poster

Dvanáct

  • Rusko

    12

  • Rusko

    Dvenadcať

    (Rusko)
  • Rusko

    Двенадцать

    (Rusko)
  • slovenský

    Dvanásť

  • anglický

    12

Drama

Rusko, 2007, 159 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    *****

    Geniální remak. Nápad Nikity Michalkova zasadit děj kultovního snímku 12 rozhněvaných mužů s Henrym Fondou v hlavní roli do současné Ruska byl opravdu skvělý tah. Srovnávat oba filmy mi nepřijde jako nejlepší nápad. Zatímco Lumetova původní verze se odehrává jen v jedné místnosti, tak Michalkova verze je doprovázena chlapcovi vzpomínkami na své dětství a jeho "seznámením" s vojáky. Herecké výkony všech 12 mužů jsou brilantní a nezbývá mi než jim za jejich představení poděkovat. Autoři si se scénářem velmi vyhráli, protože tolik výborných dialogů jsem už dlouho neslyšel. Ačkoliv dám vždy přednost Lumetově verzi, tak Michalkova rozhodně o moc nezaostává. Naprosto skvělá atmosférická konverzačka, na kterou hned tak nezapomenu.(7.11.2008)

  • AngelAngie
    ****

    Troufnout si na remake takového mistrovského díla, to chce opravdu odvahu. Michalkov je vynikající filmař, který si to mohl dovolit. Původní verze je kinematografická povinnost a vlastně ve své podstatě je zcela zbytečné ji točit znovu, proč? Odehrávala se v jedné místnosti, proč tohle točit jinak? S jinými herci, pod vedením jiného režiséra, když by ten film chtěl někdo vidět, pustí si originál, nač lákat na něco nového, co je vlastně stejně tím starým originálem? Myslím, že odpovědí je - upozornit na to, že nějaký originál je a také, že mnohé diváctvo dnešní generace, jak jsem stačila poznat, nad kinematografií let minulých ohrnuje nos a i přes to se rádo chlácholí a řadí mezi "velké filmové nadšence", je asi jednodušší si pustit barevnou / novou verzi než "trpět" u staré / černobílé. Chyba lávky. Originálu se nic nevyrovná. A v tomhle případě možná ani není tak úplně na místě je srovnávat. Byla zachována jen struktura "dvanáctky". O chloupek horší jak původní verze...(9.12.2009)

  • Šakal
    *****

    Musím přiznat, že na slovo REMAKE jsem si v poslední době vypěstoval téměř averzi. V drtivé většině případů se jedná o záležitosti parazitující na svých předchůdcích a těžících z jejich slávy. Přitom jim zdaleka nesahají ani po kotníky a jsem toho názoru,že se jedná o naprosto zbytečné pokusy o „ vzkříšení „ a valná většina z nich je odsouzena předem k záhubě. Přesto jsem nesmírně rád, že tak, jako v jiných odvětvích existují vyjímky potvrzující pravidlo, má svého zástupce i film. Zvlášť v tomto případě ( ve světle tohoto tématu ) je to vskutku potěšující okolnost. Co může být na světě „ většího „ než právo jedince na pravdu a spravedlnost a co může ( mělo by být ) pro člověka cenějšího než zachránit jeden lidský život. Nejdůležitější je samotná VŮLE, chtít něco takového ( pokud se naskytne příležitost )vykonat. Mluvit o tom je jedna věc, ale uskutečnit to a dotáhnout do konce, to stojí odvahu a především oběť od dotyčného. Nejpádnějším důkazem budiž ( kdo by to byl řekl ), přirovnání k starému potrubí v místní čečenské škole. Jak dlouho tu je? 40let?.....a jak dlouho tu ještě bude?.....Jak výstižná to metafora, naprosto vystihující danou situaci. Nikita Michalkov uchopil slavný Lumetův snímek http://www.csfd.cz/film/6178-dvanact-rozhnevanych-muzu/ a narouboval ho na současné Rusko a ukázal ho v celé své „ kráse „ a nahotě. Na první pohled neřešitelná věc, nicméně Michalkov vás (nás) přesvědčí o opaku. Je vidět, že samotné téma je nadčasové, stále aktuální i po více než 50 letech, možná ještě více než kdysi.S výslednou podobou jsem nadmíru spokojen. Ten snímek má vše, co já od takovéhoto aktuálního tématu očekávám a vyžaduji. Netradiční zpracování, vynikající herecké výkony ( které v konfrontaci s originálem rozhodně neztrácejí, nebál bych se je dokonce nadřadit těm původním ), všudypřítomná ( před ničím neuhýbající kamera ), působivý hudební doprovod a v neposlední řadě se silnou VÝPOVĚDNÍ hodnotou. To vše pod taktovkou Nikity Michalkova, jehož režie působí naprosto věrohodně, divák se s každým dalším záběrem pouze utvrzuje v ujištění, že Michalkov třímá snímek pevně ve svých rukou a ví ( což se o moc současných filmařích rozhodně říci nedá ), co chce natočit a také toho ( k velkému nadšení diváka ) dosahuje. Když mě 159min dlouhý snímek ani na chviličku nezanudí, ba co víc, udržuje neustále ve střehu, v bdělosti a napětí a s blížícím se koncem neztrácí nic ze svého tempa ( ba právě naopak ), nezbývá mi než jediné....“ rezignovat na vše „ a složit tvůrcům poklonu. Troufám si tvrdit, že tento snímek je LEPŠÍ originálu, což vzhledem ke kvalitám svého předchůdce je věc nevídaná a musím pouze konstatovat....,že to jsem před zasunutím disku ani v nejbláznivějším snu neočekával. Můžeme(te)o tom polemizovat, nesouhlasit, ale to je asi tak to jediné, co můžete :o) Pokud si nějaký snímek zaslouží přízvisko „ VELKÝ „ , potom je to tento. Spíš bych ho ale nazval nesmírně LIDSKÝM snímkem. p.s. běžím si ihned opatřit tento mistrův skvost http://www.csfd.cz/film/33625-unaveni-sluncem/ , tvorba tohoto pána mě totiž začíná nesmírně zajímat....(4.8.2010)

  • Happens
    *****

    Tak rusky realistické (pro nás možná trochu divadelní), ale krásná detektivní rozplétající se epika uprostřed takřka jedné místnosti, zbožňuji tu různorodost lidí, charakterů, které se vyvíjejí, nejsou stavové, ale tokové. Film mě dostal, a to na 95%.(3.4.2011)

  • Legas
    *****

    Americký originál, tedy film 12 rozhněvaných mužů, který byl natočen podle divadelní hry, jsem viděl asi měsíc před ruským remakem 12 Nikity Michalkova. Je velmi zajímavé oba filmy srovnat. Amerických Dvanáct vyniká klaustrofobickým prostorem jedné malé místnosti, ze které není po celou dobu, snad kromě záchodu, kam utéct. Rukých Dvanáct umístil Michalkov do rozlehlé tělocvičny, čili prostor rozšířil do relativně otevřeného "dýchavična", na druhé straně plně využívá nejen veškerého možného prostoru (viz. ještě lépe oproti původnímu filmu zfilmovaná scéna rekonstrukce chůze revmatického starce), ale i předmětů, které tělocvična nabízí (medicinbal), k mnoha napínavým, ba dokonce i překvapivě vtipným scénám. Michalkov navíc podpoří závěr filmu velice chytře rozvinutou pointou příběhu, kterou americký film vůbec nenabízí. Nejdůležitějším aspektem Michalkových Dvanácti je ovšem fakt, že celý mezilidský konflikt, který se v tělocvičně odehraje, je naroubován na rusko-čečenské vzrtahy, na ruskou politiku a sociální vztahy a na nynější tvář Moskvy. Toto příjemné rozšíření mi decentně kazily příliš násilně vložené válečné scény, které mě vytrhávaly z koncentrace na ústřední dvanáctku rozhněvaných mužů v tělocvičně. Význam oněch scén ve filmu chápu a tak tuto malou stylistickou neshodu mezi mým pohledem na věc a režisérovou vizí házím za hlavu ve prospěch vyznění filmu jako celku.(3.11.2008)

  • - Film získal ocenění ruské národní filmové akademie Zlatý orel pro nejlepší film roku 2007. Nikita Michalkov obdržel Zlatého orla za nejlepší režii. Všech dvanáct představitelů získalo Zlatého orla za nejlepší mužský herecký výkon a konečně, film uspěl i v kategoriích hudba a střih. (Smidy01)

  • - Sergej Garmaš dlouho snil o tom, aby hrál ve filmu Nikity Michalkova. Často jej žádal, aby ho obsadil. Jednou mu Michalkov volal a ptal se ho, zda chodí do kostela. Garmaš řekl, že ano. Michalkov se optal, zda se hodně modlí a on, že ano. na to mu Nikita povídá "Tvé modlitby byly vyslyšeny, scénář je na cestě"! (Kulmon)

  • - Postava, kterou hraje Jurij Stojanov (chlapík co studoval na Harvardu), ukazuje fotku své matky. Ve skutečnosti je na ní on sám v ženských šatech s mejkapem. Fotka je z televizní šou Gorodok, která jej proslavila. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace