väčšinu času nudí... 50%.(12.1.2011)

  • Jeremy.jk
    ***

    Atmosféru a pár slušných '' lekaček '' to bezesporu mělo, ale místy to bylo opravdu utahané, možná až nudné... Ona ponurá atmosféra připomínala Children of Men, námět zas Mirrors - oba považuji za skvělé filmy, ale tohle bylo prostě něco úplně jiného - kdyby nehrála hl. roli moje oblíbenkyně, šel bych ještě o hvězdu níž 60%.(18.7.2009)

  • Campbell
    ***

    Tak v tomhle filmu jsem měl zmatek jak prase. Co je realita? Co je sen? Co měl znamenat ten konec? Zůstalo plno otázek nezodpovězených, tak musím dát jen 3*. Prakticky hlavně za tu skvělou atmosféru.(29.6.2010)

  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Sean Ellis mě zaujal už v momentě, kdy si začal hrát s jednou banální romanticko-insomnickou báchorkou z prostředí obchoďáku a tím pádem jsem byl zvědav, jak dopadne jeho krok do zcela odlišného žánru. Nutno podotknout, že zatímco v Cashbacku byla ona jinak nevýrazná dějová linka dokonale vybarvena neotřelou, zábavnou a zároveň melancholickou formou, ve Střepech už si Ellis hraje přímo s divákem, aniž by mu konkrétnější příběh vůbec nabídl. Všechno stojí na jisté, ehm, duplicitě (kdo uvidí, pochopí), která vlastně nemá opodstatnění a jejíž pozvolné odhalování je ještě méně příjemné, než důsledky její existence. Nejvíce strachu máme z nepoznaného a tentokrát je takový fakt zabudován přímo v základech filmu. Jednoduše řečeno, Ellis vytvořil sugestivní audiovizuální teror mysli a upřel nám racionální vysvětlení. Nebo jinak - na otázku "proč se to děje?" vám nikdo uspokojivě neodpoví. Prostě se "to" děje a poper se s "tím" jak chceš. Střepy v hlavě utlučou diváka tím, že mu nedají jistotu. Můžeme pátrat v jistých metaforách a parafrázích, které film rovněž nabízí, ale náš bubák i přesto zůstane neurčitým. Jednu velikou výhodu to má - pokud na vás zdejší chemie děsu zapůsobí, díky daným podmínkám bude působit ještě po skončení filmu. Možná ve snaze najít si vlastní interpretaci, možná při pohledu do zrcadla. Na konci sice přijde jedno předvídatelné odhalení, avšak to na klidu vůbec nepřidá; maximálně zanechá další neklidnou otázku. Bál jsem se.(10.12.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace