poster

Zjizvená tvář

  • USA

    Scarface

  • slovenský

    Zjazvená tvár

Krimi / Drama / Thriller

USA, 1983, 170 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Vynikajicí gangsterka, která se kvalitativně pomalu blíží Scorseseho kouskům ( liší se ale v tom, že jde pouze o drogový obchod ). Velkou zásluhu na tom má scénář O. Stonea, samozřejmě DePalmova režie ( vizuálně bohatá, napětí, brutalita ) a vynikajicí Al Pacino. Dobře vykreslený charakter muže, který přijel do Ameriky "aby si bral". Pyšný, neústupný, neuvěřitelně dravý a v poslední třetině filmu téměř permanentně zkoksovaný. Některé scény jsou možá zbytečně dlouhé a připadaly mi spíše jako jeho exhibice, ale komu by to vadilo, když je tak dobrý. Rozhodně to není postava se kterou by jste se ztotožnili nebo soucítili. Je odpudivý a zároveň fascinující. Je tu několik nezapomenutelných scén - zejména ta v restauraci ( "Jsem darebák" ) a závěrečný masakr. Nemůžu se nepřipojit ke svým kolegům - Svět je tvůj, tak si ber, ale nepřežeň to...(28.2.2005)

  • Matty
    ****

    „I’m Antonio Montana“ Krvavá cesta jednoho kubánského přistěhovalce za nedosažitelným americkým snem. Ač s pár dolary v kapse postupně naplní krédo „nejdřív musíš mít prachy, když máš prachy, máš moc, když máš moc, máš ženské“, brzy zjišťuje, že ztratil to podstatné – smysl vlastní existence. Sprostý a brutální, ne moc vtipný, přesto zábavný, takový je scénář, který napsal Oliver Stone na kokainu, takový je film, kvůli kterému Brian De Palma odmítl režii Flashdance. 207 fucků, 42 mrtvých a nosy nadopované kopci bílého svinstva, k němuž by don Vito Corleone ani nepřičichnul. Tony Montana je jiný druh gangstera. Bezcharakterní, sebestředný hajzl, čili člověk, který se v Americe (i kdekoliv jinde) vždycky prosadí. Bohužel. Tahle poctivá osmdesátková šleha nemá hloubku jiných mafiánských filmů, nemá ani moc propracovaný příběh, jde o přímočarý masakr v duchu nejlepší hollywoodské tradice a původní Hawksovy Zjizvené tváře. Ta měla rovněž problémy s cenzurou a rovněž si v ní většinu pozornosti právem urval charismatický hlavní představitel. Na výkon Ala Pacina nebude, doufám (ignorantské Akademii natruc), nikdy zapomenuto, na některé jeho hlášky zcela určitě ne, takže, drazí přátelé, „Say Hello to My Little Friend!“ . 80% Zajímavé komentáře: Pohrobek, Winnfield, liborek_ , tangerine1(27.8.2008)

  • genetique
    *****

    Ja osobne musím povedať, že pre mňa svojím výkonom Pacino v tomto úchvatnom filme predčil svoje výkony vo všetkých častiach Coppolovej série 'The Godfather' a to dokonca dvojnásobne! A čo o filme? Ten si ide svojou vlastnou cestou, scenárovo priam vyráža dych. Excelentne chladne natočená dráma zo života gangsterov, z tohto žánru s najlepším záverom v dejinách kinematografie, pre mňa jednoznačne. Pre mňa, napriek snahám minulým, či súčasným, stále ostáva ako mafioso film numero uno! Ďaleko prekročených 100%.(20.5.2006)

  • Cervenak
    ****

    Strašne to zostarlo. Dej je v podstate schematická báchorka o vzostupe a páde mafiánskeho tupca a niektoré scény už sú dnes na hranici paródie. De Palmove dlhé kamerové jazdy často otravné a samoúčelné. Nad priemerom to samozrejme drží famózny Pacino a výborné wooovské finále.(7.8.2012)

  • Boss321
    *****

    Politický vezeň Tony Montana přijíždí z Kuby do Ameriky. Začne pracovat pro mafii, ale nechce dělat žádného poskoka. Svými nevybíravými metodami se dostane až na vrchol, ale tím si znepřátelí spoustu vlivných lidí......Pro mě jeden z největších filmových zážitků. 80. léta přímo čiší z každého záběru. Brian De Palma natočil podle scénáře Olivera Stona jeden z nejlepších mafiánských filmů. Kdo neviděl Al Pacina v tomhle snímku, tak si ani neumí představit jakého výkonu je schopen (tím nechci shazovat jeho ostatní role, ale tady mě zkrátka dostal). I když nejste milovníky mafiánských filmů, tak tohle je prostě povinnost......(25.12.2007)

  • - Zbraň, kterou Tony používá v závěrečné scéně, je M203. Jedná se o standardní útočnou pušku M16 se 40mm granátometem. (Hejtmy)

  • - Snímek byl v roce 2008 zařazen Americkou filmovou institucí v žebříčku nejlepších gangsterských filmů na 10. příčku. (TheDude)

  • - Výraz "llello", které používala postava Tonyho Montany (Al Pacino) pro kokain nebylo ve scénáři. Al Pacino se ho naučil při studování kubánského slangu a použil ho ve scéně s motorovou pilou. De Palmovi se tak zalíbilo, že ho do scénáře doplnil. Výraz se objevuje i v písni "Rush Rush" Debbie Harry, která hraje při první scéně v klubu Babylon a je rovněž na soundracku k filmu. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace