poster

Smrt čeká všude

  • anglický

    The Hurt Locker

  • slovenský

    Smrť čaká všade

Válečný / Drama / Thriller

USA, 2008, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    *****

    Vzpomínáte na Království? Tak tam si naprosto ohmataná šablona myslela, že šokující větou získá smysl. Tady naproti tomu záležitosti, pro někoho obyčejné, mají pro zbytek význam naprosto výjímečný, a tak si nemusíme pomáhat překvapeními ani twisty, stačí zanešený okap či hora kornflejků v policích.(1.3.2010)

  • Morien
    **

    (1001) Ta nervózní kamera mě silně znervózňovala. Jinak asi nejsem nejlepší druh diváka pro takový film, protože za á, jich podobných nemám mnoho nasledovaných (a kolik jich vůbec kvalitních vzniká?) a za bé, můžu leda posoudit, jak režisérka zachází s filmovými postupy, ale nemám dostatek znalostí (dost velký přehled, vyhraněný názor) na to, abych dokázala rozklíčovat, jakým způsobem zachází s realitou, informacemi, (pravdou?). Protože z tohohle hlediska mám dojem, že její cenová senoseč byla zapříčiněna tím, že jde více méně o produkt, který se trefil do momentální poptávky. Trošku ve stylu toho, co ve svém komentáři praví uživatel verbal: (Parafrázuji:) Kdyby v roce 2009 Američané válčili s Německem, tak Oscara dostane Quentin Tarantino za Hanebný pancharty. Tolik jen poznámka k politice Akademie. Musím nicméně říct, že jsem si vcelku užívala, jak si nikdo nevšímá "příběhu" a že jde více méně o kresbu. Na druhou stranu si ale nemyslím, že by se tady podařilo dosáhnout takové míry univerzálnosti, za jakou člověk obdivuje Četu, Apokalypsu nebo Olověnou vestu (protože takovými přirovnáním se to všudemožně hýří). Pokud se jim Smrt vyrovná, posoudím to až s větším odstupem, ale osobně si spíš myslím, že s dalším během času na tenhle film spíš zapomenu, než že by se mi některé jeho obrazy měly vracet. Řekla bych, že "na vině" je určitě práce se zvukem a hudebním doprovodem, protože já jsem ten typ, který dává přednost výrazné manipulaci místo nenápadného dokreslování. Od Marca Beltramiho se mi hodně líbila hudba k Vlaku do Yumy, ale od té doby to s ním šlo celkem do kytek. Hudba u scény prohledávání "prázdné budovy" mě možná udržela v napětí, ale žádný moment mě nezabil do sedačky a nedal mi najevo, že sleduji něco zásadního. Noční inferno obrazově působivé, ale zvuk nevyužitý naplno a tím pádem pro mě ta scéna opět spíš vyšuměla do prázdna. Možná je to taky tím, že se mu v ten moment kamera nepodívá do očí, které to všechno vidí. Možná je to taky tím, že scény nedostanou potřebný čas, aby se mohly proměnit v něco víc. Nevěřila bych, že si někdy budu stěžovat u filmu, který mě úplně nenadchnul, že je moc krátký, zvlášť když má dvě hodiny, ale je to tak: V některých případech to má dobrý důvod, proč jsou všechny ty "zásadní eposy" tříhodinové. A ten konec je obzvlášť taková zkratka na ránu. Doufám, že to byla nějaká znouzectnost a ne záměr.(6.11.2014)

  • Cervenak
    ****

    Nová Čata sa rozhodne nekoná, ba ani nový Mariňák, dokonca mám dojem, že mi o irackej vojne viac povedali nadhľadoví Traja králi. Hlavný hrdina je výrazný a jednotlivé misie dobre natočené a napínavé, ale v podstate všetko medzi nimi (dialógy s psychiatrom, vyostrujúce sa vzťahy medzi ústrednými postavami, celá línia s Beckhamom a vôbec to všetko, čo má dať filmu akože hlbší presah) je iba scenáristický hnoj, ktorý nijako nefunguje. Našťastie tvorí len malé percento inak efektného a príjemne realisticky vyznievajúceho filmu.(19.1.2010)

  • Malarkey
    *****

    Hurt Locker je materiál, na který se dlouho nezapomene a může zaujmout hned v několika provedeních, třeba hlavně tím, že ho točila režisérka, režisérka opravdu zkušená, která přesně ví, co chlap chce, a tak mu naservírovala ne příběh, ale scénky při kterých tuhne krev v žilách, ale popravdě jsou naprosto dokonale natočené a kouká se na ně jedna báseň. Nestalo se mi dlouho, abych byl tak překvapený. Film se nesnaží zaujmout krví, nebo zlým negativním prostředím, o to mu vůbec nejde, jen ukazuje scénky ze života pyrotechnika v Iráku, jak to funguje, co si za pár týdnů jsou schopni prožít nebo jak to tam vypadá a udělat si obrázek. Ve filmu je plno pravd, které jsou kruté, leč pravdivé, a s tím se prostě musí žít. The Hurt Locker nešokuje nijak závratně, prostě jen syrově ukazuje pravdu, krutou pravdu, která je trošku o něčem jiném, než v plno válečných filmech. Vím, nedokážu si představit, jaká válka je, ale řekl bych, že díky filmům jako je například tento, se k tomu lehce přiblížím, a při sledování si uvědomuju, že když se mi dělá nevolno ze scének v tomto filmu, tak je to stále tak 5 procent z celé války, respektive uvědomění si, že něco takového vůbec existuje a na světě se děje, no a pak je ta reality, kdy voják stojí přímo předtím, a má ten pocit bezmoci, kdy nemůže udělat naprosto nic. Tyto a plno dalších myšlenek mi po filmu rotovalo hlavou, hlavní je ale stejně fakt, že tohle prostě musí každýho chlapa bavit, škoda jen toho, že u nás se tento film do distribuce zatím nedostal, dostane?(4.6.2009)

  • DaviD3141
    ****

    Záplava posledných filmových pokusov o zobrazenie vojnových konfliktov v Iraku a Afganistane sa skončila prevažne neúspešne. Väčšine uškodila kombinácia prepolitizovaného moralizátorstva a nedostatočne zvládnutej réžie, čo však neplatí v prípade tohto filmu. Otvorená úprimnosť, dynamickosť a napätie sú na dennom poriadku seržanta Jamesa a jeho dvoch kolegov aj v posledných dňoch ich vojenskej služby v Iraku. Bežnou náplňou ich práce je vojsť do známej pasce a pokúsiť sa zneškodniť nástražný systém, zatiaľ čo ich ostreľujú povstalci z okolitých budov. Takéto výbušné prostredie nevyhovuje každému a to, že sú vojaci pod veľkým stresom, dokazujú aj ich rôznorodé reakcie a spôsoby, akými sa s tlakom snažia vyrovnať. Spoľahlivý profesionál, seržant Sanborn (A. Mackie), sa snaží navonok si zachovať pokoj, no špecialista Eldridge (B. Geraghty) má nervy na prasknutie. Len James je pripravený, či doslova naprogramovaný zvládať život pod takýmto tlakom, čo nastoľuje aj jednu zo zaujímavých otázok filmu: ako znovu zaradiť do normálneho života mužov, ktorí sa cítia istejšie, krčiac sa nad výbušninami na irackom trhovisku, než pri nákupe ovsených vločiek v americkom supermarkete? 85%(16.2.2011)

  • - Skupinka ozbrojenců v poušti, kterou vede Ralph Fiennes, jsou tzv. PMCs tj. Private Military Contractors Bývalí příslušnící různých armád, veterání, kteří se vrací do Iráku a přebírají práci koaliční armády, což šetří peníze daňových poplatníků. Jejich práce je různorodá a můžeme řící, že to jsou vlastně novodobí žoldáci. Nejznámější agentura tohoto typu na světě je Blackwater. (c.tucker)

  • - Kathryn Bigelow prohlásila, že se nevystřihla ani jedna scéna. (SydneyB)

  • - Väčšina záberov bola natáčaná štyrmi alebo viac kamerami súčasne, čo malo za následok viac ako 200 hodín záznamu za krátku chvíľu. Film sa strihal prvých osem týždňov v Jordánsku a neskôr v Los Angeles. Celý proces strihania trval viac ako osem mesiacov. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace