Režie:
Martin ScorseseScénář:
Laeta KalogridisKamera:
Robert RichardsonHrají:
Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley, Max von Sydow, Michelle Williams, Emily Mortimer, Patricia Clarkson, Jackie Earle Haley, Ted Levine (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Mrazivý thriller, ze kterého podle kritiků "sálá napětí tak, že je přímo horký na dotek", je výsledkem opětovné spolupráce oscarového režiséra Martina Scorseseho a Leonarda DiCapria.
Když federální agent Teddy Daniels dorazí do věznice pro psychicky narušené zločince na ostrově Shutter Island, zdá se, že půjde jen o rutinní vyšetřování. Jenže atmosféra na ostrově brzy zhoustne. Jak Teddy postupuje kupředu, odhaluje stále otřesnější a temnější skutečnosti. Nakonec zjistí, že existují místa, která člověku už nikdy nedovolí odejít.
(Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 598)
Precizně vymyšlená hra s divákem. Scorseseho atmosféra byla neuvěřitelná! Od režie přes kameru až po scénář naprostá dokonalost. DiCaprio ve skvělé formě. Scorseseho myšlenková mozaika dokáže diváka přivázat k židli od prvních minut a v závěru silně zasáhnout (psychicky zdeptat). SHUTTER ISLAND je depresivní, tajemný, (soundtrackově) zdrcující Thriller roku! Scorsese opět potvrzuje dar od boha. Kde je Oscarová nominace pro Leonarda DiCaria? ()
Skvělá atmosféra, výborní herci a to nejen ti hlavní představitelé, v čele samozřejmě vede DiCaprio - ten zraje jako víno a hraje tu dost komplexní postavu, dále mě nadchlo velmi lahodné prostředí psychiatrického léčebného ústavu na odlehlém ostrově a to vše navíc diriguje taktovka jednoho z nejlepších režisérů minulosti, současnosti a snad i budoucnosti, pana Scorseseho. První co vás jistě zaujme je kupodivu Teddyho kravata, ta je opravdu strašná a nejeden módní návrhář by se obracel v hrobě. Říkáte si, proč proboha takovou výstřednost, kterou byste čekali spíše na někom jako je Joker z Batmana, vůbec má na sobě. Samozřejmě to má svůj důvod, ale ten se dozvíte až mnohem později. Jak už jsme zvyklí, příběh se zdá být zprvu zdánlivě banální a pátrání po pohřešované pacientce jako jednoduchá rutina, ale vyšetřování se (ne)očekávaně začne komplikovat. Obdivoval jsem vymazlenou kameru, vizuální zpracování a krásy nehostinného prostředí ostrova. Teddyho halucinace, sny a válečné flashbacky také nadmíru zdařilé a hned po hereckých výkonech, jsou asi tím nejlepším, co může film nabídnout. Vizuální stránka je navíc doprovázena patřičným ambientním hudebním doprovodem, takže souhra obrazu se zvukem je místy skoro dokonalá. V tomto směru ale exceluje hlavně Max Richter, kterého jsem objevil teprve až s příchodem filmu Waltz with Bashir a i když tu má v podstatě jen jedinou skladbu - "On the nature of daylight", dokázala mě zkrátka dojmout i božsky ukolébat současně a hned jsem se naladil na tu správnou strunu. Drobné výtky mám spíše jen k samotnému zakončení. Kdyby se Teddy třeba probudil na operačním sále, stačila by už jen jedna šokující věta na dovysvětlenou a bylo by vymalováno. Takhle mi ta závěrečná 1/3 snímku připadala až moc natahovaná a zároveň i zbytečně detailně dovysvětlená. Shutter Island není bezchybný, nemám však mnoho, co bych mu mohl vytknout. (9/10) ()
„V sobotu sa do školy nechodí.“ – „V mojej áno.“ Je to príliš dobré na len 60%. Snímka ponúka starostlivo budovanú atmosféru (síce na úkor tempa, ale to svojím spôsobom nemusí nutne byť zápor), zaujímavé herecké výkony (okrem sympaticky arogantného DiCapria stojí za zmienku i umiernený Mark Ruffalo alebo po dlhom čase konečne zasa kvalitný Ben Kingsley, no spomenúť musím aj Maxa von Sydowa, Michelle Williams, Emily Mortimer, Patriciu Clarkson, Jackieho Earla Haleyho, Teda Levina, Johna Carrolla Lyncha a určite i Eliasa Koteasa), pôsobivú vizuálnu stránku a, samozrejme, šokujúce záverečné rozuzlenie. Práve vďaka nemu si miestami možno až prehnane a zbytočne pomalú snímku pozriete druhýkrát (a začnete si všímať detaily, ktoré vám predtým unikli). Pritom pred-finálny twist je urobený tak šikovne, že nemáte šancu nájsť scénu, ktorá by vám definitívne potvrdila (alebo naopak vyvrátila) váš názor na to, kto bol v skutočnosti kto. Proste stále neviete, na čom ste. A to dokonca ani v scéne, ktorá sa na prvý pohľad javí ako "jasná". No pri detailnejšom preskúmaní pod mikroskopom ju zhodnotíte ako scénu, ktorá vôbec nič nevysvetľuje, iba to ešte viac komplikuje. Prekliaty ostrov je film, v ktorom existujú dve diametrálne odlišné možné roviny, alternatívy vedľa seba bez toho, aby si navzájom odporovali. ()
Uz chapu, proc tu kazdej prezvejkava pribeh. Nekdy po pulhodine me totiz napadlo, jaka by mohla bejt pointa a skoro az do konce jsem pak byl natesenej, jak se Scorsese vytasi s necim naprosto jinym a necekanym, co moje odhady rozmeta na kusy. A ono velky hovno, pointa je naprosto takova, jakou jsem ji hned skoro od zacatku filmu ocekaval. Takze v tomhle trochu zklamani, ale to je jedina chybka tohohle skvelyho mysteriozniho skoro hororu. Scorsese se konecne vysral na nejaky podlejzani akademikum a natocil nejlepsi film od Gangu New Yorku. Od prvni do posledni minuty perfektni tajemna a mraziva atmosfera, podporovana vcelku minimalistickou skvelou hudbou. Do toho sem tam nejaka fakt uchvatne natocena vizualni parada, spousta skvelejch zneklidnujicich flashbacku, krve se Scorsese taky nebal a do toho skvely herci prekvapive vcetne Kingsleyho a v jejich cele paradni DiCaprio. Takze i pres ten jeden prehmat s pointou, pricemz nemuzu si pomoct, ale urcite se dali vymyslet minimalne dve jiny, aniz by to predchozi dej nejak stavilo na hlavu, no takze i pres tu pointu proste skvele natoceny, skvele zahrany a uzasna atmosfera, me to bavilo od zacatku do konce. ()
"Veľkú pointu" som vedel vopred, ale napriek tomu (alebo práve preto?) som celý čas chrochtal blahom a uvažoval, kedy som naposledy videl taký perfektne premyslený, tematicky vrstevnatý, žánrovo hravý, výborne napísaný, bravúrne zahraný (Oscara pre Lea, prosím, je najvyšší čas) a skvele natočený film. Marty strikes back. Vo veľkom štýle. Pri scéne s jazierkom som plakal ako dážď - parádny výbuch postupne gradovaných emócií. Zatiaľ jasný film roka. ()
Galerie (103)
Zajímavosti (45)
- Martin Scorsese použil před natáčením specifickou metodu, jak inspirovat svůj štáb, když pro jeho členy připravil sérii nočních promítání filmů, které nějakým způsobem evokovaly chystaný snímek. Patřily mezi ně například filmy Laura (1944), Pryč od minulosti (1947), Proces (1962), Titicut Follies (1967) nebo Křížový výslech (1947). (Olík)
- Ve scéně, kdy Bridget Kearns (Robin Bartlett) požádá o sklenici vody, ji sklenici podá Chuck Aulea (Mark Ruffalo). V další scéně má ale Bridget ruku prázdnou a pije tak z imaginární sklenice. (HamplRadovan)
- V jedné ze scén Teddy (Leonardo DiCaprio) mluví o tom, že se Andrew Laeddis musí nacházet na oddělení C z důvodu jeho nepřítomnosti na oddělení B. To však sloužilo jen pro ženy. (Emsii.Jaany)
Reklama