poster

Smrt čeká všude

  • anglický

    The Hurt Locker

  • slovenský

    Smrť čaká všade

Válečný / Drama / Thriller

USA, 2008, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ***

    Nejdřív co se mě nelíbilo, ať to mám z krku. Třaslavá kamera a zoomování. Nenavidím to, bolí mě z toho hlava i oči. Normálně by tohel stačilo, abych dal odpad nebo jednu hvězdu, ale tady to přece jen nejde a tím se dostávám ke chvále. Kathryn Bigelow je můj miláček od tý doby, co natočila nejlepší akční film všech dob, za to bych se s ní klidně vyspal a její další filmy mě přitahujou jak svini. Madam Kathryn i tady opět potvrdila, že je špičkou v oboru. Film se totiž mohl natáčet někde na Ústecku a stejně bych měl pocit, že je to živý přenos z Iráckých ulic. Nikdy jsem v Iráku nebyl a asi ještě dlouho nebudu, ale přesto mám dojem, že takhle nějak to v tom iráckým pekle vypadá. Další filmařský kouzlo královny Kathryn spočívá v tom, že naprosto kašle na nějakou pointu, prostě tady to milej diváku máš a nazdar, srovnej si to jak chceš, nic nevysvětluje, nepoučuje, nevlastenčí a nevnucuje divákovi svůj pohled na jatka v Iráku. Vsadila čistě na svůj režisérský um a herecký výkony a sázka to byla vydařená . Mimořádně kvalitní práce. Dokonalý dojem a emoce maximální. Madam Kathryn a ne že na další Váš film budu zase čekat dalších deset let, jasno ? Pro ty z Vás, kterým nevadí třaslavá kamera si k mému hodnocení přidejte dalších zhruba 150 hvězdiček.(27.2.2010)

  • Matty
    ****

    Po druhém zhlédnutí: Hurt Locker není filmem přelomovým, ale v tom, oč (a jak) usiluje je filmem bezchybným. Líbí se mi jeho věcnost, jak jde bez okeců k tomu stěžejnímu. Žádná scéna nepřebývá, vše má své místo a nějaký způsobem dotváří psychologický profil hlavního hrdiny (nebo ostatních vojáků). Jednoznačně nejvyzrálejší režijní počin Kathryn Bigelow. 85% První zhlédnutí: V The Hurt Locker, stejně jako v předchozích filmech Kathryn Bigelow, přebíjejí žánrové elementy psychologii postav. U The Hurt Locker to vyprávění bohužel ubližuje více než v případě takového Bodu zlomu. Především máme minimum možností hrdiny blíže poznat. Pár scén mimo akci je zaplácnuto slaboučkými dialogy a klišé, která jsem pro jejich neblahou pověst považoval za zakázaná (zhroucení ve sprše). Docela nadbytečný je krátký a podivně odbytý odskok do kriminálního žánru (pátrání po Beckhamovi). ___ Novinku oproti dřívějším válečným, resp. post-válečným filmům představuje akorát motiv vzájemného soupeření i v rámci jednotky. Voják potřebuje nepřítele a neptá se, kde ho vzít. Z pohledu pacifisty hořkou, úvodnímu citátu věrnou pointu vnímán (stejně jako v případě The Lucky Ones) coby snahu filmařů o usmíření s americkou armádou. Chyba je v systému, jednotlivec nic nezmůže. ___ Epizodická struktura filmu vybízí číst jej nikoliv jako drama (prakticky absentuje dramatický oblouk), nýbrž jako thriller, který si musíte prožít. Scény deaktivování bomb jsou k rupnutí nervů napínavé a velice fyzické. Činy vítězí nad slovy. ___ Bigelowová ani během momentů, které by za jiných okolností mohly být akční, nikam nespěchá a se vskutku ženskou pečlivostí si všímá detailů. Moucha lezoucí po ruce. Slina odkapávající z dolního rtu. Prázdná nábojnice dopadající na vyprahlou zem. Tohle všechno ke službě v Iráku patří. Když někdo schytá zásah, pak třeba v „okrasném“ zpomaleném záběru, ale bez jakéhokoliv patosu okolo (ten přichází teprve s následnými řečmi o blízkosti smrti). Mrtvý padne a je mrtvý. Tečka. ___ Za nejlepší důkaz hlavní přednosti Hurt Lockera, tj. režie, považuji obrovské zaujetí, s jakým jsem film bez výrazné postavy a bez příběhy celou první hodinu sledoval. Šedesát minut mi pocitově přišlo jako dvacet. Opadnutí pozornosti a občasná nuda nastala teprve v druhé polovině. Stejně jako u řady dalších, zprvu podezřele dobrých filmů. Nevylučuji ale, že chyba byla v mých očekáváních a v neschopnosti přepnout se ze sledování špičkového thrilleru na sledování filmu o vnitřních bojích chlapů, kteří ve svých nitrech nic moc nenacházejí (proto povrchnost a prázdnota). Ještě se uvidí… kvůli několika scénám beru druhé zhlédnutí jako povinnost. Apendix: Jsem moc zvědav, s čím novým přijde Paul Greenrass, jehož Green Zone nejenže bude po Generation Kill a Hurt Lockerovi třetím dílem podloženým zápisky nějakého amerického novináře, jenž působil v Iráku, ale s filmem Kathryn Bigelow navíc sdílí kameramana Barryho Ackroyda. 75% Zajímavé komentáře: Radek99, genetique, castor, Niktorius, vincent, grogodil, matusb, Traffic, Jeremiasz(22.12.2009)

  • LihO
    ****

    Vojnové filmy moc nemusím, no tento bol fajn. Prostredím mi to pripomínalo Black Hawk Down, až na ten rozdiel, že toto bol Afganistan. Film bol doplnený o spomalené zábery, ktoré boli dokonalé, no na 5* to podľa mňa nebolo.(26.2.2010)

  • Dever
    ****

    Musím nesúhlasiť s tým že toto je film roku , nevravím že nieje dobrý ale byť v armáde a byť v smrteľnom ohrození pri detonácií bomby, aj keď dej bol celkom solídny, nieje film na FILM roka. Proste film roka mal jednoznačne dostať Avatar.......................Soundtrack Marco Beltrami a Buck Sanders: 1. The Hurt Locker ,2. Goodnight Bastard ,3. The Long Walk ,4. Hostile ,5. B Company ,6. Man In The Green Bomb Suit ,7. There Will Be Bombs ,8. Body Bomb ,9. Bleeding Deacon ,10. Oil Tanker Aftermath ,11. A Guest In My House ,12. The Way I Am ,(11.1.2011)

  • Gemini
    ***

    Syrový a realistický vhled do života pyrotechniků v Iráku? Možná. Mně to ale přišlo v první řadě jako ne moc uvěřitelná výpověď o tom, jaký ve slavné americké armádě panuje nebetyčný bordel a jak je plná nezodpovědných asociálů (na což klidně můžete namítnout, že je z nich přece udělala ta šílená válka a blablablabla, jenže filozofii tady neřeším). Jiná věc pak je, že si Kathryn Bigelow vybrala pro tenhle portrét vynikající dobu, pročež jí nemálo velmi známých herců neváhalo zahrát jakýkoliv štěk, a jak ukázaly Oscary, omotala si odbornou i laickou veřejnost (kromě několika publikačně činných vojenských veteránů) kolem prstu... a to se vyplatí!;) Ještě jiná věc ovšem je, že jí ti její "kluci šikovný" všechno zahráli jako z učebnice, a že to mozek sžírající vedro a neustálý oprávněný strach z každého čumila můžete z filmu cítit v každém záběru. Jasně, není tu klasický nosný příběh s nějakým tím obloukem, ale to se jednak u snímků vycházejících ze zápisků válečného zpravodaje stává, a druhak ho tady k ničemu nepotřebujete - tohle není Četa ani Black Hawk Down, ale regulérní psychologická sonda z válečného prostředí. A v tomhle ohledu nemůžete Hurt Lockeru upřít jeho kvality, byť samozřejmě můžete nesouhlasit s tou proklamovanou realističností (ona tu totiž tak nějak je a není, podle toho z jakého směru to vezmete). Já za sebe vím, že se na to celé velmi pravděpodobně už nikdy znovu nepodívám, ale že Rennerovu závěrečnou desetiminutovku, kterou bych si klidně pouštěl čas od času několikrát za sebou, bych si bez těch dvou hodin předtím nemohl vychutnat. 70% s varováním, že to opravdu není pro každého.(26.8.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace