VOD (2)
Série(12) / Epizody(279)
-
Série 1 (2007) - 17 epizod
-
Série 2 (2008) - 23 epizod
-
Série 3 (2009) - 23 epizod
-
Série 4 (2010) - 24 epizod
-
Série 5 (2011) - 24 epizod
-
Série 6 (2012) - 24 epizod
-
Série 7 (2013) - 24 epizod
-
Série 8 (2014) - 24 epizod
-
Série 9 (2015) - 24 epizod
-
Série 10 (2016) - 24 epizod
-
Série 11 (2017) - 24 epizod
-
Série 12 (2018) - 24 epizod
Obsahy(2)
Leonard a Sheldon jsou dva brilantní fyzici – kouzelníci v laboratoři, ale společensky nemožní mimo ni. Naštěstí mají po ruce krásnou a svobodomyslnou sousedku Penny, která se je snaží naučit pár věcí o reálném životě. Leonard se věčně snaží hledat lásku, zato Sheldon je naprosto spokojený s videochatováním se svou platonickou partnerkou Amy Sarah Fowlerovou. Nebo s hraním startrekových 3D šachů se stále se rozšiřujícím okruhem známých, a to včetně kolegů vědců Koothrappaliho a Wolowitze a roztomilé mikrobioložky Bernadette, Wolowitzovy novomanželky. (TV Prima)
(více)Videa (251)
Recenze (2 662)
Zdejší hodnocení, no to mě poser. Tahle vyhypovaná sračka s nálepkou "intelektuální" zábava, kde se řeší banální sračky z Beverly Hills, ovšem převlečené do laboratorního bílého pláště, kterému z kapsy čouhá "Vědní slovník", je maximálně tak průměrným sitcomem, velmi levným sitcomem, rozhodně ne TOP seriálem současnosti. V papundeklových kulisách natočená nuda, kde je ztělesněním zábavy trapák Sheldon vypadající jako zžeštilý gay, snažící se sbalit ošklivou sousedku, používajíc k tomu slovní zásobu odborných slov, které mají být zřejmě neuvěřitelně vtipné, protože se pronáší k popisování banálních věcí. Rozeznat vtip od trapného blábolu vyznívajícího do ztracena je téměř nemožné, proto je po každém impotentním frku, který ze sebe ta parta zoufalců vypotí, pouštěn umělý smích aby televizní divák řádně pochopil kdy se má zasmát a nabyl podprahového přesvědčení, že sleduje nesmírně vtipnou záležitost a zjevně díky tomu bude patřit k intelektuálům, no ne? Dávám čistý odpad, vzhledem k tomu, že zde spousta lidí hodnotila vysoce pouze proto, že opačným hodnocením by snad vypadali jako hlupáci, kteří nepochopili tak ryzí humor pro inteligentní lidi, nasolím tomu odpad a doufám, že tenhle hype spadne do průměru kam patří. 5% ()
"Je to Pennyina spálňa. Tam bolo veľa mužov." Chápem, že mnohých partia neschopných a v reálnom živote relatívne stratených a detinských geekov permanentne vytáča. Aj mne dlho trvalo, kým som si na ňu zvykol. Spočiatku mi pripadali silene vtipní. Taký ten štýl, kedy sa publikum smeje, ale ja sa maximálne usmievam. No s pribúdajúcimi sériami, ako si boli scenáristi, režiséri a samozrejme herci čoraz istejší v detailoch a začali sa s tým hrať, sitkom nabral na dynamike a humore. Mnohé scény pre mňa skultovneli (Rajove rekordy v dĺžke trvania prekonávajúce odmlky v planetáriu počas rozlúčky s divákmi) a mnohé nápady sú božie (šermovanie prackami na opasky v tvare svetelných mečov). Herci sú sympatickí, zjavne sa mali radi a natáčanie spoločných scén si užili. Postavy sú originálne, každá je iná, vďaka čomu medzi nimi vládne divoká interakcia a tešíte sa na ich spoločné scény (Sheldon vs. Penny, ktorí spolu v podstate svojím spôsobom počas jedenia pizze nechtiac vyriešili ľudstvom nikdy nevyriešenú Teóriu strún). Mám dojem, že sa tu stretla fakt dobrá partia ľudí (o čom svedčia aj už legendárne tanečné vystúpenia nie priamo v seriáli, ale pred živým publikom počas natáčania) a aj práve vďaka odlišnosti postáv zaujali aj postavy, ktoré by samé osebe nemali šancu a liezli by skôr na nervy alebo by boli trochu zbytočné, avšak v kombinácii s radikálne odlišnými charaktermi iných postáv bodovali. Nikdy mi tu príliš nesedeli popkultúrne odkazy, zmienky o komiksoch a cameá; na údajne tak inteligentné postavy mi tieto veci pripadali jednoduché a prízemné, aj keď musím uznať, že minimálne na štvoricu Flashov len tak nezabudnem („Presne kvôli TOMUTO som vravel, že by bolo fajn urobiť poradu.“). V neposlednom rade oceňujem hlášky ("Nechcem ťa odsudzovať, ale toto robia psychopati." alebo "Priateľstvo sexom nepokazíš, to je ako pokaziť zmrzlinu kúskami čokolády.") a to, že mnohé veci boli na úrovni a patrične dojemne ukončené (Howardova mama alebo samotný koniec, kedy tvorcovia vedeli, že nebudú pokračovať a tak sa podľa toho zariadili). A to, akú prekvapivo dôležitú súčasť tejto čudnej, ale o to pôvabnejšej komunity tvorilo jedlo (čím sa mi opätovne potvrdilo, že film alebo seriál s jedením a varením z princípu nemôže byť zlý, čo ostatne vedel už Hitchcock). Teória veľkého tresku je o priateľoch. To pokladám za dôležité zdôrazniť, pretože máte plno sitkomov postavených na nepriateľstve resp. totálnej odlišnosti. Nech už ale sú hrdinovia akokoľvek odlišní a robia si zo seba srandu a vzájomne sa doberajú, nakoniec zostávajú priateľmi, ktorí si pomáhajú a držia palce. A to dokonca aj Sheldon. A to už je čo povedať. "Kto to je? Green Arrow?" - "Ehm, Green Lantern." - "Aký je v tom rozdiel?" ()
Geniální? Kdeže. Takhle jsem si jako seriálový nevzdělanec představoval kvalitní žánrový standard, prostě dobře zvládnutý oddych, který bez ustání dere jednu a tu samou šablonu. V porovnání s pravými skvosty žánru je totiž každá epizoda - od té prvé nahoru - až bolestně předvídatelná, takže si v ní můžete sami bez ustání doplňovat hlášky. Mnohem častěji než u Přátel nebo How I Met Your Mother. Palec přesto jistě zvednutý nahoru. ()
Milí tvůrci TBBT, předem tohoto dopisu bych Vám rád složil poklonu. Povedlo se Vám povětsinou myslící lidi s relativně dobrým vkusem přesvědčit, že je tenhle seriál originální, převratný, a dokonce inteligentní! Já mám ale poměrně nakoukáno, a tak vím, že není vůbec originální, ani špetku převratný, ba dokonce ani inteligentní. Je ale velice chytrý ve svém konceptu. Umíte v tom chodit, umíte dát lidem to, co chtějí. A pravdou je, že oni většinou nechtějí inteligentní humor, chtějí humor, co v nich vyvolá pocit, že jsou inteligentní oni. A Vy to moc dobře víte. Vidíte, jaký úspěch mají u diváků skutečně inteligentní seriály jako 30 Rock či Arrested Development. A Vy nechcete dopadnout stejně, skončit pro malou sledovanost. Dokázali jste hloupé grimasy a jednoduché, neoriginální, opakující se a předvídatelné pointy zahalit hávem hlášek o vědě, komiksech, vesmíru a dalších věcech, které musejí nepochybně značit inteligenci. Humorně o inteligentech cestou, které rozumíme... "To přece musí znamenat, že jsme taky inteligenti! Jsme bílé vrány a tenhle seriál je takových nádherných, inteligentních, bílých vran plný, konečně něco originálního a převratného!" pokyvuje hlavou nenáročný, avšak svéhlavý divák. Co je opravdu působivé, dokázali jste beze zbytku vykrást Frasiera, který na stejném principu fungoval už před dvaceti lety, kdy to ještě docela originální bylo, a neukradli jste jenom onen princip, ale i všechno ostatní. Jemně neurotického roztomilého génia Nilese jste obrali o smysl a pochopení pro vztahy, a zůstal Sheldon. Nabručeného průměrného otce Martina jste odbarvili, omladili, a nechali ho podstoupit změnu pohlaví, a zrodila se sexbomba Penny, která je stejně jako Martin katalyzátorem konfrontace mezi světem inteligentů a průměrných lidí. Z nikdy neviděné Maris, Nilesovy kostnaté a zábavně protivné manželky, jste udělali nikdy neviděnou a vždycky protivnou Howardovu matku. Nejpůsobivější je ale fakt, že si nic z toho drtivá většina diváků neuvědomuje. A ti, co ano? Těm to obvykle nevadí. Taky jsem býval jedním z nich, a Velký třesk byl pro mě příjemnou oddychovkou. Časy se ale mění, a z fanouškovské základny seriálu se stala obluda s milionem hlav, která dokáže svými nesmyslnými argumenty z těch ostatních vyždímat veškerou radost ze sledování, a nekonečně a dokonale je znechutit. To přesně se stalo mně, a upřímně doufám, že nejsem sám. Přesto musím zdůraznit, není to Vaše vina, odvedli jste vynikající práci. Opili jste stamiliony lidí jedním rohlíkem. Bravo. ()
To, že seriál vypráví o chytrých lidech, mu nezaručí, že bude i on sám o sobě chytrý. Problém Velkého třesku spočívá hlavně v tom, že jeho struktura z něj vyčnívá na sto honů daleko. Stále ty stejné zápletky, stále ty stejné situace. Skoro by se dalo říci, že Teorie velkého třesku je až lehce zaměnitelný sitcom. Vtip navíc často přichází na úkor rozvíjení skutečných postav, a tak je většina hrdinů pouhými figurkami, ke kterým si jen těžko vybuduji nějaký ten vztah. Ale i přesto mě tahle neřízená střela vědy a výzkumu baví, což je hlavně zásluhou Raje. I přes všechny výtky jsem s vyloženou radostí zhlédl obě řady seriálu, což taky o něčem svědčí. PS: A třetí série udělala ze svých postav definitivně lidi, a tak to má být. ()
Galerie (2 868)
Zajímavosti (1 162)
- Každá hlavní ženská postava, která se v seriálu objevila, vždy poprvé promluvila s postavou, která se později stala jejím partnerem. Leonard (Johnny Galecki) byl první, kdo mluvil s Penny (Kaley Cuoco), Howard (Simon Helberg) byl první, kdo mluvil s Bernadette (Melissa Rauch), a Sheldon (Jim Parsons) byl první, kdo mluvil s Amy (Mayim Bialik). (Duoscop)
- Sheldon (Jim Parsons) má na stole v kanceláři figurku teoretického fyzika Alberta Einsteina. (Matej.Krajci)
- Představitel majitele obchodu s komiksy Stuarta Blooma Kevin Sussman i v reálném životě pracoval v obchodu s komiksy předtím, než se stal hercem. (10milda)
Reklama