Režie:
Danny BoyleScénář:
Simon BeaufoyKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
A.R. RahmanHrají:
Dev Patel, Saurabh Shukla, Freida Pinto, Anil Kapoor, Rajendranath Zutshi, Irrfan Khan, Azharuddin Mohammed Ismail, Ayush Mahesh Khedekar (více)Obsahy(2)
Džamal Malik pochází ze slumu v Bombaji, ale i tak se náhle ocitá ve finále indické adaptace soutěže „Chcete být milionářem?“ Ve finále bude Džamal hrát o 20 milionů rupií, ale moderátor ho po skončení prvního večera a získání 10 milionů rupií obviní z podvodu, a tak Džamala odváží policie k výslechu. Džamal je mučen a pak vyslýchán. Inspektor s ním prochází záznam pořadu a chce, aby mu Džamal vysvětlil, jak mohl znát všechny odpovědi. Díky tomu se dozvíme životní příběh Džamala. Džamal vyrůstal se svým bratrem Salímem a kamarádkou Latíkou. Vše začíná, když je Džamalovi přibližně 9 let a při nepokojích zahyne jeho matka. On, Salím a Latíka před nepokoji utekli a chvilku žili na ulici, ale pak se jich ujal jeden muž, který se o ně začal starat. Děti pro muže žebraly a ze Salíma se stala mlátička. Jednou v noci ale měli Džamalovi popálit oči, takže mu Salím pomohl utéct. Latíka chtěla utéct také, ale Salím ji schválně opustil. Bratři se jistou dobu živili prodejem a drobnými krádežemi ve vlacích, ale pak se dostávají k Tádž Mahalu, kde rozjedou byznys s kradenými botami a jako falešní průvodci. I když se jim daří dobře, po nějaké době se vrací do Bombaje a vyhledají Latíku, která pracuje stále pro stejného muže jako tanečnice. Džamalův bratr tohoto zločince zastřelí a všichni tři společně prchají. Salím se pak ale přidá k jinému gangsterovi a přivlastní si Latíku. Džamal je vyhnán. Džamal už pak dvojici nikdy neviděl, ale když začal pracovat jako nosič čaje v telefonní společnosti, podařilo se mu zkontaktovat svého bratra, se kterým se pak i sešel. Salím stále pracuje pro stejného muže, ale Latíka je prý navždy pryč. Salím chce, aby se Džamal nastěhoval k němu, čehož Džamal využije, a Salíma sleduje. To ho zavede za Latíkou, která žije se Salímovým šéfem. Džamal se pokusí Latíku osvobodit, ale Salím jí nedovolí utéct. Džamal se rozhodne využít soutěž „Chcete být milionářem?“, aby ho Latíka našla, protože ta na soutěž ráda kouká. Džamal je ve hře úspěšný a policii na svém životním příběhu dokáže, že nepodvádí, on ty odpovědi prostě zná. Jakmile se Latíka dozvídá, že je Džamal v soutěži, za pomoci Salíma uniká ze svého vězení... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (2 025)
Snad až příliš líbivá a příliš naivní pohádka o tom, jak ušatému Honzovi z Indie spadla do náručí princezna a s ní i půl království. Co pro to musel udělat? V podstatě nic. Jen žít. Jenže jednoho dne byl jeho příběh naservírován západnímu publiku, to ustrnulo nad výkaly z kadiboud, nad násilím z ulic i nad drsným osudem capartů z indických slumů a Honzovi mohl zazvonit zvonec, aby byl ten šťastný konec. Boyle naštěstí ukazuje nevěrohodnou historku (takové krásky opravdu nemívají tak silnou paměť) skrze omamnou formu, jejíž ENERGIE se bude jen těžko napodobovat. V tomhle směru schvaluju oscary za režii, hudbu, kameru, střih i zvuk. Soška za kolovrátkový scénář, kde se tak dlouho střídají otázky se vzpomínkami, až přijde z prstu vycucaný "hepáč", je ale hrozivým omylem. Stejně jako cena nejhodnotnější. I když jejímu udělení rozumím - na tyhle vlezle líbivé filmy, které elektrizují pozitivní energií, publikum slyší až příliš často. 70% ()
Chcete být milionářem? Co k tomu potřebujete? A: Podvádět – B: Mít štěstí – C: Být génius – D: Má tomu tak být …. Prostě jen stačí znát odpovědi. Potom budete ve studiu v klidu. To nejhorší už totiž máte za sebou. Tím byl totiž celý dosavadní život. Perfektní exkurze do exotického světa o kterém zase tolik nevíme. Do světa, kde není moc času na hry a radosti dětství. Příběh, který neupoutá akčními scénami či drahými triky, ale tím, že v sobě skrývá něco výjimečného. A donutí vás zauvažovat, jestli existuje vznešený Bůh či je to ,,jen“osud. Pro mne mnohem větší zážitek než třeba Město bohů. Snad proto, že v sobě skrývá optimismus, či snad kvůli zjištění, že já bych k výhře potřeboval variantu C. Život mně totiž na tuto soutěž moc nepřipravil. A na jaké otázky by jste dokázali odpovědět vy? PŘÍBĚH***** HUMOR* AKCE** NAPĚTÍ **** ()
Pohádka pro dospělé. Příběh je zajímavý, bohužel mě nijak nedojal. Možná jsem neměl tu správnou náladu, ale prostě jsem nevěřil v reálnost tohoto příběhu. Jak se pak mám dojmout, nebo utřít slzu, když to co se děje na plátně, je v reálném životě naprosto nemožné. Režie byla zmáknutá skvěle, hudba byla příjemná, příběhy okolo "žebráckého Bosse" a chudoby, odpovídající skutečnosti. Ale ta samá podstata filmu - vítězství chudého v soutěži, kde mu příjdou otázky, které jako jediné zrovna věděl, příšerně přehnaná. Tento film je z půlky pohádka a z té druhé "děsně vážná věc" a to moc nemusím. Ten crazy taneček u závěrečných titulků mi také na dojmech moc nepřídal i když chápu, že v Bollywoodu je tento druh pařby velice oblíbený. 60%. ()
Silný příběh, co si budeme povídat, ale nevím proč, přišel mi takový otrhaný, ochuzený. O co? Nevim, zase tak světoborný mi to nepřišlo. Asi proto, že takových příběhů už jsem viděla, slyšela. Ať si film užije své Oskary, určitě zasloužené, ale pro mě není výhercem v kategorii "Nejlepší film" pro rok 2008. To vyhrál jiný. ()
Místy sice trochu zmatené, přeskakující z děje do děje, z jednoho období do druhého, takže je potřeba se trochu víc soustředit, aby člověk objevil souvislosti, ale jinak dost dobré a zajímavé téma o chudém chlapci, který se dostal do soutěže a podařilo se mu nemožné. Ale po všem co prožil, kdo by mu to nepřál? ()
Galerie (44)
Zajímavosti (49)
- Podobná scéna, ako keď Jamal (Ayush Mahesh Khedekar) skáče do výkalov, bola použitá aj vo filme Trainspotting (1996), ktorý tiež režíroval Danny Boyle. (Tolf)
- Režisér Danny Boyle poskytl všem třem dětem, které si zahrály hlavní roli, peníze, aby jim pomohl k dokončení školy. Produkce pak zařídila, aby děti každý den - do dovršení 16 let - odvezl řidič až ke škole. (HellFire)
- Distribuci filmu měla původně na starosti společnost Warner Independent Pictures. Ta byla ale zrušena a všechny její projekty byly převedeny na mateřské studio Warner Bros, které nemělo moc velkou důvěru v tento film a 50% podíl na projektu prodala společnosti Fox Searchlight, která film distribuovala v USA. Posléze se titul stal ve své době nejvýdělečnějším filmem společnosti Fox Searchlight Pictures. (Pattrick)
Reklama