poster

Patty Hewes - nebezpečná advokátka (TV seriál)

  • USA

    Damages

  • Slovensko

    Damages - V ohrození života

Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2007, 59x45 min

Scénář:

Adam Stein

Hrají:

Glenn Close, Rose Byrne, Tate Donovan, Ted Danson, Željko Ivanek, Casey Siemaszko, Anastasia Griffith, Zachary Booth, Noah Bean, Chris Messina, Timothy Olyphant, William Hurt, Ryan Phillippe, John Hannah, Josh Pais, Michael Gaston, Sarah Viccellio, Sarah Shahi, Haley Joel, Michael Nouri, Mario Van Peebles, Kathryn Meisle, Matthew Davis, Li Jun Li, Jack Gilpin, Jeremy Shamos, Jennifer Missoni, Michael Stuhlbarg, Alexandra Daddario, Kelli Giddish, Janet McTeer, David Costabile, William Henderson White, George Aloi, Clarke Peters, Philip Bosco, Ben Shenkman, Martin Short, Campbell Scott, Marcia Gay Harden, Lily Tomlin, Tom Noonan, Peter Riegert, Peter Facinelli, Len Cariou, Ebon Moss-Bachrach, Derek Webster, Dominic Chianese, Judd Hirsch, Brett Cullen, Paige Turco, Reiko Aylesworth, Mädchen Amick, Keith Carradine, Garret Dillahunt, Craig Bierko, Kevin Corrigan, Mili Avital, Sarah Wynter, Gordon Clapp, Lynn Cohen, Damian Young, David Aaron Baker, John Doman, James Naughton, Neal Huff, John Goodman, Salvatore Inzerillo, Bailey Chase, Vanessa Ray, Dylan Baker, Murray Bartlett, Marina Squerciati, Debra Monk, Adam Stein, John Cenatiempo, Julie Ann Emery, Al Nazemian, Danny Boushebel, Patch Darragh, Peggy Gormley, Julie White, Michael Chernus, Cotter Smith, Holter Graham, Fisher Stevens, Peter McRobbie, Hettienne Park, Peter Friedman, André Holland, Brandon Thane Wilson, Samrat Chakrabarti, Darrell Hammond, Drew Beasley, Michael Potts, Joey Mintz, Marc Aden Gray, Felix Solis, William Sadler, Jonathan Dwyer, Usman Ally, Adriane Lenox, Rochelle Bostrom, Kiley Liddell, Brooke Liddell, David Gautreaux, Dominic Fumusa, Jordan Gelber, Aref Farraj, Demosthenes Chrysan, Stephen McGahan, Jesse Dean Montana, Scott Johnsen, Ed Moran, Meredith Salenger, Rajesh Bose, John Rue, Paul Carafotes, Gillian Alexy, Victor Arnold, Natalie Knepp, Jenna Elfman, Liz Holtan, Madison McKinley, Donnie Keshawarz, Alicia Goranson, Katie Finneran, Kate Jennings Grant, Armand Schultz, Seamus Davey-Fitzpatrick, Laila Robins, John Ducey, Marlyne Barrett, Charlie Semine, Francie Swift, Raúl Castillo, Ato Essandoh, René Ifrah, Marc I. Daniels, Angel Desai, Novella Nelson, Ewa Da Cruz, Roger Kass, Matthew Del Negro, E.J. Carroll, Glenn Fleshler, Barbara Christie, Rebecca Schull, Brennan Brown, Lewis J. Stadlen, Alex Ziwak, Ilana Levine, Mike Landry, Paul Anthony Stewart, Nina Hellman, Maryann Plunkett, Madison Arnold, Henry Kelemen, Tess Paras, Che Landon, Eisa Davis, Julian Gamble, Lawrence O'Donnell, George Morfogen, Robert Prescott, Harry Sutton Jr., Nesbitt Blaisdell, Michael Laurence, Ana Reeder, Lee Aaron Rosen, Sharon Washington, Bill Raymond, Seth Barrish, Gerry Bamman, Daryl Edwards, Stivi Paskoski
(další profese)
  • DaViD´82
    ****

    Kují pikle, manipulují, intrikují, hrají psychologické šachy s každým a v každé situaci, etika je jim cizí, jsou ochotni zajít daleko za hranice „myslitelného“... Chladně vypočítavý bezcitný svět korporátních právníků, jak ho ukázal Michael Clayton v seriálu, ke kterému je dobré přistupovat jako k jednomu filmu stojícím na psychologii, vývoji a konání postav a nikoli jako třináctidílnému krimi-právnickému seriálu klasického střihu, kde každá epizoda obstojí sama o sobě. Co série to jeden případ, je to o mravenčí neviditelné mnohaměsíční práci v pozadí, o sednoucí krimi složce a především o perfektně prokreslených charakterech na obou stranách barikády. Již pěkných pár let je v módě nečernobílé vykreslení postav i jejich konání, ale zatím nikdo nezašel takhle daleko, aniž by to přitom ani na moment nepustil ze zřetele punc uvěřitelnosti, díky kterému není problém si říct „ to nejsou postavy, ale lidi z masa a kostí“. A není to jen o ústředním duu, což jsou; jen tak mimochodem; nejlepší i nejsilnější ženské party (nejen) v rámci TV tvorby. Výše zmíněné platí především o první sérii (5/5). Druhá řada (4/5) sama o sobě špatná rovněž není, ale tvůrci nenašli odvahu opustit původní koncept (dvě časové linie, které se k sobě díl od dílu přibližují, až se v závěru protnou) a přijít s něčím novým. Minule to sedlo a mělo to smysl, tady je to navíc. Samotný případ je sice „papírově“ zajímavější, ale není tak do detailů promyšlen a rozehrán jako ten minulý, navíc se to ani tolik nevěnuje protistraně jako spíše „thrilleroidním“ podzápletkám, které do toho ne vždy sednou. Párkrát to zašustí papírem, ale většinou to funguje jak má a je to znovu výtečné, ne že ne. Opětovně především díky postavám a jejich psychologii. Ve třetí sérii (4/5) si tvůrci (konečně) uvědomili, že nemá smysl pokoušet se vyrovnat první řadě „jejími zbraněmi“ a pojali to celé trochu jinak, respektive stejně, ale jiným způsobem. Od "thrillerovitosti" druhé řady upustili zcela a navrátili se zpět ke konkrétnímu případu a jeho peripetiím. I přes změny však stále hraje prim psychologie, intrikaření a právo (na prachy), bez toho by to nešlo. To co jinak skvostné řadě podráží nohy je závěr, který je nevyhrocený, děje se v něm příliš a celé rozuzlení je tak uspěchané až je zcela nedostačující; navíc to zůstane podivně neuzavřené. Čtvrtá série (2/5) změnila televizní stáj a přešla pod křídla malé stanice, která upravila formát na deset epizod, ale zase o cca deset minut delších. Zároveň do toho nalila viditelně méně prostředků, což u seriálu stojícího na postavách a dialozích nemusí nutně vadit, ale přeci jen vzhledem k tomu, že tvůrci Damages se exteriérů a filmových postupů nikdy nebáli, tak ten zdejší studeně vylidněný interiérový "home video look" vyloženě zamrzí. Hlavní téma je dobře zvolené i aktuální, ale bohužel naprosto zabité (ostatně jako celá řada) utahaným začátkem, kdy se v prvních epizodách neděje vůbec nic; a když ano, tak nudně a předvídatelně. Ty tam je napětí, intriky, emoce či drobnokresba práce v zákulisí velkých kauz. Tady je jen prázdné tlachání bez výsledku; snad jen hlavní trio se aspoň trochu snaží s tím něco udělat, ale moc se mu to nedaří. Pravda, ke konci se to (o něco) zlepší a náznaky starých dobrých Damages tam jsou, ale právě náznaky je to jediné k čemu se tato řada kdy vybičuje. Zatímco minulé řady nutily k sledování na jeden zátah, tak s touhle je to boj plný přemáhání se k puštění dalšího dílu.(2.2.2011)

  • phoebess
    *****

    po pár dílech jsem musela tento seriál přehodnotit... z dvou hvězdiček se rázem vyšvihnul na čtyři.. Glenn Close je zde neuvěřitelná, pořád nutí člověka přemýšlet nad tím, jestli je hodná, zlá a pocity k ní se během i jednoho dílu mění z "bože, doufám, že ti někdo něco provede a budeš pykat" k opačnému "vždyť ona za to nemůže, že je taková, co všechno si, chudák, prožila"(1.7.2010)

  • honajz
    ***

    Tak nevím, není to marné, herecky určitě nadprůměrné, má to určitou atmosféru, ale ten příběh mě nějak nezaujal, přijde mi to jako standardní žánrová klišé, kdo nakoukal víc thrillerů, asi se pro něho až tak moc překvapení v tomhle seriálu (1. sezona) nekoná. Navíc Glenn Close mi naopak přišla stále víc nepříjemnější ve své postavě.(10.3.2009)

  • anderson
    ****

    SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: JOJ = 5.7.2009 + ČESKOSLOVENSKÁ PAY-TV PREMIÉRA: AXN = 10.10.2009 + ČESKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: NOVA = 16.6.2010 - Televízny seriál o tom, že tento svet je až do morku kostí skurvený, prežijú v ňom len manipulatívne kreatúry bez morálnych a iných zábran, že smeruje k záhube a právnici sú jedna prehnitá zberba, ktorá apokalypse "zametá" cestičku. :-) A prečo ten trpký pesimizmus ? Mám s právnikmi a (slovenskou) justíciou svoje skúsenosti. (15.1.2009) TECHNICKÁ POZNÁMKA: Takže DAMAGES - PAVUČINA MOCI vážení českí priatelia ? OMYL. Ani keď sa udriete o zem. Debilné AXN (resp. NOVA, ktorá je autorom českej verzie) "vyonanovalo" oveľa lepší názov, ktorý som aj doplnil. Takže sa nesťažujte mne. (20.10.2009)(15.1.2009)

  • Tom Riddle
    ****

    Ally McBealová před lety započala mánii právnických seriálů. Zároveň nastavila trend, kterým se takové seriály ubírají. Víceméně každý větší právnický seriál, který přišel po ní (Boston Legal, The Practice, Judging Amy) se zaměřoval více či méně vtipně na osobní životy právníků (soudců) a jejich případů, které obvykle nějak korespondovaly s jejich vlastními problémy. Damages s takovými seriály nemá společného nic než výchozí téma. Právo. Přistupuje k němu z jiného úhlu pohledu. Ally a jí podobní dokazovali, že vtipy o právnících bez duší a srdcí jsou skutečně jen vtipy, Damages z nich prakticky dělá realitu. Ukazuje právníky pohlcené pocitem moci, pro které vítězství znamená všechno. V jejich středu stojí Patty Hewes, za všech okolností královna šachovnice, brilantní a nelítostná, neustále balancující na ostří nože, víc než často sahající po morálně diskutabilních prostředcích. Pro vítězství obětuje všechno, včetně osobního života a rodiny. Vítězství je to, oč tu běží. To je poselství, které se Patty pokouší vštípit své chráněnce. Tou je Ellen Parsons, inteligentní a neobyčejně schopná, především ale nevinná a nezkažená. Rozehraná partie mistra a učně je nepochybně hnacím motorem seriálu. Není to však seriál o normálním životě, je to thriller, ve kterém má každá série vlastní zápletku, a tak neustále probíhá hra kočky s myší, kde nikdy není jasné, kdo je kdo. Příčinou toho jsou jednak plnohodnotní protihráči Patty (brilantní Željko Ivanek, Marcia Gay Harden či Ted Danson), jednak taky způsob vyprávění. Každá řada Damages Vám úvodem odhalí závěr (kupříkladu ukáže, že byla nalezena mrtvola jedné z hlavních postav) a až posléze se k němu propracovává několika vzájemně provázanými liniemi. Proč a jak se tedy vždycky dozvídáme časem v příběhu plném falešných stop a klamů. Z toho důvodu vyžaduje sledování vždycky od prvního až do posledního dílu každé série, naštěstí se (snad vyjma čtvrté série, kde to tak docela nevyšlo) za sledování ve výsledku vždycky bohatě odmění. 85%(2.2.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace