Reklama

Reklama

Pravda vždy vítězí – nebo snad ne? Původně filmový publicista, posléze úspěšně zavedený scenárista a režisér Rod Lurie (Poslední pevnost, Strašáci, seriál Zatracení) natočil snímek o dvou silných, i když naprosto odlišných ženách, které se snaží chránit to, co ve svých životech považují za podstatné. Rachel Armstrongová (Kate Beckinsaleová), mladá reportérka významného washingtonského deníku, ve svém výbušném článku odhalila totožnost agentky CIA Eriky Van Dorenové (Vera Farmigaová) a upozornila na nečisté praktiky americké administrativy. Zatímco Erica musí bojovat o svou pověst v agentuře, Rachel se za každou cenu snaží ochránit svého informátora, ale stojí proti ní příliš silný soupeř – samotná americká vláda. V dalších rolích napínavého thrilleru Nic než pravda se představují Angela Bassettová (Avengers: Endgame), David Schwimmer (Přátelé), Matt Dillon (Jack staví dům) a Alan Alda (M*A*S*H). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (383)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nic než pravda vypráví nesmírně zajímavý příběh, který je potřeba, i v současném světě, stále si uvědomovat. Pan režisér Rod Lurie do svého, na první pohled, absolutně nenápadného filmu, sehnal ty nejlepší Hollywoodská esa. Kate Beckinsale, Matt Dillon, Alan Alda, Vera Farmiga a David Schwimmer u takového filmu na mě vyskakují jako naprosto nečekané karty a já okamžitě žhavil ovladač, abych se na film mohl podívat. Ten pak prochází stavem klidovým, následně stavem soudním, který se nachází v řadě amerických filmech, aby mě nakonec přenesl do stavu šokového. A že byl závěr šok, o tom netřeba dlouze mluvit. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

To, že je nutné chránit novinářův zdroj, mi nemusel nikdo vysvětlovat ani před zhlédnutím filmu, takže se můžu plně věnovat hodnocení toho ostatního. Kdybych měl definovat pojem filmová rutina, tak bych ho mohl s úspěchem aplikovat právě na tohle drama. Rutinní scénář i rutinní režie zabíjí potenciál námětu, takže zbývají jen slavná jména v hereckém obsazení, ale ani tady se nic vyjímečného nekoná. Dialogy šustí papírem, na můj vkus se tam objevuje až moc velkých slov, mučednických tváří a průhledné citové manipulace divákem.. Ten film je moc návodný, a proto v mých očích neúčinný. Velké odhalení pointy, které mnozí komentující označují jako úderné, šokující atd., jsem nikoliv uhodl, ale výrazně předpokládal už tak po čtvrtině filmu, v podstatě byl zdroj vzhledem k výchozí situaci velmi pravděpodobný. Se znalostí pointy ovšem chování hlavní hrdinky nejméně od okamžiku odhalení sekundárního zdroje informací přestává být sympatickým bojem za správnou věc a osobní integritu, ale dogmatismem, na který doplácí nejen hlavní postava, ale především její okolí. Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Výborné a ve své podstatě drsné drama o lidské vůli a síle, ale to, proč je tak lidsky významné a odlišné, než ostatní, se dozvíme až v poslední minutě filmu a přiznám se, že jsem to takhle vůbec nečekal. V ten moment vyzní všechno jinak a já jsme pochopil proč Kate nepodlehla a držela se i přes strátu všeho. Nejkvalitnější film Kate Beckinsel, ale musím zmínit i starouše Aldu. 4,5* Jen škoda, že to nemělo ještě nějaký dojezd, na který bych byl velmi zvědavý. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Výjimečnou devizou tohoto filmu je, že navzdory široké paletě provázaných témat, postav a pozic, jimž se věnuje, má určenou jejich jasnou hierarchii vůči příběhu, který chce vyprávět. A díky tomu se mu mistrně daří soustředit celý příběh s téměř čtyřiceti mluvícími postavami (obvykle jich má film kolem 10-20, horory třeba málokdy i těch 10) do 100 minut, kdy naprosto vědomě prakticky přehlíží problematiku záminek Spojených států k vojenským intervencím či reakce a náladu veřejnosti ke zjištěním a práci protagonistů. Vše, co zde vidíme, se odehrává za oponou, kde má každý své motivace a z toho vychází i rozhodnutí filmu nevybudovat vyloženě zápornou stranu. Té se nejblíže, vzhledem k jeho pozici vůči protagonistce, profiluje sice státní návladní, bravurně zahraný Mattem Dillonem, ale i on má prostor na to, pojmenovat svoje motivace, abychom je byli schopni pochopit i když s nimi nemusíme souhlasit. Největším překvapením je však zde práce kamery, jež vědoma si limitů snímku poskládaného z desítek postav, jež spolu komunikují v generických interiérech, volí atypické úhly, extrémní zoomy, dialogy snímá z detailů, často s protisvětlem a estabilishing shoty jsou až klidně třeba 5. až 10. záběr oné scény (podobně pracuje ve svých současných filmech například Sodebergh). I díky tomu jsou postavy filmu částečně odlidštěné jako obecné symboly svých principů, což je ve výsledku i celá pointa zobrazeného boje. Proto je Nothing But the Truth ideálním zástupcem autorského filmu, kde režie naprosto chápe, o čem chce scénář být, protože za ním stojí stejná osoba. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Scénáristicky vypiplané, tématicky naléhavé a herecky grandiózně velkorysé. Backinsale, Dillon, Alda apod. - vyzdvihují tohle soudní drama o stupeň výš, ač to na první dojem díky komornímu feelingu a skromnému marketingu vypadá na ryzí průměr. Ale je to přesně jeden z filmů, který nemá tendenci být velký, ale o velkém vcelku obratně pojednává. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (8)

  • Režisér Rod Lurie o založení filmu na skutočných udalostiach: "Musím povedať, že film nie je o žiadnej skutočnej žene ako Judith Miller alebo Valerie Plame, aj keď ich príbehy určite ovplyvnili vytváranie postáv a situácie, v ktorých sa ocitnú." (Arsenal83)
  • Ve skutečnosti byl film inspirován skutečností velmi, velmi volně. Novinářka Judith Miller strávila ve vězení pouhých 85 dní a Pulitzerovu cenu ve skutečnosti opravdu dostala. Ovšem ta neměla s touto kauzou nic společného. Získala ji totiž před tímto incidentem. (Martrix)
  • Filmovalo sa v meste Memphis a okrese Shelby County v americkom štáte Tennessee. Film sa natáčal od 10. októbra 2007 do 19. novembra 2007. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama