poster

Invictus: Neporažený

  • USA

    Invictus

  • Slovensko

    Invictus

Drama / Historický / Sportovní / Životopisný

USA, 2009, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • robbiee
    ***

    [imdb: 7.7/10] | me: Obrovské myšlienky veľkého muža, ktoré zmenia JAR vďaka múdrosti, rozvahe a jednoznačne rugby. Príjemné na pohľad aj keď faktor dokonalosti Mandelu je až moc nadnesený. Vďaka za športovú polovicu filmu, je zaujímavé presvedčiť sa o tom, že rugby ako šport stoji za prd. (Soccer rules !) Motivácia, láska ku krajine, odpustenie,... to sú až príliš opkaujúce sa motívy. Ako rozprávka o dedovi vševedovi, jeho synovi, ktorého nikdy nemal a vôli dostať sa až za hranice možností s ušľachtilým cieľom je to fajn + herecky na veľmi vysokej úrovni (ako Freeman tak aj Damon), avšak Clint tu niekde urobil chybu a akosi nezapôsobil ako to on vie (Gran Torino, Changeling , ...). Film nie je zlý, to vôbec nie, ide skôr však o ódu na Mandelu (patetický chválospev). Boh žehnaj Afrike !(7.1.2010)

  • genetique
    ****

    V jednoduchosti je krása. 85%.(19.5.2010)

  • M.a.t.t.
    *****

    Clint Eastwood je ako režisér v najlepšej forme za posledné roky a potvrdzuje to aj v najnovšom snímku, ktorý si berie na mušku politickú štúdiu Nelsona Mandelu a umne ju spája so športovou problematikou majstrovstiev sveta v rugby v jeho krajine. Ťažko povedať, čo ho viedlo po Gran Torine k tejto látke a je jasné, že mnohých divákov maistreamovejším a veľkolepejším poňatím zrejme sklame, hoci snaha priniesť niečo odlišné v tomto prípade inak ani dopadnúť nemohla. Invictus nie je dokonalý film. Každý kto si naštuduje históriu rugby bude vedieť ako príbeh skončí a Mandelove prejavy pochopiteľne oscilujú medzi istou pôsobivosťou a jemným pátosom. Je vôbec fér s prihliadnutím na žáner vyčítať mu to? Invictus nie je dokonalý, scenáristická linka mohla byť prepracovanejšia, komplexnejšia a menej šablónovitá, lenže bezchybný Freeman a Damon nenápadne splývajúci so svojou rolou len ťažko mohli byť lepší. Eastwoodov pohľad na to, ako zase raz šport stmeľuje národy sa do histórie filmu nezapíše, ale napriek tomu na neho budem spomínať rád. A životná rola Morgana Freemana si možno zaslúži aj najvyšsie ohodnotenie.(28.12.2009)

  • Matty
    ***

    Film dle očekávání. Uzavřené drama, které nám před závěrečnými titulky nepotřebuje sdělovat žádné doplňující informace. Vše, co chce říct, říká Eastwood dvěmi hodinami soustředěného, na hercích postaveného vyprávění. Žádné dějové odbočky, dvě důležité postavy, jedna báseň, jeden sport a nadčasová myšlenka. Protože politiku film zjevně řešit nechtěl, nebezpečí atentátu, které Mandelovy hrozilo, je chytře zpřítomňováno postavami rasově smíšených bodyguardů. Ti se ve finále společně s miliony Jihoafričanů stávají pro kameru vděčnějšími objekty než aktéři klíčového zápasu. Poselství má přednost před zábavou, i v tomhle zůstal Eastwood mile starosvětský. Na Nepodmanitelného (jak by zněl alternativní překlad originálu) se dívá dobře, Freeman i Damon hrají se vzájemným respektem, africká hudba bere jako tradičně za srdce, ale stejně mi všeho, emocí, akce, napětí, přišlo na film, jehož největší ambicí nemá být uvedení na HBO v neděli večer, trochu málo. 70% Zajímavé komentáře: Subjektiv, Sobis87, Cubinho(29.4.2011)

  • Boogeyman
    *

    Tak tohle jsem od Eastwooda nečekal ani v těch nejhorších snech. Něco podobného se snad nevidí ani na Nově v dvoudílném německém megafilmu. Od sportovního žánru se nějaký ten patos a citové vydírání očekává, ale to co zde Clint předvedl, to hluboce překračuje hranice dobrého vkusu a je mi úplně jedno, do jaké míry jde o rekonstrukci. Prvních pár desítek minut jsem trpělivě čekal, kdy se konečně začne něco dít, kdy nám přestanou tlouct do hlavy, že rugby je jediný způsob jak sjednotit národ a kdy Mandela přestane mluvit ve filozofických frázích o budoucnosti, bratrství a víře (jeho první rozhovor s kapitánem rugbyového týmu je asi nejkreténštěji napsaná smrtelně vážně míněná scéna jakou jsem poslední dobou v áčkovém filmu viděl). Nestalo se, rugbysti vyhráli a film skončil stejně hloupě jako začal, akorát se všichni usmívali, měli se rádi bez ohledu na rasu a postavení a asi se i vymítila chudoba a AIDS. Mandela je ve Freemanově podání tak přehnaně úžasný přemoudřelý vševědoucí superstařík, až mi lezl fest na nervy, stejně jako všechny ostatní postavy, prodělávající tu ohromě originální proměnu z odpůrců na fanoušky. Scény ze hřiště jsou nevídaně nudné, přiznám se, že pravidlům moc nerozumím a rugbyový zápas jsem nikdy celý neviděl, ale zde jsem si připadal jako když koukám do pogujícího kotle pod pódiem Visacího zámku kolem druhý ráno – dvacítka oplácaných třicátníků těžkopádně vykopává nohama, postrkujují se, občas nějakej upadne a pak se strhne mela, při které se tahají za trička. Jenže tady u toho nadšeně křičí přeplněný stadión a vlastně i celá Afrika. Mám právě podezření, že z mnohamiliardového rozpočtu zrovna probíhajícího MS ve fotbale pořádaného JAR šlo pár milionů právě do Eastwoodovi kapsy, aby ještě před zahájením šampionátu natočil tento propagandistický film, abychom my všichni potenciální návštěvnící viděli, že se nemáme čeho obávat, JAR je v dobrých rukou a ulice jsou bezpečné, protože dobrá hra nasytí hladové. Naštěstí domácí nepostoupí ani ze skupiny, takže se snad za pár let nedočkáme podobně oslavného blábolu – to máte za ty zkurvený vuvuzely.(22.6.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace