poster

Neúplatní

  • český

    Nedotknutelní

  • anglický

    The Untouchables

  • slovenský

    Nepodplatiteľní

Krimi / Drama / Thriller / Historický

USA, 1987, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    *****

    Uzasna gangsterka a jeden z nejlepsich De Palmovo filmu. Celej film je fakt skvelej, okamzite cloveka zaujme, ma skvelou atmosferu a i kdyz to neni nejak zvlast husty drama, ale skutecne spis takovej pohodovej film, kde se De Palma snazi o ruzny zajimavy sceny, jako zatah na moste nebo schody a ne jen o mluveni, tak prave to z neho dela tak vyjimecnej kousek. Celej film je fakt krasne sviznej, pribeh je dobrej a scenar super a navic tu jsou skvely herci. Robert De Niro si Caponeho fakt vychutnava a je v roli dokonalej, Costner je tady jeste v nejlepsi forme a Connery skutecne predvadi jeden z nej vykonu. Akorat ten Andy Garcia je tady takovej nevyuzitej, nejdriv ukazou, ze je to nejlepsi novacek a skvelej strelec, hned se necha postrelit a az na zaver do deje prakticky nezasahuje, ale vynahradil si to v Kmotrovi. Navic ma film uzasnou hudbu, na Morriconeho krapet netradicni. Proste jedna z nejlepsich a hlavne nejzabavnejsich gangsterek.(11.8.2007)

  • Aluska88
    ****

    Skvělá gangsterka s výbornými hlavními představiteli. Robert De Niro v roli slavného zločince byl velmi věrohodný a přesvědčivý. Děj má efektivní a rychlý spád, podpořen působivými scénami a dialogy. Ve vedlejší roli potěšil charizmatický záporák Billy Drago, jehož si pamatuju především coby černokněžníka z Čarodějek, ale i to stačilo na to, abych si jeho nepřehlédnutelnou tvář dobře zapamatovala. Celému snímku vévodí dynamická hudba Ennia Morriconeho, význačně též ovlivňující scénu přestřelky a prvotně znatelná již při úvodních titulcích, čímž se postarala o bezchybný úvod.(17.1.2010)

  • Radyo
    ****

    Výborná gangsterka se spoustou velmi dobrých herců se dočkala po právu ocenění Oscarem (Connery), protože nabízí více, než jen standartní náhled do pozadí boje mafiánů s policisty. Příjemným překvapením je výkon Kevina Costnera.(17.4.2003)

  • Pohrobek
    ***

    Zpropadeně nevyrovnaný film. Ne po režijní stránce, nýbrž po té dějové a především žánrové. Vůbec, ale vůbec nedokáži říci, čím tento film je, a velice by mě zajímalo, čím tento film vlastně být chtěl. Samotnou osu tvoří silně pohádkové téma boje za spravedlnost, proti všem překážkám. Boje těch hodných proti těm zlým. To, že tento námět je pěkně probrán a málem vyčerpán, nám sdělují jeho autoři už tím, že si nevystačí s poetikou prostého boje za spravedlnost a aby nějak zaujali diváctvo, musí do mnoha scén a dialogů nastrkat úplně nesmyslný, samoúčelný a nezdůvodnitelný humor, který pak nevyhnutelně rozbíjí pevnou koncepci příběhu a dělá z něj tuctovou, i když třeba šlapající, frašku. Jako pěst na oko pak působí několik scén, kdy je najednou bráno všechno vážně, umírají tu kamarádi, jsou pronášena patetická slova a my si musíme připadat jako v úplně jiném filmu, těžko však říci, který by byl lepší. Smícháme-li je však dohromady, vznikne nám z toho pouze nestravitelný eintopf. Typickým příkladem tohoto je postava "srandovního účetního" a jeho neuvěřitelně se mezi sebou bijící učinkování v trapné přestřelce na mostě a posléze zakončení jízdy výtahem. Podobně se dají popsat i herecké výkony Kevina Costnera a Seana Conneryho, kteří z celého filmu udělali snad až comixový příběh. Úplně nevině se pak mezi ně nachomýtl Andy Garcia, který z naší čtyřky neúplatných jako jediný působí hodnověrně a vyrovnaně. Jako zcela jiné kafe a "milé pohlazení po duši" fungují vystoupení Al Capona, kdy si na chvíli připadáme jako v silně nadsazené ironické gangsterce. A při dvou scénách setkání Costnera s Nirem (hotel a soud) to vypadá, jako kdybychom se s každým střihem přenášeli do jiného filmu. I ta slavná přestřelka na schodech působí značně ustrnule a rozháraně, viz. "létající" námořníci, myslím si, že ta v Carlitově cestě se Palmovi povedla, mnohem lépe.(11.12.2004)

  • KevSpa
    ****

    Velice zdařilá gangsterka s výtečnými hereckými výkony a stylovou atmosférou, která je bohužel místy příliš rozvláčná. A hudba Morriconeho mi k tomu většinou vůbec neseděla.(7.6.2003)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace